[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:57

Levend voer word hier altijd erg gewaardeerd. Watervlooien zijn duidelijk de favoriet bij de vissen, rode muggenlarve bij de garnaaltjes. :)

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 14:57

Ik storm hier weer even binnen vanuit de meeleeshoek met wat foto's van m'n nieuwste bakje :)

Ik moet de kabels enzo nog wat netter afwerken met eventueel een zwart plaatje aan de achterkant maar dan is ie zo goed als klaar :)
Een juwel van 60 cm
Afbeelding

Vanuit deze hoek zie je het aquarium en daar heb ik het ontwerp ook naar gemaakt, ben er blij met hoe het eruit ziet vanuit de invalshoek!
Afbeelding

Afbeelding


Met de eerste bewoners vanuit het oude bakje :)
Afbeelding

Afbeelding

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 15:22

Hallo :D
Ik kom hier even binnenvallen, Heb een tijd geleden (miss wel 2 jaar inmiddels) hier wel meegepraat,toen woonde ik nog bij mn ouders met 2 60L bakjes.
Afbeelding

Ongeveer een maand nadat ik op mezelf ging wonen is in aquarium lek gegaan, waarschijnlijk toch van het vervoeren/verplaatsen. Toen nog een nieuwe 60 liter gehaald, Maar toen ik ging samenwonen met mijn vriend, Die toch weggedaan.

Nu eindelijk groen licht!! Ik mag weer een bak! *\o/*
Ben al druk aan het zoeken en vergelijken, en waarschijnlijk wordt het deze; klik

Voorpret dus hier.. nu de vraag; we (vriendlief en ik) willen graag zwart zand erin, echt fijn dus, geen grind, maar; wáár is dat te vinden en geschikt voor het aquarium, hoeveel hebben we nodig, en gaan bijv. Corydoras' er niet zo in wroeten dat je planten elke keer bovenkomen?

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:57

Ziet erg erg goed uit Albion. :)

De hornbach heeft wel fijn zwart zand geloof ik maar is wel flink aan de prijs. leuk die voorpret he. :)

Ik heb vandaag mijn Green spotten pufferfish op lichtbrakwater over gezet, uiteindelijk is het doel om vol op zeewater te zetten. Maar dit kost nog even tijd. Helaas zijn er weinig spullen die ik kan gebruiken aangezien ik om de week het zout gehalte moet gaan verhogen. Als het vol zeewater is dan komt er levend steen in ofzo. Dat moet ik nog even bekijken, dus een hele lege bak.. :P

Afbeelding

Of ik ga voor dit stuk maar om hem compleet te krijgen gaat me dat aardig wat centjes kosten.

Afbeelding

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:26

Vraagje: Ik kan een testkoffer overnemen, alleen is de tht verstreken. Kan dit kwaad, als in, werkt het dan nog wel naar behoren?

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:35

Ik zou het niet meer aanschaffen, er zit niet voor niks een datum op en zo duur zijn die sets toch ook niet?

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:39

Had er van de week 1 in handen en die moest toch €99 kosten, dat vind ik best veel omdat ik niet weet of ik wel doorga met mijn aquarium.....

craiester

Berichten: 617
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: limburg

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:31

*komt binnenvallen* zwart zand van de hornbach is niet enorm geschikt voor corydoras. Ik heb het zelf ook en valt wat tegen. Is eigenlijk gewoon fijn afgerond grind. Echt zwart zand vinden is moeilijk. Heb er ook lang naar gezocht maar je vind gewoon klein grind..

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:29

Zwart zand is er niet, niet natuurlijk in ieder geval. Dan zul je al naar gekleurd zane moeten gaan kijken.

Wil je perse een donkere bodem kun je het beste een terrasje maken met normaal zand voor de cory's en ze altijd daar voeren.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:39

lemanthia schreef:
corydora sterbai en de corydora albino
m/6nSZov.jpg


Leuk, die sterbei hebben wij ook. Vind het leuke actieve dieren.

Samblabla, ik vind die neokoraal in hysterische kleuren echt vreselijk :o

Albion; leuke bak heb je zo!

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 12:44

craiester schreef:
*komt binnenvallen* zwart zand van de hornbach is niet enorm geschikt voor corydoras. Ik heb het zelf ook en valt wat tegen. Is eigenlijk gewoon fijn afgerond grind. Echt zwart zand vinden is moeilijk. Heb er ook lang naar gezocht maar je vind gewoon klein grind..


Ik heb hier van dat fijne zwarte zand van de hornbach en dat is juist echt heel mooi fijn zand. Ze hebben wel verschillende merken/soorten, dus idd wel even kijken. :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 15:17

Bedankt voor de tips :D
Jammergenoeg geen hornbach in de buurt dus kan het niet even gaan bekijken/voelen.

Ons plan is nu om voor een 1 meter bak te gaan, En dan 1 betta man, groepje cory's(en/of kuhlii's ) voor de bodem en een groepje tetra's oid voor de middenlaag.

Wilde eigenlijk graag een school pareldanio's, die had ik vroeger ook, maar las dat die eigenlijk altijd wildvang zijn -O-

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 17:42


Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:14

Blablabla, gaaf zeg dat je over wil op zeewater. Dat echte koraal vind ik altijd zó mooi, maar die prijzen pff...

Prachtige bak Albino, heel chique gedaan!

Zwart zand heb ik volgens mij al meerdere keren zien liggen van het merk Aquariumfans, maar geen idee of dat gecoat is?

Ons vervelde kreeftje net:



Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 22:18

Zwart zand is er inderdaad wel maar echt altijd gecoat, verder geen probleem ofs, maar voor de mensen die echt aan nature scape doen is dit echt not done om te gebruiken haha'

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 12:33

Ghihi, mijn huis heeft mijn wens voor ooit een mooi groot aquarium maar op eigen initiatief vervuld. Honderdzestig liter water in de kelder. XD


Hier trouwens iemand die appelslakken wil? Die van mij hebben het voor elkaar gekregen om toch weer twee nestjes te verstoppen, dus weer jonge slakken. -O-

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:31

julius_juut schreef:
Ghihi, mijn huis heeft mijn wens voor ooit een mooi groot aquarium maar op eigen initiatief vervuld. Honderdzestig liter water in de kelder. XD


Hier trouwens iemand die appelslakken wil? Die van mij hebben het voor elkaar gekregen om toch weer twee nestjes te verstoppen, dus weer jonge slakken. -O-


Oei.. Wat zonde van je kelder!! Hopelijk niet veel schade..

Appelslakken heb ik misschien wel interesse in als het aquarium er is hier, welke kleur heb je ?

julius_juut

Berichten: 3108
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:56

Voornamelijk paars, met her en der een paar witte. :)

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:10

Als het aquarium hier eenmaal draait zal ik je een bericht doen!

Gister alles besteld, voer, bodembedekking, algumin plantamin aquasafe... en het aquarium zelf :D
Ben benieuwd, een aquarium per post..

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 16:11

Dat komt wel goed!!
De mijne ook goedkoop bij petsplace besteld, word heel netjes afgeleverd :)

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:21

Kan iemand mij helpen met hoe deze vissoort heet?Afbeelding

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:32

Ramirezi ^^ (antennebaarsje) en dan de goude variant

DiscoDipp

Berichten: 2880
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:48

Zoals hierboven ja!
Super leuke visjes! wel vanaf 80cm, de mannen hebben een er een handje van om de vrouw op te jagen!

Mochten ze kweken kun je ze ook nog eens leuk verkopen ;)

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:57

Bedankt!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 18:13

Mooie visjes zijn dat!! De blauwe zijn ook zo prachtig