De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:14

In de wasbak moet ik het ook niet proberen dan probeert hij met alle macht eruit te komen. Hij zal niet krabben of bijten dat niet gelukkig! Maar ik doe hem in bad eerste keer probeerde hij er wel hit te springen maar nu niet meer. Ik zet hem gewoon in het lege bad dan laat ik hem langzaam vollopen tot een klein laagje dan kan ik hem daar mee wassen en daarna nog evt onder de kraan afspoelen :P gaat prima nu!

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:02

Ik heb nog nooit een kat gewassen hoor. Maar dit kitten gaat zelf onder de lopende kraan zitten en ook de douche inlopen als hij aan staat.

cecil

Berichten: 1179
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:23

O wat een knappe Ragdols komen er voorbij! :j
Ik heb een week terug mijn ragdol kitten opgehaald, genaamd Doerak <3
Gelukkig nog geen vies kontje, dus ook geen was ervaringen :+


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 19:06

Hij is heel erg leuk! <3

Hier was ik ze alleen als we show hebben. Droog fohnen gebeurt dan ook.
Leuk vinden ze het niet maar ze laten het wel gebeuren, is altijd zo gebeurt en dan krijgen ze daarna wat lekkers en is het al snel vergeten. Ze rennen dan alweer spelend rond. :D

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:29

Hier was ik Eros ook af en toe.. hij is vrij gevoelig voor eten en gaat dan aan de diaree.. tja soms moet je dan. Hij vind het niet leuk maar laat het wel gewoon toe.

Heb hem vandaag geborsteld.. wat een haar zeg haha!

Afbeelding Afbeelding

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:29

woooooooow en dat met een normale borstel??

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:35

Aurelia schreef:
woooooooow en dat met een normale borstel??


Nee met de furminator, eros heeft nooit klitten dus daarvoor borstel ik hem niet.
Eens in de zoveel tijd gaat al het overtollige haar eraf met de Furminator. Maar die wil ik niet te vaak gebruiken omdat die ook nogal snel de goede haren eraf snijd..

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:26

Jeetje, er komt gewoon een tweede kat af!

De furminator is inderdaad niet zo heel goed voor het haar... Zelf heb ik er geen één. Wat er gisteren van Famous aan haar af kwam was heel bescheiden, zeker vergeleken met de berg die van Eros afkwam :p

Vandaag ook maar weer even borstelen. Merkte gisteren wel dat ik het nu even echt vaker moet doen, als Famous verhaart dan klit hij namelijk wel, normaal nauwelijks.

@Cecil: Wat een mooierd!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 11:40

Hier ook allemaal flink in de rui en dan willen ze nog wel eens filmen. Normaal zelden last van knopen in de vacht gelukkig. Maar nu is het flink aanpoten met 4 Ragdolls en een bejaarde Pers onderhouden. Iedere avond eentje verplicht op schoot voor controle.

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:13

Is het rui periode? Geen idee wanneer dat allemaal is :P Die van ons is nog 5 maanden dus heeft het nog niet zo :=

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:48

Filmen moest zijn vilten, haha!

Verharen begint bij de meeste nu wel maar door die rare zachte winter zijn de "interne thermostaatjes" vaak wat langer van slag en kunnen ze langer in de rui zijn dan normaal.

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 12:55

Nee daarom gebruik ik de furminator alleen op de momenten dat eros echt plukken haar gaat verliezen. Als hij dan op onze zwarte bank heeft gelegen en hij laat zijn halve vacht achter op de bank vind ik dat het wel weer een keer kan haha. Daarbuiten doen we het met een gewone borstel en dan komt er ook niet zoveel vanaf. En eros is er altijd wel blij mee als die dikke wol er ff onderuit is, wordt hij weer een stuk actiever.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 13:32

Oh Poes verliest het hele jaar wel plukjes haar. Ze heeft geen last van klitten, wel van 'plakkend' haar op haar buikje. Maar daar kam je ook zo doorheen. Ik kam Poes denk ik 2x per week, even al het losse haar eruit. Ze vindt kammen ook het éinde, ligt daar languit op haar rug met alle pootjes wijd voor :')

Ik was laatst bij klanten in Assen, en die hadden een hele stapel Ragdolls :+: Ik ben daar anderhalf uur geweest en ze hebben niet één keer wat gezegd. Terwijl als hier bezoek komt een zekere haarbal non-stop vertelt wat ze er van vindt :') Volgens mij ben ik enigszins opgelicht _O- Ze is nooit! stil, behalve als ze slaapt :+

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:30

Berdien schreef:
Oh Poes verliest het hele jaar wel plukjes haar. Ze heeft geen last van klitten, wel van 'plakkend' haar op haar buikje. Maar daar kam je ook zo doorheen. Ik kam Poes denk ik 2x per week, even al het losse haar eruit. Ze vindt kammen ook het éinde, ligt daar languit op haar rug met alle pootjes wijd voor :')

Ik was laatst bij klanten in Assen, en die hadden een hele stapel Ragdolls :+: Ik ben daar anderhalf uur geweest en ze hebben niet één keer wat gezegd. Terwijl als hier bezoek komt een zekere haarbal non-stop vertelt wat ze er van vindt :') Volgens mij ben ik enigszins opgelicht _O- Ze is nooit! stil, behalve als ze slaapt :+


Mijn Noah heeft sinds een week of twee last van plakkend haar op zijn staart dicht bij de aanzet aan de kant van zijn rug. Het voelt een beetje hard, net alsof er haarlak inzit. Ik heb het al geborsteld en gewassen maar niets helpt. Is dit hetzelfde als van Poes?

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 14:44

Forbiddenpie schreef:
Mijn Noah heeft sinds een week of twee last van plakkend haar op zijn staart dicht bij de aanzet aan de kant van zijn rug. Het voelt een beetje hard, net alsof er haarlak inzit. Ik heb het al geborsteld en gewassen maar niets helpt. Is dit hetzelfde als van Poes?


is het niet dit?

http://www.kattendomein.nl/voortplantin ... aterstaart

Eros heeft dat ook wel is kort gehad, ging vrij snel weer over en sinds hij gecastreerd is heeft hij het helemaal niet meer.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:05

Thanks voor de link, die ga ik straks even bekijken. Noah is een maand geleden gecastreerd. Hormonen kunnen dus nog wat rondzwerven. Hoop dat het overgaat haha

Overigens is zijn vacht nog niet echt bijzonder dik/lang, wel een mooie volle staart. Hij is nu 10 maanden, is dat iets wat nog op gang gaat komen of verschilt dit gewoon per kat?

Edit: De link even doorgelezen en dit klinkt inderdaad als wat het is, hopelijk gaat het snel over wanneer de hormonen ook gaan zakken.
Laatst bijgewerkt door Forbiddenpie op 03-02-16 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 15:07

Klinkt als een katerstaart. Goed in de poeder zetten wil wel helpen.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:20

Onze kitten is er nu bijna een week. Wat een monstertje monstertje het. In de wasbak met de kraan open, op de wc, achter de stofzuiger aan.

Hij eet alleen slecht en heeft sinds vandaag diarree. Even goed in de gaten houden. We geven voer wat hij kreeg gemend met ander voer. Dus nu maar weer even terug naar 100% rc. Hopelijk trekt het snel bij. Hij is nog levendig.

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:30

@Berdien: Die van mij is ook niet zo erg praterig. Alleen als het écht etenstijd is... Verder hoor ik hem weinig.

@Forbiddenpie: Famous werd echt steeds wolliger en in zijn eerste jaar had hij echt een énorme wintervacht, ik zal eens een kiekje opzoeken. Verschilt ook wel wat per kat. Kan best nog wat meer komen, maar ik zie ook best vaak raggies met veel minder lang en dik haar dan dat van Famous. Zijn broertje ontploft ook altijd in de winter :+

@Marg: Inderdaad maar rustig aandoen met aan ander voer wennen! Beterschap! Famous heeft ook even diarree gehad als kitten, bleek mijn vriend alles gemengd te hebben toen ik op vakantie was, want dat was makkelijker... Zucht... Niet erbij verteld toen dat hij met het voer had lopen klooien dus ik was toen net op vakantie wel ongerust...

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:20

@forbiddenpie: Eros is nu bijna twee een heeft sinds afgelopen winter pas echt een dikke/lange vacht en baard. Verschilt enorm per kat.

@Marg: Zolang hij goed drinkt is dat niet zo'n probleem. Eros was ook heel gevoelig voor voer. Langzaam overgaan werkt prima :) Hopelijk gaat het snel beter met hem

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:31

Mijn lieve ondeugende meisje... Ben zo gek op haar.
Sinds kort word ze steeds aanhankelijker en wast ze mij ook als ik haar knuffel.

Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:13

@sally1987: wat een mooierd.

Hier onze kat (kitten):

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft alleen nog steeds diarree. Dus vanavond maar naar de dierenarts met hem. (en een hoop poepjes van de afgelopen dagen)

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:17

Och, arm ding :(:)

Ze is schitterend Sally1987! :+:

Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:24

Bedankt :) Ben ook echt zo blij met haar.

Marg veel succes bij de da, zo sneu als ze diarree hebben. Hoop dat het meevalt.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:13

Snap ik, volkomen terecht ook! :)

Poes vindt het vooral eindeloos gezellig dat ik met mijn nieuwe baan thuis werk :))
Afbeelding

Afbeelding

Of het ook daadwerkelijk goed is voor mijn productiviteit laat ik maar even in het midden :=