Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6931
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:14

ja ik had bij de klm gekeken, had ik misschien niet moeten doen schrok mij wezeloos :')

Segovia is in spanje geloof ik :P

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:50

ZhuZhu klinkt echt als lot uit de loterij!

En ehhh, tja graafwerkzaamheden altijd leuk, jammer dat ze net stuk dat eruit moest gemist heeft.

Hier hondje dat alles is wat ik weer eens niet zocht, maar ach.. ze is zooooo lief, dat neem ik dan maar allemaal op de koop toe.

Vanochtend in het bos even lekker onzinnige kunstjes gedaan aangezien e geen spelende hondevriendjes tegen kwamen |(

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 679039088/

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 692372420/
De jump.. moet nog wat aangeschaaft, ze draait nog te veel, doel is uiteindelijk touwtje springen, maar mijn angsthaas vind touwtjes natuurlijk ook eng. :D

https://www.facebook.com/10001266076914 ... 719039084/
Tja en de twist en turn, gewoon omdat je je benen altijd bij je hebt als hindernis materiaal :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:19

Ik zou ook wat meer moeten oefenen op commando's. Maar omdat ze alles zo makkelijk doet, vergeet ik dat. Toch weer eens op letten.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:23

Gaaf zeg sjolvir! Met Tara ben ik ook druk bezig met kunstjes, al begrijpt ze de moeilijkere kuntsjes nog niet zo snel..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:29

Ik krijg die 'poot' al niet meer voor elkaar. Moet weer eens opzoeken hoe ik dat nou ook alweer moest doen. Ben er alweer 10 jaar uit :=

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:38

Truc is gewoon gebruik te maken van wat ze aanbieden er dan als een haas een commando aanplakken en belonen.

Dus heb die van mij eerst geleerd dat klikkeren (doe ik met tong) betekend lekkers. Gaf ze keer per ongeluk poot, toen klikklak, dat had ze zo door..
Andere poot... ging idem..
aapje.. 2 pootjes over mijn arm ook.
Touch .. 2 pootjes tegen mijn hand idem en je kan het vormen als ze iets doen door het beter te eisen voor je beloond.

Op internet zijn trouwens wel leuke kunstjes met uitleg te vinden, hoe je ze leuk en speels aanleert. MIjn hond vind namelijk eigenlijk niet veel leuk, maar dingen doen voor eten, dat vind ze dan wel weer leuk!!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:45

Ik heb er nog een boek voor liggen. Maar ZhuZhu doet niet zoveel met haar poten. Dus dat gaat niet vanzelf.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:49

Bedankt voor je uitleg! Klikkeren doe je dus precies op het moment dat ze doen wat je vraagt toch? En daarna nog een beloning? Ik ben niet zo thuis in de klikkertraining.

Op youtube haal ik ook enkele trucjes vandaan, Tara kan ookal best veel en voor eten doet ze alles :')

We zijn nu bezig met verlegen (pootke over de snuit/ogen) en opzitten, maar die vind ze beide erg moeilijk.

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:57

Eerst leren dat je klik iets lekker of aai betekend of balletje (voor die van mij is alleen eten leuk genoeg).
Dat hebben ze zo door.

Stel dat je hond dan gaat zitten en je klikt dan zie je radartjes gaan draaien...
Dan ga je weer wat doen en je zegt zit, gaan ze dan per ongeluk weer zitten klik.. en je zal zien gaat razendsnel.

iets met poot kan je ook uitlokken.. die trucjes staan wel op internet of in boek denk ik.

Oogjes bijvoorbeeld (dus met pootje over snuit poetsen wat er zo schattig uit ziet) kan je bv leren door plakbandje op snuit te plakken, hond wil het er af vegen, als je de intentie ziet geef je het commando dat je ervoor wilt gaan gebruiken (ik gebruik oogjes) en je klikt als ze over snuit poetsen met poot.
Je hebt vaak maar paar keer plakbandje nodig (GEEN ducttape! gewoon slecht plakband dat niet je hond epileert).

Roll over (dus omrollen) heb ik geleerd als ze scheef ging liggen (op een zachte ondergrond, dus niet op stenen of zo) en dan lekkers voor neus langs goede kant op draaien en commando geven en als ze het doen klikken.
In begin is halfgebakken ook al goed dus klik je als hond het deels doet, later ga je het verfijnen dus stel je de klik uit en je zal zien dat hond gaat zoeken naar iets hoe hij toch de klik krijgt.

Hier kost rondje trainen best veel voer, klik is niet altijd voer, maar hier wel vaak, aangezien dat echt haar motivatie is en daar wordt ze zoo blij van.

Vorige hond deed alles voor een tennisbal, deze raakt ze alleen maar kwijt en moet ik belonen als ze hem al keer wel per ongeluk retourneerd, gaat wel beter, maar is gewoon geen apporteer hond.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:03

Dankjewel! Dat met plakband kende ik inderdaad, helaas doet ze het hier alleen met plakband. Zodra ik zonder plakband probeer snapt ze het niet meer..
Omrollen kent ze ook, had ze binnen een halfuurtje geleerd. Pootjes en high five/ten ook, rondje draaien, dood liggen, kusje, over de grond kruipen, knuffelen, weg/afstand nemen en zit en af.
Die had ze allemaal snel door. Opzitten vind ze erg lastig, vooral om haar evenwicht te houden.

Hier doet ze ook alleen dingen voor eten en soms voor de bal, maar dat is vaak alleen de makkelijkere kunstjes als zit en af en weg

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:10

Fabster schreef:
Ik heb er nog een boek voor liggen. Maar ZhuZhu doet niet zoveel met haar poten. Dus dat gaat niet vanzelf.


Onze vorige hond deed ook nooit iets met haar pootjes, die heb ik het aangeleerd door eerst een pootje te pakken en dan belonen. Op een gegeven moment deed ze het uit haar zelf.

Bij Tara was het makkelijk, die slaat altijd met haar poten in het rond. Heeft mij ook al meerdere keren een mep in mijn gezicht verkocht, lomp beest :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:11

Ben tijdens de vakantie mijn clicker kwijt geraakt. Morgen even nieuwe bestellen. Ik clicker met mijn paarden ook.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:11

_O-
_classic schreef:
Fabster schreef:
Ik heb er nog een boek voor liggen. Maar ZhuZhu doet niet zoveel met haar poten. Dus dat gaat niet vanzelf.


Onze vorige hond deed ook nooit iets met haar pootjes, die heb ik het aangeleerd door eerst een pootje te pakken en dan belonen. Op een gegeven moment deed ze het uit haar zelf.

Bij Tara was het makkelijk, die slaat altijd met haar poten in het rond. Heeft mij ook al meerdere keren een mep in mijn gezicht verkocht, lomp beest :')

Sjolvir

Berichten: 25318
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:29

Ha ha, ik had laatst ook hele kras op mijn neus en van de week op mijn voorhoofd.
Dat met pootjes is hier ook gewoon aangeleerd gedrag, deed ze eerst niet.
Nu ik computer ook.. mevr. wil aandacht.. zit er poot op toetsenbord.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:32

Sjolvir schreef:
Ha ha, ik had laatst ook hele kras op mijn neus en van de week op mijn voorhoofd.
Dat met pootjes is hier ook gewoon aangeleerd gedrag, deed ze eerst niet.
Nu ik computer ook.. mevr. wil aandacht.. zit er poot op toetsenbord.


Tara gaf laatst mijn vriend een high five in zijn oog toen hij om een kusje vroeg :') Hele kras over zijn ooglid heen.. En zelf ook regelmatig krassen over mijn wang heen.
Tara doet poot op de laptop ook, als ik met huiswerk bezig ben. Of gewoon haar hele kop op het toetsenbord _O-

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:35

Ik clicker eigenlijk altijd met mijn tong. Ben zo'n clicker ook constant kwijt.

Vandaag een heerlijke avondwandeling gemaakt in het bos. Dat resulteert natuurlijk in 2 moddervarkens. In't echt was het nog erger dan op foto.

Afbeelding

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:12

ZhuZhu had elke ochtend haar gekke 5 minuten. Na het eten even plassen en poepen. Na een uurtje nog 10 min wandelen (vooral voor Miep, want anders redt ze het niet droog in de auto) en daarna móést ze even rennen! _O-

Miep uitnodigen natuurlijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13469
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:21

Haha <3 Leuk!

Leuke filmpjes Fabster. :D Igor vindt het ook leuk om (voor eten) truukjes te doen. Pakt dingen ook best snel op.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:27

Ze was trouwens superblij weer thuis te komen! _O- . Echt een gelukkige hond. Ze had zichzelf getracteerd op een kluif, die ze uit de tas had getrokken. Dat mocht dan weer niet. Na het eten heb ik m trouwens alsnog gegeven. Ubergelukkige hond, nu :))

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 06:19

Wat een geweldige hondenverhalen. Flauw dat ze zichzelf niet mocht trakteren.
Morgen wappie weg, die gaat naar de dokter en wordt dan geopereerd. Ben nog in dubio of ik hem niet zelf wil adopteren daarna, kan niet zo zetten als iemand anders met mijn puppie verder gaat.:oo Ook best egoistisch eigenlijk.

In september komt er dan weer een nieuw hondje, een kleine pup deze keer. Toch weer leuk ook.

Jorinda

Berichten: 13469
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:25

Kan ik me best voorstellen dat je hem liever niet weer "wegdoet" Pauline := Lijkt me heel moeilijk.

Pauline
Berichten: 12191
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:55

Ja hoewel je je daar wel op instelt is het met Wappie lastiger.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:22

Lijkt mij inderdaad ook erg moeilijk! Ik zou ze het liefste zelf houden :')

Hier gisteren een snuffelmat voor Tara gemaakt. En ondanks dat hij nog niet helemaal af is, heeft Tara hem wel vast uitgetest. Ze lijkt het erg leuk te vinden :D
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110914
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 12:45

Sorry, wij zijn razenddruk met verhuizen, dus een uitgebreide bijleespost gaat hem deze keer helaas niet voorbij komen :(

Ik zag wel enorm leuke hondjes voorbij komen en Sjolvir is aan het clickeren. Ik doe het ook met Fajah en ze pakt het heel fijn op!

Wel heb ik nog een vraagje. Fajah is niet heel sociaal tegen andere honden. Ze benadert ze verkeerd (racet er op af) en blaft dan flink, nekhaar overeind en soms laat ze ook haar tanden zien.
In andere gevallen gaat het wel goed en wil ze spelen, maar ik vind haar over het algemeen heel dominant naar vreemde honden.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Ik ben een beetje bang dat het een keer mis gaat :\

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:15

Cayenne schreef:
Wel heb ik nog een vraagje. Fajah is niet heel sociaal tegen andere honden. Ze benadert ze verkeerd (racet er op af) en blaft dan flink, nekhaar overeind en soms laat ze ook haar tanden zien.
In andere gevallen gaat het wel goed en wil ze spelen, maar ik vind haar over het algemeen heel dominant naar vreemde honden.
Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Ik ben een beetje bang dat het een keer mis gaat :\


Hier hetzelfde probleem met Tara, al doet zij niet de tanden en de nekharen. Maar wel enorm hard blaffen, springen en trekken aan de lijn. Als ze eenmaal gesnuffeld heeft is het vaak wel goed, maar het komt vaak erg agressief over op andere honden en hun eigenaren. Meestal loop ik maar zo snel mogelijk door, al is dat niet de juiste oplossing. :(

Hier ook nog steeds zoekende naar de juiste manier om dit te fixen.