Het windhonden topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93


annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:37

Helaas kon ik geen bestaand windhonden topic vinden, vandaar dat ik er zelf maar eentje opstart.
Iedereen is welkom!
Het zou leuk zijn als je wat over je windhond verteld, waar deze vandaan komt of als je nog aan het orierenteren bent om een windhond in huis te nemen, wat voor soort windhond je aantrekt.


Mijn verhaal...

Vorige week dinsdag is heel onverwacht ons lieve herdermeisje overleden en al snel waren we er over uit dat er een andere hond in ons gezin moest komen.
Het is zo intens leeg, rustig en "saai", we missen haar aanwezigheid enorm!
Maarja.. wat voor hond?!
We waren het overeens dat het een hond moet worden die een 2de of misschien wel 3de kans verdient en na vele uren doorgebracht te hebben op het internet kwamen we uit bij o.a. stichtingen die spaanse Galgo's en andere windhond achtigen opvangen.
Inmiddels hebben wij ons bij meerdere sites aangemeld voor zowel opvang als een eigen vriendje of dinnetje.

Zaterdag gaan we voor het eerst mee met een windhonden wandeling, waarbij alle soorten windhonden vertegenwoordigd zullen zijn en zij ook een aantal pleeghondjes meenemen in de hoop voor een klik met een nieuw baasje.
http://www.voordewindhond.nl

En zaterdag over 2 weken hebben wij nog een wandeling gepland, wederom in Kootwijk met een stichting die voornamelijk Galgo's opvangt en velen nog op zoek zijn naar een goed huisje.
Ook zij nemen die dag een heleboel hondjes mee om lekker uit te waaien, maar ook om kennis mee te maken.
http://www.greyhoundsrescue.nl

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:05

Hoi ben je hier ook welkom met een kruising windhond?

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:15

Hier 2 windhonden :D Een galgo en galgo x greyhound.

Mijn voorkeur gaat eigelijk meer uit naar Greyhound.

Barzoi ben ik hé-le-maal gék van! Maar manlief wilt er geen in huis :n
Saluki vind ik prachtig mooi, maar dat is een hond voor de ervaren windhondliefhebber,
dus wederom niet voor mij geschikt :D

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 17:33

Tuurlijk R.X!
Chipieke@ We hebben een hele leuke Barsoi op het oog, naast een whippet x greyhound en een Afghaan, misschien komen ze morgen tijdens de wandeling allemaal mee.

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 21:27

We hebben een kruising Whippet, met Honlandse herder en Rhodesian Ridgeback.
Zijn moeder is een Whippet en zijn vader de kruising.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 23:43

Rhodesian Ridgeback zijn ook erg mooie honden!!

Helaas kregen we net een mailtje dat de Barsoi niet zo goed is met katten, dat word h'm niet...
De Afghaan ook niet, morgen nam ze nog wat andere honden mee, dus ben erg benieuwd.

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 23:47

Bij onze hond zit ook veel jacht in, gelukkig kan hij wel heel goed met onze 3 katten.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 23:51

Rhodesian Ridgeback zijn ook erg mooie honden!!

Helaas kregen we net een mailtje dat de Barsoi niet zo goed is met katten, dat word h'm niet...
De Afghaan ook niet, morgen neemt deze dame nog wat andere honden mee, dus ben erg benieuwd.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 08:13

Huh dubbel bericht?

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:39

Gisteren was helaas de de Barzoi die we op het oog hadden en in eerste instantie niet geschikt zou zijn, waarschijnlijk toch wel een optie.
Van de week gaat de dame van de opvang kijken wat hij met katten doet.

En we hopen zsm te gaan kijken naar deze knapperd!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 17:03

Ik heb 5 ierse wolfshonden (ik fok ze) en een gedopteerd Galgo meisje. Ben je toevallig met de wandeling van GSH mee gegaan gisteren?
Ik heb onze Luna via hen en het is een geweldige stichting met betrokken mensen.
Galgo's zijn ontzettend lief en je doet nog een goede daad ook ;-)
Verder zijn ieren uiteraard geweldig :-))

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 20:30

5 ieren, wat een heerlijk!!
Gisteren waren we mee (althans we liepen ze tegemoet) met voordewindhond.nl, zij hebben echt allerlei soort windhonden in de bemiddeling.

Ik zag trouwens dat in de duitse asiels, met name speciaal voor windhonden veel ieren zitten!

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:29

O voordewindhond, leuk.
Mensen hebben daar ook via mij een ierse wolfshond die ik voor mensen moest herplaatsen. Die mensen hebben nog een ier en een afgaan via voordewindhond.
Ben benieuwd wat je uitendelijk gaat nemen voor hond

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 11:52

Een Ier moet geweldig zijn om in huis te hebben :D Maar ze zijn zo groot hé :')

Mijn galgo x greyhound is erin geslaagd om deze ochtend mijn kip te pakken te krijgen :\
Kip leeft gelukkig nog, Zita ligt nu tevreden te slapen aan de trap :')

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:39

Ieren zijn inderdaad erg groot, maar heel rustig in huis.
Ik woon in een dijkhuisje en dat gaat prima. Ze lopen wel 3 uur per dag los in het natuurgebied waar ik aan woon , dat hebben ze nodig .

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 09:13

Heey wat grappig, was dit die grote grijze ier of die kleine blonde?!
Toevallig hebben wij deze mensen (redelijke forse man met tatoe's en een wat kleiner ieler vrouwtje (leuk stel!) gezien tijdens de wandeling.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:31

Oooo dat is mijn Murphey, de grote grijze. HIj heet bij hen Miamy.
Ik heb 2 zussen van de grote grijze hier :-)
De blonde is een rescue ier , slecht leven gehad en nu geluk !

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 14:29

Wahwahwah... Dan hadden Murphey bijna stiekem meegenomen, paste alleen niet in mijn rugzak <LOL>
Mijn man en ik waren beide verliefd op dat bakbeest!

Maarre.. Leuk om de fokster van deze knapperd te ontmoeten, hij vertelde al wel dat hij terug kwam bij de fokster en dat hij hem had gekregen.
Toen dacht ik nog bij mezelf.. : "Jij bent de grootste bofkont op aarde"! Dat zoeits je mag overkomen.


Heb je een website?

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:49

hahaha Ja de mensen waarvan hij was gingen scheioden en lieten hem aan zijn lot over.
Ik hou altijd al mijn gefokte honden in de gaten en ik heb hem terug gehaald (met toestemming uiteraard)
Daarna bij hen geplaatst, goede plek met mensen met verstand van honden.
Mijn site is
www.smieszka.nl

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 19:28

Leuke simpele site! En wat een pracht honden, vooral Quinness.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 20:54

Guinness is degene waar ik niet mee fok. HIj had een afwijking aan zijn achterpoten, twee dierenartsen wilden hem in laten slapen, maar ik heb hem laten opereren en hij is inmiddles 3 jaar. Hij komt uit Berlijn, ik heb hem als dekreu gekocht, maar door bovenstaande heb ik hem laten castereren. HIj is superlief!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:22

Sneller dan verwacht, hebben wij vandaag gekeken naar "onze" Barzoi en... gelijk meegenomen.
Deze lieve schat kwam gelijk bij ons staan en ging liggen voor ons kleine meisje Linge (die heeel erg klein is voor haar 2 jaar). De klik was erg gelijk.

Thuis aangekomen alle vilt uit zijn vacht geknipt en straaks gaat deze man nog even over de douche.
Deze knappe Barzoi is 6 jaar jong en komt uit Frankrijk, waar hij samen met wat andere windhonden naar Nederland is gehaald.

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 23:21

Gefeliciteerd!!!! Enne.....foto :-)

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 21:07

Na de tragische dood van onze herder wisten we gelijk dat er zo snel mogelijk een andere grote hond moest komen. Met alleen een kleine hond voelde het niet compleet..
Tja.. dan ga je zoeken op het internet. Wat we niet wilden wisten we al wel, geen herders meer, geen labradors meer, voor doggen en ieren is het nog even te vroeg. We wilden een 2dekans hond.
Als snel kwam ik op sites waarbij podenco's, galgo's, greys en whippets aan werden geboden.
Na vele uren op het internet naar informatie te hebben gezocht kwamen we ook bij voordewindhond en zagen een paar knappe afghanen en een mooie borzoi.
Een van de afghanen was net dat weekend al naar een nieuw baasje gegaan en de andere zou dat weekend iemand voor komen kijken. Een paar dagen daarna zijn we mee geweest met een wandeling en hebben we kennis gemaakt met deze afghaan en nog een vreselijk lieve whippet/grey kruising.
Lieve beestjes, maar de klik was er niet!!

Wel werden mijn man en ik spontaan verliefd op een grote ier en een prachtige deerhound, beide hadden natuurlijk al een baasje..
Toch maar eens wat info gevraagd over de knappe barzoi en van het een kwam het ander.. Na een kattetest zijn we wezen kijken afgelopen maandag en hij mocht gelijk mee.
Dat gevoel van dat je hart open gaat en diep van binnen weet, jij bent het! Zo voelde het voor mij bij Bleu.

Een vreselijke lieve, open en gevoelige hond, maar wel eentje die 6 jaar lang zijn gang heeft kunnen gaan.
De handleiding moeten we nog schrijven zeg maar :yeah:

Afbeelding

Linge, onze dochter is helemaal verzot op hem.

Afbeelding

Blue is duidelijk kinderen gewend, met katten is hij super, niet alleen bij ons, maar ook bij schoonouders en zelfs buiten.
Ook bij de paarden schonk hij totaal geen aandacht aan wat er rondloopt aan viervoeters. :thumbs:

Afbeelding

Alleen.... markeert hij alles wat te markeren valt (ook binnen heeft hij het 2x gedaan terwijl we even niet thuis waren), is vreselijk opdringerig naar teefjes toe, loops of niet loops interesseerd hem niet.. Hij gaat janken, mopperen, kwijlen en wil een ding en dat is erop!
Naar reutjes haalt hij bij voorbaat uit.
Ook zie ik zo nu en dan wat geel/groene druppels uit zijn penis komen.

voor mij een reden om op den duur te zeggen, castreren.
We kijken het nog even aan, of we dit gedrag zelf kunnen doorbreken en eventueel met ondersteuning van homeopathie.
Ik heb net een hoop informatie gelezen over de voor en tegen van castreren, vanmorgen een DA gesproken, een barzoi fokster en de vereniging waar hij vandaan komt. De een is voor, de ander is tegen.
We kijken het voorlopig nog even aan...

Afbeelding

tokedri
Berichten: 1555
Geregistreerd: 17-11-09

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:02

Hij is prachtig!!!! (en mijn mening over castreren of niet na jarenlange (wind) honden ervaring: castereren!)