Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:30

Tigress schreef:
Ik heb alleen maar jachtlijnen.
Jarvis heeft het niet zo heel erg op tuigjes, en dat is dan ook de reden dat ik hem alleen gebruik in de auto voor in de gordel.

Sterker nog, als pup had Jarv ze beide. In een tuigje wilde hij echt niet meelopen. Wat ik ook probeerde, dat heeft toch best wel wat dagen aangehouden. Los mee? Geen probleem. Halsband? Meh...maar tuig..? Hell no _O-


Hoe werkt dat precies met dat tuigje en de gordel als ik vragen mag? In mijn eigen auto zit onze corgi in de koffer in een reisbench, maar in de auto van m'n vriend past dat niet en we zoeken nu een manier om haar veilig op de achterbank mee te nemen.

Ik zag op de site van audi dit staan: https://shop.audi.nl/auto-accessoires/c ... g?cid=3194
Zou dat een goede zijn?

Wij hebben ondertussen dus ook een corgi meisje, ze is vandaag 4 maanden oud en heet Julia :)! Bij deze een foto van de shoot die we een maand geleden hadden.
Afbeelding

We zijn echt zo ontzettend blij met haar <3

Ik lees hier veel mee en geniet van jullie corgis! Sommigen herken ik van op de Nederlandse corgi FB groep, die check ik wel dagelijks.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:42

Wat een cutie <3 Ze is erg mooi <3 Lieve naam ook!
Ik vind in de kofferbak vervoeren persoonlijk geen fijn idee. Op zich natuurlijk heel veilig, maar ik wil niet weten wat er gebeurd en wat een angst er moet zijn als er een auto achter op de jouwe klapt.
Het is iets wat tussen mijn oren zit, maar om die reden wil ik de hond niet in de kofferbak :')

Daarom heb ik Jarvis graag op de achterbank of bij mij voorin. We hadden eerst een simpele gordel:
Afbeelding
Echter bleek deze gewoon niet zo handig te zijn. Hij heeft bijna geen bewegingsruimte (Jarvis draait zich graag nog weer even om tijdens een lange rit) en daardoor lag hij niet lekker. Door de lus, die er achter uit steekt, doe je de gordel.
Het tuig wat jij in de link hebt ziet er echter wel heel fijn uit, die ga ik ook eens even bekijken :D
Momenteel gebruik ik een tuigje in combinatie met deze gordel:
Afbeelding
Op die manier weet ik zeker dat hij nog wat bewegingsruimte heeft (deze kun je zo lang/kort maken als je zelf wil), en hij is zo los te halen en mee te nemen in een andere auto :j

Het is alweer 19 augustus...jeetje, een jaar geleden waren we nu ongeveer thuis met Jarvis. Toen mocht hij eindelijk mee met ons <3

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:57

Gefeliciteerd met jullie 1 jarig samenzijn <3 !!

Dankjewel voor je antwoord! Ik had er inderdaad nog niet over nagedacht wat er gebeurt als er een auto achter op je in rijdt :oo . Je wil natuurlijk gewoon nooit een ongeval, maar toch is het wel fijn om er over na te denken waar je je hond hebt tijdens het rijden. We zijn echt veel onderweg samen, ze gaat bijna overal mee naartoe, dus dat willen we veilig én gezellig doen.

Die gordel van jou ziet er super uit! Heb alleen nog geen goed passend tuig om hem aan vast te klikken. Denk dat we ook eens bij een Audi garage langsgaan om te kijken of het past bij haar :j . En anders inderdaad tuig + zo'n gordel. Julia draait zich ook graag wel eens en ligt ook in de auto in de meest gekke posities te slapen, dus dat moet ze ook gewoon kunnen :D !

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:35

Ik ben nog steeds op zoek naar een goed tuig met veel schouder vrijheid en een brede band tussen de voorpoten. Rea gaat mee hardlopen en mag dan ook trekken, dat kan alleen met een tuigje :)

Maarja, welke dan....?

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:16

Wellicht kan je vragen aan Justfordogs dat ze de band tussen de voorpoten breder maken? Ik geloof dat ze de tuigjes toch met de hand maken, dus moet wel mogelijk zijn denk ik zo.. ;)

Bij deze, Ginny met het tuig (toen nog met droopy-oor :+ )
Afbeelding
En Phé scheurt er prima mee door de bocht :j
Afbeelding

Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:31

Ik gebruik om te wandelen altijd een jachtlijn.
Om te trainen een halsband met riem.
Clooney heeft een bloedhekel aan tuigjes.
Hier hebben ze allebei een julius K9 tuig(per ongeluk toegestuurd gekregen van zooplus). Deze hebben ze alleen om als ik te voet naar de training ga, omdat er dan altijd eentje aan het hek moet wachten. En Harley stelt zich dan zo aan dat ik die niet aan een halsband wil hebben zitten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 22:00

Wij hebben er een herplaatser bij. Geen echte corgi, maar een mixje uit Roemenië waar ze gered is van de dood. Klikt meteen goed met Noa, erg leuk! Afbeelding

Ik gebruik voor wandelen de halsband toch meestal. Trekken mag niet van mij. En waar het kan zoveel mogelijk lekker los.

Blijft een leuk topic dit, prachtige honden!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:08

Wat leuk dat jullie er een hondje bij hebben Lante! Fijn ook dat het zo goed gaat onderling :)

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 14:39

Hoe lang wandelen jullie eigenlijk met de corgi's? Ik ben voor Lilly nog zoekende naar de ideale tijden, want ik wil haar natuurlijk niet overbelasten. En de mensen in de buurt met kleine honden beperken zich toch tot 20 minuten per keer.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:11

Marijkjuh schreef:
Hoe lang wandelen jullie eigenlijk met de corgi's? Ik ben voor Lilly nog zoekende naar de ideale tijden, want ik wil haar natuurlijk niet overbelasten. En de mensen in de buurt met kleine honden beperken zich toch tot 20 minuten per keer.


Ik wandel 2x per dag minimaal een uur en dan nog 2x per een rondje van een minuut of 10.
Maar ik maak ook regelmatig wandelingen van 2-3uur met uitschieters naar 4-5 uur. Als ze zijn uitgegroeid en het is goed opgebouwd kunnen ze dit met gemak aan.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:40



Gister heerlijk getraind met mijn hondjes :)

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:04

Wat doen ze het goed ikke! Dat lijkt me echt zo leuk om te doen!!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:07

Wij wandelen 2x per dag een uur, waarvan er ook een gedeelte gefrisbeed wordt, we met een bal spelen, wat trainen en zoek spelletjes doen. Als we weinig tijd hebben gaan we eventueel een stuk fietsen en dan nog wat los van de lijn wandelen en trainen. Daarnaast nog 1 of 2 rondjes van 10-20 minuten .

In weekenden lopen we regelmatig 5+ uur. Naast onze corgi loopt ook ons vlinderhondje dit allemaal gewoon trouwens :). In mijn ervaring is het vooral ook zaak om ze te leren hun energie te verdelen. Als ik Rea en Pippa hun gang laat gaan zijn ze na 1.5u lopen helemaal uitgeput, omdat ze non-stop spelen(en het als corgi echt heel lastig is een windhond bij te houden :P ). Op dat soort lange wandelingen mag dat dus gewoon niet en wordt er ook gewoon gelopen zonder gekkigheid. Cookie kan die van nature veel beter. Die loopt dan gewoon de 25km die wij ook lopen ipv 2x zoveel.

Wat een mooi filmpje! Die concentratie <3

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:28

Zoo, die doen hun blijf netjes Ikke89. Hier is dat niet hun sterkste punt. :+

Ik betrap me erop dat ik geen zin meer heb om naar de hondenschool te gaan :o De instructeur die ik nu had vind ik niet zo'n aangename man.. Het ding is dat ik zou moeten doorgaan zodat ik in de A-klas terecht kom, want daar zijn er gewoon andere instructeurs.. Maarja, dan moet je dus wel komen en trainen en daar zie ik nu zo tegenop. Ook zijn mijn huidige klasgenoten vast al in de hogere groep -
en zou zij daar dus ook moeten horen met haar leeftijd.. Anderzijds is het wel fijn voor Ginny, want ik kan met haar hier moeilijk trainen omdat Ophélia alle aandacht opeist. (En Ginny in de haren zou durven vliegen als er voer bij gepaard gaat. Ik heb al geprobeerd om duo training te doen maar dat is niet handig. :P )

Er is een andere hondenschool hier in de buurt die nu groepslesjes zou beginnen doen, maar dat is meer samenzijn met je hond en leuke dingen doen. Super leuk! Maar ik had graag toch ietsje meer gehoorzaamheidstraining gehad (gecombineerd met enkele rust/speelmomenten). Voor af en toe lijkt het me wel toffe afwisseling. :j

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:59

Suusje: Bedankt!! Het is ook echt keileuk om te doen. Clooney en Harley genieten er echt van als we gaan trainen. Harley breekt zelfs de tent af als hij even niet aan de beurt is :')

Bonna; Dankjewel!

Jackytje; Die blijf heeft ook veel moeite gekost hier hoor. Clooney haalde het vroeger in zijn hoofd om keihard te gaan rondrennen als hij een blijf- oefening(of eender welke oefening zonder lijn) moest doen. En dan kreeg ik hem het eerste kwartier niet meer te pakken. Nu in de Obedience 2, moet hij 2 minuten af en ik moet uit zicht. Die oefening beheerst hij prima, maar hij heeft er op dit moment weer even een handje van om te denken ''zo, ze is weg, ik kan iets anders gaan doen'' en dan staat 'ie op en gaat ie snuffelen. Als ik dan terug het veld op loop zie je hem ook echt kijken van ''betrapt!'' of ''Die 2 minuten zijn nog niet om baas!'' Het is echt een clown :')
Harley is vooral onzeker soms. Als het wat onrustig in de groep is vind hij het ook nog erg moeilijk, dan komt hij het liefst naar mij toe om steun te zoeken. Maar ik moet zeggen dat hij hier steeds relaxter in wordt en dat de oefening dan ook steeds beter gaat. En hij is heel gevoelig voor mijn lichaamstaal. Als ik per ongeluk een beweging met mijn arm ofzo maak, dan pikt hij dat meteen op als zijnde commando om naar mij toe te komen. Maar dat ben ik dan echt zelf schuld.
Erg jammer dat je de zin een beetje vergaan is :( En er zijn niet nog meer hondenscholen in de buurt, behalve die ene? Hier zit er bijna op elke straathoek wel een. Niet dat ze allemaal van goede kwaliteit zijn, maar iedere gek mag een hondenschool starten als hij wilt. Het is zo leuk om samen met je hond bezig te zijn, zonde als je dat door een instructeur laat verpesten.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:14

Haha, dat klinkt echt als een typische Corgi :D Heerlijk om te lezen.

Ja, het is jammer en helaas zijn er niet enorm veel hondenscholen in de buurt. Er is hier nog één in het dorp maar je moet een 10 lessenkaart kopen en als je niet kan komen ben je je geld kwijt.. Niet zo handig.

Vandaag wel een mooie stand foto van Ginny kunnen maken. Ze is nu 9 maand.
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:26

Wat is ze groot joh! Knap meisje!

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:28

Lante schreef:
Wij hebben er een herplaatser bij. Geen echte corgi, maar een mixje uit Roemenië waar ze gered is van de dood. Klikt meteen goed met Noa, erg leuk! [ [url=m/VTF84p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik gebruik voor wandelen de halsband toch meestal. Trekken mag niet van mij. En waar het kan zoveel mogelijk lekker los.

Blijft een leuk topic dit, prachtige honden!

Wat leuk! Gefeliciteerd met je nieuwste aanwinst! <3


Marijkjuh schreef:
Hoe lang wandelen jullie eigenlijk met de corgi's? Ik ben voor Lilly nog zoekende naar de ideale tijden, want ik wil haar natuurlijk niet overbelasten. En de mensen in de buurt met kleine honden beperken zich toch tot 20 minuten per keer.

Ik wandel heel verschillend. Met regelmaat lange stukken, maar soms ook dagen met wandelingetjes van 3x 20 minuutjes en 1x lekker rondlopen in het bos voor minimaal een uur.


Ikke89 schreef:
[ Video ]

Gister heerlijk getraind met mijn hondjes :)

Ik zag ze op fb alweer voorbij komen. Wat doen ze het geweldig!! <3


Jackytje schreef:
Haha, dat klinkt echt als een typische Corgi :D Heerlijk om te lezen.

Ja, het is jammer en helaas zijn er niet enorm veel hondenscholen in de buurt. Er is hier nog één in het dorp maar je moet een 10 lessenkaart kopen en als je niet kan komen ben je je geld kwijt.. Niet zo handig.

Vandaag wel een mooie stand foto van Ginny kunnen maken. Ze is nu 9 maand.
[ [url=m/6abYNr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeetje, ze wordt echt mooi zeg! That reminds me, ik moet nog even naar het bos om een standfoto van Jarvis te maken :+ Even kijken of dat lukt :P Mijn vorige poging was mislukt door te weinig licht _O-

Zo'n lessenkaart loop ik ook tegenaan bij hondenschool 1 waar ik les met Jarv. Als ik daar ook behendigheid wil doen, moet ik per se een abonnement nemen...hartstikke leuk, maar als je dus eens niet kan ben je het geld er voor alsnog kwijt -O-

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:33

Maar is dat dan niet bij bijna elke hondenschool zo? Bij de KC waar ik les geef betalen mensen ook gewoon een bepaald bedrag voor 12 lessen. En als je een les niet kunt, dan ben je in principe ook dat geld kwijt.
Wij werken met een voor- en najaarscursus. Dus hebben een zomer- en winterstop. 11 lessen en dan een examen. Mensen kunnen ook niet zomaar instromen tijdens de cursus.
Als je per les gaat rekenen, merk je gewoon dat mensen veel sneller afhaken als het een keer te koud is of het 3 druppels regent.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:33

Nee, de school waar ik nu bij les heb ik een 10 rittenkaart zegmaar. Als ik dan eens een dag niet kan, dan wordt die gewoon niet afgestempeld. Ik ben die les dan niet kwijt :)

Nou, met behulp van mijn moeder is het gelukt := Weer even een standfoto van Jarvis :D
Volgende keer nog maar wat eerder naar het bos toe. Ik vergeet steeds hoe snel het inmiddels donker wordt :=
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:37

Maar hoe doen ze het dan met de lessen? Kunnen jullie gewoon altijd doortrainen in dezelfde groep? Hebben jullie dan geen groot niveau verschil?
Bij cursussen als hoopers en behendigheid etc. Kan ik het me nog wel voorstellen.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:04

Bij ons betaal je ook gewoon per 10 lessen. Alleen bij de frisbee wordt daar iets coulanter mee omgegaan. Mensen zijn er namelijk altijd en het is individueel. Hoewel ik er soms ook van baal dat ik per lessenreeks een paar keer niet kan, vind ik het niet meer dan logisch dat je ze gewoon moet betalen. Mijn trainer heeft dan ook wel een gigantische wachtlijst. Voor lijn plekje in de les, 3 anderen die er nu niet in zitten.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:20

Aangezien er met gehoorzaamheid constante doorstroom is, zitten we sowieso redelijk gemengd.
Enigszins nadelig voor Jarv, want hij is nu al één van de hogere in de groep, maar daarom mogen wij onze oefeningen aanpassen. Inmiddels doen wij alle opdrachten los, waar anderen nog maar stukjes los mogen doen.
Ik verwacht dan ook niet dat het nog lang duurt voordat we weer doorstromen :=

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:45

Wat mooi beide standfoto's! Wat een knapperd is Ginny <3 En mooie ronde billen!

En Jarvis <3 Gaat hij nog veel groeien?

Wat doen jullie qua vachtverzorging? Alleen regelmatig borstelen? Of ook vaak wassen?

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:24

@Suusje1986: Zo nu en dan borstelen. Wassen is bij Lilly niet nodig, aangezien haar vacht vuil loslaat.

Die standfoto's van Jarvis en Ginny <3 Het lijkt mij zo leuk als Ginny en Lilly elkaar nog een keer tegenkomen, maar België is niet echt om de hoek.