Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:49

Ligt aan de hond. Die van mij is ook 9. Maar dat is een grote hond (zwarte Russische Terrier) met een gemiddelde leeftijdsverwachting van 10. Voor haar ras is ze dus ook al echt bejaard.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:30

Fabster schreef:
Ligt aan de hond. Die van mij is ook 9. Maar dat is een grote hond (zwarte Russische Terrier) met een gemiddelde leeftijdsverwachting van 10. Voor haar ras is ze dus ook al echt bejaard.

Dat is waar. Bliksem is ook een Entlebucher Sennenhond, net als Saartje. Entlebuchers worden over het algemeen wel oud. De DA geloofde niet dat hij al bijna 9 is. Hij schatte hem op n jaar of vier. Het is zo'n blij ei. :D

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:15

Dommel wordt zelfs nog wel eens voor puppy aangezien, terwijl hij toch echt al 12 is, haha.

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:43

Kijk weer om het hoekje, tijd moet hier geweest.

Iedereen veel sterkte met het verlies van hen maatje.

Clyde van mij is er nog steeds, afgelopen zaterdag 15 geworden en dat voor een grote hond. Moet wel zeggen dat ik het besluit heb genomen als hij nu met het mooie weer niet verbeterd, ik hem voor de winter laat inslapen. Opstaan gaat moeizaam en daarbij moet ik hem helpen. Dit geeft hij zelf aan. Hij heeft HD en ik vermoed een lage rug hernia.


Afbeelding

Zijn trouwe oog :)
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:57

Is het een herder, Testebeest? Voor zo n grote zeker een bele leeftijd!

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:23

Fabster Clyde is een greyhound x Mechelse herder. Als pup van 6 maanden samen met zijn zusje van straat gehaald hij is 68 cm schofthoogte dus wel aardig aan de maat inderdaad

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 11:59

Een hele mooie hond!

Geen wegloper als ie los loopt? Ivm zijn windhondenbloed.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:04

Iedereen nog bedankt voor de adviezen! We hebben inderdaad besloten om haar niet te laten opereren aan de gezwellen onder haar buik. Het ziet er nu rustig uit en Kaya lijkt verder ook nergens last van te hebben. Hopelijk blijft dat voorlopig zo.

Van de week nog wel even foto's van haar gemaakt. :D
Afbeelding

Samen met de pup, die mocht haar bot niet hebben, dan is ze nog helder en fel genoeg hihi. Echt bijten doet ze nooit maar ze kan wel heel goed waarschuwen en dat is voor pupsel genoeg haha
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:23

Wordt de pup tenminste netjes opgevoed in hondentaal. Is altijd fijn. Mijn oude Miep is ook zo n goede moeder. Ze is in het echt nooit moeder geworden, maar ze heeft best wat puppen opgevoed, waaronder mijn andere hond. En Jens is niet zo n gezelligerd, zeker niet met andere honden. Maar Miep stond er dan altijd tussen om de pup te beschermen tegen Jenna. Zó mooi om te zien! De honden zouden eigenlijk ook gewoon 30 of 40 moeten worden....

Babootje

Berichten: 26363
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:57

Voor wat betreft gezwellen/gezwelletjes kan ik zeggen dat het voeren van golden paste (kurkuma pasta) bij die van ons heeft geholpen. Geen operatie nodig. Bij komend voordeel is dat het blijkbaar goed is voor het gebit (de tanden worden weer witter).
Als er echt sprake is van een agressieve kankersoort zal het misschien niet helpen (alhoewel proberen kan altijd), maar het is onstekingremmend en heeft in ieder geval bij onze hond positief effect gehad.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:20

Dat is een goeie. Kan ik ook wel eens proberen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 07:31

Ben ik al die tijd voorbereid geweest op het einde van Miep (13), ontglipt Jenna me bijna. We zijn al 2 maanden aan het dokteren, maar ze blijft ziek (in fases dan). Afgelopen dinsdag voor de 4de keer hoge koortst in 2 maanden. En ze loopt al 2 maanden met een kap op. Ze zat nog vol aan de antibiotica en toch weer koorts. Dus dinsdag meteen naar de DA en haar binnenste buiten laten keren: longfoto's, bloed, buikecho. Niks! Wel lage bloedplaatjes en witte bloedcellen, wat wijst op een infectie, maar verder niks te zien. Dus andere antibiotica en op hoop van zegen.

Woensdag had ik les met mijn paarden, maar toch eerst met de uitslagen gaan zoeken op internet met mijn juf voor een mogelijke verklaring. Wij dachten allebei tekenziekte (zijndacht Lyme en ik Erlichia). Het ging inmiddels zó slecht met Jenna, dat ik al plannen voor inslapen begin te maken. Wij gaan volgende week op vakantie en ik ga geen doodzieke hond bij de oppas achter laten, zonder dat er uitzicht op verbetering is.

Gisteren toch Laarakker gebeld. Daar had ik al een afspraak staan, maar pas op 22 mei. Kon ik gelukkig toch met spoed terecht gisteren en zij haalden er inderdaad Lyme en Erlichia uit. Dus terug naar mijn eigen DA om de medicijnen daarvoor op te halen. Die sputterde nog wat, maar aangezien ze het zelf ook niet wist en geen alternatief had, toch de medicijnen mee gekregen. En nu dus echt op hoop van zegen. Ze zou er met 3-4 dagen echt op moeten reageren. Zo niet, dan zit er mss toch ergens een tumor verstopt, die niemand heeft kunnen vinden. En dan stop ik er mee. We gaan dinsdag weg, dus ik hoop echt dat ze opknapt.....

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 10:02

Bah, dat klinkt echt naar. Stekte ermee!

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:32

Fabster : Heb je ook een endoscopie gedaan om maagzweren uit te sluiten?

Mijn hond heeft voedselallergie wat maagzweren geeft. Indien deze gaan bloeden kan dit ook dit beeld geven.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 22:36

Nee, niet gedaan. Maar ze is vandaag een heel stuk beter. Dus ik denk dat de diagnose nu goed zit. En hopelijk knapt ze nu op.

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:23

Fabster hoe gaat het nu met haar?
Over je vraag of Clyde een wegloper is. Nee totaal niet, hij vind rondschumen geweldig, maar ow wee als hij mij kwijt is.

Afgelopen week bij een bevriende dierenarts geweest met hem. Ik wou eerlijk weten wat hij denkt. Zijn woorden, heeft hij nog lol eet hij goed wil hij met je mee. Houden zo. Zijn hart is nog prima ja hij is stram vooral in de ochtend maar hij geeft nog lol. Soms wilt hij meer dan hij nog kan maar daar moet ik op letten.
Afgelopen dinsdag met de agility groep van mijn jonge hond naar de soesterduinen geweest. Hem ook mee genomen. Hem tussen al het jonge grut. Maar meneer legde het haarfijn uit hoe een roedel werkte. Wat een verschil met de keer ervoor kwa wandelen. Zelfs de loopse teef (dag1) was helemaal blij met hem, zij ging bij hem in de buurt lopen. En als er een reu kwam om haar lastig te vallen. Was 1 blaf-grauw genoeg en kozen ze het hazenpad haha.
Niet een mooie foto van Clyde maar dit was dinsdag
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:48

Jenna is gelukkig goed opgeknapt, Maar Miep is heel ziek geworden in mijn vakantie. Mijn ouders zijn met haar naar de DA geweest. Pijnstillers erin en even afwachten. Ze loopt wat mank nog (af en toe), maar net ook overgeven. Even een paar dagen afwachten. Volgens mijn ouders wou ze niet meer gaan liggen of staan, niet meer eten en zat ze te bibberen. Dat lijkt me niet gezond. Dus ik wacht even het weekend af en dan gaan we maar weer eens bellen....

testebeest

Berichten: 4619
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: leusden

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:56

Arme Miep, hopelijk knapt zij nog een beetje op

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 10:26

Sterkte voor en met alle zieke 'oudjes'.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 13:21

Gisteren zijn we even met de honden gaan wandelen. Kon ik ook even zien hoe het met Miep ging. Nou, die ging als een kogel! Had er echt veel zin in! Alleen... het ging niet al te soepel. Ze heeft verlammingsverschijnselen op de achterhand. Mijn gok is dat er een zenuw knel zit. Ze heeft (oa) spondylose en dan kan dat gebeuren. Maar aan haar enthousiasme te zien, heeft ze er nog wel veel zin in. Ik ben dus voor de grap eens gaan zoeken op hondenrolstoel. Maar eerlijk gezegd wordt dat een serieuze optie. Ik zal wel even bloed laten trekken om te kijken of de rest vh lijf het nog een beetje doet, maar anders vind ik het niet verkeerd. En nog wel te betalen ook.

http://www.hondenrolstoel.nl/?page=fotos

Verder gaat het met Jenna best goed. Ik ben nog eens in het Lyme gebeuren gedoken en heb een onderzoek gevonden van de Universiteit van Utrecht. Als ik dat zo lees, heeft zij al zeker een jaar of 7 Lyme. We zijn met alle afzonderlijke symptomen in de loop der jaren bij de DA geweest (epilepsie, kreupelheden, sloomheid),maarniemand heeft daar ooit aan gedacht. De vraag is dus of ze er echt helemaal vanaf komt. Maar voorlopig doet ze het nog.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:59

Ik kijk vaak op asiel sites naar de senior honden...heb er al een paar weggetrokken...die zijn zo lief en leuk!

De oudste werd geschat rond 18... de dierenarts had nog nooit zo een oud hondje gezien..helaas kreeg hij uitzaaiing door een tumor...zo jammer dat oude honden tumoren krijgen....ik geloof zeker dat hij er anders nog was...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:38

Indestal schreef:
Ik kijk vaak op asiel sites naar de senior honden...heb er al een paar weggetrokken...die zijn zo lief en leuk!

De oudste werd geschat rond 18... de dierenarts had nog nooit zo een oud hondje gezien..helaas kreeg hij uitzaaiing door een tumor...zo jammer dat oude honden tumoren krijgen....ik geloof zeker dat hij er anders nog was...


Kan ik deze dan bij jou 'aansmeren'? Ik vind deze zo zielig! En ik ben gek op vizsla's! Alleen zit ik zelf vol met honden. Hier is de max 2 honden. Ik probeer deze al een tijdje geplaatst te krijgen.

SIMBA Vizsla op leeftijd wil dolgraag asiel verlaten!
http://link.marktplaats.nl/m1152199420? ... nt=app_ios
Ad

Ik bemiddel hier trouwens niet voor, hoor. Heb er niks mee te maken. Maar kwam deze tegen. Ik kijk ook altijd naar honden, mocht het zover komen dat er hier iets overlijdt.

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 12:52

Te groot voor ons helaas en dat jachtinstinct in combinatie met katten lijkt me geen goede :n

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:39

Ik geloof niks van dat jachtinstinct met die katten. Ze is wat ouder en deze honden kun je heel makkelijk duidelijk maken wat wel en niet mag. Dusik denk dat dat wel los loopt. Maar groot is ze wel, ja.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:52

Fabster schreef:
Indestal schreef:
Ik kijk vaak op asiel sites naar de senior honden...heb er al een paar weggetrokken...die zijn zo lief en leuk!

De oudste werd geschat rond 18... de dierenarts had nog nooit zo een oud hondje gezien..helaas kreeg hij uitzaaiing door een tumor...zo jammer dat oude honden tumoren krijgen....ik geloof zeker dat hij er anders nog was...


Kan ik deze dan bij jou 'aansmeren'? Ik vind deze zo zielig! En ik ben gek op vizsla's! Alleen zit ik zelf vol met honden. Hier is de max 2 honden. Ik probeer deze al een tijdje geplaatst te krijgen.

SIMBA Vizsla op leeftijd wil dolgraag asiel verlaten!
http://link.marktplaats.nl/m1152199420? ... nt=app_ios
Ad

Ik bemiddel hier trouwens niet voor, hoor. Heb er niks mee te maken. Maar kwam deze tegen. Ik kijk ook altijd naar honden, mocht het zover komen dat er hier iets overlijdt.



Ik ben gek met Vizla's...zou hem zo gaan halen...je ziet ze amper in asiels hier..

Maar een grote maar....wij wonen buiten, in een gebied vollop met konijnen, hazen, muizen, ratten, eenden, etc....en mijn erf is deels door water en deels door weidepalen omheind...familielid heeft 2 galgo's uit Spanje...daar zijn we al zo vaak achter aan gegaan door de akkers hier achter......dat ze nu vast moeten in huis omdat ze de spat nemen als de deur open gaat...

Ik krijg mijn man niet zo ver...maar ooooo zou hem nu meteen willen reserveren...maar hond moet hier aan de ketting en alles loopt hier buiten, paarden en honden door elkaar...balen!!!!