Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:25

Kenai 1 geworden in de jeugd vandaag. Helaas maar een ZG gekregen. Hij vond dat Kenai niet genoeg strekte in draf. Maar dat was mijn schuld. Een spier in mijn been verrekt waardoor ik mank loop.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:28

Ah dat is wel jammer dan zeg :( beterschap voor jou en gefeliciteerd met de eerste plek :)

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 16:58

Voor degene die een standfoto vroeg. Vandaag een foto gemaakt :)

Afbeelding

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:50

@Neej: waar kun je de gemaakte foto's terugzien? Er heeft ook een fotograaf op haar kont voor onze Hunter gezeten toen ik net klaar stond in de ring. En hij zou zichzelf niet zijn als ie niet knap zou kijken dan.

PSM: gefeliciteerd!

Wij hadden gisteren een ZG, waren de enige reu en enige jeugd en als we geen concurrentie hebben, is het nog iedere keer een ZG geweest.
Sprak een fokker die zaterdag was gaan kijken en hij zei dat er toen juist heel royaal gejureerd werd. Ach...
Het verzacht een beetje dat ik niet goed gelezen had (alweer niet) en blijkt dat we het jeugdkampioenschap toch al aan kunnen vragen. Dus dat heb ik gisterenavond nog gedaan. :))

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:04

Jammer. Ach jaloezie en concurrentie is er veel in de showwereld. Zolang je het zelf leuk vindt.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:10

Gisteren even naar Zwolle geweest om te kijken . Show niet meer maar af en toe even kijken en bijpraten is leuk.
Dat bruin bij de Border collie's minder graag wordt gezien is onzin. De Zwarte zijn vaak beter ontwikkeld omdat die meer gefokt worden . Met mijn bleu merle geen problemen ondervonden . Zou proberen met voer zijn kleur dieper te krijgen ,ook pigment lijkt iets licht.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:16

Hij is licht van kleur. Dat zit in de lijn. Zijn moeder is in Brazilië gefokt en geïmporteerd. Daar wordt net op de lichtere kleur bruin gefokt.

Ik zeg niet dat het alle keurmeester zijn. En dat mijn hond super is. Maarprachtige gekleurde honden heb ik al zien de ring uitgestuurd worden door bepaalde keurmeesterszonder ze zelfs maar te betasten. Terwijl diezelfde honden bij een eerlijke keurmeester altijd U krijgen en meestal in de 1e 3.

In Maastricht. Dag 1 krijgt een zwarte border maar een G en laatst geplaatst. Mijn reu en nog een bruine reu krijgen 3 en 4 u. De andere dag was het een keurder die duidelijk voor zwart was. De reu die de andere dag G kreeg krijgt plots 3U en de gekleurde maar ZG meer.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:22

Het blijft een jury 'sport'.
Bij de Ierse Terriërs zijn er enkele die mahonierood van kleur zijn. Heel dobker dus in vergelijking met het gangbare 'oranje'. En die mensen maken geregeld mee dat ze gediskwalificeerd de ring uit mogen. Terwijl in de rasstandaard staat: 'hond moet eenkleurig rood zijn'. Tja... donkerrood is ook rood.
(De eigenaar in kwestie heeft sindsdien een papier bij zich van de Ierse Club met daarop dat donkerrood ook rood is en geen reden tot diskwalificatie, maar dan wordt ie beoordeeld met een 'goed'.)

Afbeelding
Dit was ons keurverslag van gisteren.

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:40

Ik heb natuurlijk echt geen verstand van shows en honden, maar als leek vind ik t net de paardensport :( dus kan me ook wel indenken dat de jurering soort van gelijk is en heel persoonlijk

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:46

Zoe_97 schreef:
Hij is licht van kleur. Dat zit in de lijn. Zijn moeder is in Brazilië gefokt en geïmporteerd. Daar wordt net op de lichtere kleur bruin gefokt.

Ik zeg niet dat het alle keurmeester zijn. En dat mijn hond super is. Maarprachtige gekleurde honden heb ik al zien de ring uitgestuurd worden door bepaalde keurmeesterszonder ze zelfs maar te betasten. Terwijl diezelfde honden bij een eerlijke keurmeester altijd U krijgen en meestal in de 1e 3.

In Maastricht. Dag 1 krijgt een zwarte border maar een G en laatst geplaatst. Mijn reu en nog een bruine reu krijgen 3 en 4 u. De andere dag was het een keurder die duidelijk voor zwart was. De reu die de andere dag G kreeg krijgt plots 3U en de gekleurde maar ZG meer.


heeft niets met kleur te maken. Maar als jij er zo in wil staan .

petitparis

Berichten: 15993
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:06

Weet niet hoe de kleurengenetica bij borders zit, maar bij de dalmatiërs merk je bij bepaalde keurmeesters toch echt dat ze een voorkeur hebben voor bruin of zwart en daar gaat de redenering niet op dat zwart beter is omdat het langer en meer gefokt wordt. Want volle broer of zus uitzelfde nest kunnen perfect bruin of zwart zijn. Alleen zie je het bij ons dan wel niet zo fel in de beoordeling, maar wel klassering.

Zoe_97

Berichten: 9458
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:35

Dat is inderdaad bij borders ook zo. Zwart is dominant dus wordt meer geboren. De ouders moeten beide bruin dragen voordat er bruin geboren kan worden en dan zit er nog zwart in het nestje meestal. Merle is dan weer dominant. Als 1 ouder mag maar merle zijn en dan is er 50 %op merle. En dus de rest gewoon egaal gekleurd. Toch wordt door een aantal keurmeester de slechter gebouwde zwarte hond voor de merle, tri, bruine of eered gezet. Nog maar over lilac of sable te zwijgen (die worden soms zelfs als miskleur eruit gestuurd terwijl ze gewoon ok zijn volgens rasstandaard)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:37

Na 40 jaar showen ken ik denk ik wel een beetje hoe het zit.
Ben nog steeds van mening dat kleur niet uit maakt.

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:01

Pikkepor schreef:
@Neej: waar kun je de gemaakte foto's terugzien? Er heeft ook een fotograaf op haar kont voor onze Hunter gezeten toen ik net klaar stond in de ring. En hij zou zichzelf niet zijn als ie niet knap zou kijken dan.


Dat was ik ^^ Dacht al dat jij het was hahaha :D Er staat wat beeld op de FB pagina van Kynoweb en van de Raad van Beheer, de rest van de foto's is eigenlijk voor de organisatie dus daar doen wij zelf niet zo heel veel mee..

Qua kleuren en borders geen idee, maar als ik kijk naar een ras wat ik wél beter ken: Mooie showlijn Engelse Springers zijn nagenoeg allemaal leverkleurig, er zijn hier in europa maar heel weinig mooie zwarte showlijn Engelse Springers. Als je een zwarte ESS in de ring ziet zijn ze vaak niet erg fraai, maar die zeldzame móóie zwarte ESS maakt net zoveel kans op het CAC als de "gebruikelijke" en veel meer voorkomende knappe leverkleurtjes.

En staan er twee gelijkwaardige honden tegenover de keurmeester, eentje zwart en eentje bruin, dan wordt het een kwestie van smaak ;)

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:06

Neej, Dommel ook nog gespot toevallig? Ofwel Quelqu'un Fidèle van de Viersenhoeve?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:39

Ik zal 'm vast gezien hebben (heb nl ff staan kijken bij de Grands) maar niet heel bewust geregistreerd haha :P

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:03

Neej schreef:
Dat was ik ^^ Dacht al dat jij het was hahaha :D Er staat wat beeld op de FB pagina van Kynoweb en van de Raad van Beheer, de rest van de foto's is eigenlijk voor de organisatie dus daar doen wij zelf niet zo heel veel mee.


:') Toevallig!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:21


Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:33

Afbeelding

Runa mocht ook op de foto. Ze was BOS puppy, van de twee pups :P


Afbeelding

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:44


ChefsSpecial

Berichten: 2685
Geregistreerd: 06-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:31

Zijn er mensen die ingeschreven hebben of in gaan schrijven voor de Winner?
Ik heb van de week onze jeugd teef ingeschreven, in de hoop om haar te kwalificeren voor Crufts, maar ik ga er niet van uit :+
Zou wel een droom zijn die uitkomt O:)
Afbeelding

Machie

Berichten: 16013
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:50

Ja, wij gaan naar de winner :)
Crufts zit er voor ons niet in, mijn ras is niet erkend in Engeland.
Ik hoop de jeugdwinster titel te halen.

Afbeelding

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:51

Nog niet ingeschreven, maar wel van plan!

Ik geloof niet dat wij voor de Crufts gaan :7 Er is binnen ons ras een reu die tot nu toe iedere keer dat 'ie verschijnt, wint. Dus als we van hem alleen al winnen is overwinning genoeg :o :o

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 10:49

Yep ingeschreven :) Jamie is al gekwalificeerd voor crufts dit jaar op de Benelux winner en Ollie is levenslang gekwalificeerd dus daar doe ik t niet voor :P daarnaast keurt Jamie z’n fokker komend jaar dus ik ga sws niet :P

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 16:12

Er zijn toch tegenwoordig meerder shows waar je je kan kwalificeren ? Vind de Winner echt verschrikkelijk en ga er dan ook echt meer kijken.