Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xIrlijn

Berichten: 1712
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 10:13

DubbelDun schreef:
De dames hier hebben ontdekt dat de ren heel lang is en dat achterin ook gras staat. Ze lopen nu dus lekker voor mijn raam te scharrelen :D

Ah wat leuk! :D

Die van ons hebben vandaag ontdekt dat ze kunnen graven, nadat ze per ongeluk hun paprika onder het zaagsel hadden verstopt :') Ze hebben nu allebei een soort nestje voor zichzelf gemaakt, best wel schattig :o

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:11

De heren staan nu ook weer in het gras, die zie je meteen niet meer terug zo hoog staat het daar. :D
En speciaal voor Tooske...Poëtin met Dalma (de Dalmatiër) en Lu-Lu (de 'Sheltie' )

Afbeelding

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:32

Hee leuk!! Doet ze het goed?

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 13:36

Gaat prima, ze is helemaal opgenomen in de groep en heeft niet al teveel praatjes :D

Tooske

Berichten: 6548
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:22

Mooi! Beter als bij mij dus.

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 19:23

Net de mannen maar binnen gehaald. Die zaten nog steeds onder hun huisje. Daar hadden ze wel gras gegeten, maar er buiten niet :D Duidelijk pleinvrees :D

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:15

De dames hier krijgen steeds minder pleinvlees gelukkig. 's Zomers gaan ze altijd de hele dag naar buiten. Een paar jaar geleden gingen ze echt geen hooi eten in het midden van de ren hoor.. Maar nu? Vooral bij de oudere dames is dit te merken.

Ik kwam eergisteren nog een advertentie tegen op Marktplaats. Ze zochten een nieuw thuis voor een cavia zeugje. Volgens mij dachten ze dat het een hamster (of zoals ze zelf zeiden, een 'marmot' was, want ze zat in een heel klein glazen bakje met een loopwiel erin. De cavia was al gereserveerd, hoop dat ze nu wel goed terecht komt met een cavia vriendinnetje. Ik vind dat altijd zo sneu, een cavia alleen in een klein hokje..

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 13:50

Laura_x_ schreef:
De dames hier krijgen steeds minder pleinvlees gelukkig. 's Zomers gaan ze altijd de hele dag naar buiten. Een paar jaar geleden gingen ze echt geen hooi eten in het midden van de ren hoor.. Maar nu? Vooral bij de oudere dames is dit te merken.

Ik kwam eergisteren nog een advertentie tegen op Marktplaats. Ze zochten een nieuw thuis voor een cavia zeugje. Volgens mij dachten ze dat het een hamster (of zoals ze zelf zeiden, een 'marmot' was, want ze zat in een heel klein glazen bakje met een loopwiel erin. De cavia was al gereserveerd, hoop dat ze nu wel goed terecht komt met een cavia vriendinnetje. Ik vind dat altijd zo sneu, een cavia alleen in een klein hokje..


Serieus?

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:00

Een marmot zet je toch ook niet in een klein glazen bakje? :)

Hier staan mijn heren weer buiten, ze durven gerust hun huisje vandaan komen. Enkel als ze iets onbekend horen of zien, rennen ze er weer onder :D

Mira283

Berichten: 3527
Geregistreerd: 15-11-11
Woonplaats: Naast mijn buren

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:01

Hier loopt ook eentje rond die alleen zat,kleine kooi. Ook gered maar man wat zijn er veel beestjes die er zo bijzitten...

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:08

Is marmot niet de ouderwetse benaming van cavia ??

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:10

Ja, serieus ;)

Marmotten zijn toch wilde dieren, die zet je toch sowieso niet in een glazen bakje? Haha :P Veel mensen noemen cavia's marmotten, geen idee waarom.

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:11

Waarschijnlijk omdat ze er op lijken :D

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:12

Haha dat kan! Ik was aan een wild dier aan het denken en daarom dacht ik: "dat zet je zeker niet in een kleine kooi", maar het dier dat ik voor ogen had, hou je sowieso niet bij je :')

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:13

Ik heb net even gegoogled hoor, ik wist niet wat marmotten nu precies waren :o Het lijkt erop dat het wilde dieren zijn.

Ja, ze hebben echt wel wat van elkaar weg!

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 14:21

Marmotten zijn idd wilde dieren en hebben een staart, wat cavia's niet hebben :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:10

Ik was een vuilniszak naar buiten aan het brengen, piepen dat ze deden! :+ Uiteindelijk heb ik ze toch maar een kropje sla gegeven

Stefaaah

Berichten: 1915
Geregistreerd: 18-03-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:35

Hier liep net een dikke zwarte kat voorbij. M'n mannen bleven gewoon verder eten (terwijl als ik voorbij loop, schieten ze in hun huisje) en de kat keek er niet eens naar en wandelde gewoon verder...
Mooi zo, hoef ik daar ook al geen schrik voor te hebben ;)

viphorse

Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:03

Hier vandaag de 2 langharige cavia's een zomerse korte look gegeven.
Wil ze binnenkort een scheren zal mooier zijn als al het haar op 1 lengte is. Iemand ervaring ermee ?

Altijd sneu beestjes in veels te kleine hokjes. Ben ook altijd bang dat die in verkeerde handen terecht komen. Onze jongste zat ook in een glazen hokje die was ook gestrest .

Met Crispy gaat alles goed eet als een bouwvakker nu ! Ze zit samen met de kleine en die eten samen net zoveel als de grotere cavia's .

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:09

@viphorse: ik heb Lady de CH-teddy ook geschoren met dezelfde Remmington tondeuse waar ik ook mijn eigen haar mee scheer :D
Als je een cavia hebt die mooi stil zit dat is dat een fluitjes van een cent :D

Bij Lu-Lu scheer ik haar kontje wat korter. Meer 'lang haar' heb ik niet :)
Nou ja mijn paarden, maar die hebben hun eigen Hauptner :+

Miesemuisje

Berichten: 3096
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 19:10

zo hehe, al even niet meer gereageerd hier! lees meestal op mijn telefoon bij, maar heb dan nooit zin om te reageren, altijd zo lastig op mn telefoon! maar nu weer even op de laptop :)

idd sneu van die beestjes in kleine hokjes! vind mijn hok eigenlijk zelfs al te klein! al hebben ze sinds hun nieuwe huisje wel meer ruimte, zitten ze veel bovenop! is soort hooizolder geworden!

heb ze net beiden lekker geknuffeld en geborsteld (en geknipt wat er niet uitgeborsteld kon worden...).
Binnenkort met Geertje toch maar weer naar de dierenarts, nog eens naar die bulten laten kijken, vind het niet fijn dat ik niet zeker weet wat het is!

Heb bij Geertje ook de kont helemaal kortgeknipt, beestje krijgt een steeds langere/dikkere vacht lijkt het wel!

viphorse

Berichten: 1518
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 05:55

@ DD met knippen zitten ze mooi stil alleen is het dan wel stil zeg maar om hun heen. Zal eens kunnen proberen hoe ze reageren met een opscheermachine van de paarden naast hun.
Als dat goed gaat kan ik eens kijken naar een tondeuse.

Ik wil er 1 met opzet stukken omdat ik ze niet te kort wil. Liefst iets van 2 cm .
Ze hadden gister nog hele lange haren :)

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 09:07

Dat kun je dus met de Remminton heel goed regelen, want die heeft verstelbare kammen.
Mijn tondeuse voor de paarden gaat maar tot 12 mm en dat vond ik te kort (voor mezelf én de cavia's :D )
Nu heb ik de kam idd op 2 a 2,5 cm staan (en voor mezelf op 3 a 4 cm :D )

Myou
Berichten: 922
Geregistreerd: 30-06-09

Re: [CENTRAAL] Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 11:00

Hoi Dames, ik kom weer even binnenvallen, ik heb dus 2 cavia mannetjes van ruim een jaar. Laatste maanden is Gizmo mn andere cavia aan het rijden en achterna zitten, soms houdt ie het erg lang vol waardoor Balou geen rust krijgt. Balou bijt ook niet echt van zichzelf af, hij loopt alleen weg waardoor er dus continu achtervolging is in het hok en veel gepiep. Hebben jullie hier ervaring mee? Eventuele oplossingen?
Ik kan niet echt op internet veel vinden over castreren maar ik dacht dat ruim een jaar dan te laat is om te castreren om zn mannetjesgedrag te dimmen.

DubbelFun

Berichten: 88904
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 11:07

Castreren helpt niets, mijn castraat rijdt ook nog op de dames :D
Balou moet van zich af gaan bijten, alleen niet te veel anders heb je echt oorlog in het hok.
Ik vrees dat dit een veel voorkomend probleem is bij mannetjes waarbij de hormonen gaan opspelen.
Hoe groot is je hok; kan Balou wel ergens op springen of in kruipen om er aan te ontkomen ??