Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:18

Ik heb straks 3 avonden in de week school. Maar dan is er iemand thuis.

En verder ben ik overdag thuis. Dus dan kan het prima.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:44

Die zijn mij niet bekend Puppetje, wij hebben ook geen enkele stamboomhond. Zwarte mechelaars kunnen hier in nederland geen stamboom hebben.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:46

Van de 14 pups waren er 5 blauw. Ik had er zelf nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel wat hebben. Ik wilde zelf heel graag een donkere hond hebben. Dat is dus niet gelukt☺

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 15:48

Hehe, ik las een aantal zeer bekende verhalen (mechelaar-onwaardige-slaapposities aannemen, of ben je pas echt stoer als je dat wel durft en je er niks van aantrekt?). Kinderen zijn ook zijn grootste maatjes, maar even goed bloedfanatiek als ze weg zijn.

Buiten kan hij wel nog steeds erg fel zijn naar een hond/kat of een fietser die misschien wel een hond zou kunnen bijhebben. Hij heeft 3x in het asiel gezeten voor wij hem meenamen en is gebruikt als testhond voor andere honden. Dat is daar helaas een keer flink misgelopen. Hij echt heeft moeten vechten voor zijn leven met een dolle dobberman(beestje is later ingeslapen), je ziet de littekens nog als je goed kijkt. Maar voor de rest een heerlijke huishond.

Wij werken er niet mee. Maar we hebben altijd ongeveer 1.5-3u met hem gelopen, gefietst,...en fanatiek spelen met verschillende balletjes. De afstanden worden ondertussen wel kleiner en de bal wordt door ons wat genegeerd tegenwoordig omdat hij zich 120% blijft geven en dan achteraf zichzelf letterlijk kapot likt op de gewrichten. Ook heeft hij een hartruis en is hij de laatste 2 jaar duidelijk veel bespiering kwijt geraakt op de achterhand. Hij heeft ondertussen een wit masker. := ondertussen is hij ongeveer een jaar of 11-12 (volgens het boekje van het asiel) en we hebben hem nu 7 jaar.

We hebben er wel wat werk mee gehad, zeker toen we hem net hadden. Ik vermoed wel dat er pakwerk mee gedaan is vroeger, maar niet op de beste manier. Als je zelf aan het ravotten bent, pakt hij heel zacht je onderarm vast en enkel daar. Als hij enkel je mouw vast hebt, wordt hij wel iets harder. Als je hem in actie ziet, is zijn techniek toch wel erg vakkundig. Een grote benner senner of een ree is met 1 vlotte beweging tegen de grond gewerkt...al was dat echt niet de bedoeling en de reden waarom hij buiten niet meer los mag. Hij luistert prima, maar als zijn instinct het overneemt en je hebt hem niet gelijk die eerste pas, hoort hij niks meer en dan sneuvelt alles wat op zijn pad komt. In zijn jongere jaren ook al een aantal doorgebeten leibanden, kapotgetrokken leibanden, zelf doorgebeten halstertouw en longeertouw op een fractie van een seconde. Die gek sprong in het begin alle kanten uit als hij probeerde uit te breken naar een hond, dus je kon je niet schrap zetten en een gentle leader werd op 1 sec uitgeschud als hij al een uur braaf meeliep en er kwam een hond aan.

Piece of work, maar van alle honden (vooral duitste herders) die we gehad hebben, de sterkste, meest fanatieke, slimste en grootste kanjer. En stiekem ook de grootste fletskont, maar sst dat mag ik niet zeggen. En de hond die ik alleen zou durven laten met zelfs erg kleine kinderen. (doe ik niet want een hond blijft een hond en een kind blijft een kind, maar ik zou het durven met een gerust hart)

Hoe groot is jullie mechelaar eigenlijk? De onze lijkt zo groot en wat smaller in de borst in vergelijking met de andere mechelaars hier in de buurt? Ik geloof dat de onze een schofthoogte heeft van 75cm.
Laatst bijgewerkt door wizewo op 16-07-15 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:00


Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 16:15

Ik zal Djang eens opmeten. Denk ook wel dat ie rond de 75 cm zit. Is 1 van de grootste op de club. En geloof ook het uit nest.

Maar heeft wel een mooie brede borstkas. Kontje wat smaller. Maar wel goed bespierd.

Bij djang is 1 x de lijn geknapt. En toen ging hij achter een schaap aan. Mijn vader heeft hem van het schaap moeten aftrappen. Schaap had gelukkig niks door de dikke wol. Maar sindsdien reageert hij niet meer zo heftig op schapen.

Eigenlijk loopt hij standaard aan de lijn. Eerst eens strak onder appèl voor hij los mag. Ga wel elke week naar een groot stuk gras toe in de buurt. Daar kan hij veilig loslopen. Komt toch geen hond. En zowel dan zie ik het in de verte al.

En ook leuk beestje zeg. Nog paar weekjes en dan worden de pups geboren. Kan niet wachten <3

MiSzNiTa
Berichten: 1035
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Oosterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:20

love_western schreef:
Puppetje schreef:
Bella is de linker hond en Rico de rechter.

[ [url=m/Qwpqdw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige honden komen hier voorbij. Grappig dat de meesten toch ook wel fanatiek trainen. Als wij minder trainen met Rico en Bella merken wij dit direct in hun gedrag terug. Dan zijn ze echt ADHD in het kwadraat.

Ook leuke honden.

Djang word ook een adhd’er als er niks mee gedaan word. Paar maand terug is hij enkele weken geblesseerd gweest. Kwam verkeerd neer naar een lompe actie. En pootje gekneusd. Dus hij moest rusten. En dan ging het eindelijk beter. En dan krijg hij weer een adhd aanval.

Gegeven moment was het bijna over. En toch dacht. Jongen, je gaat weer naar de club. Alles rustig aan gedaan. Maar hij was gelijk stuk rustiger.

EmptyWords schreef:
Ik durf mijn hond niet bij de supermarkt achter te laten. Ze Is bang voor vreemden en wilt dan nog weleens snappen. De kans dat iemand haar wilt aaien en ze snapt Is me te groot. Daarbij Is de winkel 500 meter van huis, hond meenemen Is niet echt nodig.

Hond overleden Door n foutje van de da? Wat Is er gebeurt dan?

Hier Was chels als jonge hond ook veel donkerder, nu Is ze vooral grijs.

Echt fijn dat je eindelijk een fijne club hebt gevonden LW. Ik ken het euvel. Met behendigheid heb ik ook een v club gehad die niet op de goede manier trainde.

Ik zou mijn honden sowieso niet alleen achterlaten bij een winkel. Laat ik ze nog liever in de bench met kofferbak open. Durft alsgoed is toch niemand in de buurt te komen.

Wel had laatst iemand zijn zusje meegenomen naar de club. En opeens zegt ze tegen mij dat ze Djang geaaid had terwijl die in de bench zat :oo Gelukkig is hij niet waaks op de club. Maar de andere mechels moet je niet zomaar aanraken, als ze in de bench wachten.

Ja echt fijn. Vorige club had gewoon niet genoeg ervaring met mechels. En kreeg het idee dat we proefkonijnen waren. Elke keer werd het weer veranderd qua trainingsmethode. We werden er allebei onzeker van. Thuis begon hij ook ‘gemeen’ te worden. Hij deed volgens de club niks goed. Kon niet goed schakelen, kon dit niet en kon dat niet. Te hoge buitdrift.

Dus van ellende zijn we naar de fokker gegaan. Dachten die kent zijn eigen lijn het beste. En kijken wat hij van Djang zegt. Hij was even bezig. Beetje oefenen met een bal enzo. En hij vond het te gek dat Djang zo goed kon schakelen :+ Ideale buitdrift enzo. Mijn kin hing nog net niet op de grond :’)

Dus toen het veld op. En binnen 10 minuten zag je de hele hond veranderen. Dus toen besloten om daar te trainen. Dan maar elke zaterdag 70 km heen en terug. Maar zit nu echt op een fijne club. Trainers met jarenlange ervaring. Sfeer onderling is enorm fijn. Totaal geen afgunst of jaloezie. Niemand zegt iets negatief over elkaar. Alleen tips hoe het misschien beter kan.

MiSzNiTa schreef:
Wij hebben ook een mechelaar en hebben er appèl pakwerk en speuren mee gedaan maar nu we 2 kinderen hebben ontbreekt daar de tijd voor omdat we elke donderdagavond en de hele zaterdag weg waren en nu is hij een geweldige lieve huishond....

Meet Djago onze reu van bijna 5 jaar



[ [url=m/p6hNfT.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/spwf3D.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/4EFwa8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohh wat een leuk kleurtje <3 En ook al zo lief met knderen? Djang is ook zo’n schat met kinderen. Zeer voorzichtig dan ook. Want normaal is hij behoorlijk lomp.




boerinnetje schreef:
Leuk om al die mechelaars te zien. Wij hebben een mechelaar,Puk maar dan in Hollandse kleuren, dat gevlamde zeg maar. Geweldig lieve hond. Vanwege tijd gebrek trainen we niet met haar. Vraag me ook af of ze fel genoeg is. Onze vorige hond had het meer in zich. Overigens ook 1 met hollandse kleuren.

[ Afbeelding ]


Samen met de hond van mijn ouders. Links is Puk.
[ Afbeelding ]

Samen met onze oudste dochter. Die 2 zijn dikke maatjes.
[ Afbeelding ]

Mooi dat donkere zeg. Djang is officieel Ros gevlamd. Djang is van zichzelf ook niet fel. Uitzondering als hij katten en kleine honden ziet. Maar ik kan hem makkelijk in de hoge drive zetten.

Puppetje schreef:
Hebben jullie ook last van vooroordelen over de Mechelaar en al helemaal als ze pakwerk doen. Mensen zijn snel bang van Rico en zijn bang dat hij hun zomaar gaat bijten. Ze vinden de blik in zijn ogen ook eng, maar dat komt meer door de kleur denk ik. Het is juist een enorm lieve hond. Echt een knuffel die heerlijk bij je komt liggen.

Oh ja Djang was laatst ontsnapt. Half dorp in rep en roer. Terwijl die niks doet als hij ontsnapt .

Als ik met hem train op straat. Dan word de buurhond verderop naar binnen geroepen. En buurman zit aan het raam vastgeplakt.

Toen hij nog pup was, namen we hem mee naar mijn mijn oma. En eentje vond hem echt een leuk beest. Tot hij hoorde dat het een mechel was _O-

Loop ik op de markt. Iedereen gaat aan de kant. En hij word vaak uitgemaakt voor politie hond :+
Kinderen worden weggesleurd door hun ouders. En djang snapt er niks van. Die wil alleen maar aandacht.






Djang kan ook maf doen aan de riem. Maar loopt hij los, dan is er ook niks aan de hand met andere honden. Maar als ik andere honden tegenkom. Dan zet ik hem gewoon aan het werk. En dan is er niks aan de hand.

Kunnen jullie mechels trouwens ook zich gigantisch aanstellen? Djang hoeft zijn nageltje maar te stoten. En hij komt op 3 poten luid jankend aangestrompeld. Gaat voor ons zitten en werpt nog net niet vol met drama zijn zere poot bij ons schoot.
Tot hij iets hoort en dan rent hij weer op 4 poten verder _O-

En slapen die van jullie ook graag met 4 poten in de lucht?





Hij kan met de kinderen wel lomp zijn of heel enthousiast onze oudste van bijna 3 ligt geregeld over de kop omdat hij met djago gaat rennen en wordt dan helemaal dol, zou dolgraag weer wat met hem doen maar financiël is dat nu even niet mogelijk helaas.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 01:13

Oeeh wat een mooie beestjes komen hier voorbij zeg. :D

En spannend love_western! Ga je voor een teefje of een reutje?

Ik zelf heb nóg geen mechelaar maar het teefje waarvan ik een pupje krijg is nu al iets langer dan een maandje in verwachting. :D Ik sta tweede voor een teefje.

Vroeg me eigenlijk wel af hoe de puberteit bij jullie honden verlopen is? En wat voor denkwerk doen jullie?

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 02:29

Geen idee nog. Ga samen met fokker (tevens mijn trainer) kijken welke het beste bij mij past. Qua karakter maar ook voor de sport.

Teef is nu 31 dagen drachtig. Dus ook ik moet nog even wachten.

Puberteit van Djang was een drama. Maar was waarschijnlijk heel anders gegaan. Als we vanaf het begin al op deze club hadden gezeten. Nu gaat het echt top. Zowel thuis als op de club.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:31

Ik heb geen idee hoe hij was in zijn pubertijd. De officiele redenen voor afstand: De eerste eigenaren hun kinderen zouden allergisch zijn, de tweede was een bejaard Koppel en dat ging goed tot mijnheer leukemia kreeg en mevrouw schouder brak (en dan gingen ze naar een appartementen vonden het beter voor de hond) en het derde Koppel ging in echtscheiding. Allemaal op 4jaar tijd.

Opvallend is wel dat we bij alle andere honden uit het asiel geen telefoon kregen met de vraag hoe het ging. Bij deze twee keer op korte tijd.

Zijn ouderdom gaat wel wat gepaard met eigenwijsheid :D Nee hoor dat was niet tegen mij! Oh Wel? ok, dan zullen we dat wel even doen, rustig aan hoor.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:40

hier geen last gehad van de pubertijd.

we hebben chels overgenomen toen ze 7 maanden was. we hebben vooral geworsteld met haar onzekerheid, maar dat goed gelukkig heel goed

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:19

Djang is ook heel onzeker geworden op de vorige club. Waardoor hij angst agressie tegen ons ging vertonen.

Dus toen dachten we. We gaan met hem naar de fokker en kijken wat die er van zegt.

En toen zijn we blijven hangen. Djang is weer helemaal veranderd. Heel soms zie je nog stukje gedrag terug van die periode. Maar gaat steeds beter.

Zal zo spul eens inpakken en dan weer op naar de club.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:07

Rico heeft best een pittige pubertijd gehad. Heel druk en opstandig. Echt niet grappig. Veel dingen ook gesloopt in huis. We hebben hem toen ook een tijdje in een kennel gehad, maar daar flipte hij helemaal in. Dan maar weer los in huis en hopen dat het beter zou worden. Het gaat nu wel goed, maar als ze langer dan 4 uur alleen thuis zijn komt het sloopgedrag toch weer boven. Gelukkig komt dit weinig voor. Hij moet gewoon echt werken en geestelijk uitgedaagd worden.

Nu is het weer een engeltje hoe hij er bij ligt.....
Afbeelding

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:28

Ik kreeg beide honden midden in de puberteit, onopgevoed, vanuit mensen die niet wisten hoe ze ermee om moesten gaan. Godzijdank wel met anderhalf jaar ertussen. Het waren 2 ongeleidde projectielen. Toen Lara kwam was het wel even lastig, Tin had net 5 dagen voor zijn leven liggen vechten op de IC in Utrecht, en enkele weken later vingen we Lara op. Tin moest rust houden, met de andere honden ging dat best, maar Lara wilde vooral spelen.

Bij beide hoven ben ik het eerste jaar erg streng geweest, niets wat onacceptabel was werdt toegelaten. Het waren echt 2 "verpeste" , uiterst slimme honden die weer terug moesten gaan leren zich te gedragen.

Tin pakte het wat sneller op dan Lara, maar over het algemeen is het allemaal goed gekomen.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:38

Ja ze zijn zeer intelligent. Heb ik echt aan moeten wennen.

Wij hebben van winter zelfs op punt gestaan om Djang weg te doen. Maar toch besloten om eerst terug te gaan naar de fokker. En sindsdien gaan we met sprongen vooruit.

Kreeg daar vandaag complimenten over. Over hoe goed we het nu doen. Helemaal omdat we uit zo'n diep dal komen. En dat ik het onwijs snel oppik als beginner.

Paar maand terug was het volgend jaar vzh en jaar erop eens kijken voor ipo 1. En de plannen zijn nu eind dit jaar vzh en volgend jaar ipo 1,2 en 3. En wedstrijden draaien.

Fokker was ook zeer blij dat ik weer een pup wou. Volgens hem (en andere trainers) zou ik nog wel eens ver kunnen komen met mijn honden :o Zelf zie ik dat nog niet zo in. Maar we zullen zien.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:36

Klinkt goed. Altijd leuk om zulke complimenten te krijgen. Mijn vriend kreeg op de vorige Knpv club alleen maar commentaar op onze hond. Hij moest hem maar weg doen want hij is niet goed genoeg. Hij is bang en ga zo maar door. Met het stellen op afstand de eerste keer hebben ze het gelijk met dreiging gedaan dus Rico schrok zich rot en wilde niet meer.
Geen goede reactie dat snapten wij ook wel maar waar is het rustig opbouwen gebleven. Het is een jonge hond. Hij is niet bedoeld voor de verkoop, maar om voor de rest van zijn leven bij ons te blijven. Ik liep met Rico gg bij een club waar mijn vriend ook pakwerker is bij de ipo honden en daar zeiden ze dat hij super geschikt is om ipo te doen. Het was even slikken voor mijn vriend omdat hij liever knpv met Rico wilde doen, maar het gaat nu wel heel goed. Rico gaat super snel vooruit en wat ik nog het aller belangrijkste vind hij wordt niet afgekraakt.

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:49

Ik herken het. Op vorige club werd Djang ook afgekraakt. En op deze club deed hij juist die dingen goed :+

Het is een raar wereldje dat hondensport. Geloof dat de club waar ik bij zit. 1 van de weinige is waar zo'n goede sfeer hangt. Niemand word afgekraakt. Alleen maar opbouwende kritiek. Zodat je juist verder kunt.

Puppetje
Berichten: 1021
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 00:53

Ja Daar ben ik inmiddels ook achter en ik maar denken dat het paarden wereldje apart was......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 01:02

Puppetje schreef:
Ja Daar ben ik inmiddels ook achter en ik maar denken dat het paarden wereldje apart was......

Nee, in de hondenwereld is het net zo.

We wouden eerst ook knvp trainen. Was niet eens welkom omdat ik een vrouw was.

Dus toen maar ipo gaan doen. En achteraf blij dat ik het ben gaan doen. Heb het idee dat appèl veel belangrijker is bij ipo dan bij de knvp.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:53

Ik ging de hondensport in om even iets anders te hebben dan het paardenwereldje. Heb ik me daar even in vergist :+.

Ik heb sowieso kruisingen, die waren minder belangrijk. Toen ik proef VZH liep met Tin had hij zijn dag niet, ik kreeg van iedereen te horen dat ik op het nippertje zou slagen. De week daarop loopt hij op het exsmen op 1 na iedereen eruit met 57 van de 60 punten. Dus ook alle rashonden. Toen waren er slechts enkele die me feliciteerden, de rest zei geen woord.

Zelfs toen hij vergiftigd was en ik hem dus naar Utrecht heb laten doorsturen (hij heeft 5 dagen in een status epileptici gelegen) , heb ik te horen gekregen dat hun dat nooit zouden doen met hun hond, met een flinke ondertoon.
Ik wel, ik heb hem ook als huishoud. Hij liep als 1 van de weinige honden van de club gewoon in huis rond.

wizewo

Berichten: 2603
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: regio Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:55

Onze hond heeft weer een ok gekregen van de dierenarts! Hij mag nog een tijdje voort met de pijnstillers en beweging met beleid. Omgerekend is hij blijkbaar al 87. Zoals altijd weer extreem veel complimente op zijn gedrag tijdens de onderzoeken.

Het zijn slimme honden he! Ik dacht vroeger dat ze wel ongeveer hetzelfde waren als duitse herders...not...

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:04

Wij hebben een mechel kruising. Is die ook welkom? O:)

Dit is Lei. Moeder is 75% mechel en vader is Husky met Argentijnse Dog.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KittyDylan op 19-07-15 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:10

Ik heb ook een kruising (25% Mechelse herder), wel enorm waaks, gek op apportere en speuren. We doe vaak "verstoppertje" in het bos. :))
Ik herken veel dingen die jullie schrijven en ik wil later ook zeker een herder!

Alleen is Roos ook 50% labrador dus ook intens lui. _O-

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:19

Oh wauw KittyDylan,ik ben gek op grote oren bij honden, ik vind dat zo mooi staan! Heb je een hele foto van de hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:00

wizewo schreef:
Onze hond heeft weer een ok gekregen van de dierenarts! Hij mag nog een tijdje voort met de pijnstillers en beweging met beleid. Omgerekend is hij blijkbaar al 87. Zoals altijd weer extreem veel complimente op zijn gedrag tijdens de onderzoeken.

Het zijn slimme honden he! Ik dacht vroeger dat ze wel ongeveer hetzelfde waren als duitse herders...not...

Haha dat dacht mijn trainer ook. Had al 9 jaar Duitsers. En dacht laat ik eens een Mechel aanschaffen. Die heeft zich er toen goed op verkeken :')

Ik heb geloof ik echt mazzel met mijn club. Kruisingen krijgen net zoveel aandacht als de rest. Maar er is ook totaal geen jaloezie te bekennen op onze club.