Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 00:39

Nicje87 schreef:
Gelukkig was ie niet weg hihi

Wij moeten in september examen doen.
De hond is er sinds gisteravond en het gaat gelukkig erg goed. Alleen op straat dult hij geen andere honden en katten.

Als ik relaxed wandel met Djang. Dan duld hij ook geen kleine honden en katten.

Zet ik hem aan het werk. Dan boeit het hem niks :')

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:14

Ik sta het ook niet toe, maar Tin wil nog wel eens vergeten dat iets niet mag, als hij alleen is :').

Leuke honden allemaal!

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:25

Bella is de linker hond en Rico de rechter.

Afbeelding

Prachtige honden komen hier voorbij. Grappig dat de meesten toch ook wel fanatiek trainen. Als wij minder trainen met Rico en Bella merken wij dit direct in hun gedrag terug. Dan zijn ze echt ADHD in het kwadraat.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:28

Afbeelding
En nog eentje

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:31

Ik durf mijn hond niet bij de supermarkt achter te laten. Ze Is bang voor vreemden en wilt dan nog weleens snappen. De kans dat iemand haar wilt aaien en ze snapt Is me te groot. Daarbij Is de winkel 500 meter van huis, hond meenemen Is niet echt nodig.

Hond overleden Door n foutje van de da? Wat Is er gebeurt dan?

Hier Was chels als jonge hond ook veel donkerder, nu Is ze vooral grijs.

Echt fijn dat je eindelijk een fijne club hebt gevonden LW. Ik ken het euvel. Met behendigheid heb ik ook een v club gehad die niet op de goede manier trainde.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:33

Wen mechelaar is in mijn ogen ook een hond wa as je iets mee moèt doen. Of je nou speurt, knpv of ipo traint of behendigheid. .. het is een werkhond. Mensen die deze hond als huishoud willen houden en 3x p dag naar een grasveldje gaat hebben een verkeerde keus gehad

MiSzNiTa
Berichten: 1035
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Oosterwolde

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:42

Wij hebben ook een mechelaar en hebben er appèl pakwerk en speuren mee gedaan maar nu we 2 kinderen hebben ontbreekt daar de tijd voor omdat we elke donderdagavond en de hele zaterdag weg waren en nu is hij een geweldige lieve huishond....

Meet Djago onze reu van bijna 5 jaar



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:46

Leuk om al die mechelaars te zien. Wij hebben een mechelaar,Puk maar dan in Hollandse kleuren, dat gevlamde zeg maar. Geweldig lieve hond. Vanwege tijd gebrek trainen we niet met haar. Vraag me ook af of ze fel genoeg is. Onze vorige hond had het meer in zich. Overigens ook 1 met hollandse kleuren.

Afbeelding


Samen met de hond van mijn ouders. Links is Puk.
Afbeelding

Samen met onze oudste dochter. Die 2 zijn dikke maatjes.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door boerinnetje op 16-07-15 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 07:52

Wij houden ze regelmatig nog aan het werk, korte stukjes. Verder gaan ze vier dagen in de week in de ochtend mee naar stal (de overige dagen gaan mijn andere honden mee). Het is goed onder controle te houden, mits we ze dus wel oppakken op zijn tijd. Doen we dit niet, zijn het 2 draken die zelf wel dingen gaan verzinnen.

Lara en Tin zijn ook zo gek op kinderen!

Lara is helemaal gek met mijn neefje, als je hem iets lekkers geeft,is het altijd "1 voor hem, 2 voor Lala". Ja, zo wijn je haar hartje wel.

En Tin doet zijn best om naar de kleine mensen te luisteren. Als ik stiekem vanaf de kant sta te roepen.

Afbeelding

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:02

Hebben jullie ook last van vooroordelen over de Mechelaar en al helemaal als ze pakwerk doen. Mensen zijn snel bang van Rico en zijn bang dat hij hun zomaar gaat bijten. Ze vinden de blik in zijn ogen ook eng, maar dat komt meer door de kleur denk ik. Het is juist een enorm lieve hond. Echt een knuffel die heerlijk bij je komt liggen.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:11

Hier vooral last van een paar niet te vertrouwen mechelaars in de buurt. Daar steek ik ook voor over. Vallen uit het niets andere honden aan en baasjes kunnen ze niet houden. Zien mensen mij lopen denken ze dat chels ook zo Is. Nou ja, word ze ook niet zomaar geaaid.

Op de club vind iedereen hart lief, maar ja, ze schoot dan ook bij iedereen. Lief voorzitten, koppie scheef en als ze dat niet snappen tikt ze met haar neus een broekzak aan. Ze weet precies bij wie ze het voor elkaar krijgt.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:25

Ik heb vooral last van de mensen uit de buurt, met de schoothondjes. Ik ben gek op mijn honden, maar soms moeten ze iets harder aangepakt worden. Vooral Tin kan zichzelf nogal verliezen (iedere ochtend opnieuw), en doet dan idioot. Mag hij best, tot een bepaalde hoogte. Zo wordt er pertinent niet in mijn benen gehapt (je weet wel, met die voortandjes) en je blijft van de riem af. Vaak gaat het goed als ik hem van te voren een speeltje in zijn snufferd duw, maar soms is er niets voorradig, aangezien speeltjes hier nooit zo lang meegaan. En ja, als hij dan knauwt kan hij een mep krijgen.

Dat, in combinatie met het typerende huilgeluid wat hij produceert, zorgt ervoor dat de mevrouw die altijd haar malthezertje uitlaat als ik wegga, vorige keer hoofdschuddend en nog net niet met haar vingertje stond te zwaaien. Sorry mevrouw, maar als je deze hond zijn gang laat gaan, doet je malthezertje het straks ook niet meer.

Verder staat hij prima onder appel, alleen raakt hij zichzelf nog wel eens kwijt.

Toen we hem opvingen was hij echt verschikkelijk. Alles wat hij zag vloog hij aan. Nu is hij gelukkig 1000x verbeterd, en erg vriendelijk. Hij loopt op stal nog wel gemuilkorfd, daar hij zodra het hek open gaat luid blaffend en grommend naar die persoon toe rent. Zodra je stil blijft staan doet hij niets, en gaat hij weer weg, maar ja, de eerste reactie van mensen die hem niet kennen, is toch om achteruit te lopen. En dan knauwt hij. Dus voor de zekerheid maar een korf om.

Danique1990

Berichten: 2227
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 08:26

Hoi! Wij hebben een ook Mechelaar!! Een hele lieve meid van nu net 10 maanden. Wel puppy cursus gedaan meer (nog) niet.

We wonen op de boerderij dus ze is lekker de hele dag aan het rennen, spelen en zwemmen. We hebben ook twee jonge katten van dezelfde leeftijd en die kunnen samen ook heel leuk spelen.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:18

Rico en Bella doen ook zwaar overdreven aan de riem als ze andere honden tegen komen. Als ik ze dan los zou laten gebeurt er niets maar als een idioot blaffen is gewoon leuk als je met z'n tweeën loopt. Alleen zijn ze een stuk rustiger. Ze versterken elkaar heel erg in gedrag.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:01

chels juist helemaal niet.
aan de riem en ook los loopt ze netjes naast me, komen er andere honden aan gaan de oortjes naar achter, staart wat omlaag en laat ze en mooie neutrale/onderdanige houding zien. los maakt ze zelfs een exta bocht omk niet in de persoonlijke ruimte van een andere hond te komen.

valt een hond naar haar uit... tja, dan zal ze corrigeren/van zich af bijten.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:02

Puppetje schreef:
Ik heb een blauwe Mechelaar van 2 jaar oud. Eerst KNPV getraind maar daar was hij niet geschikt voor. Nu traint mijn vriend bij een ipo club en gaat het super. In het najaar gaat hij vzh doen. We hebben ook nog een kruising duitse herder x Boerboel en daar traint hij ook ipo mee. Zij heeft haar vzh al.
Verder heeft mijn vriend voor zijn werk ook nog een Mechelaar en die speurt naar explosieven. Deze hond woont bij ons in een kennel buiten.


Wie is de vader van jouw blauwe mechel? Onze dekreu vererft ook blauw :)

Kletskousz
Berichten: 381
Geregistreerd: 23-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:39

EmptyWords schreef:
Hond overleden Door n foutje van de da? Wat Is er gebeurt dan?

Hier Was chels als jonge hond ook veel donkerder, nu Is ze vooral grijs.
.


De hond was meegeweest naar stal zoals elke dag, maar ze was nogal gek op water en lag dus het liefste hele dagen in de sloot rond te banjeren.
Middags leek de hond buikpijn te hebben en avonds werd dat erger. Naar de spoed dierenarts omdat ze begon over te geven. Daar afgewimpeld met buikpijn en pijnstillers terwijl de hond inmiddels niet meer liep van de pijn.
In de mand gelegd en helaas overleden. Nare details zal ik besparen. Sectie laten plegen bij andere dierenarts want aan buikpijn ga je niet dood.. Bleek dat ze dus een gaatje in d'r darmen had waardoor alle ontlasting in de buikholte volliep en langzaam aan zichzelf vergiftigde en gestikt. Hond had binnen 3 u geopereerd moeten zijn nadat wij bij dierenarts waren geweest! Arm beestje!

Hier ook gefixeerd op kleine/andere hondjes als ze aan de riem is, het liefst trekt ze me erheen om even te snuffelen en te spelen. Als ze los loopt laat zij ze juist links liggen, maar aan de riem is het een drama. Juist een hele vriendelijke hond, gek op spelen en kinderen, ligt het liefst hele dag bij je op schoot en je moet haar aaien anders gaan we hard piepen en je armen vast houden, haha!
Maar moeten wel echt elke dag minstens 2 u wandelen anders is ze te druk voor in huis. Voorheen liep ze hele dagen mee op stal, maar ze heeft bedacht dat ze de schapen bijeen kan jagen en dan als een gek rondjes erom heen rennen. Ze vind dat prachtig, helaas wij en de eigenaar van de schapen niet, dus ze heeft stal verbod gekregen :o

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:43

Verschrikkelijk Keltskousz....

Ik werd laatst ook afgescheept door de DA toen ik om 23:00 uur belde dat mijn hond buikpijn had.... Zou waarschijnlijk iets verkeerds gegeten hebben...
Ik was echt boos, mijn hond toont nooit geen pijn, dus wist dat dit serieus was. Ik heb een andere DA gebeld en ik kon meteen komen. Hoogstwaarschijnlijk koliek, met morfine de nacht ingegaan. Hond heeft nog de hele nacht pijn gehad maar na een verplichte wandeling in de ochtend was het gelukkig over.

Gelukkig was het bij mij niet zo ernstig als bij jouw hond, ik zou denk ik in alle staten zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:52

Puppetje schreef:
Bella is de linker hond en Rico de rechter.

[ [url=m/Qwpqdw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige honden komen hier voorbij. Grappig dat de meesten toch ook wel fanatiek trainen. Als wij minder trainen met Rico en Bella merken wij dit direct in hun gedrag terug. Dan zijn ze echt ADHD in het kwadraat.

Ook leuke honden.

Djang word ook een adhd’er als er niks mee gedaan word. Paar maand terug is hij enkele weken geblesseerd gweest. Kwam verkeerd neer naar een lompe actie. En pootje gekneusd. Dus hij moest rusten. En dan ging het eindelijk beter. En dan krijg hij weer een adhd aanval.

Gegeven moment was het bijna over. En toch dacht. Jongen, je gaat weer naar de club. Alles rustig aan gedaan. Maar hij was gelijk stuk rustiger.

EmptyWords schreef:
Ik durf mijn hond niet bij de supermarkt achter te laten. Ze Is bang voor vreemden en wilt dan nog weleens snappen. De kans dat iemand haar wilt aaien en ze snapt Is me te groot. Daarbij Is de winkel 500 meter van huis, hond meenemen Is niet echt nodig.

Hond overleden Door n foutje van de da? Wat Is er gebeurt dan?

Hier Was chels als jonge hond ook veel donkerder, nu Is ze vooral grijs.

Echt fijn dat je eindelijk een fijne club hebt gevonden LW. Ik ken het euvel. Met behendigheid heb ik ook een v club gehad die niet op de goede manier trainde.

Ik zou mijn honden sowieso niet alleen achterlaten bij een winkel. Laat ik ze nog liever in de bench met kofferbak open. Durft alsgoed is toch niemand in de buurt te komen.

Wel had laatst iemand zijn zusje meegenomen naar de club. En opeens zegt ze tegen mij dat ze Djang geaaid had terwijl die in de bench zat :oo Gelukkig is hij niet waaks op de club. Maar de andere mechels moet je niet zomaar aanraken, als ze in de bench wachten.

Ja echt fijn. Vorige club had gewoon niet genoeg ervaring met mechels. En kreeg het idee dat we proefkonijnen waren. Elke keer werd het weer veranderd qua trainingsmethode. We werden er allebei onzeker van. Thuis begon hij ook ‘gemeen’ te worden. Hij deed volgens de club niks goed. Kon niet goed schakelen, kon dit niet en kon dat niet. Te hoge buitdrift.

Dus van ellende zijn we naar de fokker gegaan. Dachten die kent zijn eigen lijn het beste. En kijken wat hij van Djang zegt. Hij was even bezig. Beetje oefenen met een bal enzo. En hij vond het te gek dat Djang zo goed kon schakelen :+ Ideale buitdrift enzo. Mijn kin hing nog net niet op de grond :’)

Dus toen het veld op. En binnen 10 minuten zag je de hele hond veranderen. Dus toen besloten om daar te trainen. Dan maar elke zaterdag 70 km heen en terug. Maar zit nu echt op een fijne club. Trainers met jarenlange ervaring. Sfeer onderling is enorm fijn. Totaal geen afgunst of jaloezie. Niemand zegt iets negatief over elkaar. Alleen tips hoe het misschien beter kan.

MiSzNiTa schreef:
Wij hebben ook een mechelaar en hebben er appèl pakwerk en speuren mee gedaan maar nu we 2 kinderen hebben ontbreekt daar de tijd voor omdat we elke donderdagavond en de hele zaterdag weg waren en nu is hij een geweldige lieve huishond....

Meet Djago onze reu van bijna 5 jaar



[ [url=m/p6hNfT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/spwf3D.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4EFwa8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat een leuk kleurtje <3 En ook al zo lief met knderen? Djang is ook zo’n schat met kinderen. Zeer voorzichtig dan ook. Want normaal is hij behoorlijk lomp.

boerinnetje schreef:
Leuk om al die mechelaars te zien. Wij hebben een mechelaar,Puk maar dan in Hollandse kleuren, dat gevlamde zeg maar. Geweldig lieve hond. Vanwege tijd gebrek trainen we niet met haar. Vraag me ook af of ze fel genoeg is. Onze vorige hond had het meer in zich. Overigens ook 1 met hollandse kleuren.

[ Afbeelding ]


Samen met de hond van mijn ouders. Links is Puk.
[ Afbeelding ]

Samen met onze oudste dochter. Die 2 zijn dikke maatjes.
[ Afbeelding ]

Mooi dat donkere zeg. Djang is officieel Ros gevlamd. Djang is van zichzelf ook niet fel. Uitzondering als hij katten en kleine honden ziet. Maar ik kan hem makkelijk in de hoge drive zetten.

Puppetje schreef:
Hebben jullie ook last van vooroordelen over de Mechelaar en al helemaal als ze pakwerk doen. Mensen zijn snel bang van Rico en zijn bang dat hij hun zomaar gaat bijten. Ze vinden de blik in zijn ogen ook eng, maar dat komt meer door de kleur denk ik. Het is juist een enorm lieve hond. Echt een knuffel die heerlijk bij je komt liggen.

Oh ja Djang was laatst ontsnapt. Half dorp in rep en roer. Terwijl die niks doet als hij ontsnapt .

Als ik met hem train op straat. Dan word de buurhond verderop naar binnen geroepen. En buurman zit aan het raam vastgeplakt.

Toen hij nog pup was, namen we hem mee naar mijn mijn oma. En eentje vond hem echt een leuk beest. Tot hij hoorde dat het een mechel was _O-

Loop ik op de markt. Iedereen gaat aan de kant. En hij word vaak uitgemaakt voor politie hond :+
Kinderen worden weggesleurd door hun ouders. En djang snapt er niks van. Die wil alleen maar aandacht.






Djang kan ook maf doen aan de riem. Maar loopt hij los, dan is er ook niks aan de hand met andere honden. Maar als ik andere honden tegenkom. Dan zet ik hem gewoon aan het werk. En dan is er niks aan de hand.

Kunnen jullie mechels trouwens ook zich gigantisch aanstellen? Djang hoeft zijn nageltje maar te stoten. En hij komt op 3 poten luid jankend aangestrompeld. Gaat voor ons zitten en werpt nog net niet vol met drama zijn zere poot bij ons schoot.
Tot hij iets hoort en dan rent hij weer op 4 poten verder _O-

En slapen die van jullie ook graag met 4 poten in de lucht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:53

Kletskousz schreef:
EmptyWords schreef:
Hond overleden Door n foutje van de da? Wat Is er gebeurt dan?

Hier Was chels als jonge hond ook veel donkerder, nu Is ze vooral grijs.
.


De hond was meegeweest naar stal zoals elke dag, maar ze was nogal gek op water en lag dus het liefste hele dagen in de sloot rond te banjeren.
Middags leek de hond buikpijn te hebben en avonds werd dat erger. Naar de spoed dierenarts omdat ze begon over te geven. Daar afgewimpeld met buikpijn en pijnstillers terwijl de hond inmiddels niet meer liep van de pijn.
In de mand gelegd en helaas overleden. Nare details zal ik besparen. Sectie laten plegen bij andere dierenarts want aan buikpijn ga je niet dood.. Bleek dat ze dus een gaatje in d'r darmen had waardoor alle ontlasting in de buikholte volliep en langzaam aan zichzelf vergiftigde en gestikt. Hond had binnen 3 u geopereerd moeten zijn nadat wij bij dierenarts waren geweest! Arm beestje!

Jeetje wat verschrikkelijk zeg! Echt een nachtmerrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 13:59

Djang als pup. En zo slaapt ie nog steeds.
Afbeelding

En zijn vader. Heeft toen hij bijna 10 was nog meegedaan aan de kersttreffen in Frisiana. En is toen 4de geworden. Echt een geweldig beest is dat.
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:28

gave foto die laatste!

chels slaapt ook zo achterlijk.

soms stelt ze zich gigantisch aan, maar vaak denderd ze ook gewoon door, ligt een beetje aan de situatie

kom nog en gave foto tegen

Afbeelding

en haar grijze neus

Afbeelding

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:40

Ja sommige worden sowieso vroeg grijs.

En bij djang ligt het ook aan de situatie.

En gave foto. Djang ligt momenteel af aan de kant. Gister met training ging ie telkens rollen. De draak :')
Afbeelding

En ik sta op de wachtlijst voor een pup *\%/* *\%/* zelfde ouders als djang. Dus hopelijk weer een tophond!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:43

ik wil ook een pup!

maar ja, chels zit door de weeks al bij mn ouders omdat ik aan het werk ben. ze zien een pup niet zitten.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:45

amies100 schreef:
Puppetje schreef:
Ik heb een blauwe Mechelaar van 2 jaar oud. Eerst KNPV getraind maar daar was hij niet geschikt voor. Nu traint mijn vriend bij een ipo club en gaat het super. In het najaar gaat hij vzh doen. We hebben ook nog een kruising duitse herder x Boerboel en daar traint hij ook ipo mee. Zij heeft haar vzh al.
Verder heeft mijn vriend voor zijn werk ook nog een Mechelaar en die speurt naar explosieven. Deze hond woont bij ons in een kennel buiten.


Wie is de vader van jouw blauwe mechel? Onze dekreu vererft ook blauw :)


De Cock heet zijn vader. De vader van moeders kant is Igor van 't Rietje.
Rico heeft verder geen stamboom.

Hier ook een drama Queen en een vier poten in de lucht slaper. Echt zo leuk om dit te lezen.