Kittenkletstopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:11

Ruby1995 schreef:
Ik meld me ook, Roosch had me uitgenodigd om mee te kletsen :D

Ik mag een kitten, dit had ik ongeveer ruim een maand geleden te horen gekregen :) Dus ik ging druk zoeken, en na heel veel mailcontact met particulieren en asiels, zag ik van de week mijn kitten op internet :D Dus vandaag wezen kijken en het is hem geworden!
Het is een katertje, is een kruising Maine Coon en nu 7 weken oud en komt over 2 weken bij mij!

Dit was de foto van internet:
[ Afbeelding ]

En dit was vandaag toen wij hem voor het eerst zagen:
[ Afbeelding ]

Ik heb bijna alles op kattenbak vulling en voer na. Hebben jullie nog tips voor voer? Dat goed en op veel plekken te koop is?

Hij heeft nog geen naam.... Dus als iemand nog tips heeft? Ik had zelf Diesel of Sammie oid ingedachten, maar als jullie nog iets leuks weten :D


Wat een schatje zeg! <3 Waar komt ‘ie vandaan uiteindelijk? :) Wel een nestje?

Froukje
Forever young

Berichten: 10846
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:19

Ruby1995 schreef:
Hebben die van jullie een halsbandje?
In heb hem wel aangeschaft met een belletje en adres kokertje en een speciaal los schiet systeem, zodat her niet gevaarlijk is. Ik heb een halsbandje omdat in niet wil dat hij vogeltjes vangt als hij naar buiten eenmaal mag.

Nu ga ik die niet gelijk om doen als hij bij ons is, eerst even wennen en dan het volgende stapje :)
2 weken duren me echt te lang haha!!

Wat een lieve katjes komen er voor bij zeg :)

De vorige katten hebben wel een bandje om gehad, maar kwamen vaker zonder dan met weer thuis :+ Die kliksystemen gaan soms iets tè makkelijk :=

Die 2 van nu hebben niks om. Die zouden zichzelf binnen de kortste keren ophangen. Dus die zijn 2 week geleden braaf gechipt toen ze toch onder zeil waren voor de castratie/sterilisatie.

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:21

Bij ons heeft ook niemand een bandje om. De volwassen katten hadden er een hekel aan en kwamen vaak zonder thuis. De maine coons blijven binnen of ze mogen buiten in de omheinde tuin dus die hebben ze niet.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:22

Ha kittens!

Zal morgen eens wat spammen van mijn kleine terror.
Heerlijk dier, van 4/5 weken oud toen ik haar nog moest voeden met ovenhandschoenen aan (Leuk joh, wilde kittens) tot net toen ze naast me zat bij de naaimachine.
Katten zijn echt wonderlijke wezens.

Hier hebben ze nooit een bandje om, vind dat geldverspilling. Ze zijn gechipt en daar kunnen ze het mee doen :)

Agossie

Berichten: 16373
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 00:31

Roosch schreef:
Nou, ik kan geen genoeg krijgen van kittenfoto's en -verhalen dus kom maar op. :D :+:


Oké! :))

Belle... Belle was een kitten van 10 weken die op een industrieterrein was gevonden. Ze bleek in haar jonge leven al heel wat te hebben meegemaakt en was niet aan te halen. Doodsbang!

Zo trof ik haar in het asiel aan. Ze is hier dus 10 weken...
Afbeelding

Ik vind haar bijzonder, ze deed me wat, dus ik gaf haar een kans. Al was het maar gewoon bij mij veilig leven. Binnen een week was de transformatie enorm en was ze zo:
Afbeelding

Dezelfde dag dat ik Belle haalde, heb ik ook Tibbe meegenomen. Hij komt uit een nest dat bij de eigenaar van de moeder is weggehaald, inclusief de moeder. Nog wat angstig in het asiel, maar ontpopte zich als een heerlijk onderzoekend kereltje toen ik hem met 6 weken oud ben gaan halen:
Afbeelding

En totaal niet bang voor grote honden:
Afbeelding

Ze zijn uitgegroeid tot twee heerlijke katten. Beiden bang voor vreemden, maar niet voor mij. Belle komt vaak lekker tegen me aan liggen (maar niet op schoot) en af en toe zie ik nog iets van de angst van vroeger en Tibbe is gewoon een lekker jong. Komt graag op schoot (ook als ik probeer te typen) en sabbelt nog regelmatig aan mijn vingers... Duimelot... :=

Beide zijn ze stapelgek op Mik! Mijn jongste telg. :D (en bij velen hier al te vaak op foto's gezien... := )


(Ik had toen geen DSLR camera, dus vergeef me de kwaliteit van de foto's...)

Roosch

Berichten: 36686
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-14 00:49

Belletjes of bandjes doe ik ook niet aan. :))

Wat een heerlijke foto's weer.

prugelpiet

Berichten: 12583
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:04

Afbeelding

Toen zia nog een klein hummeltje was <3
Dit is al best lang geleden, zia hebben we vorig jaad laten inslapen. Hij is nooit veel groter geworden dan dit :D

mocht Yara overlijden (want ja, die word ook een dagje ouder) komt er hier ook een jonkie bij :D

Carowl

Berichten: 253
Geregistreerd: 14-02-11
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:18

Wij hebben sinds juni een kitten dus ondertussen is het alweer een hele poes :+
Gaat inderdaad echt zo snel!
Nu wordt ze wel met de dag fluffyer dus dat is ook superleuk :D

Als kitten van 6 weken
Afbeelding

En ietsje groter!
Afbeelding

Tuigje hebben we ook geprobeerd maar dat vind ze niet echt leuk.
Ze valt dan telkens op haar zij en blijft dan heel zielig liggen :')

prugelpiet

Berichten: 12583
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:23

In een woord; WAUW! wat een prachtkat, jeetje :oo <3

Carowl

Berichten: 253
Geregistreerd: 14-02-11
Woonplaats: Antwerpen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:25

Nu moet ik er wel bij zeggen dat de fokster die foto's heeft getrokken en ze is daar echt heel goed in!
Ik zou zelf nooooit zo een mooie foto's kunnen trekken :+

En dankje!
Ze weet het zelf ook wel denk ik haha :Y)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:32

Waaaaaaaaaaaaaauuwwwwww wat een pracht dier <3

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:35

Ah wat een schatjes allemaal! Als jullie niet te hard gaan kletsen kom ik hier ook graag meepraten!

Sinds vorige week woensdag heb ik ook een kitten thuis rondlopen :D Ze was aan komen lopen op stal, maar daar zijn al 2 stalkatten, dus daar wilden ze er niet nog meer hebben, en het was ook veel te koud voor het kleine schatje om in de schuur te slapen met deze kou. Ze zat het liefst onder de kippen broed lamp, en als die snachts uit was zat ze helemaal te bibberen tussen de stro en hooibalen verstopt... Dus nu woont ze bij mij :) Is enorm speels, maar ook zó aanhankelijk! heb ik nog nooit meegemaakt! Ze slaapt het liefst bovenop me, vind alles goed, is voor niemand bang, en van 2 uur in de auto zitten miauwt ze niet eens een keer! :D

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 01:40

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben sinds een maandje in het bezit van een geweldig leuk htk katertje, Pief! Hij is nu een kleine 3.5 maand oud, hij is heel ondeugend maar ook een enorme kroelkont <3

Deze foto's zijn van toen ik 'm net had
Afbeelding

Afbeelding

Zal morgen even iets recentere foto's uploaden :)

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:07

Lief isie hè! Hij komt van een particulier die toevallig een keer een nestje had, nestje van 5 kittens. Heb de ouders ook gezien, zag er allemaal super uit!
Ik denk dat het Sammie word, maar moet er toch nog even over denken haha.

Courses schreef:
Ruby1995 schreef:
Ik meld me ook, Roosch had me uitgenodigd om mee te kletsen :D

Ik mag een kitten, dit had ik ongeveer ruim een maand geleden te horen gekregen :) Dus ik ging druk zoeken, en na heel veel mailcontact met particulieren en asiels, zag ik van de week mijn kitten op internet :D Dus vandaag wezen kijken en het is hem geworden!
Het is een katertje, is een kruising Maine Coon en nu 7 weken oud en komt over 2 weken bij mij!

Dit was de foto van internet:
[ Afbeelding ]

En dit was vandaag toen wij hem voor het eerst zagen:
[ Afbeelding ]

Ik heb bijna alles op kattenbak vulling en voer na. Hebben jullie nog tips voor voer? Dat goed en op veel plekken te koop is?

Hij heeft nog geen naam.... Dus als iemand nog tips heeft? Ik had zelf Diesel of Sammie oid ingedachten, maar als jullie nog iets leuks weten :D


Wat een schatje zeg! <3 Waar komt ‘ie vandaan uiteindelijk? :) Wel een nestje?

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:11

Roosch schreef:
Ik vind die van jou zo leuk Amanda.. dat is ook echt een katje waar ik voor zou vallen. :D Doet ze het goed?

Oh Duhelo, wat een poppies. <3 Heel schattig, ook al heb ik niks met Birmanen.

Ze doet het erg goed. Alleen eten is nog een probleem. Ze schrokt alles naar binnen en rent dan het liefst naar de andere katten en bakjes, slaat de katten weg en schrokt ook dat naar binnen. Als ik haar tegen probeer te houden, bijt en krabt ze me.
Ik heb nu redelijk de 'Nee!' er in en dan wacht ze al grommend tot de rest klaar is en ze van mij weer mag rond lopen. Maar dat heeft wel enige overtuigingskracht gekost :=

Verder is het een hele lieve huiskat aan het worden. Kroelen is nog spannend, maar toch wel erg fijn :j
En ze sloopt de boel niet meer :+

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:53

Hier 3 ex-zwerfkatjes geadopteerd...mijn dametjes zijn ondertussen alweer 3 jaartjes jong, maar ik las dat foto's van de kittentijd ook mocht, dus bij deze :D

Afbeelding
Moppie, mijn kleine pluisbal en een echt doerakje ! <3 Is afgezet in een doosje voor de deur van een vrijwilligster van de stichting

Afbeelding
En hier met z'n 3' tjes ...Chanel, Dior en Moppie dus <3 Chanel en Dior zijn op 4 weekjes oud als afval uit een rijdende auto gegooid....gelukkig hadden mensen van een boerderij het gezien en hebben de 2 ukjes naar de stichting gebracht...

Carowl

Berichten: 253
Geregistreerd: 14-02-11
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:48

Aah al die leuke kittenfoto's <3
En hierboven ook echt een pluizenbolletje!
Is ze volwassen nog zo pluizig?

Liiszle

Berichten: 2716
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:00

Ahhhwww wat heerlijk deze foto's :D kun je toch de hele dag naar kijken!

Ook ik heb nog een klein monster in huis.
Nu een half jaar oud.. en nog steeds een echte draak...

Ze heet Tess, roepnaam Tiny.. en ze is echt giga aan het puberen.. hoop dat de kerstboom het gaat overleven!
Afbeelding

Afbeelding

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:07

Ahhhhh wat zijn ze toch schattig al die kittens, en wat worden ze toch snel groot. Door dit topic even opzoek gegaan naar foto's van onze Beer als kitten , inmiddels is hij al weer drie jaar .
Afbeelding
Afbeelding
En nu als volwassen bink
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:09

De kerstboom :+
Ik zet 'm dit jaar ook niet neer inderdaad :D

Pandora2: lijken ook wel maine coons. Hoe zijn ze nu als volwassen kat?

Edit, nog even een kittenfoto van Pip <3
Afbeelding

Na een jaar ziet dat er zo uit. En inmiddels is ze alweer verder gekleurd.
Afbeelding

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:13

Wij hebben nu 5 maanden een kitten! De vriendin van mijn neef had een nestje (zijn polderpoezen en gewoon een keer gedekt).

Hij heet Karel (mijn broertje heeft het verzonnen) en is nu rond de 6 maanden.
Ging voor zijn castratie aan een tuigje naar buiten, hij is nu ongeveer een half maandje gecastreerd en gaat nu los naar buiten (hij blijft nog heel veel in de tuin). Het is een echte knuffelkont! Slaapt heel vaak op schoot, ligt ondersteboven in je armen te spinnen en staat te miauwen als hij niet geaaid wordt!
Wel is hij heel eenkennig en bang voor vreemden, dan duikt hij achter de bank hihi.

Hij is in korte tijd echt enorm gegroeit, maar nu groeit hij (gelukkig) niet zo hard meer. Weegt ongeveer 3 kilo!

Dit was de eerste keer dat we hem zagen:
Afbeelding

Paar dagen bij ons:
Afbeelding

Afbeelding

En nu:
Afbeelding

Afbeelding

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:18

Wat leuk ! ben wel benieuwd hoe jullie het gaan doen met de kerstboom haha.

Dit jaar mag Cloë voor t eerst dit mee maken in dr leventje ! Ze is van april ongeveer.

Ik haalde haar op als gezegd 8 weken, maar uiteindelijk schatte de dierenarts haar op 6 weken. Helaas onder de vlooien,wormen, oormijt... en nog geen 1000 gram
Afbeelding

300 euro en maand verder was mevrouw al goed opgeknapt ! Ontvlooit, ontwormd en ook de oormijt was behandeld !
Afbeelding

Inmiddels is ze dus 8 maandjes ongeveer, enorme actieve poes(in middels geholpen) en een echte vriendin van mijn zoontje, waar hij is is zij en andersom. Haar blauw grijze oogjes zijn inmiddels fel oranje geworden. Ze is grijs met paar cyprus streepjes en 1 wit vlekje op dr buik en 1 wit vlekje in haar nek
Afbeelding

Oja en als je zegt ga even voor mijn beeld weg aub... kijkt ze je aan of ze zeggen wilt "lief ben ik he? blijf lekker zitten"
Afbeelding

Isaboy
Berichten: 541
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:25

Hier ook 2 (kittens) broer en zus

Ik heb wel bij ze een halsbandje om ondanks dat het huiskatten zijn,
De reden? heel simpel michael is pik zwart razend snel en heb hem een reflecterend bandje met een luid belletje eraan gegeven zo dat ik hem kan horen aan komen :=

en ach zusje lief toen ook maar een bandje om gedaan een roze natuurlijk :')

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:27

Hier heb ik wel een bandje, fel roze haha, maar mevrouw krijgt hem hoe dan ook los of af dus denk najah. Ze blijft binnen net als de andere 2 katten ivm hier regelmatig vergiftigen en afschieten van katten... in de zomer komen ze in de tuin, we hebben muren dus kunnen ze niet 1 2 3 op, die zijn over de 2 meter :).

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:22

Wat gaat het hard hier :D Zo'n hele mooie poezels die voorbijkomen ! <3 <3
Er was een vraagje over mijn pluizebol...ja, ze is volwassen nog veel pluiziger :+ Gelukkig niet van dat soort haar wat snel klit, want aan borstelen heeft ze echt een giga hekel :P
Ze is nochtans een gewoon htk-katje, maar misschien in de verre voorouders main coon of iets siberisch ? Ze houdt enorm van water en sneeuw, vandaar... :brr: De andere 2 zijn gewoon kortharig en houden absoluut niet van de kou :))

Dat schildpadje Tess is ook so cute ! Mijn Chanel is ook zo'n schildpadje, wel met veel wit op haar buik. Zie je enkel wit en zwart op de foto want ze ligt altijd ondersteboven te slapen :Z

Beer is net een echte beer ! Wil ik niet in het donker tegenkomen :D

Cloë is zo mooi opgeknapt !

Die rosse exemplaren zijn ook echt helemaal geweldig ! Mijne is op 15 jarige leeftijd ingeslapen...was een heerlijk dier !

Wat kijkt Pip heel erg serieus op die laatste foto ... net een professortje :')

Mioux wat naar dat ze de poezen in jullie buurt proberen te doden.. ;(

Hier ook al jaren geen kerstboom meer...met 3 tijgers is dat gewoon verloren werk en moeite }>