Aussie, wie heeft er een!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:09

Ik deel deze ervaring niet mossel, myla lig altijd helemaal gestrekt en het liefste op der rug :+
Als ze wel opgefrommeld wil liggen kiest ze een hoekje, maar dat komt weinig voor

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 10:01

Iedere hond is ook anders, maar 9 van de 10 honden die ik heb gezien in die 6 jaar asiel werk en opgroeiende met honden is dat ze graag een kleine mand hebben ;)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:19

Mijn honden liggen op baby matras en daar een schapenvacht op

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:26

Dat heeft Elmo ook precies t zelfde ( op t balkon) maar hij ligt er echt nooit

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 12:33

heerlijke foto's!

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:10

Onze kleinere teef ligt in de de grote mand. En de reu die best wel een stuk groter is, opgerold in het kleine mandje. Heeft het ook wel eens gepresteerd om in de mand van een jack Russel te gaan liggen :')

En dan nog het mooiste. Als de reu in de grote mand ligt, ploft de telefoon er vaak bovenop.
Doen die van jullie dat ook wel is? Zo samen bij elkaar in de mand liggen?

Mooi honden bed trouwens!

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 19:08

KellyR schreef:
Onze kleinere teef ligt in de de grote mand. En de reu die best wel een stuk groter is, opgerold in het kleine mandje. Heeft het ook wel eens gepresteerd om in de mand van een jack Russel te gaan liggen :')

En dan nog het mooiste. Als de reu in de grote mand ligt, ploft de telefoon er vaak bovenop.
Doen die van jullie dat ook wel is? Zo samen bij elkaar in de mand liggen?

Mooi honden bed trouwens!


Onze telefoon blijft meestaal braaf op zijn plaats staan :P :+ :j

Wij hebben maar 1 hond -O-

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 09:47

Oh oeps autocorrect:') *teef haha

Kan altijd veranderen pantuf :)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:44

Ik kruip ook weer onder mijn meeleesteen vandaan :o
School is klaar en we zijn op vakantie geweest dus heb weer tijd :D
Zag mooie foto's voorbij komen!
En Kenai die papa wordt, gefeliciteerd! Ik ben voordat ik Dyson kreeg bij hun geweest voor eventueel co-ownerschap. Cervena was 1 van de opties :) Blij dat we dat toch niet hebben gedaan. Eigen hond is toch veel fijner :o

Even terugdenken wat er de afgelopen maand nog is geweest.
De laatste les Agility bij 1 van de hondenscholen was een wedstrijdje met 3 parcoursen. Het ging erg goed! En we werden ook nog beste beginner :D Niemand geloofde dat we beginners waren dus was wel erg leuk om te horen :o Inmiddels gaan ook de palen goed dus in september gaan we in de eerste graad starten. Maar eerst eind augustus nog een debutantenwedstrijd :)

Van de week uitslag van MDR1 onderzoek gehad en Dyson is vrij *\o/*

En nog wat foto's van onze vakantie in Oostenrijk :D

Afbeelding

Afbeelding

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:59

Knappe dyson! En vrij, toch wel een fijn gevoel!

Ik wou ook een eigen hond en geen co-owner al kan ik daar ook de voordelen van zien. Cervena is echt een super leuke hond dus ben blij dat ik van haar en kenai een pup heb straks. Al krijgen ze half volgend jaar ook een herhalings nest van Kenai zijn beide ouders...

Ik heb mijn nieuwe penningen binnen en ben er helemaal weg van.. :9 (honden gaan mee op vakantie en vind het wel een fijn idee dat ze behalve hun chip ook fysiek een telefoonnummer bij zich dragen).

Afbeelding
(wel even mijn telefoonnummer weggewerkt)

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:03

Ja heel fijn gevoel! Nergens rekening mee te houden en in de toekomst ook fijner als hij eens gaat dekken.

Ja Cervena is echt een lieverd! Wordt vast een leuk nest!

Penningen zijn wel fijn ja! Heeft Dyson op vakantie ook aan zijn tuig gehad. En toen hij jonger was hield ik ook altijd zijn tuig of halsband om. Nu loopt hij altijd 'naakt' :P

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:05

Hier lopen ze ook altijd naakt maar op vakantie in het buitenland vind ik het toch wel prettig.

Agh, kenai is mijn hond maar gaat toch weer bij zijn eigen fokker dekken. Met samen werken/communiseren bereik je ook een hoop..

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 22:14

Ellis heeft ook een penning, altijd om met wandelen omdat ik hem al 3x ergens anders op heb moeten halen.
Afbeelding
Op de achterkant staat mijn telefoon nummer. Gewoon lekker simpel :)

Eerst had hij deze, maar ik ben inmiddels verhuisd en ik heb een ander telefoon nummer. En aangezien ik vast nog wel eens zal verhuizen heb ik nu gekozen om enkel telefoon nummer te doen. Het hondje van die penning heb ik nog wel.

Afbeelding



Afbeelding

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:30

Alleen maar fijn toch idd als je zo'n goed contact heb dat hij daar gaat dekken *D

Wauw die penning hierboven is mooi :+:
Zal morgen eens een foto van die van Myla maken.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 08:51

Hier geen penningen.maar mijn honden zijn ook geen weglopers.als ik mijn aussie kwijt ben.loopt ze weer eens in mijn dode hoek en daar is ze goed in zeg.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:38

Elmo normaal ook niet, maar hij is een keer tegen het schrikdraad gekomen en in paniek weg gerend. En hij zag een paar keer een andere hond en dacht dat dat leuker was, dus het zekere voor het onzekere. Zeker aangezien er hier nogal wat stroomdraad zit, hij loopt verder wel altijd los, vanaf pups af aan, enkel een riem om gehad om te wennen

pantuf
Berichten: 3244
Geregistreerd: 01-11-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:51

Myla is ook net klittenband maar ze heeft hem toch haha

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:58

Finn ook, ze kunnen altijd ergens van schrikken en het hazenpad nemen. Zelf ook wel eens een hond gevonden zonder penning. Dan duurt het best even voordat de dierenambulance de eigenaar gevonden heeft. Die man zat al uren in de stress. Als die een penning om gehad had was hij zijn hond maar een kwartiertje kwijt geweest.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:06

Lijkt me ook een super goed idee zo een penning, Bloom is wel een wegloper, ze komt uiteindelijk wel terug(tot hiertoe) maar beter geen risico dan.

Wat een leuke foto van elmo en de katten, zou hier helaas niet lukken :')

XxDiandraxX

Berichten: 3999
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:27

Mijn honden zijn beide ook net klittenband en lopen nooit weg. Maar ik wil niet het risico lopen in het buitenland mijn hond kwijt te raken en dat niemand weet bij wie hij hoort. Dus zekere voor het onzekere, op vakantie dragen ze een penning.

Overigens kunnen ook niet alle chipreaders buitenlandse chips lezen. Als dat in het buitenland ook zo is maar dan andersom word het voor hub een zoektocht wat voor chip erin zit en waar hij geregistreerd is.

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:32

Finn zijn penning rinkelt ook een beetje. Hoef ik ook niet constant om te kijken waar hij is :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:09

Moonfight schreef:
Finn ook, ze kunnen altijd ergens van schrikken en het hazenpad nemen. Zelf ook wel eens een hond gevonden zonder penning. Dan duurt het best even voordat de dierenambulance de eigenaar gevonden heeft. Die man zat al uren in de stress. Als die een penning om gehad had was hij zijn hond maar een kwartiertje kwijt geweest.
nee hoor hier kiezen ze geen hazen pad.want wij zijn de veilige factor.mijn teef is 7,5jr als iets is komt ze naar os inplaats dat ze weg rent

bryce27
Berichten: 620
Geregistreerd: 01-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:11

Vandaag is onze Blitz jarig!! 5 jaar alweer. Kleine puppy's worden groot.. :oo
Afbeelding
Afbeelding

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:15

Dyson is ook helemaal geen wegloper maar hoor van zijn broers wel anders :=
Het risico op in Nederland kwijt raken neem ik nog wel voor lief. De kans dat hij wegloopt is ook wel erg klein. Als ik verder van huis wandel wil ik nog wel eens een penning omdoen. Vandaag gaan we weer naar mijn pony in Duitsland en daar krijgt hij ook weer zijn halsband met penning eraan om :j

Ik zag het op Facebook bryce! Gefeliciteerd!

Moonfight

Berichten: 3682
Geregistreerd: 23-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:29

Gefeliciteerd Bryce!