De Ragdoll

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 20:25

Hi, ik ben een weekendje weg geweest, mijn broertje was in ons huis, babysitten op onze ragdoll, maar hij is toch van slag geraakt helaas. Plassen naast de kattenbak en diarree,

De diarree zit nu in z'n vacht, heb het er al uit proberen te knippen, badje gegeven maar ik kon hem niet zonder ruzie in de wasbak laten zitten. Nu droog en helemaal geborsteld, maar hij stinkt nogsteeds, wat kan ik hier het best aan doen?

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 23:18

@Marg: Wat een mooierd! <3 Wel wat raar dat je de kitten verkouden meekrijgt. Ik heb dit jaar aardig wat pleegkittens gehad die na de 1e enting ziek werden. Gelukkig gaat het meestal na de 2e enting wel goed. De 1e daar hebben ze sneller last van. Bij twijfel gewoon nog een weekje extra wachten, dat heb ik dit jaar ook gedaan bij de kittens die nog niet helemaal fit waren. In principe houden ze 3 tot 4 weken aan na de 1e enting.

@Sourire: Op zich maakt het niet zoveel uit welke geslachten je bijelkaar zet. Vooral als ze uit hetzelfde nest komen gaat het vaak wel prima samen. Zelf heb ik 4 kater en 1 poes. Eén van de katers is een ragdoll, een cream point (zo'n zachtrode dus :P )

Even een illustratie erbij:

Afbeelding


Lichtgrijs heet lilac en iets donkerder grijs heet blue point. Gewoon even lekker Googelen en kijken. Zo ben ik ook gevallen voor de creams... :+ En toen kwam mini-Famous voorbij online... Hoewel ik heel veel raggies mooi vind, er zijn zoveel mooie kleuren. Famous heb ik via Marktplaats, maar gewoon netjes geteste ouders én een stamboom. Ik vind het ook maar raar als de ouders een stamboom hebben dan is het een kleine moeite om voor de kittens ook een stamboom aan te vragen. Zal ook wel vaak gewoon niet waar zijn denk ik...

@Moonprayer: O vervelend zeg! Gewoon een paar keer met wat warm water en een washandje weer wassen? Die lucht zou wel wegtrekken over een paar dagen? :P Beetje vachtverzorgingsspray om te maskeren... :+

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:33

ja heb hem maar gewoon een badje gegeven, deed hij gelukkig heel braaf.
niet dat hij het nou leuk vond haha.

sneu dat hij gewoon van slag was dat we weg waren he, ik wist niet dat katten zo erg op mensen gericht konden worden, voorheen altijd huis tuin en keuken katten gehad, en hij was niet alleen, mijn broertje en zijn vriendin waren bij ons op het huis aan het passen

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:03

Ik val dit topic zomaar even binnen om te vragen of jullie misschien een fokker weten die een blue/of lilac point kitten Ragdoll poesje heeft op het moment? Of een nestje verwacht?
Of is er een verzamelsite waar een rijtje fokkers op staan o.i.d.?

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:52

Coloured schreef:
Ik val dit topic zomaar even binnen om te vragen of jullie misschien een fokker weten die een blue/of lilac point kitten Ragdoll poesje heeft op het moment? Of een nestje verwacht?
Of is er een verzamelsite waar een rijtje fokkers op staan o.i.d.?


Als je zoekt op rasverenigingen Ragdoll is er ten minste één rasvereniging die op hun website een lijst met fokkers heeft staan. Ik meen iig dat ik dat eens op een van die sites heb gezien.

Ik ben ondertussen op zoek naar twee leuke herplaatsers (die al samen zijn en kunnen blijven). Iemand tips? :D Ik hou marktplaats in de gaten en ook die sites van de rasverenigingen, maar het lijkt soms wel roversgoed..

Aranel
Berichten: 20202
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:46

Zoek eens op The Nordolls Ragdolls in Waddinxveen. Daar hebben wij onze twee super lieve sociale herplaatsers ook vandaan zonder dat er een advertentie van haar ergens stond :)

Dagmar80

Berichten: 1853
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:19

Mijn raggie Famous is vandaag jarig *\o/*

Afbeelding

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:00

Gefeliciteerd!. *\o/*
Was even niet meer zo actief hier.
Wij hebben een kleine maand onze Ragdoll moeten laten inslapen ;( , hij heeft nog geen 4 mogen worden.
Hij had eosinofiel granuloom in combinatie met een agressieve schimmel, die maar niet onder controle te krijgen was. Vanaf het begin dat wij hem hadden was hij verkouden ( zo bij ons gekomen), en in 1ste instantie konden we het af met antibiotica ( opdat moment wisten wij nog niet wat hij had), en de periodes dat wij bij de DA zaten, kwamen steeds dichter op elkaar. Ik had op een gegeven ogenblik zo iets van ; er moet iets anders aan de hand zijn, en hebben toen een rhinoscopie laten uitvoeren, waaruit bleek dat hij dus Eosinofiel Granuloom had, maar de uitslagen van de kweek waren niet eensgezind wát het nu precies was, het kon een allergie, bacterie of schimmel zijn, dus zijn we met prednison gaan behandelen ( langdurig werkende injecties) maar ook dat sloeg niet aan, in het begin leek het goed te gaan maar je kan die injecties niet blijven geven, dus overgestapt op een andere soort prednison waardoor, nu achteraf het proces weer versneld was, en uiteindelijk hebben we nog een biopsie en swap laten uitvoeren, en daar kwam toen uit dat het mogelijk toch een schimmel was, dus met een breed spectrum voor schimmel ( echt rotzooi was dat) gaan behandelen, maar helaas sloeg dat ook niet aan ;( . Een operatie hebben 2 verschillende DA's van verschillende dierenartsenpraktijken ons afgeraden omdat de kans van slagen minder dan 5% was en het voor de kat een hele pijnlijke periode zou worden en het bijna in 95% van de gevallen het na een half jaar weer terug zou komen.
Uiteindelijk hebben wij de beslissing moeten nemen om hem te laten inslapen.

Omdat ik het echt heel erg stil vond in huis en ik onze kat enorm miste , zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe Ragdoll en hebben wij deze keer een Ragdoll kitten gekocht ( Katertje , en wij hebben hem Taz genoemd ( na de Tasmanian Devil van Looney Tunes, omdat toen wij binnen kwamen hij aan de wandel ging en zo de gordijnen omhoog kroop :+ ), die eind Juni bij ons komt wonen. En met een beetje geluk ook zijn zusje.
Maar daar zijn we nog in onderhandeling.
Omdat ze niet echt bij ons in de buurt wonen, kunnen wij er niet vaak gaan kijken, maar ik word wel goed op de hoogte gehouden met iedere week foto's en wat er gaat gebeuren en hoe hij het doet.
Ik kan niet wachten totdat hij ( of beide) mee naar huis mag.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:07

Ik heb een halve! Haf Rag, half HTK. Uiterlijk van een HTK, maar qua karakter en doen een echte Rag!
Hierbij stel ik mijn lieve Sam voor:
Afbeelding
Sam is nu 4 jaartjes oud. Het is een (gecastreerde) kater. Hij is vet eigenwijs, nieuwsgierig, ondeugend maar vooral een echt knuffel!

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:03

Gefeliciteerd Dagmar!

Wat sneu Kobus. Maar heel veel geluk met de nieuwe aanwinst.

Ik ben hier ook een tijd niet geweest. Nu weer een beetje meelezen op bokt.

En ik heb eindelijk weer een drachtige Ragdoll *\o/*
Half Mei verwacht ik de kleine pluizebollen.
Afbeelding

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:18

@freggel : Dank je wel.
Oh wat leuk! Ben benieuwd hoe ze gaan worden. :j kleine pluizenbolletjes zijn altijd leuk!
@pepperr: hij houdt in ieder geval wel de zit houding van een Ragdoll aan ;) .

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:52

Kobus17 schreef:
@freggel : Dank je wel.
Oh wat leuk! Ben benieuwd hoe ze gaan worden. :j kleine pluizenbolletjes zijn altijd leuk!
@pepperr: hij houdt in ieder geval wel de zit houding van een Ragdoll aan ;) .


Jaa, zo slaapt ie meestal haha. En dan het liefst op het randje van de bank _O-

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:42

Wat sneu Kobus17, wel leuk dat er weer een kleintje komt! Mooie poezels komen voorbij.

Ik heb hier eerder ook gereageerd toen ik op zoek was naar twee herplaatsers. Ondertussen heb ik er eentje en wil ik er een kitten bijnemen. Ik heb een kater kitten gereserveerd maar helaas verloopt het contact met de fokker erg stroef en heb ik een slecht onderbuikgevoel. Ook zijn er wat dubieuze zaken waardoor ik mij afvraag of ik over een paar weken echt een kitten kan ophalen of een tank benzine ga verspillen en met lege handen thuis kom. Echt jammer, want ik voel geen enkele voorpret maar heb een aanbetaling gedaan dus nog een paar weken onzekerheid uitzitten..

Leuk dat dit topic weer actief is in ieder geval! :D

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:00

Wat een knapperts hierboven. De bovenste heft een stoere mainecoonblik :D
Onze ragdoll is nu bijna 2 en zwanger van haar eerste nestje. Ze zit bijna op 7 weken en is modelletje walrus nu :o We zijn benieuwd wat eruit gaat komen. Ze is uitgerekend rond de dag dat mijn "veulen" van vorig jaar 1 jaar wordt dus misschien wel dubbel feest in mei.

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:40

Spannend! Is het de eerste keer dat je een nestje fokt? Welke kleuren verwacht je?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:20

@Sourire, Dank je wel,het is nog steeds raar dat hij er niet meer is. Hij had gewoon oud bij ons moeten worden.
Balen zeg dat het contact zo stroef loopt. Kan je niet langs gaan? Misschien neemt dat de twijfels weg en als dat niet kan of mag dan zo ik het niet doen. Wij gaan vrijdag er weer naar toe, dan is het 3 weken geleden dat wij hem in levende lijve hebben gezien. Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Als wij dichterbij hadden gewoond had ik ook veel vaker mogen komen, voor ons is het 1.5 u rijden. En als het goed is heeft hij deze week zijn 1ste inenting gehad. Maar wij worden elke zondag op de hoogte gehouden dan wel met foto's dan wel met filmpjes.
@Natascha; spannend ben benieuwd :)

gratchen
Berichten: 216
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:27

Hi allen,
Ik val hier zomaar even binnen omdat ik sinds vorig jaar ook een ragdoll heb. Nu zou ik graag een nestje met haar fokken. Ik ben me daar dus nu wat over aan het inlezen, maar ben verder een leek op dit gebied.
Heeft iemand adviezen waar op te letten bij een dekkater? En wat zouden jullie doen qua kleur? Mijn poes is een bleu point.

Alvast dank!

Sourire
Berichten: 815
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:06

Kobus17 schreef:
@Sourire, Dank je wel,het is nog steeds raar dat hij er niet meer is. Hij had gewoon oud bij ons moeten worden.
Balen zeg dat het contact zo stroef loopt. Kan je niet langs gaan? Misschien neemt dat de twijfels weg en als dat niet kan of mag dan zo ik het niet doen. Wij gaan vrijdag er weer naar toe, dan is het 3 weken geleden dat wij hem in levende lijve hebben gezien. Daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Als wij dichterbij hadden gewoond had ik ook veel vaker mogen komen, voor ons is het 1.5 u rijden. En als het goed is heeft hij deze week zijn 1ste inenting gehad. Maar wij worden elke zondag op de hoogte gehouden dan wel met foto's dan wel met filmpjes.
@Natascha; spannend ben benieuwd :)


Ja, een kattenvriendje verliezen is echt naar. Zo'n gemis.

Ik ben al eens bij haar geweest, dat nam op dat moment de twijfels weg maar ondertussen zijn die volledig terug. Nouja, over twee/drie weken weet ik het..

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:18

Natasha dan zijn onze dames bijna gelijktijdig uitgerekend, wat leuk!

Sourire, ik heb intussen wat ervaring met fokken. Maar door mijn vorige werk ook veel te maken gehad met andere fokkers.
Mocht je met vragen zitten, brand gerust los. Als ik je kan helpen, doe ik het graag.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:18

Voor mij en de poes is het de eerste keer (niet dubbelzinnig bedoeld :D ).
Vader is bicolour en onze poes is seal point. Kan qua kittens beide uitkomen. Haar moeder is blue point en vader ook sealpoint.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:24

Gisteren bij onze kitten wezen kijken, was weer erg leuk en wij hebben ook zijn zusje gekocht, nu is het aftellen begonnen dat ze bij ons mogen komen ( rond eind Juni) , pffft duurt nog veel te lang :+

@gratchen, ik heb helaas geen idee waar je op zou moeten letten bij een Dekkater, dan behalve dat hij alle testen goed heeft doorstaan en dat de stamboom geen inteelt geeft bij jou poes (wat soms volgens mij nog best een uitdaging is).
Qua kleuren, daar heb ik al helemaal geen kaas van gegeten. :+

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:35

Het eerste nestje van ons meisje is vanacht geboren. 3 stuks

Afbeelding
Ze deed het super en ligt nu tevreden te spinnen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 10:36

Gefeliciteerd!! Wat lief, helemaal verscholen bij mama <3

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 11:09

gefeliciteerd!!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 13:00

Gefeliciteerd! Ze doet het goed zo te zien, ze ziet ze nauwelijks! Veel plezier met het kleine kattengrut