Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 11:37

Gefeliciteerd met Ophélia!
Geweldig dat filmpje! Clooney en Harley racen ook altijd zo achter elkaar aan, zijn net rupsen dan :')

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:03

Leuk filmpje! En gefeliciteerd met Ophélia *\o/*

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:47

Ik heb onze gezinsuitbreiding geloof ik nog niet gemeld. We hebben 5 prachtige driekleur pups.

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 20:31

Dat vraagt om foto's Ulyse :)
En gefeliciteerd!

ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 06:01


ulyse
Berichten: 563
Geregistreerd: 15-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 06:02

Bonna schreef:
Dat vraagt om foto's Ulyse :)
En gefeliciteerd!


Dankjewel ze zijn zo leuk.

Galeo

Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 19:59

Gefeliciteerd <3
Ze zijn heel leuk! :j

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 11:42

Gefeliciteerd Ulyse! Ik zag het al voorbij komen op facebook :D

Het blijft een geweldige foto van Clooney en Harley _O- Fijn dat het nieuwe plekje goed bevalt! :D

Oh heerlijk Bonna! Jarvis is als pup in een fietskar geweest om ze er aan te laten wennen. Als we op Terschelling zitten huren we ook een fietskar, zodat hij makkelijk mee kan het eiland over.
In Frankrijk verwacht ik niet veel/ver te fietsen, dus dan mag hij er gewoon naast lopen als de temperatuur dat toe laat :j

Nog een late gefeliciteerd met Ophélia! Wat is ze toch mooi <3 Dat achter elkaar rennen doet Jarvis ook graag met Lara. Dat ziet er soms zo heerlijk debiel uit :')

Zo, hehe. Eindelijk weer eens tijd voor de computer :D
Ik heb het een weekje zonder Jarvis moeten doen, was op vakantie spelweek. Ik was zo blij om mijn dikkopje weer te zien <3 Ik zal er nog op uit vandaag om foto's te schieten voor POTW, kan ik gelijk weer even nieuwe foto's maken van Jarvis :') Iets met een bloeiende heide enzo O:)
Draakie zit tegenwoordig weer in een bench als we er niet zijn, en we hebben een anti blafband kunnen lenen van de buurvrouw. Zelfs in een vrijstaand huis weet meneer zo hard te blaffen dat de buurman ging kijken omdat hij dacht dat er iets mis was :+
Gelukkig was dat, na een paar keer de band om te hebben gehad, gauw opgelost en hoeft hij hem nu al niet meer om :D Het loslaten zal weer stap voor stap opgebouwd gaan worden, zodat onze muren de kans hebben om heel te blijven :+

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 16:42

Afbeelding

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 17:46

Knappe koppies <3 <3 <3 Ik ben echt fan van ze :))
Hier nog even wat foto's van Jarvis. Hij groeit nog steeds in breedte en karakter. Zo leuk hoe hij dingen ontdekt, spanningen overwint en steeds relaxter met nieuwe situaties om leert te gaan :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 12:18

Prachtige foto's weer! Ik vind Jarvis echt zo leuk!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 13:32

Mooi foto's Ikke89 en Tigress!

Lilly is ondertussen al een hele dame aan het worden. Zo leuk om te zien hoe ze van een kleine pup naar volwassen hond gaat. Ze is overigens ook voor het eerst loops, dus dat wordt voorlopig niet los tijdens de wandelingen :(:)

Afbeelding

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 20:26

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag met de heren naar de hei geweest. Ik vind het zo mooi daar als hij in bloei staat!

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 07:38

Wat een prachtige foto's!
Ik ga denk ik toch maar eens een fotoshoot latrn maken van de dames. Zelf ben ikner echt niet bekwaam genoeg voor om mooie foto's te maken .

Rea is een beetje zielig(en een duur dierenarts hondje :( ). Vorig weekend heeft ze rotte bananen uit de prullebak gejatbrn dus een par dagen buikpijn gehad. Nu heeft ze een Grasaar in haar oor. Helaas krijgt de dierenarts het er niet zo uit en zal ze onder narcose moeten.

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:37

Oh Bonna, wat vervelend!
Die grasaren zijn rot dingen. En in een oor is ook lastig eruit te weken natuurlijk :(

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:57

Zucht.. Er lijkt niet echt een eind te komen aan onze dierenarts bezoeken...

Zaterdag avond gingen we voor een grote wandeling de deur uit. Nog niet op de hoek van de straat komt er een Duitse herder op ons af, op een niet al te vriendelijke manier. Ik woon midden in de stad en de straat staat hier altijd helemaal vol met fietsen en zooi. Daar was ik net om heen aan het lopen, maar met de herder voor mij en drie honden in de hand kon ik geen kant meer op. Ik heb Rea en pippa achteruit gestuurd/geduwd en Cookie opgetilt. De herder een brul gegeven en de andere kant op gelopen. Eind goed al goed... Tot ik zag dat Pippa mankte. Die heeft haar poot, waarschijnlijk aan de trapper van een fiets, opengehaald van haar schouder tot haar elleboog :(.
Wat een fijne wandeling moest worden werd de hele avond bij de dierenarts. Er is gelukkig geen blijvende schade, maar het is nog wel even afwachten hoe de wond aan elkaar groeit. Het is een flinke jaap...

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 11:16

Oh Bonna, je treft het niet. Veel beterschap voor Pippa en Rea!

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:08

Jeetje Bonna, wat een pech! Beterschap voor Pippa! Is de grasaar van Rea er al uit?

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:31

Bedankt!

Nee nog niet, ze zou vandaag onder narcose gaan, maar ivm zieke dierenarts zijn alle niet-spoed afspraken verzet naar morgen. Ze hebben wel vandaag nog even gekeken en hij zit nog op dezelfde plek. Het is dus geen probleem. Met een pijnstiller heeft ze er gelukkig ook geen last meer van.

Ze 'misbruikt' haar oorpijn wel om de laatste dagen ernstig slecht te luisteren. Die gehoorzaamheid moet maar weer even op getraind worden :).

Hoe gaat het met alle andere hondjes hier? Is de pup al groot marijkjuh?

Hebben jullie eigenlijk jullie corgis ingeschreven voor de clubmatch?

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 16:52

Beterschap met je boefjes Bonna! :(:)
Arme Rea, een grasaar is gewoon rot, zeker op die plek. (al denkt Rea daar qua gehoorzaamheid nu blijkbaar even anders over :)))

De clubmatch van 23 september gaat hem helaas niet worden voor ons. Ik was er graag bij geweest, maar ik ben nog liever dan even van zuid Frankrijk aan het genieten met vriendinlief en de honden :))
Zit er wel aan te denken om bij de kampioensclubmatch langs te gaan van het WCCN in oktober :D

Hier gaat het dus z'n gangetje. Kan even wat minder wandelen met Jarvis momenteel, maar dat is meer mijn eigen ding. Iets met een opgezwollen enkel, ontstekingsreactie nadat ik sporttape gebruikt heb en artsen die het allebei niet precies weten :')
Afbeelding

Mijn pootje momenteel;
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5A3758FF

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59EFAEFB

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59EBC675

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:09

Prachtige foto van Jarvis! <3

Ik heb Harley ingeschreven voor de clubmatch. Clooney niet, ze staan allebei in de open klasse. Clooney gaat uiteraard wel gewoon mee.
In oktober ga ik ook inschrijven.
Harley hoeft nog maar 1 puntje voor zijn Nederlands Kampioenschap, en hoewel de kans erg klein is dat hij die op de clubmatch gaat halen, moet ik het wel proberen :P

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:05

Dankje <3

Oeeeh, dan zie ik jullie in oktober! Eindelijk kan ik jullie dan eens ontmoeten <3 :D
Ik ga Jarvis eerst nog laten röntgenen om te weten of ik verder met hem de sport in kan. Als die uitslagen goed zijn, wil ik actiever bezig gaan met shows :j Hij mag alle puntjes nog gaan sparen :')

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 09:39

Ja leuk!!
Welke sport wil je met Jarv gaan doen?
Harley is geröntgend. Helaas zijn zijn heupen niet goed. Maar ik wil toch proberen op show dat laatste puntje te pakken. Daarnaast vind ik showen ook gewoon leuk om te doen.

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 10:32

Ikke89 schreef:
Ja leuk!!
Welke sport wil je met Jarv gaan doen?
Harley is geröntgend. Helaas zijn zijn heupen niet goed. Maar ik wil toch proberen op show dat laatste puntje te pakken. Daarnaast vind ik showen ook gewoon leuk om te doen.

Jarvis is dol op behendigheid, maar ook wil ik kijken in de toekomst of hij dezelfde drive heeft met vee als zijn vader :j
Showen is ook erg leuk :D helaas niet veel in de buurt bij mij, dus daar is nog niet veel meer van terecht gekomen dan 1 officiële en 1 onofficiele show :')

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 12:21

@Bonna: Met Lilly gaat het goed. Ze is nu ruim 9 maanden, dus al een flinke dame :)

Wij skippen de clubmatch. Showen is niet echt mijn ding en Lilly vind het ook leuker om lekker actief bezig te zijn.

@Ikke89 en Tigress: Hoe zit dat met de puntentelling? :) En zijn jullie daarmee bezig zodat de honden eventueel dekreu kunnen worden of puur voor jullie eigen plezier?