Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:17

Jeetje Fabster dat je hond nog met het paard mee kan. Dat vond Timo altijd prachtig, maar lukt helaas echt niet meer. Ik ben bang dat wij ook een ritje naar de DA moeten maken voor een check up, hij drinkt ineens veel meer, en plast dus ook veel meer. Ook in de nacht moet hij er uit. Hij ligt ook anders is mijn indruk. Beetje moeilijk uitleggen, maar waar hij voorheen meer languit op zijn zij lag ligt hij nu vaker op zijn buik.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:39

De honden mee aan het paard zijn wel de stapritjes. Vroeger veel in draf en galop ook. Dat vond Miep altijd fantastisch! Ging ze wedstrijdje met het paard doen. Nu nog daagt ze tijdens de rit uit tot hoger tempo. Maar dat moeten we echt overslaan. Dat kan niet meer. Dus de buitenritten met dochter dan gaan ook de honden mee. Dan gaan we toch niet zo snel :D .

Dat klinkt als een nierprobleem, SusanH. Hoop t niet....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:51

Idd dat dacht ik ook al. Hij zit onder de bulten, dus zou me niet verbazen als er in zijn lijf zelf nog veel meer zit. En dat moet een keer ergens een probleem opleveren. Hij ligt nu trouwens wel weer op zijn zij.

Stapritjes doen wij niet, daar is ons paard niet geschikt voor :') die wedstrijdjes met het paard herken ik wel, deed Timo ook. En als we dan weer terug naar stap gingen sprong hij altijd even tegen de neus van het paard op. Waren echt maatjes samen, ons vorige paard en Timo. Hij beschermde Kilian ook tegen opdringerige honden. Zo mooi om te zien. Die werden heel subtiel op afstand gehouden. Of iets minder subtiel als ze echt op de staart of de achterbenen af gingen. Dan was het snel bekeken en dropen ze af. Scheelt dat Timo in een vorig leven straathond was en dus perfect hondentaal spreekt.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:14

Klinkt heerlijk Susan. Jouw paard en hond. Minder van zn problemen. Rot hoor.

Onze bulten prinses lag gisteren te trillen. Rode oren (koorts?). Nu is ze weer fit en vrolijk. Waar gaan we de grens leggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:21

Sja, dat van die problemen, je weet dat die gaan komen met een oude hond. Maar leuk is anders. We willen hem nog niet kwijt. Waar leg je die grens idd. Zo lastig. Op zich is hij verder prima, en als het vrij simpel te verhelpen is doen we dat uiteraard. Maar iedere nacht eruit is ook geen pretje, en ik merk dat mijn man de grens elders heeft liggen als ik.

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:43

Hier ook verschil in denkwijze. Dochter en ik zeggen eerder " tot hier en niet verder". De mannen gaan langer door. Met de paarden en met de honden. Maar ja, zo ver zijn we nog niet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 11:47

Hier is het precies andersom, mijn man vindt sneller dat het "klaar" is dan ik.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:10

Je weet het echt als het genoeg is. De hond straalt dat ook uit. Tot die tijd is het gewoon een senior met ongemakken. Krijgen wij later ook.

Anders maak je toch gewoon een soort kattenbak voor je hond? Voor 's nachts, bedoel ik.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:10

Vanmorgen urine weg gebracht, nu wachten op de uitslag. Net gebeld, maar nog niet alles was bekend. DA bel straks zelf terug. Ben benieuwd, geen idee (behalve blaasontsteking en diabetes) wat je nog meer uit urine kunt halen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:33

Nierfunctie volgens mij ook.

Ik heb nu ook een krakkemikkige hond. En dan niet eens de oudste. Die van 9 loopt vaak zomaar ineens kreupel op haar linker voorpoot en nu is er rechtsachter ook iets aan de hand. En daar blijft ze dan zo aan likken, dat ze een mooie hotspot heeft. Dus weer een kap om. Maar ik vrees voor artrose.

mala26

Berichten: 5012
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:53

Hiep Hiep Hoera Jamie 13 jaar!



Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:08

Hieperdepiep!

Miep bijna. Op 25 maart. :o

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:36

Wij hebben vanavond onze Timo in moeten laten slapen. Ik mis hem nu al vreselijk ;( het zat helemaal fout. Verschillende tumoren in zuin buik en 1 was gaan bloeden waardoor hij een interne bloeding had. Beste keus was om hem te laten gaan.

mala26

Berichten: 5012
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:40

ah nee Susan... wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:44

SusanH schreef:
Wij hebben vanavond onze Timo in moeten laten slapen. Ik mis hem nu al vreselijk ;( het zat helemaal fout. Verschillende tumoren in zuin buik en 1 was gaan bloeden waardoor hij een interne bloeding had. Beste keus was om hem te laten gaan.

Heel veel sterkte Y;(

rien10
Berichten: 14775
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:50

Sterkte hoor.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:14

Zo verdrietig, sterkte!
Het is nu bijna een week geleden dat onze Dingo ingeslapen werd.... Zo stil in huis :(

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 06:18

Sterkte Susan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 07:05

O bah SusanH! Wat vreselijk! Heel veel sterkte met dit verlies! Y;(

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 07:14

Wat spijtig om te horen Suzan, dan kloptje je gevoel helaas. Veel keus had je niet.


Lis het zal nog wek wel even duren. Wil je straks kijken voor een nieuw maatje?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:39

Ik hoop dat mijn ogen nog droog worden, kan sinds gisteravond alleen maar huilen ;( vind het vooral zo sneu dat hij er al een tijdje mee liep. Maar dat zei de da ook, dat doen sommige honden. En hij is een ex straathond, zijn instinct is altijd geweest geen zwakte te tonen. Dank jullie voor je lieve woorden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:59

Toevallig hebben we een maand geleden de kat van mijn dochter in laten slapen. 19 was hij en ik heb m ooit als baby meegenomen uit India. Hij was krakkemikkig, maar zo sterk als een beer. Elke jaar liet ik zijn bloed controleren en altijd goed; nieren en leverbals van een jong katje. Tot hij ineens niet meer wou eten en wat ging hijgen. Naar de DA, bleken zijn longen helemaal vol met tumoren. Dat had ik echt niet zien aankomen. DA heeft er met het luisteren naar hart en longen ook nooit wat van gemerkt. En zulke tumoren groeien echt niet in een paar weken.

Dus geef jezelf niet de schuld. Dieren zijn anders dan wij. Ongemakkenlaten ze liever niet merken en ze gaan gewoon door. Je hebt goed gehandeld en je hebt hem ook goed behandeld. Hij heeft een mooi en lang leven gehad. En ondanks het vreselijke verlies, mag je daar ook blij mee zijn.

MyWup

Berichten: 2523
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 11:02

_ENGEL_ schreef:
Wat spijtig om te horen Suzan, dan kloptje je gevoel helaas. Veel keus had je niet.


Lis het zal nog wek wel even duren. Wil je straks kijken voor een nieuw maatje?


Dat weet ik niet, ik ben bang dat het tegenvalt, Dingo was in alles heel makkelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 12:51

Dank je fabster. Ik weet dat ook wel. Maar je gaat toch denken heb ik eerder iets gemist. Het was een hele harde voor zichzelf en voor ons wilde hij nog zo graag. Hij heeft idd een mooi leven gehad ik denk met plezier terug aan alle momenten samen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 13:05

Lieve SusanH; natuurlijk heb je iets gemist! Die tumor natuurlijk! Net als ik dat heb gemist en de DA hier ook! Sommige dingen kun je gewoon echt niks aan doen. Maar zeg dat je het wel had opgemerkt. Dan wat? We praten over een ziekte waar mensen ook nog steeds aan overlijden.

Je hebt het echt goed gedaan. Maar schuldgevoel is niet goed voor je. En niet nodig. Je hebt t goed gedaan en je hebt hemeen heerlijk leven gegeven. Meer kun je als 'baas' niet doen.

Mijn dochter had dat ook; wat als we het nou eerder hadden geweten? Hadden we dan nog iets kunnen doen? Maar het antwoord is: nee. Dan had je je alleen óf langer zorgen gemaakt en je blauw betaald aan middelen die het mss een paar maanden uitstellen, óf je had jehond eerder laten inslapen. En alsje daar nog denkt, dat dat dan beter was geweest; als hij echt ondragelijk had geleden, had je het echt wel gemerkt