Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:39

Waarom ga je niet voor een volwassen stabiele teef? Dan heb je minder kans dat het neurotische van wolf wordt overgenomen.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:48

Ja dat zou ik ook zeker een optie vinden!! Ze liggen helaas niet voor het oprapen of zijn zo weg, maar dat is zeker iets wat ik in de gaten houd :j

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:52

Als je evt open staat voor co owner zou je eens wat fokkers aan kunnen schrijven. Die hebben regelmatig wel teven (of reuen) die voor pensioen of co-own contract ergens anders geplaatst mogen worden.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:07

Elmo komt bij Some kind of magic Australian shepherds vandaan. Ik trainde indd bij happytails, nu ivm financiële verandering niet meer

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 21:59

Ik ben het zeker met jullie eens dat het ook voor een Aus heel belangrijk is om rust te nemen en dat ze echt geen uren per dag vermaakt moeten worden. Maar dat neemt niet weg dat de ene hond sneller overprikkeld raakt dan de andere hond. Je moet daar wel mee om leren gaan. Als wij een dag wedstrijd hebben gehad heeft Dyson echt een dag rust nodig. Op zo'n dag wandel ik maximaal 3 kwartier met hem zodat hij lichamelijk zijn energie kwijt kan en ligt hij de rest van de dag in huis te slapen. Normale dagen is bij ons ook 'maar' een uur wandelen omdat we daarnaast nog genoeg doen. 2 avonden in de week training en een paar keer per week thuis wat trainen. Dat is voor hem echt genoeg. In huis ligt hij alleen maar te slapen :=
Ik denk soms dat ik een rare Aus heb dus ik ben wel benieuwd wat jullie gemiddeld per week met jullie Aus doen en hoeveel ze overdag slapen?

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:05

Hier doen ze 2-3x per dag een blokje om van een kwartier. Dan nog 1x per dag een wandeling van 3 kwartier/uur.
En 2-4x per week gaan ze zwemmen. In het weekend sleep ik ze overal mee naar toe en hebben ze vooral veel indrukken.

Overdag ligt het vloerkleedje te wezen. Sowieso van 8-12 en van 13 tot 17. Als ik eens een dag thuis ben kan de teef heel chagrijnig zijn dat haar ochtenddutje wordt verstoord :+

Soms moeten we met de reu even wat extra's doen zoals zoekspelletjes. Dan wordt hij wat vervelend, maar even ballen gooien of iets zoeken en hij kan zijn hart weer ophalen

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:39

Als je een hond hebt met probleem gedrag. Heb je kans dat een pup van welk ras dan ook dit overneemt. Dus ouder stabiel hondje waar karakter al van gevormd is. Misschien uit asiel deze verdienen ook een leuk plekje. En misschien trekt je Aussie daardoor ook bij als hij een stabiel maatje aan zijn zij heeft

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:49

Simba, mijne komt ook van Some kind of Magic, net als elmo van mossel, heel tevreden van die mensen.

Trouwens kom je zondag mossel?

Ik moet eerlijk bekennen, ik ga nooit wandelen met Bloom, ik ga twee keer in de week naar hondenschool(behendigheid), ik doe ook nooit spelletjes met haar ofzo. Voor mij is zij een werkhond die me moet helpen op de boerderij en dat doet ze ook met veel plezier. Ze haalt de paarden van de weide en steekt ze elk in hun eigen stal. Ze heeft ook kippen en eenden die ze dan terug in haar kot moet steken en vandaag had ze de fazant vast en kwam hem brengen omdat hij ontsnapt was. Die doet dat vast geen tweede keer meer :') .
Ik heb ook schapen die ze in de toekomst zal moeten helpen verplaatsen van weide maar momenteel zijn we daar nog wat op aan het werken. Ze is net iets te enthousiast en de paarden kunnen dit heel goed verdragen aka staart hangen, letterlijk dan maar de schapen dus niet en ja hoe sneller iets wegloopt, hoe sneller Bloom gaat _/-\o_
Voor de rest ligt ze naast me, voor me, onder me of op me. Ze rust ook heel veel en heeft ze ook nodig.
Ze is wel de beste ratten en muizenvanger van de hof. De nijnen laat ze redelijk met rust, alleen de katten zijn niet de beste maatjes, vind ik beetje jammer soms.

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:52

Wij kochten 12 jaar geleden onze eerste aus met het idee een mega drukke hond te krijgen, die veel beweging/ werk nodig zou hebben. Zo stond het ras zeker in die tijd wel bekend.
Nou.. we komen weinig aussies tegen die zo rustig zijn als hem. Hij is een hele stabiele hond, die zichzelf over weinig/geen dingen druk maakt.

Over het algemeen proberen we ca. 4 keer per week met ze naar het bos te gaan om uitgebreid te wandelen of met ze te gaan zwemmen.
Bryce (12) ca. 3x per dag rondje van 15 minuten. En zo niet vind hij dat ook allemaal prima.
Blitz (5) ook de wandelrondjes met bryce mee. (Ze kunnen overigens de hele dag naar buiten om in de achtertuin hun behoefte te doen op hun 'hondentoilet') Ook loopt ze een keer per week Agility op de hondenschool, en gaat ze 1/2x per week mee hardlopen of skeleren. Tussendoor trainen we met haar wat doggydance oefeningen gewoon omdat ze dat super leuk vind en ze daar ook wel bij moet nadenken.
Maar als we ooit een paar dagen minder met haar doen, blijft ze alsnog rustig.

Daarbij liggen ze alsnog het grootste gedeelte van de dag lekker te slapen en leiden ze een luxe hondenleventje :D


Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 23:31

Ik loop 3/4x per dag met Elmo niet weet niet precies hoe lang. Kan nu iets minder lopen ivm enkel blessure, maar Elmo zwemt ook bijna dagelijks, en nu ik weer een auto heb ook wel eens naar de hei Afbeelding

Overdag speelt hij met de kat of hij slaapt, heel veel slaap :') buiten leeft hij zich uit.
Afbeelding


Nee ik kom zondag niet helaas, vind het te ver rijden. En ze organiseren het opzich best wel leuk met al die activiteiten maar is niet echt iets voor Elmo en mij. Wel jammer want was leuk geweest bloom te ontmoeten

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:27

Gisteren onze Evian een dagje/nachtje op visite gehad. (Ze woont in co-ownership bij een goede vriendin)
Altijd leuk om haar weer eens te zien, een echte knuffelkont is ze. <3
Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:07

Leuk als je ze zo nog eens ziet bryce, als logee

Jammer mossel dat je er niet was, was heel toffe dag en zijn paar leuke shots genomen

Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 17:16

Leuke foto..
Ach kan niet alles hebben, je hebt vast wel broertjes/zusjes van Elmo gezien haha ( sowieso greyson)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:18

Oh is greyson een broer van elmo, wat leuk, is ook al zo een knappe hond.

Inderdaad je kan niet alles hebben. Misschien kom je ooit wel eens.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:59

Afbeelding

Afbeelding

Nou bij ons is heel gezellig in huis onze 2 honden , 1 logee, en gister ben ik een van onze gefokte honden gaan terug halen.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:04

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij! <3
Evian is ook wel echt prachtig zeg! Hebben jullie trouwens met haar ook fokplannen?

Gezellige bende keona! Maar 1 van door jullie gefokte honden teruggehaald? Als in moeten herplaatsen? :(

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:11

MadelonSunny schreef:
Wat een mooie foto's komen er weer voorbij! <3
Evian is ook wel echt prachtig zeg! Hebben jullie trouwens met haar ook fokplannen?

Gezellige bende keona! Maar 1 van door jullie gefokte honden teruggehaald? Als in moeten herplaatsen? :(

Ben blij dat ze terug is. ze blijft bij ons. Via pb hele verhaal voor geinteresseerde

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:33

Zonde dat je er 1 terug moest halen. Maar fijn dat je weet hoe het nu verder gaat. Geen idee wat de rede is maar toch.

Elmo is vandaag geweigerd als hulphond in een gebouw.. had geen zin om ter plekke een discussie te voeren, maar ze zijn nog niet van me af haha. Maar kon ik wel ff lekker wandelen op de hei met hem

Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:02

jeetje mossel

oh wat jammer als je eentje moet gaan terughalen maar wel goed dat jullie dit dan doen

wat ik me ook afvraag, doen jullie honden dit ook? Maar Bloom wil me altijd likken en het liefst in mijn neus :') ze is ook zo zot van knuffels, ze doet dan haar voorpoten rond mijn hals en zet zelfs haar kleine haaknagels in mijn nek zodat ik ze zeker niet kan wegduwen :D

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:51

Oei wel balen Keona, hopelijk geen ernstige redenen? Knappe logee op bezoek :)
@Madelonsunny, met Evian willen we als haar ogentest goed is hoogst waarschijnlijk ook een nestje fokken volgend jaar. Ligt er ook aan hoe Blitz zich aan de planning houd.. :D
Er moet natuurlijk wel een ruime tijd tussen hun loopsheid zitten.

En @mossel, ik vind jou aussie ook echt een knapperd!! <3

@Fotsy, als we onze reu op schoot hebben is hij niet aan te kijken in zijn ogen, dan blijft hij willen likken in je gezicht, dat heeft hij altijd gedaan maar naarmate hij ouder werd is het alleen maar erger geworden. :D

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:09

Dus er is hoop bryce27 dat het nog erger wordt _O- :')

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 22:16

Die van mij doet het gelukkig niet, ik vind het heel vervelend! De hond van mijn zus die lukt je overal bij begroeten en elke keer als jij of hij langs komt een lik over je been of hand ( geen aussie maar old english bulldog) en de rottweiler van Mn ouders doet het ook dus heb er een beetje een afkeer tegen haha daarom blij dat Elmo het niet doet

XxDiandraxX

Berichten: 3996
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 08:01

Wat balen Keona dat jet zo gelopen is, zoi je me willen vertellen hoe dat zo komt?

Knappe Elmo! Ik merk vaak dat bij hulphond alleen de blinde geleidehonden of hulphonden naast een rolstoel als zodanig worden beschouwd...

Kenai likte toen hij jonger was ook heel erg veel maar dat heb ik er bijna helemaal uit gekregen.. Doet het alleen nog bij mijn vader maar die vind het wel prima en is niet consequent dus dat snap ik wel.. ;)

En omdat ik het niet laten kan nog een paar plaatjes van onze vakantie.. :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 09:28

Dat is jammer voor die mensen dat ze Elmo niet als hulphond beschouwen.. er is is sinds januari dit jaar een wet in gegaan dar hulphonden nergens meer geweigerd mogen worden.. daarom
Zijn ze nog niet van mij af.


Leuke fotos

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 10:47

Had je wel het kaartje bij je Mossel? Tegenwoordig zijn door de vele tuigjes de echte hulphonden bijna niet te onderscheiden. Ik snap aan de andere kant dus ook wel dat mensen er kritisch naar kijken.

Lijkt me wel heel vervelend om mee te maken!