Kittenkletstopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:07

Ohhh, wat een boefjes allemaal! :D

Ik heb ook onbreekbare ballen en gelukkig een hele stevige kunstboom.. :') Whiskey klimt er wel een paar keer per dag in en hij staat nog steeds. Wel wat verfrommeld.. :')

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:54

Had al op zooplus gekeken! RC scheelt daar 10 euro met de dierenwinkel hier!

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 21:18

Als tip voor de verse kitteneigenaren: Bij sommige dierenwinkels krijg je gratis kittenpakketten. Zo heb ik bij Pets Place en Jumper al een pakketje gekregen, ik ga morgen even naar de Welkoop en via Whiskas krijg je ook gratis pakketjes. :D

Yom
Berichten: 3802
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:19

van RC heb je ook babycat en dat mogen ze tot 4 mnd hebben

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:24

Qua voer zou ik idd liever iets als Iams, Orijen, Applaws oid geven.
Zet veel meer vlees in en de Iams is nog goedkoper ook dan de royale canin.

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:25

Roosch schreef:
Als tip voor de verse kitteneigenaren: Bij sommige dierenwinkels krijg je gratis kittenpakketten. Zo heb ik bij Pets Place en Jumper al een pakketje gekregen, ik ga morgen even naar de Welkoop en via Whiskas krijg je ook gratis pakketjes. :D

De dierenarts niet te vergeten! Kreeg er zelfs nog wat leuke speeltjes bij :))

Tallie1979
Berichten: 22760
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:27

Ik voer hills kittenvoer wat ik bij de dierenarts haal. :)

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:44

Royal canin bevat inderdaad veel granen (wat katten niet verteren en dus alleen maar vulmiddel is). Plus ze bevatten een bepaalde stof die verboden is om in "menseneten" te stoppen omdat het extreem gevaarlijk is, maar het vergemakkelijkt iets in het voer blijkbaar. Helaas nog niet verboden voor diervoeders, maar alsnog dus niet echt gezond.

Ik heb mijn katten op Applaws (graanvrij en 80% vlees) en de honden eten Iams

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 22:49

Froukje1993 schreef:
Roosch schreef:
Als tip voor de verse kitteneigenaren: Bij sommige dierenwinkels krijg je gratis kittenpakketten. Zo heb ik bij Pets Place en Jumper al een pakketje gekregen, ik ga morgen even naar de Welkoop en via Whiskas krijg je ook gratis pakketjes. :D

De dierenarts niet te vergeten! Kreeg er zelfs nog wat leuke speeltjes bij :))

Oja, die ook. :))

Over 4 daagjes heb ik het kleine wurm hier rondlopen. Ben erg benieuwd!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:09

Ik weet niet helemaal of dit het goeie topic is voor de vraag maar ik denk dat de mensen hier misschien ook wel eens een oudere kat geadopteerd hebben :)

Door hele nare omstandigheden heb ik mijn recent geadopteerde poes moeten laten inslapen, ik was hier echt kapot van en ik mis het gezelschap eigenlijk best wel in huis. Nu is het een beetje een ding dat ik in een appartement woon op de 3de verdieping en hierdoor geen tuin ter beschikking heb voor m’n toekomstige kat. Ik heb via ikzoekbaas al even zitten zoeken maar de meeste katten daar zijn echt buitenkatten. Heeft iemand er ervaring mee een binnenpoes te adopteren uit het asiel?

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 23:11

Ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen: [BB] Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??
Wat erg dat je je kat heb moeten inslapen, en helemaal rot dat je haar net had. :(:)
Kittens.. tja.. dat is toch hoe je ze vormt, opvoedt en of je ze naar buiten laat of niet. Ik denk dat jij in dit geval over iets oudere katten praat?

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:13

Iams is dus ook goed voer begrijp ik? Maar RC dus minder? Wel vreemd, op veel plekken raadde ze dit aan.

Spannend Roosch!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:14

Roosch schreef:
Ik denk dat je je vraag beter hier kunt stellen: [BB] Wie heeft er nog meer een asielhond of kat en waarom??
Wat erg dat je je kat heb moeten inslapen, en helemaal rot dat je haar net had. :(:)
Kittens.. tja.. dat is toch hoe je ze vormt, opvoedt en of je ze naar buiten laat of niet. Ik denk dat jij in dit geval over iets oudere katten praat?


Een kitten zou ik heeeel leuk vinden maar ik ben wel fulltime student en werk in het weekend 2 dagen dus ben dan bang dat ik de tijd er niet genoeg voor heb m.b.t het begin ook qua opvoeden en dat zou ik echt zonde vinden -O-

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 23:15

Twee kittens samen geen optie? Dan kunnen ze wat met elkaar ravotten. Zolang je ze leert dat de bank en gordijnen verboden terrein zijn, heb ik zoiets van dan is het goed. :+ Katten laten zich over het algemeen toch weinig vertellen.

Ruby, ik ben zelf heel tevreden over RC. Katten doen het er goed op dus ik vind het een aanrader.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:18

Ik ben bang dat 2 katten hier wel een beetje krap gaat worden, dus dat is een beetje de issue :P

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:23

Ach, de vorige, vorige, vorige kat(kill road hier voor het huis..) heeft het 15 jaar uit gehouden op aldi voer. Nooit ziek geweest.
Het is ook maar net wat je zelf wilt.

Maar ze doen het hier nu prima op Iams, dus ik heb geen reden om iets anders te voeren. En goedkoper dan rc!

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:29

Twee kittens kan zeker, maar neem ze van dezelfde leeftijd. Ik heb hier ééntje van 8 maanden en ééntje van drie maanden en dat verschil is te groot. Letterlijk dan, want de oudere is veel te zwaar en groot om met het kleinere kitten te spelen. Ik moet meermaals voor redder spelen omdat de grote in een soort houdgreep rond de kleine haar nek hangt... :+

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 03:13

Afbeelding
Nog op stal, voordat ik haar meenam naar huis, in de bomen klimmen


Afbeelding

En zo slaapt ze echt het liefst, ze is een beetje gek haha:

Afbeelding


Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 11:33

Even een vraag aan de rest, ze zijn hier met 5 maanden al geholpen omdat broer, zus aan het verkrachten was.. :x
Maar nu mochten ze van de dierenarts geen kittenbrok meer hebben.
Maar is 5 maanden niet heel jong om al over te stappen?

Heb inmiddels wel al natvoer voor adult katten besteld, daar krijgen ze maar een half zakje per dag van. Maar ik vind de stap van droge kittenbrok naar adult wel heel groot eigelijk.

Amable

Berichten: 9679
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:25

Mijn kittens van nu 9 weken aten vanaf 6 of 7 weken ook al mee van de volwassen brokjes, ondanks de 2 goed gevulde bakken met kittenbrokjes :+ Dus kunnen ze prima verwerken. Kittenbrokjes zijn vaak wat rijker, maar doordat katten na de castratie vaak de neiging hebben om sneller dik te worden is het wel verstandig om ze wat armer voer te geven.

Tilmar

Berichten: 3324
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:31

Een van mijn katten is allergisch voor kip en dat zit in alle kittenbrokjes, dus die eet al vanaf het begin volwassen brokjes.
Kittenbrokjes zijn wat kleiner en zachter omdat ze nog niet zulke sterke tandjes hebben.

Ons poesje is inderdaad aardig aangekomen na de sterilisatie := katertje niet, die eet, en eet en eet en sjeest dan weer een half uur door het huis en is een scharminkel.

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:25

Hm, die 9 kilo :+ nog maar opmaken dan en overstappen op de adult versie.

Waar ontwormen jullie mee en waar halen jullie dat? Zag net wat bungelen.. :brr: En had nog net 2 tabletjes liggen, maar moet dus nieuwe hebben. En vond de milbemax bij de pet's place wel heel duur..

AnnemiekvM

Berichten: 8255
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 19:28

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Loes, een herplaatser.
Geen kitten meer. Ze is nu 1.5 jaar.

Ze is sinds vrijdag bij mij. Ik vermoed wel dat ze nu krols is. Wat een geluiden kan zij maken.
Ze moet nog geholpen worden. Ook heeft ze nog nooit een enting gehad. Dus dit ga ik nu allemaal voor haar regelen inclusief chippen.
Tips hierover zijn welkom!

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:04

Leuke poezels allemaal :D

Ik had gevraagd wat mijn aanstaande kitten krijgt nu, hij krijg nu RC kitten, dus ga die ook bestellen. Welke kattenbakvulling raden jullie aan? Is Catsan goed?

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:07

Kattenbakvulling is maar net wat jijzelf en wat de kat fijn vinden. Jij kunt wel van alles aanschaffen, maar als de kat het niks vind gaat ie er ook niet in zitten plassen/poepen. :+

Hier gebruiken we niet klonterende sanicat.