De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:18

@Fosco: Ik dacht al iets met een dun tuigje, maar je hebt dus niet eens een stukje lijn weg hoeven werken? Je ziet heel lichtjes aan het haar waar het tuig zit. Lijkt mij wel heel mooi om ook eens zoiets te kunnen doen met Famous :)

@Marg: Mijn katten krijgen al jaren porties. Ik verdeel het voer over 4 porties per dag. Drie maal brok geef ik en één maal blik (gaat nog vervangen worden door beter blik of vlees). Ook heb ik één kat 50/50 op brok en rauw vlees (Carnibest). Maar zij heeft een 'speciaal' dieet en wordt apart gevoerd.

Ik moet zeggen dat ze ook doen alsof ze erg honger hebben :P Maar ze zien er stuk voor stuk echt prima uit.

Ik voer niet super strikt, hou me wel redelijk aan de richtlijn, maar kan best dat ze eens ietsje meer of eens een pietsie minder krijgen. Lastig met in de bakjes gooien enzo om het heel precies te doen :P

Als ik een hele dag weg ben dan eten al mijn katten mee met de speciale brokken van Aya. Die gooi ik dan niet in bakjes, maar die verdeel ik dan over twee intelligentiespeelgoedjes. Een toren en een ding met omdraaigevalletjes :P

Overigens zou dat misschien voor jouw kat ook een mooie manier van voeren zijn, zeker voor als je een dag weg bent.

Om je kat tussen de maaltijden door bezig te houden zou je bijv. eenmaal daags nog een handje brokjes in een voerbal kunnen doen. Dan is hij lekker bezig.

Ik denk dat met zoveel meer eten dan de richtlijnen het heel goed mogelijk is dat je kat dan veel te zwaar gaat worden, zeker bij een hoogwaardige brok als Orijen. Dan moet je wel een héél actieve kat hebben als hij 2,5 keer zoveel eet als de richtlijn... en dan toch niet te zwaar gaat worden.

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:29

Ik voer Applaws, ook een hoogwaardige brok. Geen idee hoeveel per dag Poes krijgt :o Ze krijgt het in zo'n voertoren, en eet de hele dag door kleine beetjes. Scheelt natuurlijk ook dat Poes alleen is, er is geen andere kat die haar voer steelt :)) Ze is ook gewoon op een stabiel gewicht.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:24

We zijn het nu een langzaam aan het minderen, zodat hij uiteindelijk op/rond de aanbevolen hoeveelheid zit. Snap dat 2,5 keer uiteindelijk een ronde kat gaat worden.

Welke voertorens hebben jullie? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:50

Ehm, die van Zooplus :D Poes snapte hem direct. Je ziet haar ook kijken, denken en dan met haar voetje één brokje eruit hengelen. Echt hilarisch :')

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:43

Zo'n voerton lijkt me ook wel handig om de hoeveelheid voer te reguleren.
Lastig dat je kat nog honger lijkt te hebben Marg! Ze kunnen dan ook zo zielig doen :')
Als ik 's morgens beneden kom en de brokjes van de heren zijn op dan blijven ze ook mauwen tot ik hun bakjes bijvul.

Sinds een weekje heb ik wel zo'n drinkfonteintje voor ze. Ze drinken nu veel meer en ook de wc kruipen ze niet meer in. Drinken uit de pot was blijkbaar lekkerder dan uit een bakje :+


Afbeelding
Lieve Hoody <3

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:15

Ik heb ook verschillende voerpuzzels en torens staan. Ik voer onbeperkt, maar dus niet uit voetballen en dat gaat prima.

Het jaar is hier ontzetten slecht begonnen wb dieren. Eerst de hondoverleden, toen mijn oudste kat. En vandaag heb ik mijn oudste Brit, waar onze Cattery mee is begonnen, moeten laten inslapen. Gelukkig heb ik haar dochter en mijn 4 ragdolls nog, maar wat een ellende, ik ben er echt kapot van. ;(
Leven en dood staat wel altijd dicht bij elkaar. En zo hopen we over twee weken een nestje ragdolls te mogen verwelkomen.
Dat wordt vast kittenspam.

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:49

Ik had eerst deze gekocht: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/voerbak/190117

Dat was even zoeken zeg, maar ze hebben hem nog!

Later heb ik deze van iemand overgenomen, haar katten deden er niks mee: http://www.zooplus.nl/shop/katten/speelgoed/denkspeelgoed/voerbak/239103

Die tweede, het labyrint is het makkelijkst. Al mijn katten wisten meteen wat de bedoeling was. Tja, het voer ligt ook goed in zicht en ze kunnen er makkelijk bij met de pootjes. Lekker hengelen!

De 'Turn around' is een stuk moeilijker, bij mij is mijn zwartwitte kater Zorro degene die de 'Turn Around' bedient en de rest helpt mee met snacken :P

@Freggle_Edge: Wat naar zeg van je huisdieren :( Heel veel sterkte nog!

Wel leuk straks kittens :) Wij verwachten wel kittenspam ja! *\o/*

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:42

Die voedsel labyrint heb ik ook en nog een hondenpuzzel die ik voor de katten gebruik. En nog een silo die je in het midden vult en aan de zijkant zitten dan allemaal uitgangen waar ze de brokjes uit kunnen hengelen. Die is ook simpel. Maar ze moeten iig iets doen voor hun eten waardoor ze wat rustiger eten en eerder verzadigd zijn.

Ik zal beloven hier te spammen zodra de kittens er zijn. :)
Nog een week ongeveer. Is het eerste nestje van deze poes, altijd weer spannend!

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:15

Bonkt zo'n voer-rol-speeltje niet enorm?
Is dat iets voor 24/7 waarbij je in de kamer ernaast nog kunt slapen?
Ik zie ze er voor aan als je overdag dat ding geeft en snachts een bakje voer dat ze enkel nog snachts eten :+

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:37

Afbeelding

Afbeelding


Deze hebben wij

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 18:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intussen zijn er alweer ruim 4 weken geleden 3 kittens geboren. Ze groeien als kool, de grootste is al 6,5 ons

De 2 katertjes gaan samen weg naar een vriendin, altijd leuk!
Het poesje twijfel ik nog over.... Ze is zo leuk!!!

Hannanas
Berichten: 13025
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 01:18

Lief!!!! Welke aftekening heeft het poesje helemaal rechts op de middelste foto?

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:08

Ooohh wat een mooie pluizige beebs! <3

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:45

:wave:

Ik wil me graag ook weer melden hier, heb sinds zondag een Ragdoll-kitten in huis. Heb nog een volwassen Ragdoll en 2 andere katten. Ze moeten nog erg wennen aan elkaar, maar verwacht dat het wel goed komt. In het begin was de kleine erg angstig, maar nu loopt hij gewoon door al het blaas en gromgeweld heen. Ze doen hem niks, zijn nieuwsgierig naar hem, maar zien hem ook als indringer.

Afbeelding

Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:26

Gaaf minka!

Hannanas, dat is een blue tabby mitted. Begint een knap katje te worden en een enorm leuk en ondernemend karaktertje.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:36

Wat een schattige pluizenbollen zeg!


minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 15:06

Nog even via de upload :)

Afbeelding
1.

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4.

Afbeelding
5.

Afbeelding
6.

Afbeelding
7.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 20:12

Met Noah gaat het hier nog steeds prima. Het is nog steeds een dondersteen maar toch ook een schat hoor. Kletst en likt nog heel wat af.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:23

Wat schattig allemaal.

Hoe onderhouden jullie de vacht van jullie Ragdoll? Die van ons is zo enorm aan het verharen!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:09

Eigenlijk niet, Noah houdt het zelf goed bij. Nooit last van klitten en verharen valt meestal wel mee. Soms knip ik de lange slierten bij zijn tenen af als ik zie dat hij er veel aan likt.

Hij is vandaag trouwens precies een jaar bij me *\o/*

Hij was ooit best klein
Afbeelding

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:08

Wij zijn ons aanbeet oriënteren voor een tweede kat (mannetje) erbij.

Weet iemand een vertrouwd adres van Ragdolls waar ze op dit moment kittens hebben of in de nabije toekomst?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 16:17

Marg schreef:
Wij zijn ons aanbeet oriënteren voor een tweede kat (mannetje) erbij.

Weet iemand een vertrouwd adres van Ragdolls waar ze op dit moment kittens hebben of in de nabije toekomst?

De lest best komen onze mannen vandaan

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 23:06

Ik zit te wachten op een krolse dame, maar ja, hoe lang dat gaat duren weet ik natuurlijk niet. Ik ken nog wel twee goede catteries in de randstad die kittens hebben. Eentje in Sliedrecht en eentje in Delft. Mocht je meer info willen, laat maar horen.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:26

Afbeelding

Jaa, net trotse eigenaar geworden van deze bandito