De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sally1987

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-11-07
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:33

Haha heerlijk!

Hier vinden de katten het ook altijd zo fijn als ik er ben, ben blij dat ik niet thuis werk want er zou echt niks uit mijn handen komen :')

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 09:13

Helaas heeft onze kleine boef nog steeds geen harde ontlasting. Iemand nog tips?

We hebben zijn ontlasting laten onderzoeken (o.a. giardia, tritrichomonas en wormen). Alles negatief dus wat dat betreft niks aan de hand. Toen wij hem kregen (3 weken geleden) had hij harde ontlasting maar naar een paar dagen werd het meer oranje van kleur en dus slapjes. Geen mooie keutels.

We zijn begonnen met RC kitten voer wat hij kreeg. Over gegaan op Prins kittenvoer, maar vanwege de diarree weer terug op RC. Dat gaf geen verandering dus op advies overgegaan op RC sensible.

De DA gaf aan dat dat goed was, en we ook nog 2 andere merken konden proberen vanuit hun praktijk (ik weet niet meer hoe ze heten eentje was specific).

Ik heb de achterkant van meneer al kort geknipt. Dat scheelt een hoop, maar omdat het zo zacht is gaat hij met het begraven van de hoop met zijn pootjes erdoor die dan weer onder zitten. En tja, om met een poeppoot op de bank te gaan zitten is niet zo fris!

Hij drink relatief veel (tov mijn vorige katten maar die kwamen buiten dus dronken ze misschien meer buiten). Er gaat in het drinkbakje ongeveer 220/250 ml water en dat is voor de helft/iets meer op. De DA gaf aan dat als ze zachte ontlasting hebben ze vaak ook meer drinken.

Onderzoek gaf aan dat hij weinig bacteriën in de darmen heeft. Ze zouden nog overleggen met het lab of het een goed idee was voor een probiotica.

Maargoed, hoe nu verder?

Hij groeit goed, slaapt zo af en toe en enorm ondernemend en speels!

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:33

@ Marg: Wat vervelend zeg een kitten met te dunne poep. Veel drinken is inderdaad logisch aangezien de ontlasting dun is wat betekent dat er ook meer vocht verloren gaat dan bij normale ontlasting. Heel belangrijk dus ook dat hij goed blijft drinken!

Tja, ik ben zelf niet zo weg van de voeders die de dierenarts dan voorschrijft... Kom je toch al gauw uit bij RC wat ik om meerdere redenen niet zo geslaagd voer vind. Ga maar eens Googelen...

Die andere is dan waarschijnlijk Hills? Daar ben ik verder niet bekend mee, maar RC en Hills zijn wel die voeders die dierenartsen veel verkopen en tja, komt wel veel marketing bij kijken. Zijn nou niet omdat het zo bekend is dus ook de beste voeders.

Wat kan ik je aanraden? Tja moeilijk, ik heb zelf een kat die gevoelige darmen heeft, dat heeft zij pas op latere leeftijd gekregen, ze is nu 8 en kwakkelt er nog wat mee. Momenteel gaat het gelukkig weer de goede kant op.

Zij krijgt Carnibest Kalkoenmix en Prins sensitive en hypoallergeen brokken. De DA raadde kvv af, dacht eerst dat Carnibest blikvoer was... :roll: Gewoon blikvoer raad ik in ieder geval af bij diarree! Uiteraard wilde de DA mijn kat op RC Sensitivity control hebben... Maar dat ben ik dus niet gaan voeren.

Je zou KVV kunnen proberen, of (langzaamaan!) weer een ander merk sensitive brokken of brokken met een hoog vleespercentage als Orijen bijv. Ik lees daar veel goede verhalen over. Brokken zoals RC met veel graan leveren sowieso al meer ontlasting op omdat er meer inzit wat niet gebruikt wordt door het lichaam.

Misschien hier nog mensen met soortgelijke ervaring die een bepaalde voeding kunnen aanraden?

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 10:52

Ik ben mij inderdaad aan het verdiepen in voeding zonder graan. Die Orijen werd ook al genoemd in een ander topic. Ik ben terug gegaan naar RC omdat dat was wat hij kreeg en hij het daar eerst wel goed op deed. Ik wil naar iets anders omdat ik weet dat RC niet het beste is. Ik wil mij goed inlezen omdat ik bang ben dadelijk met 10 zakken voer te zitten waar ik niks mee kan. Die zak Prins kitten voer heb ik nu ook staan die hij niet meer krijgt.

De Da had het niet over Hills maar een ander merk wat ik niet ken.

(sorry, maar wat is KVV?)

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:06

@Marg: Inderdaad geen goed plan om met een berg voer te zitten waar je niks mee kan... En omdat je kitten al gevoelig is lijkt mij veel wisselen ook geen strak plan.

KVV staat voor Kant en klaar Vers Voer, rauw vlees met een volledige samenstelling, je hebt ook enkelvoudige kvv's, deze moet je afwisselen om tekorten te voorkomen, handigste is om deze alleen voor de afwisseling af en toe te voeren. O.a. de Carnibest die ik noemde is een kvv, maar er zijn nog veel meer merken. Voor honden is er meestal wel wat meer keuze in dierenspeciaalzaken dan voor katten. Online is er ook een en ander te krijgen.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:39

Vervelend zeg!
Droogvoeding zou ik iig kiezen voor een merk zonder chemische conserveringsmiddel middelen en geur/kleur en smaakstoffen. Granen zijn geen ramp, mits deze goed zijn voorgegaard zodat ook een lichaam van een carnivoor die kan benutten. En uiteraard moeten er dan wel zeer hoogwaardige eiwitten tegenover staan. Prins zou ik aanraden, haha, daar werk ik al bijna 10 jaar voor, dus dat is prediken voor eigen parochie. ;) Maar er zijn veel meer goede merken, RC valt daar imo niet onder.
Het mooie aan compleet vers vlees is dat je de darmflora helpt herstellen, zou ik ook zeker aanraden in jou situatie. Merk maakt niet zoveel uit. Mijn ervaring is dat ze Tinlo vaak vrij goed eten en dat is bij mij in de buurt (en dus ik bij jou in de buurt, hihi) wel makkelijk te verkrijgen.
En anders is een probiotica pasta geven nog een zeer goed alternatief om die darmflora weer goed aan de praat te krijgen.

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:56

Maandagmorgen, even lekker aanrommelen voordat ik echt aan het werk ga :P

Even wat oude foto's van Famous opgezocht en (deels opnieuw) verwerkt. Famous is op deze foto's 10 maanden oud. Zijn neusje nog heel roze en vrijwel sproet vrij :P

Errug fluffy ook met veel golfjes in zijn haar, heel leuk om weer te zien hoe hij er toen uitzag! :)

Eén van de allereerste oefen studiosessies en een witte achtergrond in combinatie met een vrijwel witte kat is best moeilijk om mee te beginnen... Tja, ik had nog niks anders dan wit. Lekker lichtgrijs maar gelaten, dat was de beste keus.

Meer mensen met leuke kittenfoto's??? Altijd erg leuk om toen en nu foto's te zien!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:02

Wat een knapperd :+: Ik heb helaas geen kittenfoto's van Poes. Wel gezien bij de fokker, klein wit bolletje :))

Hoe is het nou met je ventje Marg?

Poes gaf zaterdagnacht ineens weer over. Gelukkig niet op mijn wollensprei (die past niet in de wasmachine := ) maar keurig op mijn pyjamabroek die op de grond lag. Wat bleek, ze had weer iets van plastic weten te eten. Wat het is weet ik niet, maar níets van plastic is veilig. Strikjes op cadeaus, plastic tassen, plastic verpakkingen... Nou ja, gelukkig kwam het er uit en heeft ze verder nergens last van.

Sinds vorige week staat ze op Applaws (nog wel gemixt met haar oude voer) en dat gaat heel erg goed! :j

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:51

Afbeelding

Balen Berdien, ik heb hier ook zo een alleseter. Je leert er wel van opruimen, haha!

Hier een kitten foto van mijn lievelingetje die er met 4 weken bijna tussenuit kneep.
Gelukkig heeft Beetle het gered en is ze nu kerngezond en een heerlijke dondersteen.

Op de foto is ze echt nog heel jong maar waggelde al richting Chef, onze grote katten-oppas. Helaas hebben we hem 2 weken geleden in moeten laten slapen.

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:49

Wat een schatjes! <3

Hier baby Beau:
Afbeelding

Afbeelding

En hij wordt steeds knapper! :D

Afbeelding

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 00:38

Noah net twee weken bij mij:


Afbeelding

Noah afgelopen weekend:


Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:21

Afbeelding

Afbeelding

Hier ons monstertje weer! Hij staat tijdelijk op voer van de DA (Royal Canin Gastro Intestinal). daar doet hij het goed op. Zodra ik er een ander voer bij doe, wordt zijn ontlasting dunner. Dus het is even zoeken hoe nu verder. Ben wel blij dat hij nu niet onder zit, want die tijd was een ramp. Dan kom hij elke keer onder de douche! :x

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 21:48

Leuk om al die foto's te zien!
Zal even een fotobom plaatsen van mijn pluisjes :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Samen in de wasmand is vet cool :')

Afbeelding
Elmo heeft een vraag :j

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:20

Wat een leuke kittenfoto's :)

Wat een schatje die Beetle, fijn dat het toch goed gegaan is! :) Schattig zo bij de hond :) Je zal Chef wel missen :(

Wat een bekend poppenwiegje Marietje1990! Ik heb lang geleden toen ik nog heel klein was zo'n wiegje van mijn oma gekregen met twee babypopjes erbij. Staat nog op zolder :P Zoiets wat je niet snel wegdoet. Een mooierd die Beau!

Mooi koppie heeft Noah!

@Marg: Mooi dat het nu weer beter gaat met de ontlasting. Elke dag wassen, pfff...

Wasmanden zijn gewoon vet cool ;) Vinden mijn katten ook :P

Reeltje_5

Berichten: 2648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: Huijbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 11:53

Aaah cute! De mijne zit nooit in de wasmand eigenlijk. Wel in de prullenmand haha.

Die van ons zit ook wel eens onder de poep, ook dunnig soms en dan moet hij weer ik bad. Niet elke dag gelukkig. Wij hadden nutrivet voer of zo omdat we dat meekregen van de fokker. Maar nu gaan we ander proberen van Royal canin omdat ik goede dingen over dat merk lees. Hij eet het achter elkaar op hoor gelukkig is hij niet zo kieskeurig had eerst een kleine zak besteld _O-
En vrijdag gaat hij chacka chacka. Weg met de balletjes :=

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:53

Vandaag de mijne maar weer is spontaan gefotografeerd onder de bloesem :D <3


Afbeelding

dnieSz

Berichten: 897
Geregistreerd: 28-12-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:44

Prachtige foto in de bloesem <3

Mijn kinders zijn van de week alweer 3 jaar geworden *\o/*

Dex
Afbeelding

Luna
Afbeelding

Ik heb wel een vraag aan jullie, spugen die van jullie regelmatig? niet dat die van mij heel regelmatig spugen maar vannacht heeft Luna 3x gespuugd en ik maak me er wel zorgen om.. ze oogt helemaal niet ziek overigens.

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:56

Poes spuugt af en toe. Heeft ze geen last van een dwars zittende haarbal? Poes krijgt naast haar Applaws voer dan ook anti-hairball voer van Hills. Daarmee poepen ze het haar makkelijker uit, in plaats van dat het teveel gaat klonteren in de maag.

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:23

O, die bloesem, mooi ja die achtergrond, jij zit dus ook bij de facebookpagina voor ragdoll-liefhebbers? :p Helaas heb ik de tuin niet voor zulke foto's. Achter te klein en weinig mooie achtergronden, voor wel meer bloemen, maar niet geschikt om mijn katten te laten lopen.

Famous weer op de foto gezet afgelopen zondag. Voor pasfoto's moest ik toch al de huiskamer verbouwen, dan meteen ook maar de dieren op de foto gezet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Berichten: 64559
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 11:31

Ooohhh die is knap <3

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 12:35

Heel mooi Dagmar! Die van mijn kat was ook niet in de tuin.. woon op een appartement. Had hem aan het tuigje mee naar een parkje verderop. Is ie wel gewend voor fotoshoots :P

xamberr

Berichten: 250
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Lutjebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:07

Eindelijk na lang mee lezen ga ik aankomende zondag kijken naar een lief ragdoll kruising katertje.
Moeder is een stamboom ragdoll en papa is een kruising ragdollx maincoon. (Hopelijk mag ik met een kruising ook mee kletsen)

Hij is grijs met een witte bef en 4 witte voetjes.
Hij komt in Augustus bij ons wonen en is dan 17 weken oud (zo laat omdat ons nieuwbouw huis dan af is)

Afbeelding


Afbeelding

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:48

@Berdien en Fosco: Thanks!

@Fosco: O gaaf zeg dat je met hem naar een parkje kunt! Ik heb Famous dat nooit geleerd om aan een tuigje te lopen. Ik heb wel een tuigje liggen, jaren geleden alweer gekocht voor mijn HTK Gijs omdat hij steeds over de schutting jumpte. Alleen kan hij nogal in paniek raken als hij zich wat vastdraait, dus gebruik ik het tuigje niet meer.

Tuigje weggeshopt? Ik heb zo'n simpel tuigje met smalle riempjes. Zo'n hondentuigje met 'borststuk' lijkt mij ook wel veilig en comfortabel, maar oogt natuurlijk niet mooi op foto's :P

Ik zou graag ook eens een bloesemshoot doen met een paard of grote hond ofzo... Maar ja, moet je wel inplannen en een plek weten. Hier in de buurt weet ik zo niks.

@Xamberr: Wat een droppie! Natuurlijk mag je met een kruising ook hier meepraten! Toch een driekwart ragdoll hè? ;)

Fosco
Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:06

Wat een liefie Xamberr!

En Dagmar, dit is ook een dun tuigje hoor, valt helemaal weg in zijn haren haha. Maar het lijntje moet sowieso weggeshopt worden haha. En wellicht gewoon bij een fotograaf informeren? Vaak weten zij wel plekken/locaties met bloesem te vinden. Ik weet hier in de omgeving inmiddels ook genoeg te vinden. Wel snel zijn, bloesem is met een week wel weer weg vrees ik..

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 12:36

Wat een leuke foto's zeg.

Ik heb een vraagje, onze kater is van oktober 2015. Hij weegt nu 4,5 kilo. Na lang zoeken hebben we kittenbrok van Orijen gevonden waar hij geen diarree van krijgt. Maar meneer vindt het erg lekker.

Vroeger gaf ik mijn katten onbeperkt brokjes en 2 x per dag natvoer. Natvoer geef ik nu niet meer, alleen maar brokjes. Maar als ik onbeperkt neerzet eet hij 2,5 keer de aanbevolen op een dag (wisselt een beetje). Hij mag nu rond de 65 gram, maar dat zou hij zou op smikkelen. Ik weeg het nu af en verdeel het in drie porties. Hij eet zijn portie dan in 1 keer op en heeft echt "honger" als ik weer met de volgende portie aankom.

Is jullie ervaring dat die hoeveelheden echt heel erg strikt zijn? Krijg ik anders een obesitas kat? Hoe doen jullie dat? En wat als je een hele dag weg gaat? Dan toch maar heel veel geve voor 1 dag?

Lastig!