[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:31

Dan breng je je vriend ook gelijk weg }:) haha geintje natuurlijk. Dan wordt het wel lastig ja, maar wist je vriend dan niet dat ze ze op zouden eten?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:50

Die electric blue, Dat zijn ramirezi(?) toch, antennebaarsjes? Hoe zijn die in t aquarium, rustige vissen?
Ben nog aan t bekijken wat ik ga doen qua visbestand, en die zijn ook wel erg mooi.. <3

Mn vriend wil eigenlijk graag een Betta hebben, maar daar hoor je vaak over dat ze agressief zijn naar andere vissen dus ik ben er nog niet uit.

Goof wat enorm zonde van je nieuwe visjes..

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:53

Die ramirezi zijn heel rustig. ik vind ze erg leuk. Wij hebben naast dat koppeltje electric blue ook nog een koppeltje gewone ramirezi's.

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:54

zigranta schreef:
Dan breng je je vriend ook gelijk weg }:) haha geintje natuurlijk. Dan wordt het wel lastig ja, maar wist je vriend dan niet dat ze ze op zouden eten?


Ze vreten alles wat echt piepklein is, dat weten we. Kennelijk waren deze bijlzalmpjes toch echt nog een slag te klein. Volgende keer wat groter kopen dus.

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:29

Echt zonde zeg goof!

Ik heb een vervelende guppy zitten..
Ik ben terug van een weekje weg, en nu zie ik dat mijn guppy man heel vaak achter mijn platy vrouw zit..
Kan ik iets doen om het te minderen? Zonder ze weg te doen..
Het is elke keer dezelfde gup bij dezelfde platy.

En nog een vraag, ik heb ze net levend voer gegeven, allemaal verspreid. Maar nu hangt er een platy man bovenin het water, heel rustig. Heel af en toe zwemt ie eventjes, maar nu hangt ie dus weer daar. Is ie gewoon aan het 'uitbuiken' zeg maar, of is het iets anders..

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 18:39

Onze electrics zijn lekker ondernemend, maar op de een of andere manier zijn al onze vissen dat. We hebben dan ook wel een bak waarin van alles te zien en te doen valt. :j

Afbeelding

Hier zitten trouwens ook 6 bettavrouwen bij en dat gaat heel leuk samen. Een man kun je eigenlijk het best alleen met een paar algeneters of corydora's houden, want die houden niet zo van gezelschap. En de vrouwen kunnen ook erg mooi zijn!


Afbeelding

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:35

Heb gister voor het eerst EasyCarbo toegevoegd omdat ik blijf zitten met de bruinalg.

Maar zonet heb ik 1 van mijn blauwe guppen dood gevonden. Kan het door de carbo komen? Las dat je erg voorzichtig moet zijn met het spul?

De rest is wel levendig. Iemand ervaring? Of gewoon pure peg?

Bekkie beetje open niet heel groot, 1 zijvin steekt helemaal naar voren en staart helemaal geknepen. Gestikt?

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:16

Ik denk dat dat toeval is..

Ik gooi dagelijks 3x de aanbevolen dosis in mijn bakken :')

Dus die is waarschijnlijk al zak geweest.

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:24

Oke dankje!

Morgen komen mn ledstrips binnen, ben zo benieuwt!!

Kiwi64
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 21:33

Ik lees ook mee om inspiratie op te doen! :D
Ben sinds vandaag een aquarium aan het opstarten en ik zoek nog wat ideeën voor de inrichting. Het is een klein aquarium van 30L dus er komen kleine visjes in en ik wil graag een paar kleine garnalen, maar de soorten ben ik nog niet helemaal uit. Ik vind in ieder geval kardinaal tetra's erg leuk maar daar is het misschien wat klein voor, ik moet nog even verder advies vragen bij o.a. de speciaalzaak wat er allemaal geschikt is, het is erg lang geleden dat ik een aquarium heb gehad en ik heb nog geen ervaring met garnalen. Ook heb ik een bijtje gezien, die vond ik erg leuk maar heb het idee dat ze vrij lastig zijn.
De foto's in de OP geven al goede inspiratie voor de verdere inrichting :P
Dit is mijn bakje tot nu toe, nog zonder bewoners uiteraard

Afbeelding

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:34

Vraagje voor de mensen die ook een harnasmeerval (Ancistrus Dolichopterus) hoe oud zijn die van jullie geworden? Mijn heren zijn nu rond de 10 een doen het nog zo goed, ben een beetje benieuwd hoe lang ik nog ongeveer kan verwachten dat ze er nog zijn. Gisteren ook 2 wetenswaardigs vrouwen gekocht. Bleek dat wij twee heren hadden die niet zo gelukkig waren met elkaar.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 22:45

Das een goede vraag.. ik heb mijne met een jaar of 6 uit zijn lijden moeten verlossen ivm een allergische reactie ofs..

Welkom Kiwi!
Misschien leuk om er nano visjes in te doen! :D Zowel garnalen als Bijtjes zijn niet zo moeilijk hoor, begin met vuurgarnalen of citroentjes!
Bijtjes zijn leuk maar wel niet erg actief, wil je een bak hebben om echt naar te kijken zou ik voor Rasbora's gaan :)

Kiwi64
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:35

DiscoDipp schreef:
Das een goede vraag.. ik heb mijne met een jaar of 6 uit zijn lijden moeten verlossen ivm een allergische reactie ofs..

Welkom Kiwi!
Misschien leuk om er nano visjes in te doen! :D Zowel garnalen als Bijtjes zijn niet zo moeilijk hoor, begin met vuurgarnalen of citroentjes!
Bijtjes zijn leuk maar wel niet erg actief, wil je een bak hebben om echt naar te kijken zou ik voor Rasbora's gaan :)


Vuurgarnalen stonden al op mijn lijstje inderdaad, maar die citroen garnalen zijn ook mooi zeg!

Vanmiddag maar weer even langs de winkel om te kijken wat er allemaal rond zwemt.

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:20

Hier is mn aquarium al ff aan het indraaien. Alleen kh is iets te hoog. Maar dat ben ik al aan het behandelen.
Morgen ga ik visjrs halen =D 3 goudvissen (speciale uit azie vandaan.) Ik kan iig niet wachten! Dus morgen fototjes van mn 3 nieuwe aanwinsten ^^

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:51

Klinkt speciaal!! Ben heel benieuwt hoe ze eruit zien in je bak!

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 14:35

Floorsil ik heb geen ervaring met die vissen maar wat een gaaf dier <3 zal Jammergenoeg flink te groot zijn voor mijn aquarium.

Kiwi schattig bakje, komt er nog meer groen in? Ben benieuwd als er straks bewoners in zitten!

En kanji speciale goudvissen.. <3 ben gek op goudvissen maar Jammergenoeg hier geen ruimte voor een echt goede bak voor ze. Misschien ooit..

Hier gaat het erom spannen.. morgen komen de plantjes binnen en het aquarium ook ... als die dus weer kapot is hebben we een probleem ivm de plantjes :=

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:27

Floorsil, wat een bijzonder beest, ik ken die helemaal niet joh.
Wij hebben wel wat verschillende van die Nummers erin zitten, maar zeker niet zo 1.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:47

Floorsil wat een gave beesten en een prachtige beplanting! Heb je meer foto's van je aquarium?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 13:48

*\o/*

Afbeelding
Poster gaat nog een stuk omhoog, blauw komt door de aquasafe & bacterie start.

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:10

De leeftijd die veelal genoemd word voor de ancistrus is tien jaar, maar ik heb het idee dat ze ook wel wat ouder willen worden... Prachtige dieren!

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:20

Gaaf! Iig heel aangekomen =D

Hier nu onderweg naar huis met mn 3 nieuwe aanwinsten ^^
Afbeelding
Ze moeten natuurlijk wel veilig zitten he...
Afbeelding
Om het nog even spannend te houden :+
Nog een klein uurtje en dan ben ik thuis!

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:55

Hahahahaha Kanji91, zijn ze ondertussen veilig thuis gekomen?

Ik zou graag kleine visjes in mijn 30 liter bakje zetten of klinkt dat egoistisch? Ik las in de vorige berichten van kegelvlekbarbeeltjes maar deze moeten met minimum 6 gehouden worden? Kvind ze redelijk groot ook?
Kunnen bijlzalmpjes? Die vind ik echt geweldig :)

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 23:11

Nee, bijlzalmpjes zou ik niet doen. Dat is ook een groepsvisje die ook nog eens alleen aan het oppervlak zwemt en 30 liter is wel heel weinig oppervlak. 30 Liter in een ondiepe lange bak zou misschien wel kunnen. Ik zou bij garnalen en slakken gaan kijken als ik jou was. Evt. de echt mini nano visjes, maar daar betaal je flink voor.

Wispeltuur
Berichten: 1600
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:01

Probleem met de 'nano' visjes is vaak dat het actieve zwemmers zijn die graag een baantje trekken plus dat het vaak scholenvisjes zijn.

Ik heb zelf ook gekeken naar vissen voor in een 30 liter bakje en uiteindelijk besloten het niet te doen. 50 liter vind ik eigenlijk het minimum als je vissen wilt. Maar ik geef de vissen graag meer ruimte dan meestal word aanbevolen.
Vergis je ook niet in hoeveel liters weg worden gesnoept door bodembedekking, stenen en hout bv. Dat gaat hard als je maar 30 liter hebt.

Albion

Berichten: 873
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 00:48

mindful schreef:
Hahahahaha Kanji91, zijn ze ondertussen veilig thuis gekomen?

Ik zou graag kleine visjes in mijn 30 liter bakje zetten of klinkt dat egoistisch? Ik las in de vorige berichten van kegelvlekbarbeeltjes maar deze moeten met minimum 6 gehouden worden? Kvind ze redelijk groot ook?
Kunnen bijlzalmpjes? Die vind ik echt geweldig :)


Ik zou geen kegelvlekbarbeeltjes doen, deze heb ik ook (ofja, hockeystickbarbelen, zelfde familie, kleinste van hun soort) en een volwassen vrouwtje is toch al 4 cm groot. Ik heb ze tijdelijk in een 30 liter bakje gehad (toen ik verhuisde en m'n nieuwe bak nog aan het indraaien was) en ze werden er niet echt vrolijker op :p. Het zijn geen mega zwemmers bij mij maar toch willen ze af en toe een sprintje trekken heb ik het idee..

Japonica garnalen zijn wel erg leuk! Groot ook (3-5 cm) dus zichtbaar. Erg aanwezig met hun sociale gedrag ook, ik vind ze leuker om naar te kijken dan naar m'n vissen haha :D