Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De Ragdoll

 
Profiel   

Wat een liefies hierboven!

Ik heb een vraagje. Eros is het afgelopen jaar een beetje veranderd qua gedrag. Hij is nu 3 jaar oud en vind het ineens nodig om op de hondenmand/kleden te plassen. Niet altijd maar vooral als wij van huis zijn. Er is in de periode dat hij ermee is begonnen niet veranderd in huis (niet verhuisd, geen andere/nieuwe relatie, geen meubels verplaatst en de hond was er ook al dik een jaar). Ik zelf vind het echt ontzettend onsmakelijk en alles gaat dus meteen in de was als ook maar iets ruik. Inmiddels zijn we een half jaar geleden verhuist maar ook hier kiest hij naast de kattenbak ook voor de hondenmand. Enkel om te plassen, poepen doet hij wel op de bak (plassen overigens ook gewoon). Hij heeft een hoge krabpaal (waar hij nooit in gaat, gebruikt hij voor het krabben vooral) 2 kattenbakken waarvan 1 op zolder en 1 beneden. Mag in de tuin lekker naar buiten en hij lijkt gewoon dikke vriendjes met puck (hond). Ze spelen wel eens samen en puck haar oren worden dagelijks gepoetst door de kat.

We hebben al veel dingen geprobeerd en ik ben een beetje ten einde raad. Feliway, kattenbakken op andere plaatsen, nieuwe kleden, spraytjes, noem maar op.. Voor ik naar een kattengedragsdeskundige ga ben ik benieuwd of jullie eventueel nog ideeën/opties hebben?

Beestjes gaan sowieso niet weg, Eros is verder in letterlijk alles de perfecte huiskat. Ik was nog liever 2x per week alle kleden dan dat hij weg moet. Maargoed, het is wel vervelend, voor mij maar ook voor eros want schijnbaar is er wel iets aan de hand.

Het is overigens ook niks medisch. Hij doet het heel bewust (heb hem wel eens betrapt) en kiest dus ook heel bewust voor de kleden en manden van de hond.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 11:02 



 
Profiel   

Dit komt helaas veel voor. De hondenmand bevat veel wisselende geurtjes en hierdoor vinden ze het soms nodig om zelf ook hun geur af te zetten. net als deurmatten enzo.
een mand van materiaal waar urine niet intrekt is ideaal met schoonmaken. Maar ook iets minder interessant om op te plassen dan op stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 12:06 



 
Profiel   

Onze ragdoll deed dit ook, steeds stiekem plassen in de hondenmand. Hij begon er al mee toen hij 4 maanden oud was, na de castratie werd het minder maar het ging niet over. De geur van de hond ruikt blijkbaar te sterk en hij vond het nodig om daar overheen te markeren. Volgens de dierenarts had dit ook te maken met het feit dat de hond een ongecastreerde reu was. Ik heb helaas geen oplossing gevonden, het is gestopt omdat de hond is overleden door ouderdom...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 20:00 



 
Profiel   

Mijn vorige reu was wel gecastreerd maar in zijn mand deden ze het ook als de hormonen opspeelde

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 20:31 



 
Profiel   

Pfoe, in elk geval blij te lezen dat ik niet de enige ben die er last van heeft (had). Eros is gecastreerd toen hij 8 maanden was ongeveer en puck is een teefje. Eros is er mee begonnen toen hij een jaar of 2 was denk is. Daarvoor eigenlijk nooit last gehad van het feit dat hij heel doelbewust de mand opzocht. Hoop echt dat ik ooit nog iets gevonden krijg waardoor hij dit niet meer doet. Momenteel zet ik als we de deur uit gaan oid de mand omhoog tegen de muur en dan laat hij het. Maar soms is hij zo snel dat ik gewoon te laat ben met het zien en dan kan de hele handel weer de was in haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 20:54 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook melden met mijn poes luna. Ze is 5 weken geleden gedekt. Ze loopt hier als enige kat rond. We zouden graag 1 poesje uit haar toekomstige nest houden heeft iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 16:32 



 
Profiel   

[ img ]

Gisteren is Rebel mama geworden van een prachtige drieling. En jawel, er zit een mink bij!!! *\o/*
Mama en kids maken het super, wat een rijkdom als het allemaal zo lekker loopt.
Haar timing was minder. Ik kwam net terug van de MPTTP rit en was compleet verrot. Uiteraard ben ik bij haar gebleven. Vervolgens is ze pas in de ochtend bevallen. Ik kan zeggen dat reuma icm een dag paardrijden en daarna een nacht doorhalen niet ideaal is. :Y) Maar het was het waard, dat snappen jullie. :D

Jorine, een kitten aanhouden is alleen maar super gezellig voor de moeder. Het maakt het vertrek van de andere kittens makkelijker. En ze heeft voortaan gezellig een soortgenoot die dezelfde taal spreekt, heerlijk voor een kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 23:15 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de kittens!

Wij blijven met onze Ragdoll helaas maar tobben. Beestje was ziekig toen wij hem ophaalden bij de fokster. Lang verhaal maar hij is niet zo sterk. Hij is goed opgeknapt en is nu ok, behalve dat hij regelmatig diarree periodes heeft. Lekker met zo een langharige kat. Moet elke keer wassen en kammen en de bak zit onder :-(.

Soms heeft hij er koorts bij. Zijn ontlasting is al op van alles onderzocht en geen beestjes of wormen. Ik heb dieetvoer van de dierenarts en dat helpt ook niet echt. Toch lastig want weet niet zo goed meer wat te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 12:51 



 
Profiel   

Die van mij is ook erg gevoelig voor diarree. Ik heb sowieso de indruk dat veel Ragdolls dat hebben. Ze doet het vrij goed op Royal Canin Sensitive, misschien is dat nog het proberen waard? Voor gevoelige darmen is dat geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 20:45 



 
Profiel   

Marg schreef
Gefeliciteerd met de kittens!

Wij blijven met onze Ragdoll helaas maar tobben. Beestje was ziekig toen wij hem ophaalden bij de fokster. Lang verhaal maar hij is niet zo sterk. Hij is goed opgeknapt en is nu ok, behalve dat hij regelmatig diarree periodes heeft. Lekker met zo een langharige kat. Moet elke keer wassen en kammen en de bak zit onder :-(.

Soms heeft hij er koorts bij. Zijn ontlasting is al op van alles onderzocht en geen beestjes of wormen. Ik heb dieetvoer van de dierenarts en dat helpt ook niet echt. Toch lastig want weet niet zo goed meer wat te doen.


Ik ben voedingsdeskundige voor honden en katten. Ik wil best met je meedenken als je wilt. Stuur dan gerust even je telefoonnummer via pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 21:56 



 
Profiel   

O wat vervelend die diarree. Ik heb zelf helaas ervaring met een kat die vaak diarree had. Iets wat bij haar later begonnen is, vanaf haar 8e jaar. Bij haar heeft speciaal voer voor gevoelige katten geholpen. Te lang verhaal om alles te tikken, maar gewoon even wat zij kreeg: carnibest kalkoenmix kat, later, helaas kwam het weer terug... heeft ze nog Granatapet eend gehad. Wat ik sowieso een aanrader vind: Sanofor Veendrenkstof. Elke dag een afgestreken theelepeltje door het voer geven.

Mijn andere katten en ragdoll hebben dit gelukkig niet. Bij een (half)langharige kat is diarree inderdaad wel erg lastig... Hopelijk vind je gauw de oplossing die voor hem werkt. Wel raar steeds die koorts?

Ook een goede site om eens te kijken: http://www.voerwijzer.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-17 22:52 



 
Profiel   

Rebels kittens vandaag drie weken oud❤️
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 12:34 



 
Profiel   

Ooohhhhh :+: :+: :+:

Wat een enorme schattige haarbolletjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 16:05 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nog even spammen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 20:19 



 
Profiel   

Wat zijn ze schattig! <3
Ooit wil ik ook nog een blue point :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:28 



 
Profiel   

:wave: Hoi, ik meld me ook weer. Sinds eind Juni zijn onze kittens er. En ze groeien als kool. Vooral de kater. Inmiddels is hij al gecastreerd omdat hij steeds bovenop zn zusje sprong en ik wilde liever geen kittens van kittens. Dus is hij met 5.5 maand geholpen. Zijn zusje word pas rond 11 of 12 maanden geholpen.

Taz
[ img ]


Pebbles
[ img ]
zij is de ondeugenste van de 2 :+ zit overal op en aan.soms om moedeloos van te worden }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:42 



 
Profiel   

@freggle; wat een dotjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:48 



 
Profiel   

Wat een lekker stel zeg.

[ img ]
Die van ons zijn nu bijna 20 weken. Lekker puberaal ondeugend en heerlijk aaibaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 16:29 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Ze groeien als kool!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 23:20 



 
Profiel   

Oh gossie, ik kom ze stelen hoor :oo <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 12:25 



 
Profiel   

<3 <3 <3 <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 21:46 



 
Profiel   

Ach wat zijn ze leuk, ik zou er zo een bij halen ❤️
Qua prijs zijn ze gelukkig niet zo impuls aankoop gevoelig :))

Ik heb een vraagje hoe weet je of je ragdoll te dik is? Mijn kater is nu 8 maanden (nog niet gecastreerd) en weegt denk ik zo'n 4,5 max 5 kg. Is een binnen kat (en afgezette tuin als wij er zijn) dus heeft geen mega druk leven maar trekt elke dag wel een aantal sprintjes, gaat meerdere malen trap op en af, speelt met de puppy en probeert vliegen te vangen :))

Alleen vind ik het zo lastig om te weten of hij te dik is, als je naar de 'feiten' kijkt zou hij voor zijn leeftijd bijna onmogelijk te dik kunnen zijn met zijn gewicht. Alleen vind ik dat meneer bij de achter pootjes een beetje hang vel/vet heeft :=

Ik lees dingen over ribben en ruggengraat moeten kunnen voelen, maar hoe goed? Wanneer we weer naar de da wil ik het wel vragen maar ik las ook weer dat da's ragdolls al snel te dik vinden.

Hij is als kitten heel ziek geweest en woog veeeeeel te weinig (500 gram bij 10 weken) waardoor we hem altijd lekker hebben laten eten en het vol aanmoedigden. Hij krijgt trouwens kvv en op internet staat voor kittens (valt hij daar nog onder? ) 80-100 gram per kg lichaams gewicht. Hij krijgt zo'n 300 gram per dag dus dat zou ook prima moeten zijn toch?
Ik heb niet zulke goede foto's van het slachtoffer maar misschien is hier ook wat op te zien
[ img ]

[ img ]
[ img ]
[ img ]

De vacht op zn buik (voor bij zn achter poten) is ook echt mega krullerig hebben jullie poezels dat ook?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 23:51 



 
Profiel   

Vanaf de foto's is het lastig te beoordelen inderdaad. Bij Poes houd ik aan dat ik niet moet hoeven porren om haar ribben te voelen, en dat ze vanaf haar schouders niet in een ( ) mag lopen zeg maar :))

Zo te zien heeft hij een zelfde vacht als Poes. Heel krullerig bij de buik, en wat 'plakkerig' tussen de voorpootjes. Het 'knoopt' echter niet, tenminste Poes heeft nooit klitten in haar vacht.

Het is wel een lekker ventje hoor :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 06:41 



 
Profiel   

Had ie ook maar net zo veel vacht als poes :)) ik vind dat zo'n knapperd.
Bol loopt ie niet na z'n schouders maar die ribben vind ik zo lastig met dat haar := ik ben een windhond vachtje gewend dan heb je geen last van haar. Ik denk dat het wel mee valt qua dik zijn, maar dat buikvel blijft raar.

Maar inderdaad dat plakkerige en krullig heeft hij heel erg, tussen zijn nekje en kop plakt het soms ook een beetje maar dat kan ik meestal wel goed borstelen, buik daar in tegen is echt no-no. James heeft af en toe wat klitjes maar dat komt meer omdat hij in de tuin door alles rolt en door de aarde sjouwt :))

Misschien gaan we binnekort eens naar de trimsalon omdat hij zo verhaart en ik het idee heb dat het met borstelen er niet goed af komt.

Dankje! Het is ook echt een heerlijk dier, zo gezellig, als ik thuis komt staat ie met de honden meteen achter de deur te wachten. Hij heeft laatst een kartonnen huisje gekregen, nou hij vind het fantastisch. Hij is altijd heel stoer maar vannacht betrapte ik hem in een moment van zwakte.

[ img ]
:))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:14 



 
Profiel   

Onze kleine man heeft vandaag een tandje gewisseld. En eindelijk heb ik het tandje een keer gevonden.

[ img ]
Hier zat het tandje nog los waardoor hij een gek lipje had.


[ img ]
En nu een wens voor de tandenfee :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 53 [ 1324 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 53  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen