Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sellyxx

Berichten: 1225
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:43

ze hebben allemaal een super schattig koppie :) En zien er allemaal uit als lieve honden.
Toch vind ik die korte pootjes zo onnatuurlijk eruit zien. Als je bedenkt dat alle honden van de wolf afkomen,
moet dit onwijs ver zijn doorgefokt? Krijgen ze op den duur geen last van hun zware lijf? '
Misschien ben ik me daar teveel van bewust maar ik zou daarom nooit een hond kunnen kopen die om het zo te zeggen 'uit verhouding' is, want dat is eigenlijk zo?

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:54

Ik vind korte pootjes minder problematisch dan rassen met amper een neus , te klein hoofd enz.
Dus als je het zo bekijkt vallen die pootjes reuze mee haha :p

Ruby groeit ook flink ! Ze is soms flink eigenwijs :+

Afbeelding
Lekker uithijgen met (pleegmoeder) Elice , ze doet haar heel vaak na.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:18

Wat zijn ze mooi Galeo! Hier is Bruce ook eigenwijs hoor!

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:20

Sellyxx schreef:
ze hebben allemaal een super schattig koppie :) En zien er allemaal uit als lieve honden.
Toch vind ik die korte pootjes zo onnatuurlijk eruit zien. Als je bedenkt dat alle honden van de wolf afkomen,
moet dit onwijs ver zijn doorgefokt? Krijgen ze op den duur geen last van hun zware lijf? '
Misschien ben ik me daar teveel van bewust maar ik zou daarom nooit een hond kunnen kopen die om het zo te zeggen 'uit verhouding' is, want dat is eigenlijk zo?


Onze labrador was groot en stevig en had elleboogdysplasie dat ras heeft dus weer makkelijk ED en HD.
Onze chihuahuas doen weer makkelijk aan indoor sneezing.
Elk ras heeft zijn eigen problemen! Ik zou daarom een hond nooit niet nemen. Wel uiteraard goed gefokt en via stamboom.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:07

Die korte pootjes hadden nut, stompe neusjes e.d. niet. Het is een gen dat ook voorkomt bij teckels, jack russels e.d.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:49

haboshof schreef:
Over oren gesproken. Ik ben gisteren met Meghan naar de da geweest. Ze schudde al een paar dagen met haar hoofd. Niet heel erg, maar er irriteerde haar wel iets. Omdat ik zelf niets kon zien van troep oid in haar oren, toch maar even naar de da. Gelukkig een intakt trommelvlies en geen verdere problemen,er zat niks raars in, alleen is het vanbinnen erg rood. Geen mijt of zo te bekennen. Raar, ze is nu 6 , heeft nog nooit iets aan haar oren gehad. De da dacht dat het misschien kwam van het likken van een van de andere honden in haar oren. Ik moet nu elke dag zalven en dan zien of het terugkomt.
Heeft een van jullie al eens problemen met de oren van jullie Corgi's gehad?
[ Afbeelding ]

Nee nooit.
Heb alleen hier wel een orenpoetser.
Mijn reutje van een half jaar poets de oren van z'n zusje

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:52

Sellyxx schreef:
ze hebben allemaal een super schattig koppie :) En zien er allemaal uit als lieve honden.
Toch vind ik die korte pootjes zo onnatuurlijk eruit zien. Als je bedenkt dat alle honden van de wolf afkomen,
moet dit onwijs ver zijn doorgefokt? Krijgen ze op den duur geen last van hun zware lijf? '
Misschien ben ik me daar teveel van bewust maar ik zou daarom nooit een hond kunnen kopen die om het zo te zeggen 'uit verhouding' is, want dat is eigenlijk zo?


Zoals Tooske al zei, elk ras heeft wel iets.
Er zijn corgi's die gewoon 17 worden zonder problemen.
Ik heb nog geen last gehad van gezondheidsproblem met de honden en heb ze 15 jaar nu.

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:14

Haboshof, hoe gaat het met Meghan haar oren? Met Bikkel geen problemen nog gehad met zijn oren. Hij wordt in December 5 jaar.

Vinden jullie honden het ook absoluut niet erg om een rondje te wandelen in dit weer? Bikkel is sowieso het liefst heel erg veel buiten.

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:32

Gaat goed nu ze die zalf krijgt. Ben benieuwd of het zo blijft.
Meghan is heel graag buiten, die kan het niet schelen of ze in de regen loopt of door de modder. Is ook gek op paardenmest :D

Wij hebben eigenlijk altijd een deur open staan en de honden kunnen zelf in en uit. Meghan is ook het liefst buiten. Ze wil alles meemaken en vooral blaffen als er hier eens iemand langs komt.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:47

Hier is Bruce ook erg graag buiten we hebben een hondenluik dus hij kan de hele dag in en uit lopen loopt heel graag een rondje harde regen vind hij niet lekker maar als we gewoon op weg zijn geeft hij daar uiteindelijk ook niks meer om.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:08

Zusje heeft een bloedje hekel aan regen. Vanmorgen ging ze direct in de achteruit toen de deur openging.. maar ja, ze zal toch moeten plassen.. Dan gaat ze wel hoor, al schuddend met de oren door al die regendruppen..

Zwemmen jullie Corgi's trouwens? Die van mij wordt er niet enthousiast van.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:11

Onze oudste corgi vond het vroeger niks! Maar nu gaat ze wel het water in tot haar buik om af te koelen.
Ruby (nu 5 maanden) vind het eng!! Maar wij liepen gister door een bos naast rivier en daar waren hele grote plassen dus toen moest ze er wel doorheen :+ Met veel moeite en angstige uitdrukking ging ze Elice achterna met een noodvaart :')

Zo dus :
Afbeelding
Afbeelding

haboshof

Berichten: 900
Geregistreerd: 31-05-05
Woonplaats: het zuiden van groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:16

Wat een prachtige honden heb je ,Galeo. leuke foto's ook. Die snuit, van moet dit nou?

Meghan (Pembroke)houdt niet van zwemmen. Chanoeka(Cardigan) is wat dapperder, maar die staat ook iets hoger op de poten. Maar regen op zich geven ze beiden niet om.

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:03

Hihi Anneruth, dat Zusje niet van regen houdt, had ik niet verwacht. Bikkel is net als de rest, liefst de hele dag buiten. Ik weet niet of hij van zwemmen houdt. Ik leer mijn honden liever niet in het water te gaan, zit je ook dat ze vaak de sloot in gaan.

Agossie dat koppie, wat schattig. Bikkel kan ook dat soort koppies trekken.

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:54

Hier is Bruce ook geen fan hoor van water. Soms een voorpootje erin om wat te drinken maar meer ook niet.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:07

Puck heeft liever geen regen, maar verder geeft ze er niet veel om. Zwemmen doet ze niet, maar wel heel ver pootjebaden! :)

JonneN
Berichten: 1195
Geregistreerd: 06-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 08:21

Sellyxx schreef:
ze hebben allemaal een super schattig koppie :) En zien er allemaal uit als lieve honden.
Toch vind ik die korte pootjes zo onnatuurlijk eruit zien. Als je bedenkt dat alle honden van de wolf afkomen,
moet dit onwijs ver zijn doorgefokt? Krijgen ze op den duur geen last van hun zware lijf? '
Misschien ben ik me daar teveel van bewust maar ik zou daarom nooit een hond kunnen kopen die om het zo te zeggen 'uit verhouding' is, want dat is eigenlijk zo?


Corgi's zijn herders. Die korte pootjes hebben ze, zodat vee ze niet kan trappen wanneer ze erachteraan gaan. Als bijvoorbeeld een koe trapt naar zo'n hond, trapt die eroverheen. Bij een grote hond is 't al sneller raak ;) Heeft niets met doorfokken te maken, maar is gewoon een eigenschap van het ras.

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:08

En ze zijn zo leuk <3 <3 <3

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 16:36

En lieffffff....

Afbeelding
(sorry.. ik weet niet hoe te verkleinen :o)

Grietje_1

Berichten: 986
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Ingen

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:24

Oh wat een lieve foto..

En ja ook echt zo lief, echt een heerlijke gezinshond hoor. Mijn zoontje is ook zo wijs met Bikkel.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 17:53

Achossie! Wat een schatje!

Tamaar88

Berichten: 542
Geregistreerd: 18-07-11

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 10:20

Aaaahh echte liefde! :D

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:36

_Anneruth schreef:
En lieffffff....

[ Afbeelding ]
(sorry.. ik weet niet hoe te verkleinen :o)


Bij wie komt ze vandaan (fokker )

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 13:28

@Amaldas: Uit Ruurlo, Goodtimes kennel

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:18