Hondenshows

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:43

Idd. Meestal slaat het een rasgroep over. Bv 1,3,5,7,9 en 11 op zaterdag en 2,4,6,8 en 10 op zondag. Maar ben ook al eens molossers regen gekomen gelijk bij rasgroep 1

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 08:46

ok, nu vraag ik me dus af waarom dat niet altijd hetzelfde is :+
want als ik erover nadenk,d an ben ik rasgroep 7 ook al tegen gekomen op show, evenals 5

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 09:27

Misschien ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen voorgaande jaren. Hier bij ons in België en Nederland is rasgroep 1 meestal het meest vertegenwoordigd. Terwijl in Frankrijk hè veel linder honden uit die rasgroep tegen komt. Misschien dat ze zo de inschrijvingen gelijk willen trekken met schuiven met rasgroepen.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:52

Pikkepor schreef:
Ianthe; wat een stoere kerel voor 8 maanden!! En al plannen voor de Winner! Onze Hunter was net te oud om nog mee te mogen doen in de jeugdklasse daar. En het jaar ervoor te jong :+
.


Haha ja mijn vorige honden waren ook altijd te jong en jaar erna te oud. Dus eindelijk een jeugdwinner hond;p

Heb al genoeg plannen voor dit jaar, WDS doen we ook mee en hopelijk ook EDS.

Ik vind hem zelf erg klein haha, mijn vorige rassen waren tussen de 65 en 68cm. Dit ras is max ongeveer 55cm. Maar hij heeft al een hele mooie bespiering en is mooi in balans. Geen puberslungel. Ben benieuwd wat ze over hem zeggen in de jeugd. Heb tot nu toe maar 1 show gedaan met hem en dat was echt een super keurrapport.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 10:57

Ik zou er niks op tegen hebben als ze dat eens wat vaker mixen. Terriers is rasgroep 3, en ik heb een baan op zaterdag |o dus voor de shows in Nederland moet ik altijd vrij vragen. Of ik kies de shows uit waar het dan op een andere dag is. :)*

In Antwerpen is 1 5 6 9 en 10 zaterdag en 2 3 4 7 en 8 zondag.

Zie net ook dat er 1 reu (de onze) en 1 teef ingeschreven zijn van de Ierse Terriers. We zijn weer goed vertegenwoordigd dus :))

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:26

Van mijn ras is er sowieso maar 1 van in Nederland haha en die showt niet. Ik woon zelf in Duitsland en daar zijn er een paar meer, maar ook niet veel. Dus ik verwacht dat ik bijna altijd alleen ben op shows in NL en Duitsland.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 11:53

@Ianthe: jou hond ziet er al erg volwassen uit voor zijn 8maand. Hier allemaal laatbloeiers...

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:43

Dit is ook mijn eerste hond die er echt al goed uitziet op deze leeftijd. Hij moet natuurlijk nog wel uitzwaren, zijn voorborst mag nog wat meer worden ook;) Maar het is geen echte slungerpuber nee. Mijn vorige honden die ook naar show gingen, waren op deze leeftijd echt van die ielige langpootmuggen. En hij is ook lekker arrogant haha, dus goed voor de show. Hij vind zichzelf erg leuk.

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 13:56

Antwerpen zijn er weer 10 border reuen en 16 teven. Maar Genk vorige maand was erger 54 borders

DonjaJarig

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:09

Gaan er nog meer mensen naar Lingen?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 19:51

Volgens mij heeft het een beetje te maken met verwachte inschrijving idd en keurmeesters die bepaalde rassen kunnen keuren. En ook een beetje "traditie" ofzo.. Wij zijn met groep 8 op de Winner eigenlijk altijd op zondag, behalve in 2016, toen waren we ineens op zaterdag aan de beurt :+

Ik heb James na Brussel overigens in Gent nog 2 dagen ingeschreven gehad, in tussen voor een IBtje, er waren beide dagen maar 2 welsh springers (zaterdag een tweede reu, zondag een teef) en beide dagen kreeg de baby de BOB dus we zijn twee Belgische puntjes en twee IBtjes rijker :) Kan maar vast beginnen met tellen he ;) Hij wordt steeds meer hond en begint sinds een paar weken ook de leut in te zien van showen geloof ik, dus ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen :) Maar voorlopig duurt het nog wel eventjes voor we weer in de showring verschijnen, laat 'm maar lekker even opdrogen ;) Oll is ondertussen veteraan dus die mag ook weer uit de mottenballen ;) Dat gaat nog feest worden want tja, die voelt zich enorm achtergesteld ofzo dus die loopt me een partij uit te sloven aan z'n showlijntje _O-

Jachthondenshow.. we gaan t zien eind mei :P

Afbeelding
Kijk, t gaat ergens op lijken ;)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:34

De een nieuwsgierig vraagje, omdat we met zoveel verschillende rassen hier zitten.
Hebben jullie veel voorbereiding aan jullie hond? (In het kader van wassen, kammen, haren inde plooi...)

Ik werd de laatste show opmerkelijk aangekeken waarom we geen tri.tafel bij hadden. 'Omdat mijn hond klaar is als ik hier aankom misschien? :+ )

Hi ter moet wel netjes getrimd zijn, afhankelijk van hoe lang dat geleden is of hoe goed we het bijgehouden hebben, zit daar meer of minder werk in. Maar een paar uurtjes toch al gauw. (Ik doe dat gewoon zelf)
Wassen doe ik vanaf 5 weken voor een show niet meer omdat hij dan heel pluizig wordt en 3x zo dik lijkt :+

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:38

Ik heb natuurlijk niet veel werk haha. Was hem de avond voor de show en klaar. Nog doekjes mee voor poten schoonmaken. Alleen even dat die schoon is en geen moddervlekken heeft ofzo;p

Machie

Berichten: 16016
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 23:08

Ik doe helemaal niks behalve voetjes bijwerken... trek dr zo uit huis mee.

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 06:48

Ik was en trim mijn hond de avond op voorhand. Kraag lekker flurry blazen. Overige haren op oren wegknippen en pootjes mooi rond knippen. Ongeveer een uur tot anderhalf uur mee bezig.
Net voor ik de ring in ga kam ik zijn vacht plat en zijn kraag omhoog. 5 min werk.

Ik trim ook zelf of zijn fokker trimt hem.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 07:34

Laatste 3-4weken voor show niet wassen betekent dat ik met marsupilami's op show moet ipv witte honden met vlekjes. Dus hier avond te voren wassen en indien nodig nagels bijknippen. Dag zelf eigenlijk niets tenzij ze om de een of andere reden een verkleuring hebben op 1 plaats (likplek of reactie op een beet) dan kan het zijn dat we wat talken oid.
Borstelen is niet van toepassing

Zoe_97

Berichten: 9459
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:04

Oh ja. Soms doe ik ook wat talkpoeder op de snuit. Veel border hebben daar amper haar en zijn daar roze. Keurders zien het liever wit.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:05

Runa is alle dagen bij de paarden, maar de dag voor een show laat ik haar binnen of bij een oppas. Ze wordt uitgebreid geborsteld de avond(en) voor we gaan, niet wassen oid.

Borstelen moet ook wel vaker dan alleen voor een show. Anders krijgt ze vilt in haar broek en bij haar oortjes.

DonjaJarig

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:24

Ik was de carpatin absoluut niet, hij loopt bij mij verder bijna altijd buiten en dus moet zijn vacht waterdicht blijven... Daarnaast valt al het vuil eruit, dus erg makkelijk :')

De perro's wassen we ook niet (dan slaat juist de klit erin en dat willen we niet) maar de zwemmen wel veel in ons hondenzwembad.

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:06

Die van mij gaan dagelijks in de rivier zwemmen, maar hier is de grond ijzerhoudend waardoor ze geel worden :+

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:14

Ik mag van de fokker doet wassen voor shows... Ze doet Dommel even snel opkammen en dat is t :)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:32

Ehh willen jullie het echt weten? :')

Die van mij gaan een paar dagen voor de show op tafel, dan pluk ik de oren, knip ik de barnevelderpoten tot mooie katvoetjes, scheer ik de hals en knip ik de hakken en de staart tot acceptabel niveau. Bij Oll dun ik z'n bevedering ook flink uit meestal en zorg ik dat z'n onderbelijning een beetje normaal blijft, Jamie heeft niet zoveel haar dus daar heb ik in principe minder werk aan.. Met Jamie ben ik zo'n anderhalf uur bezig, met Ollie eerder het dubbele. Of meer, als ik 'm echt perfect wil hebben.

Vervolgens was ik ze de dag/avond voor show eerst met whitening shampoo en dan droog ik ze met de waterblazer en de föhn. Daarna gaan ze nog even op tafel voor wat piekjes en plukjes die niet goed zitten na het wassen. Oll krijgt vervolgens een strak jasje aan (drycoat) om z'n kraag wat platter te krijgen :+ Op show borstel ik ze voor we de ring in gaan mooi uit, en nog even nalopen, want na wassen en drogen en slapen steekt er nog wel eens wat haar uit enzo :P

Oh the joy of vachthonden _O- Maar goed, op show zélf heb ik nauwelijks werk aan ze hoor, da's borstelen en hooguit 10 minuten nalopen. Er zijn stapels honden die echt méér werk vergen ter plaatse :P

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:37

Haha, dan valt het nog mee wat ik bij Jarv doe _O- Paar dagen van tevoren even in bad, en alle losse haren goed los masseren. Daarna droogblazen, voetjes bijwerken, en ervoor zorgen dat de nageltjes netjes zijn. Op show zelf nog even gauw het borsteltje er overheen, en that's it :')

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:53

En dat moeten dan jachthonden zijn he :+

En als ik nou nog eens eer van m'n werk had, maar Oll ziet er binnen 3 weken weer uit als een zwerver _O-

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 00:03

Neej schreef:
Oh the joy of vachthonden _O-


:')

Mijn vachthond zou jou háten. Echt. Die vindt borstelen al de hel. Toen ik haar modderpoten eens onder de tuinslang zette voor ze binnen mocht, heeft ze me de hele avond niet aangekeken. Ze zou doodgaan van een waterblazer.