Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 51 [ 1262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 51  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nog bokkers met een oudere hond?

 
Profiel   

Mijn ridgeback is nog niet echt "ouder" in de zin van dit topic (7 jaar) maar wel aan de oude kant voor een eerste (en wat ons betreft ook laatste) nest. Een gelegenheidsnest op de valreep omdat deze teef zo'n bijzonder en enorm lief karakter heeft.
Ze heeft gisteren 10 pups gekregen, allemaal goed gezond. Ze heeft de bevalling goed doorstaan en is een enorm goede moeder.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 12:04 



 
Profiel   

Vandaag de hele dag in Kopenhagen rondgesjouwd. Die Miep heeft zich toch maar kranig gedragen. Ik heb haar 1 x een trap oo moeten tillen. Verder heeft ze de hele dag gelopen. We werden zelfs op de foto gezet, toen we even ergens zaten te eten. Ze wil niet meer zo op straat liggen, dus ik had mijn vest oo de grond gelegd voor haar. Lag ze daar op het terras, aan de winkelstraat te slapen :D . Aan het einde van de dag was ze wel echt moe. Moest het wandeltempo echt omlaag. Net een pijnstillertje gegeven. Komt ze de nacht ook tenminste rustig door. Morgen de laatste dag in Denemarken. Zaterdag gaan we weer naar huis. Kunnen ze weer even uitrusten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-17 22:36 



 
Profiel   

Vandaag lekkerin de bossen en de heuvels gewandeld. Miep in haar element. Op steile stukken moest ik haar even een kontje geven, maar ze was weer zo stoer! 3 uur gewandeld en Miep wordt daar zó blij van![ img ]

Uiteraard meteen het water opgezocht.... 'nee, Miep, we gaan niet zwemmen....' :+


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 19:57 



 
Profiel   

[ img ]

Wel een beetje moe, nu :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-17 20:38 



 
Profiel   

Leuk om te zien dat Miep nog zo lekker mee kan doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 00:34 



 
Profiel   

Super om te zien! Lekker nog plezier maken :) hier is mijn jack russel van de week alweer 14 geworden. Tijd vliegt maar alles gelukkig oke

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 02:26 



 
Profiel   

Ja, Miep wordt straks ook alweer 14. Ben benieuwd hoe lang ze nog mee gaat.

Wel is me iets heel grappigs opgevallen. We hebben er sinds 6 wkn dus een nieuwe hond bij. Een zwerver uit Moskou. Dan zie je echt dat zij een stadshond is en Miep een 'buitenlevenhond'.

Eergisteren waren we dus in Kopenhagen. Miep is de stad niet echt gewend. Ik neem haar wel eens mee het dorp in, bij brood halen. Dan heeft ze het ook altijd druk: al die (honden)luchtjes! In de stad was dat echt vreselijk. Waar ZhuZhu begrijpt dat je echt niet alle 'berichten' kan 'lezen', staat Miep elke cm stil om alle plasjes te besnuffelen. Heb haar echt mee moeten sleuren, want anders komen we echt nergens.

Gisteren dus in de bossen en heuvels gewandeld.,nu was het andersom. Miep is daar helemaal in haar element. Kan er uren zwerven (nu wel wat meer moeite met heuvels, maar ok) en wordt daar zó blij van! Terwijl ZhuZhu zachtjes jankend mee loopt of we ooit wel weer thuis komen := .

Hopelijk gaat ZhuZhu het buitenleven ook nog waarderen. Wij houden er namelijk wel van. En hopelijk gaat Miep zo nog even mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-17 06:58 



 
Profiel   

Zijn jullie oudjes ook zo gefixeerd op eten? Jeanne hier haar ogen puilen bijna uit wanneer ze eten ziet en ze fixeert haar blik erop. Als we aan tafel zitten, bedelt ze als een bezetene :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 13:47 



 
Profiel   

Nee, Miep kijkt vaak vanuit haar mand toe hoever het eten staat. Daarvoor heeft ze geen zin om op te staan. Ze moeten bij mij achter de drempel uit de keuken blijven. Ooit stond ze daar te trappelen, nu wacht zevwel in haar mand :') . Behalve als ze vindt dat het tijd wordt om te eten. Dan gaat ze deminstratief achter de drempel zitten :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-17 17:14 



 
Profiel   

[ img ]

Deze moet ik toch even delen van Miep. Die kop! _O- ze waren lekker aan het spelen samen en je krijgt af en toe wat gekke bekken te zien! _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 22:57 



 
Profiel   

:') hahahah

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-17 23:36 



 
Profiel   

Ik lees nog altijd achter de schermen mee. Miep geniet echt zo te zien heerlijk.

En babootje leuk nest. :)

Hier mis ik Clyde nog altijd verschrikkelijk. Suerte is er wel natuurlijk, maar daar heb ik een ander soort band mee. En als klap op de vuur pijl mag mijn "oudste" pony volgende maand naar de dierenarts om met een beetje pech al zijn tanden eruit te laten halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 08:53 



 
Profiel   

Ik snap je gevoel helemaal. Heb Jenna's as im mijn nek hangen. Mis haar ook elke dag. Miep is anders, maar vermaakt zich nog goed. ZhuZhu is echt een leukerd, maar is geen Jenna. En vandaag moet mijn paard geopereerd worden met een aardige kans dat t mislukt. Dus dan miet ik ook van hem afscheid nemen. 2017 is niet mijn jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-17 09:22 



 
Profiel   

Vandaag voor t eerst mijn nieuwe hond meegenomen aan het paard en Miep kon dan even niet mee. Dus die was behoorlijk teleurgesteld en lag me de hele tijd aan te staren: mag ik ook nog wat doen?


[ img ]

Dus daarna met Miep gaan zwemmen. Vindt ze altijd leuk. Kwamen we vandaag een koppel nijlganzen tegen met hele kleine kuikens. Laat nest. Die waren wel wat bezorgd om dat lichtgevende oranje monster wat ook in de beek zwom...
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-17 15:14 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

Vandaag met de honden wezen fietsen. Moest nog met ze wandelen, maar daar had ik geen zin in. Dus de fiets gepakt. Was benieuwd hoe Miep t zou doen, maar ze ging als een speer. Ze vond t echt leuk! Rende nog vrolijk voorop en als ik dacht 'mss even wat rustiger aan' dan deed zij er nog een schepje bovenop en keek ze achterom van 'waar blijf je nou?' :=

Aan het einde van get rondje (4 km) was ze wel moe. Maar toch leuk. Ze doet t toch best nog goed voor 13,5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 16:24 



 
Profiel   

Rustig hier.

Miep nog steeds bij ons, maar ze wordt echt met de dag meer dement. Inmiddels poept ze zo n beetje elke in huis. Ze heeft t echt niet in de gaten en schrikt zich dood als het gebeurt. Het valt er gewoon uit. Vaak ook in haar mand. Wel zielig voor haar, maar ze kan er niks aan doen. Dus beloon ik haar als het gebeurt. Of ik klets vrolijk met haar.

Lekker wandelen vindt ze nog echt leuk. 1 a 2 x per week neem ik haar nog mee op de langere wandeling (7,5 km). Voor de rest doen we kortere wandelingen of soms een rustdag. Dan gaat ze alleen mee naar de paarden en ga ik koekjes zoeken met haar, ofzo.

Ik merk wel dat ze achteruit gaat. Maar ze heeft geen pijn (wel stram af en toe), nog veel lol, dus ik ben nog niet klaar om haar te laten gaan. En de drollen neem ik dan maar voor lief... :o


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:15 



 
Profiel   

Ik heb al een tijd niet gereageerd maar ga mezelf ontstippen. We hebben jack (14,5) helaas twee weken geleden in moeten laten slapen. Hij was echt op en kwam niet meer van zn plek, ad niet meer en wilde niet meer mee om zn rondje te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:33 



 
Profiel   

Ach Kimm... Y;( :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:35 



 
Profiel   

_kimm schreef
Ik heb al een tijd niet gereageerd maar ga mezelf ontstippen. We hebben jack (14,5) helaas twee weken geleden in moeten laten slapen. Hij was echt op en kwam niet meer van zn plek, ad niet meer en wilde niet meer mee om zn rondje te doen.

Sterkte :(:)

Jammer van de poep, maarja als je het er voor over hebt... Leuk dat Miep nog zo geniet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:40 



 
Profiel   

Sterkte Kimm.
Wij gaan maandag terug naar de da. De kwaadaardige bobbel in Jacks bek is plotseling weer terug. Wat groeit zo’n kreng hard. Ik vrees dat we het nu moeten aankijken, want ik zie het voor de hond niet zitten om haar weer te opereren. En dan over 7 weken weer? Ze is nog een blij ei die vreet als een dijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 22:02 



 
Profiel   

Sterkte Kimm :(:)

Fijn dat Miep er nog steeds is! En nog kan genieten van een rondje wandelen.

Onze ouwe is er ook nog steeds. Hij was 3 weken geleden ziek en dacht echt dat het klaar zou zijn. Maar wonder boven wonder is ie weer opgekrabbeld en is nu weer super vrolijk. Als ik thuis kom komt ie meteen overeind en vrolijk naar mij toe. Hij is wel echt heel erg op eten gericht echt heel erg, als mijn vader aan het wandelen is en hij komt vrouwen met andere honden tegen doet Jamie meteen overal snuffelen voor snoepjes en die vindt ie vaak ook en dus krijgt ie ze ook 8-) Ach ja.
Van de week wilde die zelfs weer met zijn bal spelen! En hij loopt nog dik 2 uur per dag. Was meer maar dat red ie niet meer. Maar 2 x een uur en dan nog een klein rondje gaat hartstikke goed. Nu staat hij wel vol op de pijnstillers voor de artrose maar zijn hart is nog goed. Dus voorlopig gaan we er vanuit dat hij nog een poos bij ons mag blijven, moet er nog niet aan denken om afscheid van hem te nemen. Het is zo'n leuke hond, zo'n apart karakter die krijg je nooit weer. Dus we genieten nog erg van hem.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 22:06 



 
Profiel   

Ook mijn 14 jarige gaat langzaam achteruit :( vandaag langs dierenarts geweest omdat hij last van zijn rug heeft.. ze vermoeden artrose en heb pijnstillers meegekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 00:41 



 
Profiel   

Ha Namiro. 14 jaar al. Wat voor hond heb je?

Miep heeft ook artrose is de rug. I heb daar ooit goudkorrels voor laten inspuiten. Werkt als een tierelier! Naar omstandigheden gaat Miep nog steeds super. Maar vreselijk dement en dus allemaal zenuwen beklemd, waardoor ze te pas en te onpas poept. Maar verder gaan we gewoon door :')

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 08:02 



 
Profiel   

Jack russel. Ow ow dement := en goudkorrels zal ik is mijn achterhoofd houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:16 



 
Profiel   

Ik weet niet of je goudkorrels nog wil doen met 14, als hij al slecht wordt. Maar als hij alleen slecht wordt door de artrose is het echt een (wel dure) aanrader. Ik hoef echt geen pijnstillers meer te gebruiken. Heel soms, bij bijv vakanties, als we flinke wandelingen maken, dan geef ik haar wel een pijnstiller. Dan is ze wel erg stram. Maar verder niet.

Ik heb die goudkorrels trouwens ook laten doen bij mijn Belgisch trekpaard die zijn knie aan gort had gedraaid. Bij de da was hij uitbehandeld. Bij Laarakker goudkorrels laten doen en hij loopt weer als een kiviet.

Ik had het van een kennis die haar hond met 2 jaar in haar heup had. Ook goudkorrels gedaan. De hond is 14 geworden en nooit meer een dag kreupel gelopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 09:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 51 [ 1262 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 51  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen