Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:14

Sanne is er echt helemaal dol op. Ik denk dat beter mijn best moet doen voor er een nieuwe corgi bij komt hier :')

Ik had hier vanavond trouwens ook een meiske aan de deur, zag Jarvis voor het eerst (ze kende mijn oude Labbie nog wel, die ze vroeg eerst hoe het met hem ging :') Iets met...al anderhalf jaar onder de groene zoden :+ ).
''Oh! Dat lijkt wel op een corgi! ''
Ik; Ja, dat klopt :D
''Is het een pembroke?''
Nee, dit is een cardigan.
''Goh, wat gek...ik vind hem zo op een corgi lijken''

Like, wtf :') Heb haar maar even uitgelegd dat er twee varianten van zijn _O-

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:36

_O-

Ik ga echt een jas kopen met grote bedrukking 'WELSH CORGI CARDIGANS' erop. Ik krijg constant vragen :P En dan ben je idd enkele minuten bezig met het uitleggen van de verschillen binnen de rassen.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 08:50

Jackytje schreef:
_O-

Ik ga echt een jas kopen met grote bedrukking 'WELSH CORGI CARDIGANS' erop. Ik krijg constant vragen :P En dan ben je idd enkele minuten bezig met het uitleggen van de verschillen binnen de rassen.


Helpt niet! Ik heb een vest waarop staat "welsh corgi cardigan", een silhouet en de namen van mijn hondjes en nog krijg ik vragen over het ras _O-

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 21:09

Ikke89 schreef:
Jackytje schreef:
_O-

Ik ga echt een jas kopen met grote bedrukking 'WELSH CORGI CARDIGANS' erop. Ik krijg constant vragen :P En dan ben je idd enkele minuten bezig met het uitleggen van de verschillen binnen de rassen.


Helpt niet! Ik heb een vest waarop staat "welsh corgi cardigan", een silhouet en de namen van mijn hondjes en nog krijg ik vragen over het ras _O-

Jup _O-

Hier vandaag een corgi wandeling gehad :)) Jarvis had een nieuwe liefde (Crixus, toevallig bij dezelfde fokker vandaan :D), en hij heeft een nieuw vriendje erbij. Tijdens de BBQ was hij druk aan het spelen met Sirius :D Tevens zijn papa weer gezien <3 en veel foto's gemaakt :D

Lisitano

Berichten: 4939
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:32

Heeft iemand nog informatie voor mij over de Corgi meeting 21 mei in Noordwijk?

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:51

Oh ja, dat is waar ook :)) Ik ga daar misschien ook heen :D
Ik zal eens even kijken wat ik er over kan vinden :D

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:55

Excuus! Ik ga je nu een pb sturen!
Anyway, ik kan er helaas zelf niet bij zijn. Wij gaan heel last minute op vakantie. Heel misschien komt mijn zusje wel met de hondjes.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:51

Hoe gaat het hier met de honden?

Ik vroeg me af of iemand nog tips voor ons heeft. Met hemelvaart gaan we voor het eerst met Lilly kamperen, super leuk natuurlijk! Maar wat is nou handig om mee te nemen naast de standaard zaken? We hebben zo'n pin met een lange lijn voor buiten en nemen natuurlijk een tekentang mee. Ook zitten we in een tent zonder elektriciteit, wat ik persoonlijk heerlijk vind :) Maar nu krijgt ze brok en van de schijven vlees die je koel moet bewaren. Hoe zorgen we voor de maag darmstelsel naar een soepele overgang naar alleen brok voor dat weekend? Kan dat cold turkey of bouw je het geleidelijk af?

En Lilly weigert nog in de bench te slapen en raakt compleet overstuur als ze er ook maar een minuut in moet. We hebben het geprobeerd op te bouwen zoals overal getipt word en wat zeer succesvol was toen we haar kregen, maar dat mag niet baten. Maar dit gaat natuurlijk wat lastig worden in een tent, iemand nog goede suggesties?

We verblijven op een camping in Hummelo. Mocht iemand daar in de buurt wonen en een corgi meeting willen houden of juist nog leuke tips hebben voor activiteiten hou ik mij aanbevolen! :)

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 13:17

De fokker van Lilly en Ginny raadde me aan om vuile pens te geven bij overgang van voer. Misschien is dat een optie? Schijnt dat dat de darmen en maag mooi schoonmaakt en dat je dan zonder veel problemen kan overschakelen. Je kan haar er eens over aanspreken misschien.

Qua bench kan ik je niet helpen. Onze honden zitten enkel in de auto in een bench, niet in huis. Ik kan me voorstellen dat Ginny het voor lang ook helemaal vreselijk zou vinden. Het is en blijven Corgi's en die zijn nou eenmaal overal graag bij en enorm aanhankelijk.

Hier alles goed met de honden. Ginny begint wel wat te puberen denk ik. Oproep van de hond ging zondag niet vlekkeloos. Mevrouw wou eerst haar vriendjes gedag zeggen en tja, dan heeft ze plots bananen in die antenne-oren van der. :') Voor de rest deed ze het wel super goed, op de crash tijdens het volgen na dan _O- (Ginny ligt graag en mevrouw besloot om tijdens de volg-oefening lang uit op haar zij te gaan liggen.. Muts)

En, je weet dat het warm is als je 2 gesmolten Corgi's onder de trampoline vindt :=
Afbeelding
Ze hebben het zo snel erg warm, beginnen in de rui te geraken ook.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:02

Bella slaapt altijd in de bench anders gaat ze dingen slopen :( . En ze gaat er vaak zelf al in het is haar plekje. En idd vuile pens is misschien wat!

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 19:10

Ohjee, stoute Bella :+ Slopen valt hier gelukkig goed mee. Al gaat Ginny wel met dingen aan de haal soms uit onze garage. En ja, die vind ik dan soms wel in stukjes terug. Gelukkig geen meubels.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:06

Bedankt voor de tips!

Lilly sloopt gelukkig ook zowat niks, vandaar dat we het normaal geen probleem vinden als ze niet in de bench slaapt. Ze is wel een echte verzamelaar en vind altijd maar borstels en soms zelfs bezems die ze mee sleept :')

Ik kan niet wachten om alle pupjes weer te zien! Ik hoop dan ook dat iedereen naar de familiedag gaat :)

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:16

Hier is het sloopgedrag voor nu grotendeels over *\o/*
Wel even afkloppen natuurlijk, maar meneer kan alweer ietsje langer alleen zijn :D

Oh ja, hier ook nog maar even wat corgi koppies delen van de wandeling. Het was genieten <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:06

Dat ziet er gezellig uit! Super leuk al die corgi's bij elkaar :D

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:04

Na een jaar of 3 dromen zou binnenkort onze wens voor een corgi kunnen uitkomen <3 . Nu 'twijfel' ik over mijn keuze en vroeg ik me af of hier mensen zijn naar wie ik een pb mag sturen met mijn dilemma aangezien ik het liever niet hier in het topic post :).

Ik geniet echt elke keer weer van jullie knappe honden en zie sommigen ook in de corgi FB groep voorbijkomen!
Laatst bijgewerkt door Ine23 op 17-05-17 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 17:12

Je mag me altijd een PB'tje sturen, dan probeer ik je te helpen. :)

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 18:20

Mij mag je ook altijd een PB'tje sturen :)

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 06:12

Ine je mag een paar sturen.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:27

Mij mag je ook altijd een pb sturen!

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:33

Dankjewel iedereen. Mijn dilemma zit/zat hem een beetje in de aankoopprijs. Ik vroeg me af of ik echt een stuk boven de gangbare prijzen (ik dacht dat die 1000-1400 waren plusminus) wilde betalen, niet omdat het niet kan, maar meer omdat ik misschien elders wel 1tje binnen de gemiddelde prijs kan vinden en dan dat 'bespaarde' bedrag altijd nog in een potje voor de hond kan steken. Het gaat hier over een pembroke reu met lange staart, 3kleur van een goede fokker.

Enige is dat ik eerst (jaren terug al) perse een roodwitte wilde met lange staart en dan nog liefst een teef, maar mijn mening is ondertussen wel veranderd puur omdat ik gewoon het karakter van een corgi zo geweldig vind en kleur er dan niet zo toe doet. Geslacht eigenlijk ook niet voor mij, karakter en gezondheid is veel belangrijker.

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 20:46

Gisteren hebben we een echo laten maken. Onze Tico is drachtig. De pups lieten een mooie krachtige hartslag horen.nog 5 weken te gaan.

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:08

Gaaf! Gefeliciteerd met de dracht! :D

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:11

Gefeliciteerd! *\o/*

Kaatastrof

Berichten: 6269
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:20

Proficiat!!

Tigress

Berichten: 8947
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:48

Pffft, Jarvis is alweer bijna een jaar oud. Gaat zo snel _O-
Waar is dat kleine pupje van bijna een jaar geleden gebleven? Inmiddels heb ik een onderbroek stelende (want terwijl ik dit typ komt hij weer met vuile was uit de badkamer aan zetten :')) draak die mij nog altijd blij maakt met de keuze voor dit ras <3
Ik was laatst bij Sam Turner, en die zat echt te kijken hoe groot en stevig hij al was met 11 maanden :D
Jarvis zwemt nog altijd wekelijks, wat nu duidelijk ten goede komt aan zijn lichaam. Bij de osteopaat was zijn rug helemaal super. Enkel bij de heup rechts achter waren er twee plekjes die wat vast zaten. Vermoedelijk nog altijd van de blessure een tijd geleden (overcompensatie). Maar goed, dat is even behandeld en ik merk nu al dat de dwarrel in zijn vacht aan het verdwijnen is :D

Afbeelding





Okey...inmiddels heeft hij nog meer was gepakt, hij ging er zelfs mee zitten op de bank :') Dus bij deze _O-

Afbeelding
Afbeelding