gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:48

Haha wat leuk lora22!

DJZ

Berichten: 3133
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 04:46

Mag ik mij ook melden??

Op dit moment heb ik weer 16 nijnen :=

Een groep van 7 bij elkaar:
Fientje, 9 jaar, vrouwtje, oudste die rondhuppelt:
Afbeelding

Zwartje, 5 jaar, vrouwtje (is samen met Witje gekomen, waren alleen geen goede match)
Afbeelding

Duo, vrouwtje, 3 jaar, rexhangoor. Moeder van Plof, Beertje en Guinea (vader Penotti)
Afbeelding

Plof, vrouwtje, 2 jaar
Afbeelding

Smartie, Bliksem (je weet wel mannen) en Donder, broers en zus, 4 jaar
Afbeelding
Afbeelding

Dan zitten deze 2 mannen nog apart (castratie is gepland):
Beertje en Penotti
Afbeelding
Afbeelding

Deze 2 mannen hebben elkaar helemaal gevonden: Guinea en Prof(fessor), leeftijd 2 en 7
Afbeelding

Dit koppeltje accepteren alleen elkaar:
Chucky, je weet wel man, 6 jaar en Witje, 5 jaar, vrouwtje
Afbeelding

En sinds 24-04-2015 ben ik in bezit van deze 2 kanjers: Liesje en Lotje
Afbeelding

En sinds gisteren heb ik Josie opgevangen van een collega. Een Teddy vrouwtje van 8 weekjes
Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 07:58

Danique schreef:
...
Ik moet wel eerlijk zijn natuurlijk: de mijne zit niet op stro. Yoda loopt vooral binnen los en hij heeft in zijn hok zo'n zachte hondenmat omdat hij enorm gaat niesen van stro en ik geen mogelijkheid heb om het iedere keer uit te kloppen. Dat heb ik wel een tijdje gedaan maar dan nog werd hij er duf en sloom van.
Om die reden zit er dus ook geen stro in zijn vachtje. Verder knip ik het hele jaar door zijn billen kaal zodat er geen poep in blijft hangen.


Stro is hier het probleem niet. Dat is eerder het hooi. Dat smeert hij echt overal in :')
We hadden hem eerst op zaagsel maar daar werd hij zo vies van dar we al snel naar stro geswitcht zijn.

matedor

Berichten: 964
Geregistreerd: 06-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:12

hee!
ik klets denk ik ook gezellig mee!

dit is puck, puck is een stoer mannetje maar ondertussen geniet hij van alle aandacht wat hij krijgt :D puck is nog niet gecastreerd omdat hij nog erg jong is (dit is dan ook de rede dat er nog geen twede konijn bij zit)

wat wij samen doen:


meet puck/volg topic
[BB] weddenschap met broer, konijn apporteren!?

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 11:24

@matedor wat een leuk filmpje! Die kunsjes brengen me op ideeën, haha! Misschien ga ik dit ook eens proberen met dotje :)

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:25

Die van mij zit nu in een tijdelijke ren van 2x1 en dit is wel erg klein, vond ze zelf. Die is al halverwege china nu. Hopelijk krijgen we dit weekend de ren af en dan mag ze gaan genieten van 25m2 *\o/* zal zo snel mogelijk even een foto maken!

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 11:25

@liesenlizzy wat veel konijnen! Wel leuk :)

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 11:26

@Leffroi die krijgt lekker de ruimte, fijn voor je konijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:28

Marrie_L schreef:
Danique schreef:
...
Ik moet wel eerlijk zijn natuurlijk: de mijne zit niet op stro. Yoda loopt vooral binnen los en hij heeft in zijn hok zo'n zachte hondenmat omdat hij enorm gaat niesen van stro en ik geen mogelijkheid heb om het iedere keer uit te kloppen. Dat heb ik wel een tijdje gedaan maar dan nog werd hij er duf en sloom van.
Om die reden zit er dus ook geen stro in zijn vachtje. Verder knip ik het hele jaar door zijn billen kaal zodat er geen poep in blijft hangen.

Zaagsel is echt ellende ja, ook voor je vloerbedekking :=
Geen mogelijkheid om hem gewoon kaal te houden aan de billen en de onderkant? Wat voor kammetje gebruik je?
Je zou eventueel zo'n uitdun kammetje kunnen kopen.
Stro is hier het probleem niet. Dat is eerder het hooi. Dat smeert hij echt overal in :')
We hadden hem eerst op zaagsel maar daar werd hij zo vies van dar we al snel naar stro geswitcht zijn.

mignonne2403

Berichten: 1412
Geregistreerd: 28-05-13

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:42

Oh mag ik me hier ook melden?
Heb 2 lieve nijntjes, De een nu ongeveer 2 jaar, de ander iets minder dan 1 jaar. (konijn heeft nooit alleen gezeten, haar partner was overleden...)
Ik heb ze allebei uit de konijnenopvang in Steenwijkerwold:)
Odin:
Afbeelding
Alina:
Afbeelding
Saampjes:
Afbeelding
Ze zitten momenteel in een hok, en 2 rennen van ieder 2,5 m2. Omdat Alina wat gevoelig is met haar darmpjes zitten ze niet dag en nacht op gras, maar met mooi weer mogen ze een paar uurtjes op het gras. Over de 5 m2 zit gedeeltelijk een zijl, zodat ze lekker droog kunnen zitten zonder alleen in hun huisje te zitten, ook het hooi blijft mooi droog zo :D Ook heb ik een klein zandbakje ingebouwd waar ze heerlijk in kunnen liggen.

Edel_wijs

Berichten: 145
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 11:56

Dit is het verblijf van mijn konijntjes :-)
Ze hebben een ren van ruim 2 bij ruim 1 meter en een twee-verdiepingen hok. Buiten hebben ze ook nog een zandbak, dat is echt een top-aankoop geweest (de schelp komt van de Action en het zand kost € 2,- voor een zak..), vinden ze prachtig.

Afbeelding

Mijn nijnen komen van Konijnenopvang Knaller uit Breda. Het bruine konijn, Pipkin, was nogal bijterig, maar met z'n castratie hebben ze niet alleen z'n mannelijkheid weggehaald haha. Het zwart/bruine konijn (Clover) is nu dus de baas. Maar over het algemeen kunnen ze het prima met elkaar vinden :-)

love_mandy

Berichten: 2960
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:15

Mijn konijn was voor zijn castratie ook niet de liefste, maar daarna is het een schatje geworden. Alleen het oppakken vind hij niet zo leuk, maar als je hem hebt komt hij helemaal tegen je aan liggen of hij ligt lekker op tafel terwijl ik andere dingen aan het doen ben

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:32

Mijn koppeltje komt ook uit de opvang. Kyra heeft alleen heel erg last van hormonen, de lentekriebels (oftewel rood piesen, af en toe sproeien, niet meer zindelijk, op Billy rijen). Billy kan wel op het reishokje wat in de ren staat en Kyra niet, dus hij kan in ieder geval ergens heen.

Edelweis1984, hoe groot is die schelp ongeveer?

Sylke104
Berichten: 1948
Geregistreerd: 16-02-10
Woonplaats: zuid Limburg

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:49

Mijn nijn heet Nijn, nou eigenlijk Geertje, een gewoon konijn met een heel bijzonder verhaal. Dit verhaal is te lezen op: [BB] Hoe een bijzonder Nijn op mijn pad kwam

Nijn is 2 weken geleden geopereerd aan zijn oog, maar doet het weer heel goed nu

Afbeelding
Gisteren voor het eerst mee buiten wezen onkruid wieden, eerder ging niet ivm risico ontstekingen in oog

Afbeelding
Zijn verblijf + uitloop, loop altijd los op de deken en gaat het laminaat niet op, vindt ie te glad

Kortom een Nijn om trots op zijn, net als alle andere mooie Konijnen hier

Edel_wijs

Berichten: 145
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:58

EskeGirl schreef:
Edelweis1984, hoe groot is die schelp ongeveer?


Ik geloof zo'n 80 cm. Deze is het:
Afbeelding
Maar daar staan helaas geen afmetingen bij.

Heb hem vorig jaar rond april bij de Action gekocht, dus weet niet of ze hem nu ook nog/weer hebben.

Er kunnen twee zakken zand in, maar dan zit hij behoorlijk vol. Heb er nu één zak inzitten, das wel wat weinig en ze gooien er ook nog wel eens wat uit. Plus, de zandbak is nu zo droog (zit een afdakje boven en we hebben gaatjes in de onderkant geboord) dat het zand er zo uitloopt op het moment :o
Binnenkort dus maar weer eens een nieuw zakje bij gooien en af en toe de zandbak sproeien met de plantenspuit :')

nientje78

Berichten: 3432
Geregistreerd: 29-09-07
Woonplaats: Hanzestad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 13:15

Wat een leuk topic :)
Ik kom bij deze onze nijn even voorstellen,
dit is Hanz, een dwergrex van nu 9 mnd oud.
Het is de bedoeling dat hij gecastreerd word en dan gaan we langzaam op zoek naar een maatje.
Aandacht komt hij hier niet tekort, mijn dochter is er helemaal gek mee.
Hanz woont binnen en loopt hier gewoon los in huis (mits wij thuis zijn, anders zit hij in zijn hok)
Hij kan hier naar buiten en binnen, als het mooi weer is staat de achterdeur open en kan hij in en uit.
Achtertuin is volledig afgesloten,dus hij kan nergens heen :)
Dit is onze kleine deugniet

Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:28

Danique schreef:
Zaagsel is echt ellende ja, ook voor je vloerbedekking :=
Geen mogelijkheid om hem gewoon kaal te houden aan de billen en de onderkant? Wat voor kammetje gebruik je?
Je zou eventueel zo'n uitdun kammetje kunnen kopen.


Voor mijn vloerbedekking maakt het niet uit, want hij zit buiten maar naar 1 zak zaagsel is dat er niet meer ingekomen.
Ik heb al zo'n uitdunkammetje (als het tenminste het kammetje is die ik voor ogen heb)
Vieze billen valt bij hem heel erg mee, hij smeert het hooi voornamelijk aan zijn kop en tussen zijn snorharen.

Anoniem

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:36

Superleuk topic en er komen geweldige verblijven voorbij! Ik ben og bezig met mijn konijnenverblijf. Ik eb 2 kruising Groot Lotharinger x Vlaamse reuzen meiden. Zwarte heer Nora, andere is Amelie. Ze zijn nu 14 weken oud.

Dit stuk wordt afgezet met een hekwerk. Daarin komen nog een zandbak en verschillende houten speelgoed. Het nachthok wordt nog opgehoogd zodat ze wat meer ruimte hebben.

Afbeelding
Afbeelding

binnenkort zal ik eens wat betere foto's maken.

LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:00

Wat een leuke nijntjes komen er weer voorbij <3

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:38

Gister had ik tulpen gekopt en een paar tulpen meegenomen. Ik vond dotje wel mooi bij de tulpen dus ik ging weer is foto's maken (alsof ik er nog niet genoeg heb, haha!) :) ik wil ze toch even aan jullie laten zien:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

barrymuis

Berichten: 916
Geregistreerd: 29-01-12
Woonplaats: oirsbeek (limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:43

lora22 schreef:
Gister had ik tulpen gekopt en een paar tulpen meegenomen. Ik vond dotje wel mooi bij de tulpen dus ik ging weer is foto's maken (alsof ik er nog niet genoeg heb, haha!) :) ik wil ze toch even aan jullie laten zien:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Ze doet haar naam eer aan echt een dotje (smelt)

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:44

barrymuis schreef:
lora22 schreef:
Gister had ik tulpen gekopt en een paar tulpen meegenomen. Ik vond dotje wel mooi bij de tulpen dus ik ging weer is foto's maken (alsof ik er nog niet genoeg heb, haha!) :) ik wil ze toch even aan jullie laten zien:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]


Ze doet haar naam eer aan echt een dotje (smelt)


Het is een hij... Hahaha
Hij heet eigenlijk dotcom maar we noemen hem altijd dotje ;)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: gezellig praten over jou konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:46

Wat is Dotje leuk <3
Mijne zijn altijd eerst heel nieuwsgierig naar de spiegelreflex, dan maakt hij geluid en schrikken ze. Moeilijke modellen :')

lora22

Berichten: 444
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 20:49

EskeGirl schreef:
Wat is Dotje leuk <3
Mijne zijn altijd eerst heel nieuwsgierig naar de spiegelreflex, dan maakt hij geluid en schrikken ze. Moeilijke modellen :')


Jaa hele lastige modellen! Ik had 100 foto's gemaakt en maar 15 zijn er uit eindelijk goed scherp en zit dotje eindelijk is stil haha

LinekeP

Berichten: 342
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:52

Dotje is zo'n leukerd!