De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 22:24

Gaaf, gefeliciteerd!

Vandaag fotoshoot gehad met mijn ragdolls. Mijn werk wilde graag foto's van het personeel met hun huisdieren, dus die betaalde de shoot. De fotograaf heeft zelf ook een Cattery en vond het zo leuk, dat ze ook De katten zonder mij erop heeft gezet. Hierbij 1 foto van Rebel, ben echt verliefd op deze foto!

Afbeelding

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 19:23

<3 <3 <3

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 19:45

Wow, wat leuk zeg!

Wij krijgen in november onze tweede kitten! Spannend maar weer.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:46

lijkt me ontzettend moeilijk om die katten mooi op de foto te krijgen ha
lukt mij nog niet in elk geval

Afbeelding

maar deze vond ik wel mooi, mooi profiel <3
pas zeven maand is deze mooie man

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 11:59

Ik moet Poes ook nog een keer fatsoenlijk op de foto zetten. Heb nou wel een telefoon vol foto's van haar, maar geen 'echte' foto's.

Het blijft wel een portret hoor. Ze is stil als ze slaapt, anders kletst ze de godganse dag door. Vanochtend ook, er vloog een vogel vlak langs het raam en dat moest ze even vertellen:
Afbeelding
:') :')

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:52

@Freggle_Edge: Mooie foto! Ik zou nog wel de achtergrond bijwerken als het mijn foto was. Er zit nogal een rode vlek in.

@Marg: Leuk zeg een kitten erbij! :)

@Moonprayer: Leuke kitten :) Met geduld kom je een heel eind (en een beetje verstand van en kijk op fotografie is ook wel handig :+ )

@Berdien: Mooi dier! Mocht je bij mij in de buurt wonen... Ik fotografeer huisdieren :)

Van de week ook weer even mijn kitten Bailey en pleegkitten Remi op de foto gezet. Hopelijk komende dagen nog weer een dag en wat tijd met mooi licht. Als straks mijn thuisstudiootje klaar is dan heb ik altijd licht voor mooie foto's *\o/*

Mijn favo-foto van deze week. Bailey <3 Geen raggie, maar wel mooie blauwe ogen :)

Afbeelding

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:00

Waarom zie ik nu pas dit topic?? :D

Hier een ragdoll in huis van 5 maanden, helaas heel ziek geweest van de giardia.

Ik zou graag in contact met iemand willen komen die ook een ragdoll heeft om te vergelijken/ ervaren / aaien.
Rocco is namelijk echt een vaatdoek :') heel anders dan mijn Maine coon.
Heb zelf geen ervaring met ragdolls, daardoor verbaas ik mij regelmatig met Rocco.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:56

Hoi allemaal,

Ik heb ook een ragdoll. Ze is inmiddels 8,5 en in blakende gezondheid. Ik ben er helemaal weg van. De laatste tijd zit ik eraan te denken om een poes erbij te kopen waar ik mee zou kunnen gaan fokken omdat ik ze zo ontzettend leuk vind. Ik heb eigenlijk geen idee waar te beginnen. Iemand tips en tricks voor mij? Ik weet wel dat ik graag echt de klassieke kleuren en patronen zou willen fokken. Ik heb nu een seal mitted poes maar die heb ik laten steriliseren dus helaas kan ik met haar niet fokken.

Oh en pluche, ik weet niet precies waar je woont maar als je ragdoll wil aaien en goed met katten om kunt gaan (mijne kan nogal eenkennig zijn) dan mag je me een PB sturen hoor!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:32

Wat leuk die kletskous hier boven.Onze ragdoll heft echt een heel zacht stemmetje. Voor de gesprekken hebben wij hier een mainecoon (lees bleren :o ). De ragdoll is ook een ontzettende dweil maar wel hyperactief met spelen. Totaal geobsedeerd door een bepaald speeltje en er dan ook de hele avond om zitten te zeuren (ja, non vocaal zeuren, het bestaat :D ).
Ik vind het een leuke combinatie ragoll en mainecoon. Groot en stoer versus blauwogig diva.

Berdien

Berichten: 64533
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:43

Ja ik heb nu meerdere Ragdolls mee gemaakt maar er is er geen één die zo kletst als Poes :)) Wel gezellig hoor, hoewel soms... Soms mag een tikje minder vocaal ook wel. Maar als ze dan luid kletsend op je af komt gewandeld, of haar typische binnensmondse mrauwtjes -al spinnend- produceert.. :+:

Ik woon in Groningen Dagmar. Poes ook :D Voorlopig zitten mooie foto's er nog niet in, ze is helaas getroffen door ringworm. Ze had een hele kale ring om haar hals ;( Groeit nu wel weer haar, maar echt knap is ze nu niet :+

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:58

Herkenbaar Natascha! :')
Wij hebben 2 vogeltjes in huis, blerende & piepende/knorrende Coon.
Ragdoll die purrt, miauwt heel hoog met een resonatie erin (maauuwwrrrrrrrt) en natuurlijk ontzettend veel spinnen.

Naar elkaar knorren en purren, heel schattig samen.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:23

Mijn ragdoll kan niet echt miauwen. Het klinkt meer als klagend gekraak

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:05

Mijn Noah is ook enorm vocaal maar krijst meer heel klagend en hard. Je weet altijd precies waar hij is in huis. Favoriet is voor hem om in de donkere keuken te gaan staan en dan random naar de kastjes te miauwen wat raar is want hij krijgt er geen eten of drinken en er is eigenlijk niks voor hem te bekennen.

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:07

@pluche_pluus: Wat balen van die giardia, je hoort het veel bij kittens. Ik vang kittens op van het asiel en krijg er dus wel wat over mee, kittens met diarree enzo. Zelf ook gehad, gelukkig niet al te hardnekkig.

Met vaatdoek bedoel je vooral het slap laten hangen bij oppakken enzo? Dat doet mijn raggie ook hoor. Nu heeft hij dat wat minder, maar zeker als kitten helemaal en dan moet je dus even goed opletten met weer op de grond zetten. Als hij te ontspannen blijft dan zet hij niet netjes zijn pootjes op de grond :P

@Natascha: Hier ook geen kletskous en een redelijk zachte stem. Famous is inderdaad ook errug speels :) Ik moet er eerlijk gezegd weer even wat meer tijd voor uittrekken om met hem te spelen. Als de logeerkat weer weg is even wat makkelijker, nogal een bitch soms...

@Berdien: O dat is niet ver van Borger vandaan. Mocht je ooit een shoot willen boeken voor je kat, ik fotografeer erg vaak katten. Op mijn website en Facebook/Twitter kun je een indruk krijgen van mijn foto's. Wat balen van die ringworm. Inderdaad eerst maar eens dat haar weer netjes! :P

@DromenLies: Hihi... Wel lekker rustig zullen we maar zeggen... Gelukkig zijn al mijn katten niet heel vocaal, hoewel, Aya die honger heeft... En die heeft vaak honger. Ze moet momenteel ook weer aankomen en dan is het erger. Als het voertijd is dan kunnen ze wel zeuren trouwens... Gelukkig is dat niet de hele tijd dan, na het eten weer rust in de tent.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:33

hi, ik vind dat mijn ragdoll katertje van 7 maand erg veel drinkt, 2 á 3 bakjes water op een dag, en wellicht verdampt er wel wat, staat in de buurt van de kachel.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 18:18

onze ragdolls half broers bruce en basil mogen s avonds mee naar de paarden.Hele optocht,manlief voorop-hond en die 2 dikkerds...Basil krijst en gilt de hele boel bij elkaar,echt iedereen moet weten dat hij mee mag,basil is de dikste vriendelijke en rustige.

Ik vraag mij t volgende wel eens af,er worden nogal eens ragdolls aangeboden zonder stamboom,dan vragen ze hier toch nog snel een 300-500 euro voor.
Ik kan mij hier nogal over opwinden...waarom kost een stamboomloze kat zo veel?

Verder geniet ik enorm van jullie geweldige foto s!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 21:14

Vanavond wat foto's kunnen maken van Rocco, meer foto's staan in mijn topic op BBITP

Heerlijk beest :+:

Afbeelding

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:56

wauw wat een mooierd! we hebben dezelfde krabpaal ^-^

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:23

Vandaag is Brutus 1 jaar.
Afbeelding

Nog 3 weekjes wachten en dan komt Ceasar. Een tweede ragdoll kitten.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:26

Gefeliciteerd!

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:51

Oah, ik gooi dit topic even omhoog. Wat een plaatjes komen er voorbij!

Ik ben al tijden verliefd op de ragdoll en nu ik straks eindelijk verhuis van mijn kamer naar een appartement kan ik er ook twee nemen. Ik wou eerst volwassen katten nemen maar mijn moeder heeft mij toch overgehaald om twee kittens te nemen :'). Ik wil dus graag twee kittens uit hetzelfde nest (zodat ik ze ook tegelijk kan ophalen). Marktplaats begin ik al te skippen, ik verbaas me echt over de lage prijzen en teksten als "ouders hebben een stamboom maar kittens krijgen dit niet". Huh?! Ik wil in ieder geval kittens met stamboom en geteste ouders.

Maar jeetje, vervolgens blijken er meerdere rasverenigingen te zijn (bij de hond van mijn ouders is er maar 1, dus dat kende ik niet haha). En een wereld aan catterys. Ook zijn er ontzettend veel kleuren die ik maar moeilijk uit elkaar kan houden. :o De lichtgrijze koppies en de zachtrode koppies spreken me het meest aan. Maar daar heb je ook weer twee versies/namen van? Help? Haha.

Misschien hebben jullie nog aanraders wbt catterys? Of weten jullie goede fokkers die rond de jaarwisseling/januari kittens verwachten? Evt. iets later is ook prima. En zouden jullie gaan voor twee poezen of twee katers? Of 1 van elk?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:51

Sourire schreef:
Oah, ik gooi dit topic even omhoog. Wat een plaatjes komen er voorbij!

Ik ben al tijden verliefd op de ragdoll en nu ik straks eindelijk verhuis van mijn kamer naar een appartement kan ik er ook twee nemen. Ik wou eerst volwassen katten nemen maar mijn moeder heeft mij toch overgehaald om twee kittens te nemen :'). Ik wil dus graag twee kittens uit hetzelfde nest (zodat ik ze ook tegelijk kan ophalen). Marktplaats begin ik al te skippen, ik verbaas me echt over de lage prijzen en teksten als "ouders hebben een stamboom maar kittens krijgen dit niet". Huh?! Ik wil in ieder geval kittens met stamboom en geteste ouders.

Maar jeetje, vervolgens blijken er meerdere rasverenigingen te zijn (bij de hond van mijn ouders is er maar 1, dus dat kende ik niet haha). En een wereld aan catterys. Ook zijn er ontzettend veel kleuren die ik maar moeilijk uit elkaar kan houden. :o De lichtgrijze koppies en de zachtrode koppies spreken me het meest aan. Maar daar heb je ook weer twee versies/namen van? Help? Haha.

Misschien hebben jullie nog aanraders wbt catterys? Of weten jullie goede fokkers die rond de jaarwisseling/januari kittens verwachten? Evt. iets later is ook prima. En zouden jullie gaan voor twee poezen of twee katers? Of 1 van elk?

Onze katers komen bij cattery van de lest best. Super aardige mensen met een groot hart voor de dieren. Je zou ze kunnen mailen

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:15

Vaak is dit een rustige periode qua krolsheid en nestjes. Meestal worden ze eind van het jaar of begin januari weer krols.
Als dat bij mij ook meezit, dan hoop ik rond maart weer kittens te hebben uit uiteraard geteste ouders en met stamboom. ;)
Mocht je eerder kittens willen, dan zou je Tajechidolls in Sliedrecht kunnne proberen. Of Dapaja in Harderwijk of Amulet in Delft. Allemaal betrouwbare adressen.

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:07

Wij hebben sinds kort er een kitten bij.

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat goed met onze oudere kat erbij. Dat is wel fijn. Beestje heeft volgens mij wat te verduren gehad. Het was behoorlijk verkouden toen we hem ophaalde. Nu nog steeds. Woensdag is het 3 weken na de enting. Dan naar de da. Geen idee of hij al sterk genoeg is voor een tweede enting. We zullen het wel horen.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:37

Dank voor de namen! :D