Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KimD

Berichten: 20447
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:04

Neej schreef:
@petitparis, blauwshampoo, sneeuwwit van Jean peau of als het heel erg is yellow out van Chris Christensen, al is dat laatste wel écht tuig van de richel :')

Ollie werd vandaag in Luxemburg beste reu en BOB, Jamie beste puppy van t ras en geselecteerd bij de beste 6 puppies van de show!!!! Ben trots :D


Ollie toch! Knap oudje! <3

Ik meld me hier ook, dan kan ik al het een en ander oppikken. Met mijn nieuwe pup wil ik ook graag gaan showen en op langer termijn fokken. :j

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 00:37

Ikke89 schreef:
Oh een showtopic, wat leuk!
Clooney en Harley melden zich ook!

[ [url=m/0LbZ6w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag met Harley op de internationale show in Luxemburg geweest waar hij een 2U en het res-CAC haalde.

<3

Ik hoop écht dat jarv ook zo'n mooie kop mag gaan ontwikkelen, Clooney en Harley zijn zo gaaf! :D Ik ben echt dol op dat forse van ze <3

Neej schreef:
@petitparis, blauwshampoo, sneeuwwit van Jean peau of als het heel erg is yellow out van Chris Christensen, al is dat laatste wel écht tuig van de richel :')

Ollie werd vandaag in Luxemburg beste reu en BOB, Jamie beste puppy van t ras en geselecteerd bij de beste 6 puppies van de show!!!! Ben trots :D

Super! Gefeliciteerd, inderdaad om trots op te zijn! *\o/*

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 01:30

Proficiat Neej! Je mag trots zijn op jouw kanjers.
En bedankt voor de tip

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:40

Gefeliciteerd Neej!!

Ah dankjwel Tigress!

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 07:54

Gefeliciteerd!

Hier gisteren ook onze CM en we hebben braaf ons Gtje gehaald. Een Utje kan je pas halen in de gebruikshondenklasse bij ons (als ze ouder zijn dan 2 jaar geloof ik en al een africhtingscertificaat hebben). Wel leuk keurrapport, alleen hebben we maar half rondje hoeven draven en liet ze zich daar niet zo goed zien. :') Ze kan heel goed draven, maar nu ff niet haha. En ze liet zien dat ze echt enorm sociaal is, KM vond haar heel leuk qua karakter.

En een podiumplek en beker :')

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:53

petitparis schreef:
Cita is "verloren" van haar vriendinnetje op show. Pech gehad...

Iemand van jullie toevallig tips om een witte hond terug wit te krijgen? Ik had ze 3x gewassen en nog was ze "gelig". Vriendin kreeg 3x de opmerking dat ze toch wel de moeite had kunnen nemen ee te wassen :')
Maar Cita zwemt zo vaak in ijzerhoudend water dat ze bijna een marsipulami is :+

Ik gebruik gewoon goedkope shampoo voor witte vacht maar Lewis is niet zooo geel. Die piest vooral over zn poten haha... Maar is wel mooi wit als ik hem daarmee was.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:23

Ik heb zelfs al eens betadinezeep geprobeerd, tevergeefs.
Maar kan haar toch moeilijk dagelijks wassen (oh ja ze zwemt dagelijks, zker nu het warmere weer is). Met afspoelen komt die gele kleur er niet uit.
Dus zal maa riets anders proebren dan.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:30

Kalk beetje lastig he met vlekken erop;)
Lewis had net voor de show over zichzelf heen gezeken dus dat werd een kalkhondje ;p

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:31

lol talken is met vlekken idd niet zo handig

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:33

De zoon van mijn Weimaraner was trouwens de BOB met 16 maanden in Lux..die doet het goed op de grote shows. Op de Winner in december was die ook al BOB met 12 maanden..en show daarna in Belgie ook *\o/* Trotse oma :+

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:39

proficiat! Op zo'n jonge leeftijd al BOB is een goede reden om trots te zijn...

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 09:41

Ja vooral op de grote shows waar veel bekende goede honden zijn! Had ik ook niet verwacht..altijd leuk;)

Lewis heeft hopelijk komend weekend een beter resultaat;p 2 dagen Goes.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:21

Jeej Kim hooooi *\o/*

MyWishMax schreef:
Gefeliciteerd!

Hier gisteren ook onze CM en we hebben braaf ons Gtje gehaald. Een Utje kan je pas halen in de gebruikshondenklasse bij ons (als ze ouder zijn dan 2 jaar geloof ik en al een africhtingscertificaat hebben). Wel leuk keurrapport, alleen hebben we maar half rondje hoeven draven en liet ze zich daar niet zo goed zien. :') Ze kan heel goed draven, maar nu ff niet haha. En ze liet zien dat ze echt enorm sociaal is, KM vond haar heel leuk qua karakter.

En een podiumplek en beker :')


Super!!! *\o/* Mag je best een beetje trots op zijn he :D

Kalken kan trouwens best wel met bonte honden, je moet dan wel uiteraard alleen het witte gedeelte kalken.. Ik gooi ook altijd een beetje kalk tegen Oll z'n liezen aan want daar hebben we vaak zo'n vies geel piesvlekje en daar is z'n haar ook wat dunner. Maar kalken doet wel wat met de vachtstructuur. Mijn honden horen een "zijdeachtige vacht" te hebben dus die ga ik niet volledig kalken; honden die je niet kunt wassen omdat ze een ruwe, stugge vacht hebben kun je juist wel kalken :)

MyWishMax

Berichten: 25399
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:24

Ben ik ook hoor, Neej! Het is geen mooie hond, maar dat maakt ze dubbel en dwars goed met haar karakter en de kwaliteit qua sport. :+: Maar ze heeft iig haar kwalificatie voor het fokken binnen

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:32

Proficiat MyWishMax!

Maar Oll heeft grote bruine en witte vlakken. Met stippen is het toch niet zo evident om te kalken. Al doen we het soms wel. Maar de kans op doffe bruine of grijze vlekken is groter dan dat je het wit witter krijgt.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:58

Nee klopt, ik was ff vergeten dat we het over een dalmaat hebben hahahaha ;)

MyWishMax schreef:
Ben ik ook hoor, Neej! Het is geen mooie hond, maar dat maakt ze dubbel en dwars goed met haar karakter en de kwaliteit qua sport. :+: Maar ze heeft iig haar kwalificatie voor het fokken binnen


En wat is nou het belangrijkst ;)

Wij zijn echt ondertussen een beetje aan het bijkomen van gister, kwart over 4 op en kwart over 1 's nachts weer thuis.. Het was echt heel gezellig :D Maar MAN wat een stress 's ochtends. Was met 2 vriendinnen en mijn man, 2 auto's, zouden los van elkaar vertrekken en elkaar daar wel zien. Wij zijn rond kwart over 5 vertrokken (al had ik liever kwart voor 5 in de auto gezeten maar dat zat er dus niet in) en rond half 9 kwamen we aan bij de expo. Toevalligerwijs tegelijkertijd met die 2 vriendinnen. DIKKE CHAOS DAAR! Is altijd, had ik een beetje verdrongen :') we hebben de auto's bij de ingang geparkeerd, alle honden en zooi uitgeladen, 2 man bij de spullen geparkeerd en ik ben samen met een van de vriendinnen de auto's weg gaan zetten. Mocht je wel eens op de show geweest zijn dan weet je wat een rampenplan het altijd is in dat straatje vóór de ingang. We hebben er 20 minuten over gedaan om naar het eind te komen. Stond een idioot met een aanhanger midden op de weg en er bleven mensen met benches over de rijbaan komen...

Uiteindelijk auto in de garage gezet en kwart over 9 stonden wij en alle spullen binnen. Keuring begon om half 10 en de Welshjes hadden 5 honden voor zich. Dus, ik ben gaan plassen (want dat moest echt) en me omkleden, en toen zijn we even gaan kijken hoe ver ze waren in de ring. oliebol, keuringen waren al begonnen. Okee vriendin zou man plus honden gaan halen, ik moest mijn draagnummers nog hebben dus ik bleef bij de ring. De láátste fieldspaniel ging de ring in en meisje ringmeester zegt "we hebben je nummers niet, je moet naar het secretariaat". oliebol. Dus ik naar het secretariaat. Meisje ringmeester heeft toen wel heel lief de tevenkeuring eerst gedaan zodat ik m'n keuringen niet zou missen. Echt heel fijn, dus toen ik terugkwam stond m'n man al klaar met de honden en kon ik zó de ring in :') Kwart voor 10 waren we klaar: BOB, BOS en Beste Pup _O- Was echt een gevalletje laag overvliegende exposanten hahahahaha :+

Toen nog blijven tot BIS want vriendinnetje won de rasgroep, "ff" inpakken, wat eten bij de burger king.. ik heb heel nieuwe levels van gaarheid bereikt _O-

Ikke89

Berichten: 556
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Landgraaf

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:32

Ja dat straatje om te parkeren was echt vreselijke chaos. Wij waren daardoor ook pas om 9.20u binnen en hadden maar 1 andere hond voor ons voordat ze met de cardigans gingen beginnen.
Harley heeft normaal gesproken zeker een minuut of 20 nodig om even aan de omgeving te wennen. Die hadden we nu niet dus meneer was compleet over de zeik toen we de ring in moesten. Liep alleen maar de brommen naar alles om zich heen. Toen kwam de ringmedewerker ook nogal lomp proberen om zijn chip uit te lezen, waarop hij zich een ongeluk schrok en uithaalde.
Erg jammer, want Harley vindt showen eigenlijk best heel leuk. Maar hij moet wel even kunnen acclimatiseren.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:52

De handler van Lewis had ook al drama hahah..keurmeesters stonden alleen in de file dus had Lewis nog wat tijd om even te relaxen;)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 18:19

Oh dat is echt heel erg jammer van Harley, wat een beroerde ervaring..

Ja t was echt drama Inge.. Onze keurmeester ging ook nog eens supersnel, ze wist wel waar ze het over had (haar commentaar over Ollie en de beste teef klopte echt wel) wat op die snelheid echt heel knap is natuurlijk :P Ben echt blij dat ze zélf besloten hadden om de teven naar voor te schuiven, en ik vind het eigenlijk een beetje knap dat ik niet vol stress in de ring stond uiteindelijk _O-

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:10

En nu weer op naar komend weekend :Y) Wie gaat er ook naar Goes?

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 12:36

Hier niet, vriendin was te laat om in te schrijven. Mss maar goed ook 4 weken op rij gaan showen vind ik toch iets te veel voor het jonge grut.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:09

Te laat? Nadat ze 3x verlengen haha. Lewis is dit weekend hopelijk NJK!

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:16

niet meer aan gedacht eigenlijk en toen was het te laat. Maar ja, sowieso schrijft ze meestal 10minuten voor sluiting in ofzo :+

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:38

*\o/* Jaaaa Lewis *\o/* Ik doe ook wel even een rondje met 'm hoor, in een lege ring :D

Petitparis is ook wel veel idd! Al bedenk ik me nu dat we daar ook zo ongeveer aan zitten hahahah! Komend weekend Goes (maar Jamie gaat alleen mee als gezelschap), het weekend er op open show in Arnhem mogen ze allebei even verschijning doen.. Alleen Antwerpen heb ik niet ingeschreven. Ben ik zelf wel een dag overigens, maar dan werk ik en show ik niks ;)

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:47

Go Lewis!

Hier was het het voorbije weekend Luxemburg, Paasweekend niks, week erna Jonge Hondendag en daarna Antwerpen. Met wat geluk is de jonge hondendag een buitenshow, wat toch veel fijner is voor de honden. Gaat ook nog eens door op onze ringtrainingclub, dus wel relax voor de honden.