De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:03

Berdien die van jou heeft wel echt mega veel/lang haar of niet soms? En wat vervelend die ringworm, ik heb echt geen idee wat je er aan zou kunnen doen. Voorleggen bij de da als je gaat lijkt me een slim plan.

Ah die kittens <3 ik zou er zo een bij willen.

Ik wil me ook graag melden, eindelijk, eindelijk, na veel jaren asiel of zwerf katjes te hebben gehad ben ik voor het de kat gegaan waar ik al lang verliefd op ben. Ik hoefde niet perse een kat met een stamboom en vond iemand die diverse stamboom ragdolls heeft en af en toe een nestje deed. Eigenlijk wilde ik ook gewoon geen 800 euro voor een kat uitgeven (375 was meer dan genoeg := ). Waarschijnlijk zou ik het bij de volgende anders doen omdat onze James een beetje een valse start heeft gehad hier en best ziek is geweest.
Maar alles gaat nu goed en hij doet het geweldig, ipv dat de hond me volgt als ik loop gaat het nu zo dat wanneer ik naar boven loop om iets te pakken we in een karavaan lopen om me vervolgens ook meteen weer te volgen naar beneden :))

Maar dit is onze James een creampoint (als het goed is :)) ) katertje


Afbeelding

Afbeelding
James komt alleen met tuigje buiten/in een buidel :)) wanneer we met de hond wandelen of in onze achtertuin met supervisie. En nee het is niet op een vuilnisbelt :D we wonen hier nog niet zo lang en zijn nog flink aan het verbouwen, tijdens de eerste keer snapte hij het nog niet zo en liet hij zich plof vallen.


Afbeelding
Maken die van jullie ook zo vies buiten :oo gelukkig haalt hij zelf wel het meeste eruit en ik 'klopt' hem een beetje af voor hij weer naar binnen gaat.
Afbeelding
Dit was toch wel waar ik stiekem op hoopte toen we besloten voor een kitten te gaan :+:



Klopt het nou eigenlijk qua prijzen van 800 bij een cattery? Of bij wel stamboom katten?
Ik wil nog ontzettend veel leren over het ras want ik ben helemaal verliefd.
Een vraagje trouwens, met wat voor borstel/kam borstelen jullie ze? Ik ben als de dood dat ik haren afbreek en zijn vacht verpest.
Ik heb er zo een maar hier gaan klitten er echt totaal niet mee uit
https://www.andysdierensuper.nl/media/BEEZTEESRUBBER-MASSAGEBORSTEL-KL-MINT-13.jpg
Nu heb ik deze
https://petsplace.nl/pps-adori-slickerb ... 64286.html die heeft de tandjes in een hoek staan. En dat gaat wel goed maar nog steeds ben ik bang dat het geen geschikte borstel is.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:38

Wat heerlijk zo met die hond. <3 Hetblukt mij niet om de link van de borstel te plakken die ik gebruik. Maar als je zoekt op Beeztees combi borstel kat vind je hem (aan de ene kant zwarte haren en aan de andere kant van dat ijzer).

700-800 is geloof ik wel gangbaar voor een raszuivere Ragdoll met stamboom. Dat zou de Ragdoll kitten die ik zou kopen (maar wat niet doorging) ook kosten. Maar ze zijn er ook wel goedkoper al vraag ik mij dan altijd wel af wat daarvan de reden is..

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 20:29

Die prijzen kloppen wel ongeveer.

Ik heb 2 ragdolls maar beiden echt totaal anders van vacht. De ene hoef ik niet te kammen en de ander bijna dagelijk.

Deze is echt een pluizenbol en slaapt op de raarste manieren.

Afbeelding

Afbeelding

En deze is meer zoals de meeste eruit zien.

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:10

Onze kittens zijn inmiddels 6 weken en o so fluffy :D

Afbeelding

Afbeelding

3 naast elkaar op de foto lijkt onmogelijk :o

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 20:21

Wat een knappies! <3

Wij hebben er twee gereserveerd en die komen als alles goed blijft gaan over drie weken. Ik kan niet wachten! :D

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:01

Oh wat een schatjes! Die rechtse heeft een wit snoetje? Hoe schattig <3

En hierboven, spannend! Aftellen!

Hier zijn de rollen onderhand omgedraaid. De Ragdoll laat de kitten over het algemeen met rust, maar de kitten pakt haar nu.. zo nu en dan springt ie boven op haar en probeert haar in een soort houdgreep te pakken *zucht*.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 21:17

Wil die papa worden?? :=

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:54

Ik wil mij ook melden!

Over 3 weken mogen we deze knapperd ophalen:
Afbeelding

Beide ouders zijn Ragdoll, maar hebben niet de lange vacht. Las ergens hier in dit topic dat het dan geen volledige Ragdoll zou kunnen zijn? Zowel vader als moeder schijnen 100% Ragdoll te zijn.

In ieder geval.. Ze is gezond, is erg aanhankelijk, heeft mooie blauwe ogen en een mooi kleurtje. Ik kan niet wachten totdat ze hier komt.
Daarnaast komt er deze week een 12 weken oude Thai Siamees onze kant op <3 .

@ _Micha_: Wat een knapperd!
@ Marg: Ze zijn zeker verschillend. Moest erg lachen om de eerste foto haha.
@ Natascha: Die zijn zeker fluffy!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:25

Leuk een kleintje over 3 weken!
Ja... onze clown slaapt graag, heel graag...

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:44

Oh oh oh oh oh die kittens <3 <3

Het is dat Poes geen andere katten accepteert (en ik net een veulen heb gekocht :') ) maar anders..

Poes is ook zo enorm harig. Heel veel, heel lang en heel fijn. Moet haar ook wel echt regelmatig kammen. DA vermoedde inderdaad dat de kale plek weer ringworm is. Zou alleen niet mogelijk moeten zijn, de injecties die ze vorig jaar heeft gehad werken op zijn minst een jaar, maar vaak 3-5 jaar -O- Een optie was scheren en wassen met betadine, maar daar doe ik haar écht geen plezier mee. Heb zalf meegekregen, maar daar werd ze ook best wel heel naar van. Zucht. Plek is nog niet meer groter geworden, dus kijk het nog maar even aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn Prinses Haarbal :+:

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:15

Hallo allemaal, ik meld me graag ook.
Tot gisteren waren wij de erg trotse eigenaren van 2 prachtige ragdoll katers. (broertjes van bijna 4 jaar)
Helaas hebben we gisteren 1 van de katers onverwacht in moeten laten slapen vanwege een acute ernstige hernia waardoor hij compleet verlamd was vanaf zijn middel.
Nu hebben we er dus nog maar 1....

Ik twijfel of het er 1 blijft, misschien willen we er toch een kater kittentje bij gaan plaatsen als de juiste op ons pad komt. Echter na alles (pony na veel dierenartskosten in jan. in moeten laten slapen, daarna ziek paard wat een vermogen heeft gekost en nu onze kat is het spaarpotje een heel eind leeg....ik lees dat inmiddels de prijzen rond de 700-800 euro zijn....daar schrik ik van, dat heb ik niet zomaar meer liggen.

Ik wil jullie wel graag mijn jongens laten zien:
Allereerst mijn prachtige lieve vriend Moos, die helaas gisteren is overleden...we zijn er kapot van, ook de kindjes missen hem verschrikkelijk.
Afbeelding

Afbeelding

En onze lieverd Sam

Afbeelding

Afbeelding

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:48

Wat vreselijk dieseltje! Heel veel sterkte.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:24

Dieseltje, wat erg! Heel veel sterkte :(:)
Er zijn ook leuke herplaatsers vanuit de catterys. Die zullen niet zo duur zijn als een kitten neem ik aan.
Pacificats heeft een leuke 2 jarige kater en All you need is heeft ook een paar herplaatsers.
Wellicht ook een optie?

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 23:01

PartoutZ schreef:
Dieseltje, wat erg! Heel veel sterkte :(:)
Er zijn ook leuke herplaatsers vanuit de catterys. Die zullen niet zo duur zijn als een kitten neem ik aan.
Pacificats heeft een leuke 2 jarige kater en All you need is heeft ook een paar herplaatsers.
Wellicht ook een optie?


Ga ik naar kijken, maar denk dat een kitte beter te combineren/accepteren zal zijn bij onze Sam...
Ik zie trouwens dat die kater van Pacificats (erg mooi!) niet samen kan met andere katers...dat gaat helaas niet werken dan.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 06:43

Nou, daar moet je haar is over bellen/mailen. Na zijn castratie istie gemoedelijker geworden.
Wij krijgen kittens van haar en ik heb die kater ontmoet. Echt een lieverd!

Oh ja en het is niet All you need is, maar All we need is. Foutje :P

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 13:46

Sterkte Dieseltje, wat onwijs sneu.

Een herplaatsen is idd vaak wat lastiger om te combineren, maar zeker niet onmogelijk. Dan is de combi poes/kater vaak wel makkelijker te maken dan kater/kater.

All we need is.... is trouwens een cattery van hele lieve mensen. Die willen je gerust te woord staan zonder dat je meteen een bepaalden kant op wordt geduwt. Je kan ze dus gerust puur ter info bellen als je dat zou willen.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:00

Goed nieuws!
We hebben een vriendje gevonden voor Sam, over een week of 4 mogen we hem halen. Heel spannend en leuk, maar de nare bijsmaak over het verlies van Moos gaat er niet mee weg. De kinderen zijn wel door het dolle al en kunnen niet wachten. Hierbij stel ik jullie voor aan kleine Gijs van nu 9 weken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:12

Wat een leukerd. Lekker fluffy ook zo te zien.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:32

Wat een heerlijk topic. Zo leuk om al die foto's te bekijken van al die pluizebeesten met mooie blauwe ogen. Wat is het toch een heerlijk ras. <3
Als we ooit groter gaan wonen komt er zeker nog eentje bij. :D

Bij deze stel ik ook onze Max maar voor. Mijn kleine vriendje van nu 1 jaar oud.

Afbeelding


Afbeelding
Mijn sulletje vindt ook alles best :')


Afbeelding
En met z'n grote vriend, onze Maine coon Mato lekker op het balkon chillen is sinds kort ook een hobby

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 23:16

Gaaf Dieseltje

Ze kunnen niet vervangen, maar wel die akelige lege plek een beetje opvullen.
Veel geluk met jullie nieuwe pluizebol.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:13

Afbeelding
Gisteren een zeldzaam stilzitmoment gehad.
De fluffjes zijn nu 8 weken en behoorlijk actief :D

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:46

Afbeelding

Mijn knappe kittens *\o/*

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 01:28

Alle vier prachtig!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:57

Ahhhh wat een heerlijk stel en dat ze zo braaf samen op de foto staan. Die 3 van ons zijn samen net een tornado. Drukdrukdruk.

Afbeelding
Verplicht op schoot in selfy modus }>

Roos04

Berichten: 341
Geregistreerd: 08-07-17

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 11:57

Wat zijn het toch prachtige katten. <3