Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:33

Gemiddeld zijn er elke keer 15 honden.

Met appèl lopen er vaak 3 of 4 tegelijk. Sommige hebben nog echt begeleiding nodig. En ander trainen zelfstandig. Maar er is altijd een trainer die ze in de gaten houd. Zodat er geen foutjes bij insluipen.

Beginnen vaak iets na 11en met appèl. En dan rond 1 uur klaar.

En dan moet het pakwerk nog. En dan is het 1 hond tegelijk. Want anders krijg je gevaarlijke situaties. En daarna met zijn allen aan de patat en ouwehoeren. En dan rond 4 uur ga ik weer naar huis.


En dat scheelt weer. Ken ook een behoorlijk aantal knvp honden. Die totaal niet meer sociaal zijn naar andere mensen. Maar dan moet ze een jaar naar die kameraad toe?

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:38

Oh ja dan heb je de dag wel vol. Als het op de club hier in de buurt ook zo werkt zou ik misschien eerst alleen appèl kunnen trainen en dan uiteindelijk pakwerk erbij doen. Ja hij is wel vrij serieus en wil dan ook echt dagelijks gaan trainen. Ze komen er ook wel veel uit bij hem hoor maar het is toch het grootste gedeelte van de dag vast..

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:43

Ik moet er niet aan denken om Djang een jaar lang uit huis te hebben.

Appèl moet je er toch eerst goed op bevestigt hebben. Tenminste in mijn ogen. En vergeet onderdeel speuren niet.

Vind dat zelf nog leuker als appèl.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:23

Nee dat is ook een puntje idd :+ Mijn vriend en zijn kameraad hadden al hele plannen met zn tweeën, Ylva een jaar in training, een of ander certificaat, dan nestje puppy's met de reu van die kameraad, etc.. Terwijl hij juist degene is die zo is van "mijn hond is mijn kindje" :P Als het eropaan zou komen zou hij haar geen jaar kunnen missen denk ik. We moeten maar gewoon eens bij wat clubs gaan kijken en proberen wat goed bevalt.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:34

ik heb ook weleens het aanbod gehad om mijn hond 6 weken in trainin te doen voor beveiliging. heel leuk dat hij haar daar geschikt voor acht, maar mijn hond is mijn hond en ik doe ermee wat ik wil en ik train ermee.

ook bij behendigheid heb je goede en slechte clubs, verschillende mensen en verschillende manieren van trainen.
de mechelse herder zie je hier wel regelmatig en is hier ook geschikt voor. de meeste clubs maken geen scheiding in rassen of handler. iedereen is welkom

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:01

SummerRemedy schreef:
Nee dat is ook een puntje idd :+ Mijn vriend en zijn kameraad hadden al hele plannen met zn tweeën, Ylva een jaar in training, een of ander certificaat, dan nestje puppy's met de reu van die kameraad, etc.. Terwijl hij juist degene is die zo is van "mijn hond is mijn kindje" :P Als het eropaan zou komen zou hij haar geen jaar kunnen missen denk ik. We moeten maar gewoon eens bij wat clubs gaan kijken en proberen wat goed bevalt.


In een jaar tijd kun je niet een heel knpv programma op een hond zetten op de goede manier....
Mijn mening is dat je niet te veel druk kunt/mag zetten op een hond die net begint..
gemiddeld is een hond na 2 jaar trainen keuringsklaar. Ik zou persoonlijk mijn hond nooit uitlenen aan iemand anders en al zeker niet als hij bij de hond binnen een jaar een certificaat wil halen.

Waarom ga je dan niet zelf trainen? Kun je in alle rust het programma erop krijgen zonder al te veel druk (tenminste als hij geschikt is)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:02

Zijn er mensen hier uit ZO brabant? Volgende week zondag organiseert onze club een nominatie wedstrijd, leuk om te komen kijken voor de liefhebbers.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:16

Okee kijk daar heb ik geen verstand van, ik weet ook niet wat voor certificaat hij wil. Ik heb al wat clubs gemaild voor info. Bij eentje kon ik me aanmelden voor een proefles, gaat om een sport&spel cursus en is in een binnenbak, vind ik ook wel een erg groot voordeel O:)

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:24

ik zou zeer zeker wat me je knappe handje gaan doen SR, ga lekker bij verschillende clubs kijken en sfer proeven. neem wat proeflessen en ga kijken wat voor jou (of jullie) goed voelt. zorg dat ze weten wat voor een hond je hebt, dat hun benadering bij jou en je hond past.
of je nou KNPV, IPO, sport en spel of wat anders gaat doen. Zorg dat het voro jullie allemaal leuk is en blijft. Dan is trainen met je hond super om te doen en ik denk dat je hond daardoor ook echt rusiger gaat worden.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:19

En zodra je merkt dat je hond er geen plezier meer in heeft. Dan ingrijpen.

Ik ben te lang doorgegaan met Djang op vorige club. En het heeft heel veel geduld gekost om dat weer goed te krijgen. Nog steeds merk ik het af en toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:32

Samen aan het bankhangen <3
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:34

dat is duidelijk een serieuze zaak... dat bankhangen :P

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:36

Iets waar Mechels ook héél goed in zijn :D Mooi zwart koppie!

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 15:56

Ja oren wassen is hij ook goed in. En kusjes geven. Allemaal heel serieus werk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:45

Echte liefde is... Samen onder 1 deken liggen <3
Afbeelding

Training ging gisteren echt super. We gaan nog steeds elke keer met sprongen vooruit.

KittyDylan

Berichten: 8911
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:26

Ahh lief <3

Hoe zit het met de lompigheid van jullie honden? Lei ging eergisteren over de kop toen die druk met een touw aan het rennen was, hij ging op het touw staan :')

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:00

Gigantisch lomp.

Gaan vaak wandelen met ze. Dus [***] mee. Mijn labje en de mechel van moeders vriend.

En dan zijn ze zo aan het donderen. Dat je ze soms met zijn 3en tegen ons aanknallen :')

Maar Djang kan ook heerlijk klunzig zijn

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:05

Hier nog een kluns!
Hij is vandaag jarig. Wel 2 jaar oud geworden!

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:03

Hihi, klunizgheid wordt hier vooral aangewakkerd als hij een kap (zo een harde plastieke van de dierenarts) op moet. Op zo een momenten verdenk ik hem ervan om het expres te doen. Hij kan niks passeren zonder er die kap tegenaan te gooien (dus been, tafel, kast,...). Maar hij laat hem iedere keer weer braaf aandoen, maar de zachtere alternatieven werkt uit of hij likt er net langs/schuift het uit,... te slim ervoor!

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:29

Djang is momenteel mij weer flink aan het uit proberen. Soms zo vermoeiend.

Morgen komt er een broer van hem trainen bij ons op de club. Dus ben benieuwd hoe die eruit ziet.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:13

Wat een leuk topic! Ik vind het echt prachtige honden :j

Van het voorjaar wil ik graag een Mechelse Herder aanschaffen.
Vooral om te waken maar ook om mee te nemen als ik ga rijden. Mijn vriend en ik hebben
een huis met groot erf, weiland, grote tuin, rijbak enz. Dus vooral geen ruimtegebrek. Als mijn
vriend weg is vind ik het eng om straks alleen te zijn (we wonen er nog nog) want het ligt nogal
in het buitengebied.

Ik hoopte dat iemand hier misschien een goede tip heeft voor een goede fokker? Mag
ook hobbyfokker zijn.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:08

Leuk xApple! Ben je ook van plan om wat te doen met de hond? Zo niet zou ik vooral naar fokkers gaan zoeken die met niet te 'extreme' honden fokken natuurlijk.
Ik ken helaas enkel enkel fokkers in België.

EmptyWords

Berichten: 10578
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:20

een goede fokker zou ook weten of zijn honden bij jullie gaat passen.
ik ben ook wel fan van fokkers die zelf kiezen welke pup naar wie gaat. ze maken de pups al 8 wekene mee en kunnen ook zien welke pups bij welke situatie gaan passen (als het goed is).

heeft jullie mechelaar ook altijd wat in de bek..... chels heeft echt áltijd wat vast.

__YSB__

Berichten: 1059
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Almelo it is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:33

Hoi hoi, ik ben een trotse Mechelaar bezitter.

Shadow is een 11,5 jarige dame op leeftijd.
Ik vind haar prachtig! (Foto's spam ik straks nog)
Met haar heb ik van alles en nog wat gedaan.
Speuropleiding hebben wij kort van geproefd, maar ze was er te fanatiek voor. Dus gekozen om PH te gaan doen.
Ik heb altijd mee getraind, voor haar omdat ze het echt tof vond en ook nodig had.
Ze stond en staat nog volop in het leven.
Ze kan nu niet meer zo fanatiek werken, dus ik doseer het voor der.
Heupen zijn na al die jaren ruk en ook verliest ze der bespiering een beetje.
Buiten dat? Gouden hond!
Lief met alles wat leeft en altijd vrolijk.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __YSB__ op 25-07-15 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

BiancaKing13
Berichten: 83
Geregistreerd: 22-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:36