Hondenshows

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:45

Ik ben bij de dalmatiërs gaan kijken maar ik wist niet wie je was petit Paris.
Ook bij de kynoweb even langs gelopen. Maar stond wat teveel volk helaas :p

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:48

lol, ik was diegene met de blauwe rok waarmee de km medelijden had. Ik had er 3 te showen en met mijn reu heeft hij ons zeker 5x extra rondjes laten lopen :+
Speciale man...

Ben wel aan de kynowebstand gepasseerd, maar herkende niet onmiddellijk een gezicht, dus ook geen gedag komen zeggen, bovendien was er op dat moment telkens wel redelijk wat volk in de stand...

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:49

Welke klassen had je een hond in? Ik was die gek die totaal niets van het ras begrijpend langs de dalmatier ring stond met een bruine border
Laraax was ook daar, die heb ik wel gezien :D

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:51

ik heb er niet op gelet, ik weet alleen wanneer er een Ierse wolfshond passeerde, want dan gaf mijn reu een zielig blafje :+
Ik stond in Open klasse reu, puppy en intermediair teef.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 22:53

Intermediair teef heb ik gezien! (Ik heb niet alle gezien). Was een mooi teefje!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 06:35

Haha jij heb je kilometers wel gemaakt, petitparis :')
Lijkt me altijd best pittig als je meerdere honden bij hebt! Ik vind 1 al meer dan genoeg. Ik heb laatst nog gezien een vrouw met 3 Ierse Terriers en uiteindelijk moest ze haar 2 eigen teefjes tegelijk showen voor beste teef...

Als we nog ooit een tweede hond bij willen, weten we ook niet zeker of het een van hetzelfde ras wordt. Maar 2 verschillende rassen uit dezelfde rasgroep showen is helemaal een extra uitdaging. Ik weet niet of we daaraan moeten beginnen. Of vriendlief zal toch aan wat lesjes ringtraining moeten geloven. :+

Wij pakken hier dadelijk onze spulletjes op het gemakje in en dan gaan we het ook nog eens proberen.

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:25

Bedankt Zoë.

Het is nu ook alleen maar omdat mijn vriendin te ziek is dat ik er 3 of 4 heb om te showen. Normaal gezien heb ik alleen mijn reu en soms Cita. En 2 is meestal wel goed te doen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:01

2 uit dezelfde rasgroep showen is niet zo´n probleem, juist handiger zodat je niet 2 dagen naar de show moet als die andere groep op een andere dag is;) Alleen als je met beide BOB bent even iemand regelen die voor je loopt. Die ringen van dezelfde soort rassen zitten bij mijn groep ook altijd wel dicht bij elkaar, dus ook handig. Van hetzelfde ras maakt voor mij zelf ook niet uit, dan regel ik wel iemand die met de ander loopt. Is altijd wel iemand die wil helpen als je wat meer showmensen kent. Maar zou sowieso niet elke keer ze tegelijk inschrijven dan. Als ik over paar jaar nog een reu erbij neem, dan wil ik natuurlijk dat die de BOB´s krijgt, niet degene die al genoeg heeft gewonnen. De fokker van mijn vorige hond had ook vaak er 3 die ze moest showen.. we hebben regelmatig gehad dat we beste reu en teef hadden, of in Duitsland nog beste jeugd erbij, dus dan moeten ze allemaal voor BOB. Moest ik zelf ook even rennen voor BOB en dan nog iemand anders vragen;p

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:20

Chapeau Ianthe.. Ik zou veel te veel stress hebben :')
Hier zijn de Kerry Blues altijd een andere ring en ik heb ze nog nooit kunnen zien omdat ik dan zelf in de ring sta.
En nu in Antwerpen staan de Kerry's zelf in een andere zaal dan de Ieren...
Maar we hebben toch niet tijd genoeg voor een pup op het moment dus ik maak me zorgen om niks :+

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 11:20

Daarom, vriendjes worden met andere showmensen;p Ik heb ook nog een ras uit een andere rasgroep die ik zou willen, maar die groep is toch vaak op een andere dag, dus dat doe ik dan niet hoor. Wil misschien wel een zoon van mijn eigen hond. Eind van het jaar wil iemand hem al gebruiken voor een dekking, maar dat vind ik ook te vroeg. Wil wel eerst alle aandacht voor hem hebben voor shows en training. Nam eerst altijd 2 honden mee als ik naar show ging, maar eentje is toch wel relaxt. Mijn andere honden zijn bijna 9 jaar en die blijven ook gewoon thuis als ik weg ben. Heb iemand die op ze past, dus dat is allemaal prima.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:56

Hier komt eind van het jaar een teefje bij (volledig losstaande bloedlijn van mijn reu). Hier en daar een showtje meepikken. Maar heb haar ouders voornamelijk op werkvermogen in de gehoorzaamheid uitgekozen. (En natuurlijk op gezondheid).

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:57

Oh toch dit jaar al een teefje erbij? Leuk vooruitzicht :)

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 13:33

Normaal wel volgende loopsheid wordt de teef gedekt door de reu die ik wil. Zou in het najaar moeten zijn. Op 6 manden loop zou eind augustus zijn. Mar de moeder van deze teef laat vaak 11 tot 13 maanden tussen loopsheden. Dus ik hoop dat ze dat niet van der moeder heeft. Dn is het pas begin 2019

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 17:42

Pff... wat een frustrerende dag.

Vanmorgen naar Antwerpen gereden dat we netjes op tijd aanwezig waren, want de rassen voor ons waren ook allemaal maar met 1 of 2 honden, dus dan gaat het vaak snel.
Plekje gevonden om ons kamp op te slaan, rondje gelopen, met bekende gekletst. Bleek dat er 4 rassen bij ons in de ring extra gekeurd worden omdat hun keurmeester afwezig was. Vervelend kan gebeuren.
Even kijken naar de volgorde op het bord. Bijna niet gewijzigd. Dus na 10 honden zouden we ongeveer aan de beurt zijn.
Slaan ze onze pagina over, om eerst alle andere rassen te doen en dan pas keuren ze de honden van onze pagina op het bord aan de ring. De ringmeester zei van te voren nog: nee nee we houden de volgorde van het bord aan ^)
Dus ik durfde niet ver bij de ring vandaag te gaan. Volgorde leek gewoon random te zijn.

Anyway. Om half 3 waren we aan de beurt. De hele hal al leeg, iedereen naar huis of bij de erering. Pist Hunter ook nog ff vlak van de voren over mijn sandaal _-:( bedankt hond.

Uiteindelijk heeft de keurmeester alle honden die hij gekeurd heeft beoordeeld met een U. Dus weet ook niet goed wat ik daarvan moet denken.
Maar we hebben dan toch ons eerste CAC/CACIB in België :+ :)F

Ik was niet zo gezellig meer na al die uren in onwetendheid dus ben niet meer op zoek gegaan naar de kynowebstand. :')

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:08

Petitparis, had je nog mooie resultaten behaald? Pff, ik vind een hond showen al spannend genoeg haha, laat staan 3!

Zoe: ik ga voor je duimen dat het met de teef allemaal lukt.

Nou Pikkepor daar zou ik ook echt niet blij van worden. Heb je dat gemeld bij de organisatie? Wel gefeliciteerd met je resultaat!

petitparis

Berichten: 15995
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:15

De pup had wel een Veel belovend maar wel opmerking over de "handelbaarheid". Cita 1U en Menzo 1U met resCAC/CACIB. Hetzelfde als in luxemburg, na dezelfde reu :(

Niet fijn pikkepor. Daar zou ik ook niet erg blij van worden. Gelukkig wel beloond met een punt.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:29

Amandavd schreef:
Nou Pikkepor daar zou ik ook echt niet blij van worden. Heb je dat gemeld bij de organisatie? Wel gefeliciteerd met je resultaat!


Nee ik heb t niet gemeld. Wij zijn gewoon weer heel snel gegaan om nog even van het goede weer te genieten {:} positieve energie...


Nette resultaten petitparis! Balen is dat als je zo iemand tegen komt en dan weer hetzelfde eindigt... Wij hebben dat net andersom. Er doet geregeld een reu mee die net zo oud is als hem dus staan altijd samen in de ring en wij winnen het altijd van hem :+
Maar er zijn boor ons ook honden als die in de catalogus staan weet ik al dat wij geen BOB worden.

Zoe_97

Berichten: 9463
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 22:07

Wat vervelend pikkepor!


Net leuk nieuws gehad.
Ik had al 2 keer een knappe border collie reu voorgebracht. Zijn allereerste show 1e plek gehaald (was een open show dus geen cac) en op zijn 2e show in een sterke open klasse van 8 honden een 2e plek.
Ik had beslist Kenai een tijd niet te gaan showen eens hij uit de jeugd is omdat hij belangen nog neit uitgegroeid is.
De eigenaar avond ie reu had eerst gezegd hem niet meer uit te willen brengen, maar ik zei dat ik het jammer vond dat ik voorlopig minder kon showen. (In een gewoon gesprek). En toen stelde hij voor dat hij Cooper toch in een aantal shows nog zou inschrijven :D

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:42

Daar zou ik ook slecht tegen kunnen pikkepor!

Zal zometeen eens de blazer over Gizmo heen halen... met dat warme weer van de afgelopen dagen besloot hij zijn ondervacht ineens eruit te gooien... dus hij ziet er niet uit :') en we gaan zaterdag naar Lingen _-:( Hoop hem nog enigzins toonbaar te krijgen want ik hoop toch wel op een duit puntje erbij :=

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:26

Oh wauw pikkepor dat is echt heel irritant idd.. Dan heb je ook geen leuke dag nee..

Leuk dat je een ander hondje mag gaan showen Zoe :)

Ik was vergeten dat ik Antwerpen een rotshow vind _O- maar we hebben wel een leuk weekend gehad hoor, ik ben ondertussen finaal gaar en heb geen stem meer over :+

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:34

Dat is minder Petitparis, lijkt mij frustrerend om altijd van dezelfde te 'verliezen'. Maar je doet er niks aan.

Wat leuk Zoe, dan heb je toch een hond om te showen.

Donja, wat voor hond is Gizmo?

Neej, heb je zelf ook nog geshowd dit weekend?

Ik zit te twijfelen of ik Neela zal inschrijven voor Arnhem of Tilburg. Arnhem is 5 euro goedkoper maar dat maakt het verschil niet en afstand is hetzelfde. Waarom niet allebei? Ik volg op zondag cursus met Neela en alhoewel ik zoveel lessen mag missen als ik wil, zolang ik met de groep mee kan, wil ik toch niet teveel missen. 3 juni kan ik ook al niet naar cursus want dan is Jongehondendag van de Beagle Club en daar wil heel graag heen.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:24

Het verschil tussen Venray en Hulten is dat de pinkstershow bínnen gehouden wordt (mooie venue hoor) en de baronie búiten. En buiten kun je mazzel hebben, maar ook dikke pech ;)

Hier in NL is het bijna nooit "lekker" tijdens buitenshows. Vorig jaar deden we de open show van onze KC, was het 27 graden en zonnig, véél te warm.. in 2016 hebben we de koningsdagshow van de KC verderop overgeslagen omdat het 7 graden was en stormde, een paar weken later zijn we op de jachthondenshow finaal maar dan ook echt vollédig verregend (dinnetje heeft in regenjas staan showen, we hebben haar hond onder een paraplu van de inmiddels ook niet meer waterdichte tent naar de erering gedragen _O-) en wéér een paar weken later won Ollie de rasgroep in Hulten en mocht ie in 30 graden met een onweersbui op komst de Best in Show lopen :+ Daarna zijn we weer volledig verregend in Denemarken op de spaniel specialty en in augustus op de Belgische specialty was het 32 graden en veel te heet.

Gewoon een graad of 20 met wat wolkjes hebben we gewoon nooit tijdens buitenshows _O- Maar goed, it makes for nice stories _O- In Antwerpen vond ik het gister ook niet grappig zo warm dus ja, t ken vriezen en t ken dooien zeg maar :P

Nee heb zelf niet geshowd afgelopen weekend, moest het hele weekend mee dus de hondjes zijn lekker thuis gebleven. Maar heb momenteel ook niks te halen in België dus vond t wel prima :) Vriendinnetje werd RBIS dus dat was leuk zat :D

Amandavd
Berichten: 12110
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:32

Die in Arnhem wordt in Sportcentrum Papendal gehouden. Weet jij of dat binnen of buiten is?

Venray ga ik wel heen idd. Lekker die buitenshows hahaha.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:41

Oh dan bedoel je de jachthondenshow. Nee dat is ook buiten, ik dacht dat je met "arnhem" de pinkstershow bedoelde, georganiseerd door de KC Arnhem (en gehouden in Venray, om het makkelijk te houden _O- )

Wie zijn je keurmeesters? Want daar zou ik het dan een beetje van af laten hangen :)

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:46

Gizmo is een Ciobanesc Romanesc Carpatin