Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 16:33

O echt? Ik geef dat samen altijd

Ik zal eens wegen wat ik geef, is echt niet veel. Ik denk dat het ook komt omdat ze zoveel nestjes gehad heeft? Kan dat? Ze is echt breed, er kunnen makkelijk 2 dunne chichuahua's in.

Ze snurkt ook veel als ze rondloopt of opgewonden is, alsook als ze slaapt. Tuigjes zijn moeilijk om comfortabel te zitten, als ze achteruit gaat, kan ze zich er zo uitwringen.
Ze loopt moeilijkt aan de lijn, zeker als het druk is, dan wil ze ni vooruit.
Los wandelen vindt ze dan weer heerlijk maar er staan soms geen oren op :P
Het liefst wat ze doet is tussen het hooi kruipen en slapen. Hier kan ze nochtans heel veel bewegen maar da zit er niet in -O-

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 19:42

Die van mij krijgt 75 gram vers vlees per dag, van energique. Nu nog puppy maar als dit op is gaat ze over op volwassen vlees. Ze is 9 maanden. Ze krijgen elke dag ook nog een kauwstokje, ligt eraan wat ik in huis heb. Kippenpootjes of pensstaafjes oid.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:32

mindful wrijf eens over haar ribbenkast als ze staat. Je moet de ribben duidelijk voelen , niet zien. Als er een aardig laagje vlees/ vet tussen zit is ze te dik. Net zoals bij paarden. Vlees zinkt in de maag en krokante brokken drijven. Daardoor word de maag aan 2 kanten belast. Vandaar dat je het niet samen moet geven. Geperste brokken zou wel kunnen maar is nog steeds niet aan te raden.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 22:48

Ok, heel erg bedankt om me even goeie raad te geven! Ik ga haar overschakelen naar vers vlees, kopen jullie diepvries?
Ze krijgt al heel haar leven geperste brokjes, tijd voor iets anders.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 06:55

Veel merken zit ook van alles in hoor, goed opletten. Als je kant en klaar vers vlees wil gaan geven let dat heel erg op wat erin zit. Ik ben niet te spreken over producten met 4% vlees en de rest toevoegingen.. die zitten er ook tussen haha. Ik zelf geef van Lotgering of van darf. Zijn meer betere merken hoor. Beetje zoeken.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:20

Ja idd, je bent nergen meer zeker van tegenwoordig.
Farmfood heeft er inde vorm van ingevroren worst. Is ook wel prijzig. Mss gewoon bij de beenhouwer lever ofzo gaan halen?
Is dat aan te raden?

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:30

Hier net overgestapt op gokker chihuahua brokjes.
De puppy brok was op dus tijd voor wat nieuws

Daarbij door krijgt hij altijd vlees (energique) dat deden we ook al door de puppybrok

(Doen we bij onze andere 2 honden, geen chi's ook) nooit problemen met tegelijk voeren

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:35

Zeker geen lever halen en voeren. Versvlees zou moeten bestaan uit 60/70% spiervlees en 15% orgaanvlees en 15. % bot. Dus helemaal vlees kan maar moet dus wel in verhouding gegeven worden. En gevarieerd worden dus niet alleen rund, maar ook andere diersoorten zoals kip,schaap geit hert eend noem maar op. Ze zeggen 5 soorten.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:37

Uiteraard moet je het zelf weten, maar het word afgeraden samen te geven en niet voor niets. Kan goed gaan maar kan ook fout gaan.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:52

Als je een soort voert moet je idd afwisselen, maar je hebt ook gewoon compleet varianten. Lotgering voor 1 chihuahua is wel lastig, want dat is best een grote rol en het is niet heel lang houdbaar als het ontdooid is. Energique zijn schijven van 100 gram dus ideaal. Maar is wel prijzig. Ik betaal ongeveer 45 euro voor een doos van 12 kg.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:02

Lotgering zijn verpakt in porties van 500 gram en kan je bv iets laten ontdooien en dan portioneren om het weer in te vriezen. Je heb bij hun ook samengestelde dozen. Maar goed ieder voor zich. Heb geen aandelen haha. Het fijne vind ik dat er gewoon niets geen zooi doorheen zit. Geen aardappel, graan of weet ik veel. Zo kan je het voer verder naar wens aanvullen met noten of wat je wil.

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:21


VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:20

Ik voer dogmeat, die hebben rolletjes van 200 gram. In principe gaat die geheel in de bak van mijn sheltie en Bella krijgt er 1 vorkje van. Ze is ook wat te dik dus momenteel moet ze het daarmee doen en een snack sochtends, en als we het toevallig eten, gekookte groenten. Snack is vaak een kiptip, soms een kippenlooppootjes, allemaal zelf gedroogd.

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 10:53

Ik heb geen foto's van het speuren nee. We gaans eens in de 2 weken, samen met een vriendin van me met haar teckeltje. De instructeur loopt voor ons uit, en we moeten dan 1 voor 1 zijn spoor zien te volgen. Soms lukt dat heel goed, en soms bakken we er niks van. Maar we hebben altijd heel veel lol, en dat is het belangrijkste vind ik :D

Mindful, als je begint met vers vlees is dit misschien interessant om hier eens te kijken:
https://www.barfplaats.nl/
Staat veel info op! Ik geef zelf kvv van Carnibest, maar er zijn zo ontzettend veel verschillende merken. Beetje googlen en je vindt een schat aan informatie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:58

Mijn chi's krijgen best4dogs, is hetzelfde als dogmeat maar in rollen van een kg en de bestelhoeveelheid ligt hoger.
Lotgering zou ik persoonlijk niet gaan voeren, ik heb het ook gehad en vond de kwaliteit al niet goed,(net kauwgom, snel verkleurd, verpakkingen niet goed dicht) en er is een tijdje terug ook een inval gedaan dus hier komt het er echt niet meer in.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:05

Vlees verkleurd snel zonder toevoegingen dus dat klopt wel. Verpakkingen zijn niet altijd goed dicht, klopt ook. Maar honden zijn niet moeilijk met eten en eten zelfs bedorven vlees ( niet de bedoeling uiteraard) ik vond dat t 1 van de weinige die niet geheel aan snot is vermalen. Is namelijk nog steeds vlees in plaats van alleen maar puree in te bespeuren.
Maar goed gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Als ik zou kunnen ga ik weer over op vers vlees van de slacht. Moet nog een slachterij zoeken hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 13:17

pipo schreef:
Vlees verkleurd snel zonder toevoegingen dus dat klopt wel. Verpakkingen zijn niet altijd goed dicht, klopt ook. Maar honden zijn niet moeilijk met eten en eten zelfs bedorven vlees ( niet de bedoeling uiteraard) ik vond dat t 1 van de weinige die niet geheel aan snot is vermalen. Is namelijk nog steeds vlees in plaats van alleen maar puree in te bespeuren.
Maar goed gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Als ik zou kunnen ga ik weer over op vers vlees van de slacht. Moet nog een slachterij zoeken hier.


Ik vind het niet gezond dat het binnen 12 uur (in de koelkast bewaard) al behoorlijk verkleurd is, ik wijt het deels aan de verpakking, deels aan de kwaliteit. De inval was voor mij eigenlijk alleen een bevestiging. Honden eten inderdaad bijna alles maar dat is ook juist het risico, ik ben geen mietje met vlees voeren maar lotgering echt nooit meer. Als ik kijk naar de best4dogs rollen zijn ze netjes dicht verpakt en nooit verkleuring of iets dergelijks. Best4dogs is inderdaad vrij fijn gemalen maar bijvoorbeeld herby is ook wat groffer en van een veel betere kwaliteit. Ook daar nooit problemen mee gehad en netjes verpakt en mooi van kleur.
Mijn herder krijgt naast de kvv ook barf, rund van het slachthuis en de rest via barfplaats. ik moet dat ook allemaal zelf verpakken, geen moeite mee maar ik wil wel zeker weten dat de kwaliteit goed is en alles ik alles op tel bij lotgering heb ik daar geen vertrouwen meer in, juist omdat het allemaal rauw is zouden ze imo zorgvuldiger met het vlees en de manier van verpakken om moeten gaan. De barf producten die ik zelf verpak verkleuren overigens ook nooit, en ik heb het in bakjes, in folie of zelfs in diepvrieszakken.

Niene87

Berichten: 3402
Geregistreerd: 09-03-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:07

Siepie schreef:
Als je een soort voert moet je idd afwisselen, maar je hebt ook gewoon compleet varianten. Lotgering voor 1 chihuahua is wel lastig, want dat is best een grote rol en het is niet heel lang houdbaar als het ontdooid is. Energique zijn schijven van 100 gram dus ideaal. Maar is wel prijzig. Ik betaal ongeveer 45 euro voor een doos van 12 kg.

Wij betalen €38 voor een doos van 12 kilo :) wisselt per winkel heel erg geloof ik

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Chihuahua-eigenaren: Het Chihuahua Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:45

Hoi allemaal, misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb een chihuahua van 10 jaar oud. Jaren geleden overgestapt op KVV voer omdat ze vaak slechte ontlasting had, misselijk was en een slecht gebit had. Eigenlijk zijn al deze klachten over gegaan met overstappen. Wel kwamen we erachter dat ze niet goed tegen rund kom dus deze weggelaten.

Nu heeft ze vorige week een darminfectie gekregen, antibiotica van de dierenarts en speciaal voer. Voor de infectie viel me O dat ze al veel jeuk had, ik heb ontvlooid ook al zag ik geen vlooien, de Keuk heeft ze nog steeds. De darminfectie is over en sinds gister weer op t KVV. Ik twijfel nu of we niet toch over moeten stappen naar ander voer. Ze is geregeld weer misselijk en stinkt soms giga uit haar mond.

Hebben jullie een idee?

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:29

oei Gwenvd, ik zou het niet weten eigenlijk, ik ben overgestapt naar dieetbrokken van Eukanuba en ze heeft heel mooie ontlasting eigenlijk.

Heb ook een vraagje, weet iemand hoe ik het best kan reageren als ze blaft en gromt op mijn zoon?
Hij is 24 jaar en doet geen vlieg kwaad, ze doet het tegen niemand anders...heel frustrerend voor hem want het is echt persoonlijk.
Hij mag de klink van zijn deur nog niet bewegen, hoesten, praten, arriveren met de auto,...elk geluidje dat ze linkt aan mijn zoon gaat ze grommen en blaffen.
Ze loopt dan kwispelend (spanning) en blaffend naar hem toe, mijn zoon mag haar aaien, je ziet wel dat ze enige aarzeling toont maar dan hoor je haar niet grommen of bijten heeft ze nog nooit gedaan.
Men zegt van te negeren en er geen aandacht aan te geven maar dat doen we nu al weken...iemand een gouden raad?

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 08:25

Hai!

Ik heb net de laatste pagina's van het topic even terug gekeken, en wat een mooie chihuahuas komen er voorbij <3

Ik weet niet of een kruising ook mag?
Zo ja, dan meld ik me graag :j
Ik heb een Chihuahua x Dwergpinscher

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:27

Ik heb ook weer bij gelezen. Interessant altijd he voer. Wij geven geen vers vlees. Ik zou het wel willen maar wij hebben geen ruimte in de vriezer en geen plek om een extra vriezer neer te zetten helaas.

Zep is inmiddels alweer zes maanden oud. Hij doet het super!


Afbeelding

Afbeelding

astra4

Berichten: 1076
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 10:52

_Nero schreef:
Ik heb een Chihuahua x Dwergpinscher


Ik ook! :D
Afbeelding

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 11:53

<3 wauw dat is een geslaagde kruising! Heel mooi!

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 13:16

astra4 schreef:
_Nero schreef:
Ik heb een Chihuahua x Dwergpinscher


Ik ook! :D
[ Afbeelding ]


Ooh <3
Lijkt sprekend op die van mij!

Afbeelding

Afbeelding