Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:27

Ik heb net het topic vanaf het begin weer helemaal doorgelezen. Heel wat afscheid moeten nemen van onze vrienden.

Gisteravond en vanmorgen dacht ik nog, dat ik
Het wat had overdreven met het wandelen en zwemmen met Miep. Ze was aardig stram. Dus vanmorgen gereden zonder de hond mee te nemen en ze kwam daarna meteen verhaal halen: hoezo mocht ik niet mee?! >;)

Vanmiddag met vriendin en haar hond flinke eandeling gemaakt en die gekke meid ging als een speer! Geen centje pijn! Mss wordt zo ook nog 16 :o

Ik geef haar ook weer Cholodin. Dat werkt zo goed voor haar geestelijke gesteldheid. Ze wordt weer helemaal alert!

CarinaR

Berichten: 11951
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 22:51

Wat s dat wat je geeft?

Ik zit momenteel een beetje op een punt, dat ik niet weet waar goed aan te doen.
Ik heb een beetje een onderbuik gevoel, t klopt gewoon niet.
Maar naar de dierenarts gaan, vind ik ook weer te ver gaan.
Hij s minder blij. Bij de ponys niet meer enthousiast.
Maarja, hoort dat bij t ouder worden? Pijn geeft ie niet aan, en met voelen aan zn lijfje ook niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:20

Cholodin! Echt hoor! Miep had het vorig jaar ook. Depressief, nergens meer zin in, niet meer vrolijk, ineens heel angstig. Ik las over demente honden. Dat soort symptomenhoren daar ook bij. Geestelijke gezondheid gaat soms ook achteruit. Ze raden dan Cholodin aan. Ik ben het gaan proberen en binnen een week resultaat. Na een paar maanden ging het zo goed, dat ik daar weer mee ben gestopt. Maar na de dood van haar maatje werd ze weer depressief. Sinds een week geef ik het weer en nu gaat t weer goed.

http://www.medpets.nl/cholodin/?gclid=C ... 0wodnj8FeA

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:22

Mijn vent zou vandaag 15 zijn geworden
Afbeelding
Afbeelding

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 09:45

Carolina extra sterkte vandaag.

En wat een leuke oudjes :)

Vandaag ga ik pijn medicatie ga ik vandaag ophalen. Ook hoop ik dat Clyde dan nog een keer mee kan naar de soesterduinen hik vind dat zo leuk.
Hij heeft nog geen pijnstillers, hij gaat nu pijnstillers krijgen waar hij niet stoned van word. Ik wil dat hij nog geniet. Gisteravond kwam een vriendin zijn favo kluiven brengen. Meneer wou gelijk ze persen begraven in de tuin. Dus hem geholpen. Vandaag zal hik ze willen gek beest. Eerst een dag in de grond en dan pas gaan op kluiven

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 14:51

Hoe houden jullie het met dit weer een beetje leuk voor jullie honden? Dommel heeft echt last van de hitte. Werkt dat alcohol op voetkussentjes goed?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:20

Ik beb dat alcohol op de zooltjes toen alleen gedaan met hoge koorts. Samen met het koelen van de oren ging dat heel goed. De temperatuur ging van 40,4 naar 39,5 graden. Zo met warm weer heb ik het nooit geprobeerd.

Ik ga met Miep koekjes zoeken (binnen). Is ook aardig intensief. Doe ik 3-4 x op een dag. Verder even snel plassen. Normaal ga ik ook met haar zwemmen, maar we hadden gisteren even een spannend momentje. Ze is niet zo sterk meer in de achterpoten en ik ben steeds bang dat ze verdrinkt. Gisteren wou ze er ergens uit waar het eigenlijk niet kon. En er stond te veel riet en brandnetels om haar te kunnen helpen. Ze is er uiteindelijk wel uit gekomen, maar ik vond t niks. Dus ik heb een zwemvest voor haar gekocht. Die komt, hopelijk, morgen binnen. Dan gaan we weer zwemmen. Want dat vindt ze echt heel leuk. Anders heel vroeg op om te lopen. Maar het is wel behelpen. Ik vind dat hete weer zelf ook echt niet leuk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 15:54

@fabster, doe je je hond al aan een lange lijn? Dan kan je ook beter ingrijpen als het niet goed gaat in het water.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-17 16:12

Er staat een enorme rietjraag tussen het water en de kant. Daar blijft die lijn dan in hangen. Dat vind ik niet handig. Maar met dat vest kan ik nog wel zo n drijflijn bestellen. Mss dat dat wat doet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 17:50

Afbeelding

Zwemvest gekocht voor Miep. Ze was er echt blij mee. Voor het eerst weer hele stukken gezwommen. Ze wou er echt niet uit! En het handvat is ook handig om haar te helpen op de kant te komen. Vond ze ook fijn. Iedereen blij!

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:22

Fabster schreef:
[ [url=m/lTpxf3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zwemvest gekocht voor Miep. Ze was er echt blij mee. Voor het eerst weer hele stukken gezwommen. Ze wou er echt niet uit! En het handvat is ook handig om haar te helpen op de kant te komen. Vond ze ook fijn. Iedereen blij!

Oh wat leuk <3 Is ook wel een goeie voor Dommel, zo'n zwemvest

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 18:33

Goed voor de spieren. In deze hitte ook lekker voor de beweging. Ze zal morgen wel spierpijn hebben :+

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:01

Wat super zeg genieten voor Miep :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 22:03

Ze had net al gietende spierpijn. Moest haar uit haar bed helpen om te kunnen eten. Maar even een pijnstillertje geven :D

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 10:22

Clyde zat vanmorgen ook bijna in de sloot. Hij kan echt niet meer zwemmen. Dus was blij dat ik op tijd hem.kon pakken. Vind het wel sneu maar ik heb een plastic babybadje staan voor hem waar hij in kan stappen koelt hij wel iets af. OK mijn jonge hond gaat er in liggen met zijn hoofd op de rand :') de mafkees

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 08:28

Indestal schreef:
Ik ga overleggen, beetje zeuren... :D

Hebben nu 2 honden, en hiervoor 3, feit is dat hij er geen 3 wil....maar soms valt hij wel weer voor een hond...zo een oudere herder mer filmpje op asiel, die was diezelfde week weg, anders hadden we hem gehaald.


Indestal, heb jij de oude vizsla toch genomen? Hij staat nu op gereserveerd. Ik ben zo blij voor hem!

SIMBA Vizsla op leeftijd wil dolgraag asiel verlaten!
http://link.marktplaats.nl/m1152199420? ... nt=app_ios
Ad

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 14:47

Vandaag weer lekker Miep meegenomen op buitenrit. Het tempo passen we aan, want na een stukje draven (en Miep even gestopt om te snuffelen) haalt ze ons nooit meer in. Vroeger kwam ze dan makkelijk voorbij sjezen, maar nu zie je haar in galop ploegen := . Dus we doen bet rustig aan.

Miep is echt wel weer opgeknapt. Heeft weer zin in dingen en wil graag mee. Op buitenrit is nog nirt zo makkelijk, met haar. Vroeger kon ze ook aan de weg gewoon los. Maar haar geestelijk vermogen gaat ook wat achteruit en ze kan nu zo ineens de weg op lopen. En als ik dan roep dat ze aan de kant moet, raakt ze in de war en gaat ze op slot. Blijft ze dus gewoon op de weg staan :roll: .

Dus tegenwoordig moet ik haar aanlijnen op sommige plekken en vanaf de fjord lukt dat nét, als iedereen even mee werkt. Jenna was 20 cm groter en dat ging prima. Maar Miep is net even te klein, durft niet al te dichtbij te komen en Cajra raakt dan ongeduldig en gaat dan alvast lopen :roll: . Dus het was lekker ontspannen. Laatste 2 km aan de weg maar ernaast gaan lopen. Maar goed, toch weer een rondje van 7,5 km gemaakt en ze kon echt nog wel even. Dus dat vind ik goed nieuws.
Afbeelding


En daarna natuurlijk mee eten met de paarden :D


Afbeelding

Ze blijft keurig wachten tot peerd is uitgegeten, maar als hij klaar is, duikt ze meteen de bak in om hem schoon te likken :=

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:35

Wat een leuke fjord heb je Fabster :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 15:47

Is ook een bejaarde. 26 is ie en met pensioen. Dus hij krijgt extra voer. Vindt Miep niet erg :D

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 09:35

Genieten zo nog van Miep. Heerlijk :)

Hier d-day voor Clyde vandaag. Voelt zwaar, al weet ik dat dit het eerlijkste is

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:16

O bah, testebeest! Heel veel sterkte! :(:) Y;(

Carolina87

Berichten: 400
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: aan zee

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:31

Sterkte vandaag en de komende periode.

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 10:41

Veel sterkte!

CarinaR

Berichten: 11951
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:22

Sterkte

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 12:57

Dank dames, heb het ook zwaar. Al weet ik dat dit het beste is.