Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:00

MarlindeRooz schreef:
Ik heb ook een kruising (25% Mechelse herder), wel enorm waaks, gek op apportere en speuren. We doe vaak "verstoppertje" in het bos. :))
Ik herken veel dingen die jullie schrijven en ik wil later ook zeker een herder!

Alleen is Roos ook 50% labrador dus ook intens lui. _O-

Dus labradors zijn lui :+ Zeg dat eens tegen mijn Labieldor :')

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:06

Utixo schreef:
Oh wauw KittyDylan,ik ben gek op grote oren bij honden, ik vind dat zo mooi staan! Heb je een hele foto van de hond?


:j

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop duidelijk genoeg :+
Ik ga even tussen mijn foto's kijken, of ik nog betere heb :=

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:07

En ik denken dat Djang grote flappers had _O-

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:41

Wat een mooie hond zeg! :D

En inderdaad het verschil tussen een duitse en een mechelse merk je wel. Ga hier op de manege af en toe wandelen met een mechelaar en een kruising duitsexmechelaar, de kruising is echt een stuk rustiger, is ook wel al wat ouder maar de eigenaresse zei dat die nooit zo actief is geweest als de mechelaar.
Maar toch blijft de mechelaar mijn favoriet haha..xD

makkie79
Berichten: 244
Geregistreerd: 12-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 11:43

Hoi

Hier ook iemand met een Mechelaar teefje acht jaar.
En ook ik zou nooit meer een andere hond willen
Wat een geweldig ras is dit...
Heb altijd al een Mechelaar of Hollandse willen hebben maar mijn partner nooit.
Toen mijn relatie over ging heb ik gelijk een Mechelaar genomen.
Ik heb juist voor een oudere gekozen dit is toevallig een fokteefje van een zeer goede fokker.
Ze heeft vijf nestjes gehad en de fokker vond het genoeg en ze mocht door als huishond.
Dat mocht ook bij hun maar als ze een goed adres vonden mocht ze ook weg.
Ze is ook opgevoed zowel binnen als buiten huis.
Dus ze is echt alles gewend.
Ook hebben hun allerlei cursussen gedaan met haar zowel pakwerk en IPO en behendigheid en weet ik allemaal wat niet meer.
Dus ik heb een zeer goed opgevoede hond die echt super luistert.
Loopt altijd los is zeer goed onder appel.
En totaal aanhankelijk aan mij gelijk vanaf de minuut dat ik de riem overnam.
Wij zijn echt een team.
Je kan roepen wat je wil koekjes of wat dan ook haar proberen te verleiden maar zonder mijn toestemming wijkt ze niet van mijn zijde.
Maar mijn huidige vriend is als kind zijnde aangevallen door een mechelaar 128 hechtingen in zijn hoofd.
Die is er echt bang van. Niet dat hij niet binnen durf bij mij maar altijd op zijn hoede.
Ook heeft hij twee dochters en die mogen van hem absoluut niet in de buurt komen.
En lieve (zo heet ze) snap daar niks van want ze is zo lief en vriendelijk...
Het enige nadeel bij haar is..
Ze kan echt niet met katten...
Heb ikntoevallig een kat...
Maar goed die zit boven en lieve beneden.
En ze moet in de bench als ik weg ben want zodra ik vertrek komt ze door de ramen naar buiten om bij me te kunnen zijn. In de bench heeft ze nu geaccepteerd...
Maar jeetje inderdaad het zijn de meest slimme trouwe aanhankelijke lieve honden...

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:40

Dit zijn Tin zijn flappers <3
Afbeelding
We hebben in ons vorige huis geprobeerd Tin in een bench te doen, aangezien we hem net hadden, en nog niet wisten hoe hij op de huisgenoten en zijn zoontje zou reageren als wij er niet waren. Dot is een paar dagen goed gegaan, toen kreeg hij het gewoon voor elkaar de spijlen door te buigen, en was hij vrij :').

Wel lekkere bezigheidstherapie.

Mijn vriend was de eerste 2 dagen ook bang van hem, en hij moest zo snel mogelijk weer weg (hij kwam immers voor de opvang). Daar maakte Tin korte metten mee, na die 2 dagen opperde mijn vriend of we hem niet konden houden.
Tin is naar vreemden boos, maar naar zijn baas (ik) en aanhang is hij super. Wel luistert hij het liefste naar mij, de rest vind hij niet zo interessant :).
Maar goed, daar heeft mijn vriend weer omgekeerd met Lara, dus dat komt goed uit.

Ik zal van de week als ik thuis kom eens een foto proberen te maken van hoe hij me opwacht. Met dit weer staat ons slaapkamerraam 24u per dag helemaal open. Niets mooier dan dan op je achterpoten uit het raam te kijken hoe ik mijn auto parkeer en de deur open maak.

Om dan vervolgens luid jankend naar beneden te rennen, dat dan weer wel.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 19-07-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:43

Reageer even snel op mobiel.

Maar Djang staat ook altijd voor het raam te wachten. En zwaait ons ook braaf uit.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:47

Als ik wegga moeten ze op de trap wachten. Anders lopen ze heel erg voor de voeten, vooral als de andere 2 wel mee mogen. Tikkeltje jaloers zijn ze.

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:48

Lei zit van pup af aan al in de bench, en nog steeds (nu 1.5 j). Hij snapt super dat hij 's nachts in de bench moet. Overdag zit hij meestal buiten in een hok. Als je 's avonds een snoepje pakt snapt hij dat hij in de bench niet en zit er dan al in. Hij ligt er ook graag.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:56

Het is hier geen doen met 4 honden. En het is wel gezellig, er slapen er 3 op de slaapkamer. Weet ik in ieder geval zeker dat als er ingebroken wordt, we wakker worden :).
Als het niet nodig is, vind ik het ook ondingen. Staan zo in de weg.

Met de vorige honden ook nooit aangeleerd. Met Lara niet eens geprobeerd, beest had de eerste 3 maanden van haar leven vastgebonden gezeten op een balkon, en toen bij mensen terecht gekomen die haar 3 maanden lang 24/7 in de bench hielden omdat ze bang voor haar waren. Ze mocht eruit om te eten en naar buiten te gaan.

Bij ons mocht ze los, was de dag na kerst. De kerstboom hebben we in een recordtempo afgebouwd :'), voor Lara deze afbouwde.

AlwaysH

Berichten: 11286
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 14:04

Mijn opa en oma hebben ene Mechelse Herder x Vlamase windhond <3

Attent en leergierig hondje, wat slanker en nog kortharige door de kruising maar je ziet de Mechel echt in haar terug!

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:14

chels heeft wel in de bench gelegen. was en uitprobeersel omda ze zoooo druk kon worden als je jackies wat deden. dus we hebben ze op die manier letterlijk gedwongen om de jackies met rust te laten.
hielp niets, bench staat nu te koop. Sinds de oudste jack ineslapen is zijn Hummel (jack) en chels ook veel relaxter. jack was de boosdoender dus.

vanochtend 12 km hardgelopen, chels mocht mee, dus die heeft haar poten heerlijk kunnen strekken.

niet hondgerelateerd.. maar kijk nou!!!
<3 <3 <3
Afbeelding
Afbeelding

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:00

love_western schreef:
Puppetje schreef:
Ja Daar ben ik inmiddels ook achter en ik maar denken dat het paarden wereldje apart was......

Nee, in de hondenwereld is het net zo.

We wouden eerst ook knvp trainen. Was niet eens welkom omdat ik een vrouw was.

Dus toen maar ipo gaan doen. En achteraf blij dat ik het ben gaan doen. Heb het idee dat appèl veel belangrijker is bij ipo dan bij de knvp.


Klinkt heel bekend.... Hier in de buurt zijn ook maar weinig clubs waar vrouwen welkom zijn. Nu gelukkig een hele fijne club gevonden waar ik ook kan trainen met mijn hond. Hele fijne club waar echt iedereen voor je klaar staat :)
Nu hard trainen voor de ph1 keuring van 2017 :D

Anoniem

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:50

2017 duurt nog even. Maar veel succes alvast.

Had een filmpje op fb gezet van Djang. Klein stukje van pakwerk. En toen zei iemand dat hij mooie beet had. En reageerde de fokker met dat hij dat als pup al had. En met deze foto <3

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:51

gossie!!! wat wassie een droppie zeg!

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:02

Ahh wat schattig <3
Dit was Lei als pup :+:
Afbeelding

En meneer kan ook goed trekken haha
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:05

Ja en nu al zo groot :oo Terwijl hij 1 van de kleinste was. En nu 1 van de grootste uit het nest. Dus daarom neem ik nu een nieuw droppie dit jaar <3

Zaterdag komt zijn broer ook uit Zeeland. Word knvp meegetraind. En op de foto's lijken ze onwijs veel op elkaar. Dus ben erg nieuwsgierig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:06

KittyDylan schreef:
Ahh wat schattig <3
Dit was Lei als pup :+:
[ [url=m/o3QSpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En meneer kan ook goed trekken haha
[ [url=m/GrPL7L.gif]Afbeelding[/url] ]

Ahww ! <3

Djang ging als pup met bal ervandoor van mijn labrador. Dus Blaz pakte de ook de bal vast. En die won met gemak. Nu is het andersom :')

KittyDylan

Berichten: 8909
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:09

Uit Lei z'n nest verschillen ze veel. Bij sommige zie je meer Herder en bij andere meer Husky/Dog.

Hier is de kleine echt de bitch, als ze een botje heeft staat Lei er heel zielig bij te piepen en is met zijn poot Betsy aan het 'slaan'/tikken :')

En omdat ik net foto's van de honden met kinderen zag in dit topic...
Ik en Lei <3
Afbeelding

Afbeelding

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:59

Hier een Mechel teefje van 1,5. Die slaapposities herken ik maar al te goed, net als het bijbehorende gesnurk :') Ylva is een echte rauwdouwer, ze rent rustig op volle snelheid tegen muren en meubels aan om af te remmen, laat zich vallen ipv te gaan liggen en als ze drinkt ligt er meer water op de grond dan dat ze binnenkrijgt. Verder wel heel aanhankelijk alleen ze verpest het een beetje voor haarzelf doordat ze in je mouwen en polsen hapt als ze heel druk is als je wilt aaien, en dat is ze vooral bij nieuwe mensen en die vinden dat vaak eng uiteraard.. Ze houdt wel erg van aandacht en is ook lichtelijk jaloers :P Tot nu toe hebben we niks met haar gedaan maar zijn nu wel op zoek, alleen jullie verhalen over de sfeer in de hondenwereld schrikt me een beetje af :') We wonen op een boerderij en ze kan dus zoveel uit haar plaat gaan als ze wil, alleen loopt er ook een eigen weg over ons terrein en ze begint nu een beetje achter de fietsers aan te gaan, al 2 broeken kapot.. Dus ik hoop dat ze die met rust laat als ze op een andere manier uitgedaagd wordt. Vind het ook wel wat om onze weg "dicht" te gooien, maar heb ook geen zin in gezeur iedere keer dus het is een beetje een dilemma. Verder wordt ze helemaal leip van laserpennen en reflectie van horloges en telefoons op de muur, heeft ze een gigantische tong die alle kanten op flappert en bemoedert ze onze kittens 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ADHD momentje :')

Afbeelding
Haar "gereedschap" waar ze onze weg mee bewaakt }:)

Afbeelding
Haar baby's (en op de muur haar "kunstwerk" |( )

Afbeelding
Lekker slapen :+

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:03

leuke hond!
klinkt wel heel erg alsof ze teveel energie heeft in haar hoofd, dan gaan ze zelf wel gekke dingen bedenken. Die fietsers kan een goed voorbeeld daarvan zijn.

je hoeft geen IPO of KNPV te doen hé. je kunt ook G&G doen, agility, hoopers, speuren of obiedience bijvoorbeeld. er is meer in de hondensport waar ze je mentaal moe mee kunt maken.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re: Meer bokkers met een Mechelse Herder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:13

Ja zo'n idee had ik ook al. Dat van die sfeer is alleen bij IPO en KNPV? Mij leek behendigheid wel leuk (en dan wie weet ooit horse&dog trail :D ) maar mijn vriend heeft een kameraad die KNPV doet en dat vindt ie wel stoer natuurlijk, en die kameraad denkt ook dat onze hond daar geschikt voor is en wou haar zelfs wel een jaar lenen voor de training. Eerst maar eens bij wat verenigingen gaan kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:15

Leuk beestje ook. Vind dat donkere echt prachtig.

En denk ook dat ze niet genoeg uitdaging krijgt. En er is idd meer dan alleen knvp of ipo. Africhting moet je ook maar net liggen.

Ik ben de zaterdagen van half 10 tot 5 uur op pad. Terwijl ik eigenlijk maar 2 x kwartier op het veld sta. En voor de tijd nog even speuren.

En momenteel train ik ook op de woensdag avonden. 6 uur weg en rond half 12 eens thuis.

Scheelt dat ik straks 2 mechels heb. Dus sta iets meer op het veld :') Voor de labrador kan ik helaas geen geschikte club vinden :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:19

SummerRemedy schreef:
Ja zo'n idee had ik ook al. Dat van die sfeer is alleen bij IPO en KNPV? Mij leek behendigheid wel leuk (en dan wie weet ooit horse&dog trail :D ) maar mijn vriend heeft een kameraad die KNPV doet en dat vindt ie wel stoer natuurlijk, en die kameraad denkt ook dat onze hond daar geschikt voor is en wou haar zelfs wel een jaar lenen voor de training. Eerst maar eens bij wat verenigingen gaan kijken :)

Ik zou persoonlijk niet je hond laten uitlenen. Straks verpest die kameraad misschien je hond. En dan zitten jullie ermee.

Bij veel knvp verenigingen (niet allemaal dus) ligt de focus juist heel erg op het bijtwerk. Terwijl appèl juist het belangrijkste is.

En tuurlijk is het stoer. Maar daar moet het niet omdraaien. Op mijn club is appèl het belangrijkste. Zit appèl er niet goed op. En je focust je op pakwerk. En je jut ze teveel op. Dan krijg je doorgedraaide mechels.

Maar denk dat je in de andere hondensporten ook wel bepaalde sferen hebt. Gewoon op zoek gaan naar een club en sport die je aanspreekt en leuke sfeer hangt en een hoop gezelligheid.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:22

Dat is mij iets teveel van het goeie! Hoe kan het dat je zo lang weg bent en maar zo kort bezig bent? Ik las dat je 70km moet rijden maar dan nog? :P

Op zich ben ik er niet zo heel bang voor dat hij haar verpest, als ik naar zijn eigen honden kijk zijn dat lieve vrolijke beesten en luisteren ook goed. Alleen houdt hij ze wel in kennels, daar hou ik persoonlijk sowieso niet zo van en omdat Ylva gewend is altijd los te lopen lijkt me dat niet zo leuk voor haar..

Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit wat we gaan doen als de club maar leuk is, ik denk dat Ylva ook alles wel leuk vindt, en wat je zegt vind ik wel belangrijk, eerst onder appèl en dan pas bijten..
Laatst bijgewerkt door SummerRemedy op 20-07-15 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt