Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:01

Showen is ook zeker niet mijn ding. De Corgi populatie is zo klein dat je heel gemakkelijk aan een jeugdtitel kan komen. Het zegt mij echt niets. Met Tico een aantal shows gedaan. Allemaal uitmuntend en allemaal in de prijzen gevallen.
Ik ga vooral om mijn netwerk wat uit te breiden.

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:02


Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:15

Aan vachtverzorging doe ik eigenlijk helemaal niets. Ze gaat 2x per jaar onder de douche tijdens de rui, dan borstel ik haar ook helemaal uit. Verder alleen af en toe nageltjes knippen :)

Het zal wel weer stil zijn zonder pups denk ik straks :)

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 11:59

Hij deed weer goed zijn best voor de standfoto's <3
Hij gaat niet meer de hoogte in, maar wel de breedte. Ik merk het zelf niet zo heel erg omdat ik hem dagelijks zie, maar ik kwam laatst iemand tegen die zei dat hij weer breder was geworden :))

De vacht van de corgi is zelfreinigend. Erg handig, vuil blijft er niet in hangen :D
Borstelen is bij Jarv wel met regelmaat nodig :j Wekelijks een goede borstelbeurt is hier geen overbodige luxe. Daar komt ook nog bij dat ik hem tijdens de borstelbeurten train met rekken en strekken, dus het is nu een wekelijkse routine geworden daardoor :)
Wassen is door bovenstaande eigenlijk ook niet nodig :D Nu moet ik wel zeggen dat hij extra schoon blijft door zijn wekelijkse zwemsessies :))

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:21

Ik was ze 2x per jaar als ze in de rui zijn. En bij Harley buik, poten en hals als we naar show gaan. Verder borstel ik ze af en toe. En ik knip regelmatig even de haartjes onder hun voetjes bij. Clooney heeft wolfsklauwtjes, dus die moet ik ook regelmatig even bijknippen. En soms de duimnagels, als ze die niet zelf kort houden.

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:26

Ikke89 schreef:
Ik was ze 2x per jaar als ze in de rui zijn. En bij Harley buik, poten en hals als we naar show gaan. Verder borstel ik ze af en toe. En ik knip regelmatig even de haartjes onder hun voetjes bij. Clooney heeft wolfsklauwtjes, dus die moet ik ook regelmatig even bijknippen. En soms de duimnagels, als ze die niet zelf kort houden.

Ik ben lui, ik pak de tondeuse en scheer de poten uit _O-
Jarvis vind het drama als ik aan zijn poten zit, dus dan is het sneller klaar :')

En jaa, de onderkant wassen voor show is heel herkenbaar _O- al het wit is bij Jarv wat gelig (of als hij in vers gemaaid gras heeft gespeeld groenig) aan de onderkant :') the joys of having a corgi :')

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 08:44

Dankjulliewel voor alle reacties! Goed te doen dus qua vachtverzorging :D

Wat een lieverdjes Ulyse, vind je het moeilijk als ze straks naar hun baasjes vertrekken?

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 09:49

Suusje1986 schreef:
Dankjulliewel voor alle reacties! Goed te doen dus qua vachtverzorging :D

Wat een lieverdjes Ulyse, vind je het moeilijk als ze straks naar hun baasjes vertrekken?


We hebben een goede stofzuiger en ik berust in de haren die je 2x per jaar vind.

Het zal nog wel even lastig worden. Ze gaan gefaseerd naar hun nieuwe baasjes. We boffen ontzettend dat we zulke lieve baasjes gevonden hebben. Dat maakt het iets makkelijker.


En we houden er eentje

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 17:07

Leuk Ulyse dat er eentje blijft. Een reu of een teefje?

Zijn jullie trouwens lid van de wccn? Is dat leuk?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 08:43

Ik ben lid van zowel de WCCN als de NWCC. Vind er niet zoveel bijzonders aan. Je krijgt af en toe een blaadje met wat nieuws en info.
Afgelopen weekend heb ik met Clooney en Harley een obedience trainingsweekend gehad in Pijnacker bij Dogs 4 Joy. Het was echt geweldig. We hebben zoveel geleerd en de hondjes hebben ontzettend goed gewerkt. Vond het jammer dat het al voorbij was.
En omdat we natuurlijk vrij dicht in de buurt van het strand waren, zijn we daar zaterdagavond ook nog even geweest. Daar was het helaas wel vrij druk. Maar toch even kunnen genieten van het strand, de zee, en vieze hondjes :') .


Afbeelding


Afbeelding

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 09:02

Wat gaaf ikke! Dat lijkt me ook geweldig. Behoorlijk eind rijden voor jou! Wat vonden ze van de zee?

En ulyse hoe is het gegaan met de pups? Allemaal naar hun nieuwe baasjes?

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 13:29

Het is inderdaad een pokke eind rijden. Anders ging ik daar elke week trainen hoor!
De zee en het strand vinden ze geweldig. Clooney wordt al helemaal gek als we alleen nog maar richting het strand lopen. Gelukkig mogen ze eind september nog een weekendje mee naar zee.

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 14:17

Ikke89 schreef:
Het is inderdaad een pokke eind rijden. Anders ging ik daar elke week trainen hoor!
De zee en het strand vinden ze geweldig. Clooney wordt al helemaal gek als we alleen nog maar richting het strand lopen. Gelukkig mogen ze eind september nog een weekendje mee naar zee.

Wat leuk! Naar welk strand ga je?

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:04

Suusje1986 schreef:
Leuk Ulyse dat er eentje blijft. Een reu of een teefje?

Zijn jullie trouwens lid van de wccn? Is dat leuk?


Nee ik ben niet zo'n verenigingsmens. Ik begreep dat er veel onderlinge frictie is vandaar 2 verenigingen.

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 17:05

Suusje1986 schreef:
Leuk Ulyse dat er eentje blijft. Een reu of een teefje?

Zijn jullie trouwens lid van de wccn? Is dat leuk?


Nee ik ben niet zo'n verenigingsmens. Ik begreep dat er veel onderlinge frictie is vandaar 2 verenigingen.
Suusje1986 schreef:
Wat gaaf ikke! Dat lijkt me ook geweldig. Behoorlijk eind rijden voor jou! Wat vonden ze van de zee?



En ulyse hoe is het gegaan met de pups? Allemaal naar hun nieuwe baasjes?



De eerste is uitgevlogen. De komende dagen volgen er meer.

We houden een teef je aan.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 19:36

Suusje1986 schreef:
Ikke89 schreef:
Het is inderdaad een pokke eind rijden. Anders ging ik daar elke week trainen hoor!
De zee en het strand vinden ze geweldig. Clooney wordt al helemaal gek als we alleen nog maar richting het strand lopen. Gelukkig mogen ze eind september nog een weekendje mee naar zee.

Wat leuk! Naar welk strand ga je?


Cadzand :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:10

Ben lid geweest bij de wccn maar was alleen maar ruzie haat en nijd dus ben er weer weg.

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 13:17

:wave: Alles goed met de Corgi's en hun baasjes?

Hier genieten de meiden nog lekker van hun 'vakantie'. Echte couchpotatoes, die Corgi's!!
Afbeelding
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:41

Haha wat een luiwammesen! Wij hebben veel gewandeld de afgelopen 2 dagen. De fokker van mijn hondjes was op bezoek en dan trekken we er gezellig op uit! Gisteren een paar uur hier in de buurt gewandeld. En vandaag zijn we naar Duitsland gereden en hebben we bij Abdij Maria Laach gewandeld, rondom een vulkanisch meer. De hondjes hebben daar heerlijk gezwommen.


Afbeelding

Afbeelding

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 07:55

Dat ziet er goed uit! Zijn het ook van die waterratten?

Rea zwemt tegenwoordig baantjes 8)7
Als ze ons niet kan verleiden tot het gooien van ballen, gaat ze zelf rondjes zwemmen. Geen gezicht, maar zo lief <3

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:00

Aaah, zwemkampioentjes <3

Hier ook alles goed, we gaan naar Rotterdam dit weekend (vandaag al heen, lekker hotelletje zitten alvast :P) en daarna door naar Frankrijk :D

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:27

Afbeelding
Groetjes vanuit Frankrijk! :D

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:37

Wat een fantastische foto!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-17 23:37

Geweldig haha! :D

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:51

haha dankjullie :D
Het is hier echt genieten. Jarv en Lara vinden het ook erg leuk!
We gaan morgen even bij de Dordogne langs lopen, even pootjebaden aan de lange lijn :D
Gisteren nog even in het licht van de ondergaande zon op een tafeltje neergezet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding