[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:10

Heel mooi jeanine! Ik vind het een rustig licht en gezellige bak. Well done :j

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:56

Iemand interesse in een emmer vol zwarte grindstenen?
Zijn een beetje gemengd met wat lichtere stenen. We gaan alles opnieuw inrichten.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 16:09

Afbeelding

Afbeelding

Ik meld me ook! Sinds vandaag de bak aan het indraaien bij mn ouders. Heel benieuwd ook naar hoe snel de plantjes gaan groeien..

VanessaSH
Berichten: 675
Geregistreerd: 12-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:25

Ziet er mooi uit zeg!

Wat doen jullie met baby's? Brengen jullie die naar de dierenwinkel ofzo?

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:24

Pffff... vanmiddag bij een winkelactie 10 kardinaaltetra's voor 3,50. 20 stuks gekocht. Was al niet zo n fan van deze winkel (vorige keer vissen gekocht die geen anderen zouden eten, wat ze wel deden. Daarna 10 roodkopzalmen gekocht waarvan er 9 dood waren nog voordat ze in het aquarium zaten), maar besloot ze nog n kans te geven. Inmiddels al 5 van de 20 eruit moeten vissen die alweer dood zijn.... ben benieuwd hoeveel er morgen nog over zijn....

PanamaDJarig

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:14

Waarom koop je ze dan? Zonde

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:10

Snap ik ook niet. Betaal dan iets meer maar koop iig iets gezonds.
Wij zijn gisteren in een aquariumzaak in Best geweest. Wow, mooie zaak zeg. 1 vd maanvissen is inmiddels dood, ik wacht nog oo de andere 4 dan kan er wat moois voor jn de plaats komen :o

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:33

VanessaSH schreef:
Ziet er mooi uit zeg!

Wat doen jullie met baby's? Brengen jullie die naar de dierenwinkel ofzo?


Heel hard hopen dat ze opgegeten worden. :P


Winkels hier hebben geen enkele interesse in het opvangen/overnemen van jong vis, tenzij het echt zeldzame beesten zijn. Marktplaats is ook behoorlijk verzadigd, in elk geval in de dieren die ik heb. XD

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:19

Goof schreef:
Snap ik ook niet. Betaal dan iets meer maar koop iig iets gezonds.

PanamaD schreef:
Waarom koop je ze dan? Zonde


Is het niet zo dat elke winkel af en toe een "slechte" lichting erin heeft zitten? Ik bedoel, het kan maar net zijn dat die roodkopzalmen tijdens de reis stress hebben gehad, of iets (aangezien ze daar erg gevoeig voor zijn). Dus ja, kan zijn dat ik net de verkeerde eruit heb gehaald. Behalve de roodkopzalmen, deden alle vissen van hen het wel heel erg goed. (Corydoras panda's, lantaarndragers, kardinaaltetra's en vijfstreepbarbelen). Ik had gewoon slechte ervaring met de winkel, niet zo zeer met de dode vissen (op de roodkopzalmen na dan).

Een andere winkel waar ik wel erg tevreden over ben, had ik vorige keer 5 zwaardragers gekocht, waarvan er ook 2 dood gingen. Tsja, kan gebeuren toch? Alleen is deze winkel wat beter in het oplossen ervan.

fleurtjeuh
Berichten: 10335
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:42

Vandaag kijkers voor mn aquarium om 12 uur.

Er zou om 11 uur ook iemand naar mn hoekpomp komen kijken en door omstandigheden is communicatie niet al te best geweest en heb ik hem een paar keer laten zitten..
(niet dat hij voor een dichte deur stond hoor, maar hij zou me mailen voor een afspraak en toen was ik alweer terug in arnhem)
Maar volgens mij heeft hij besloten nu mij te laten zitten. We hadden 11 uur afgesproken en ik heb het adres gegeven.
Hij heeft mn 06 want daar belde hij me op om een afspraak te maken.
Jammer voor hem, als hij niet komt neem ik de pomp mee naar arnhem en dan verkoop ik hen vanaf daar.
Toch lastig om dingen vanuit huis te verkopen als je niet thuis woont :p

StalNollie

Berichten: 9151
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:43

Goof schreef:
Snap ik ook niet. Betaal dan iets meer maar koop iig iets gezonds.
Wij zijn gisteren in een aquariumzaak in Best geweest. Wow, mooie zaak zeg. 1 vd maanvissen is inmiddels dood, ik wacht nog oo de andere 4 dan kan er wat moois voor jn de plaats komen :o


Daar ga ik altijd heen hele fijne winkel en ruime keuze

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:12

StalNollie schreef:
Goof schreef:
Snap ik ook niet. Betaal dan iets meer maar koop iig iets gezonds.
Wij zijn gisteren in een aquariumzaak in Best geweest. Wow, mooie zaak zeg. 1 vd maanvissen is inmiddels dood, ik wacht nog oo de andere 4 dan kan er wat moois voor jn de plaats komen :o


Daar ga ik altijd heen hele fijne winkel en ruime keuze


Ja hele ruime keuze. Helaas wonen wij totaal niet in de buurt en kwamen we er gisteren enkel langs omdat we een weekend weg gingen. Konden dus helaas ook niets meenemen.
Prachtige vissen voor een zeeaquarium hebben ze trouwens ook!

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 13:42

Ziet er al leuk uit Leonie! :)

Mijn aquarium ziet er nu zo uit. Ik zit te twijfelen om nog garnalen te nemen, maar ik ben bang dat die opgegeten gaan worden. :=

Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10335
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:12

fleurtjeuh schreef:
Vandaag kijkers voor mn aquarium om 12 uur.

Er zou om 11 uur ook iemand naar mn hoekpomp komen kijken en door omstandigheden is communicatie niet al te best geweest en heb ik hem een paar keer laten zitten..
(niet dat hij voor een dichte deur stond hoor, maar hij zou me mailen voor een afspraak en toen was ik alweer terug in arnhem)
Maar volgens mij heeft hij besloten nu mij te laten zitten. We hadden 11 uur afgesproken en ik heb het adres gegeven.
Hij heeft mn 06 want daar belde hij me op om een afspraak te maken.
Jammer voor hem, als hij niet komt neem ik de pomp mee naar arnhem en dan verkoop ik hen vanaf daar.
Toch lastig om dingen vanuit huis te verkopen als je niet thuis woont :p

Nou, uiteindelijk is de man van de pomp toch gekomen en in 5 minuten verkocht :)

Mensen van het aquarium gaan erover nadenken, vonden het wel een mooie bak.
Had het idee dat ze hem duur vonden. Heb hem zelf voor 150 euro gekocht zonder iets erbij(ja blauw alg die er eerst uit moest..)
En nu verkoop ik hem voor 120met planten, hout, pomp, vissen, garnalen en nog wat flesjes zoals waterverbeteraar en plantenvoeding.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:13

ligt eraan welke vissen je hebt.
de grote japonica gaan vaak wel goed

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:29

Melia mooie bak, zal wel gaan hoor met garnalen, genoeg planten om te verstoppen.

Fleurtjeuh fijn pomp al weg, aqua is een goede prijs denk ik maar is geen pijl op te trekken, sommige bakken gaan voor 10 en dan zie je een dag later dezelfde voor 60..

Iirrssjee, is jouw water kwaliteit verder goed en je bak niet te vol? En met overzetten voorzichtig gedaan (laten wennen enzo?), als je dat allemaal op orde hebt zou ik toch echt terug gaan naar de winkel, evt met dode vis en een potje water (bewijs) en geld terug eisen ..


Hier van de week de eerste bewoners binnen, een aantal appelslakken van Julius uit dit topic :D
En daar gister wat vis bij gevoegd, een blauwe Betta die nog wat verlegen is en alvast 5 tetra's.

Het begint eindelijk een echt aquarium te worden *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:17

Mooie bak hoor Melia!!

Ik heb net volgensmij een complete thee mok draadalg uit mijn kleine bak gehaald. Mooi en wel dat mijn water goed is maar het maakt er niet beter op..

Nu maar voor 3/4 leeg gehaald, water van mijn 60 bak erin gedaan en ff wachten wat mijn test guppy doet. Wil er zo snel mogelijk Japonica's in..

Goof

Berichten: 28849
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:46

Prachtige vis dimphyl.

Kiwi64
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-08-10

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:54

Hoe doen jullie dat met schoonmaken als er baby's in de bak zitten? Ik heb er net een paar ontdekt maar ze zijn zo klein en doorzichtig dat ik bang ben dat ik ze per ongeluk weggooi :+

iirrssjjee

Berichten: 5945
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:10

Dimphyl schreef:
Iirrssjee, is jouw water kwaliteit verder goed en je bak niet te vol? En met overzetten voorzichtig gedaan (laten wennen enzo?), als je dat allemaal op orde hebt zou ik toch echt terug gaan naar de winkel, evt met dode vis en een potje water (bewijs) en geld terug eisen...


Ja water kwaliteit is prima. Alle andere vissen die er al in zaten hebben sowieso ook nergens last van. Ook zeker niet te veel vissen. Hebben de bak al ruim een half jaar staan, dus hoeft ook niet meer in te draaien of wat dan ook.
Deze winkel heeft service niet echt hoog op jet lijstje staan. Tien ik belde over de roodkopzalmen, werd ik mede gedeeld dat dat nou eenmaal kan gebeuren. Ook toen ik voor hun neus stond met de vissen in een zak met water, met het verzoek om te testen en te kijken. Geen schrijntje service. En aangezien het voor mij toch al makkelijk n half uur rijden is, vind ik dat niet de moeite waard.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:37

Bedankt Goof! Hij komt van mijn favoriete zaak hier, die hebben altijd wel betta's zitten, dus wilde eigenlijk ivm indraaien alleen de neon tetra's hebben, maar mn vriend (En ik ook) vonden deze zo mooi dat we in overleg toch gelijk hebben meegenomen.

Iirrssjjee, pff wat een gedoe.. dan zou ik er toch nooit meer wat kopen :x beetje klantvriendelijkheid zou ze niet slecht staan.

julius_juut

Berichten: 3104
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:02

Kiwi64 schreef:
Hoe doen jullie dat met schoonmaken als er baby's in de bak zitten? Ik heb er net een paar ontdekt maar ze zijn zo klein en doorzichtig dat ik bang ben dat ik ze per ongeluk weggooi :+



Ik deed dan vaak een netje om de inlaat of uitstroom van de slang waarmee ik de bak leeg haal, dan krijg je er geen babies bij. :) Een fijne vergiet in de emmer waar je het water in laat stromen kan ook, dat werkt ook prima, dan vang je ze gewoon uit die vergiet. De meeste vissoorten kunnen heel wat hebben (Ik heb wel eens op het dak moeten klimmen om corydoras en guppen er af te halen die ik blijkbaar gemist had XP Ze zwommen vrolijk weer verder toen ik ze terug gooide en zijn in goede gezondheid oud geworden) en krijgen niets van een ritje door een buis. :P

En wat hebben die slakken een prachtige bakgenoot gekregen Dimphyl! Prachtig dier!

Kiwi64
Berichten: 71
Geregistreerd: 05-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:00

julius_juut schreef:
Kiwi64 schreef:
Hoe doen jullie dat met schoonmaken als er baby's in de bak zitten? Ik heb er net een paar ontdekt maar ze zijn zo klein en doorzichtig dat ik bang ben dat ik ze per ongeluk weggooi :+



Ik deed dan vaak een netje om de inlaat of uitstroom van de slang waarmee ik de bak leeg haal, dan krijg je er geen babies bij. :) Een fijne vergiet in de emmer waar je het water in laat stromen kan ook, dat werkt ook prima, dan vang je ze gewoon uit die vergiet. De meeste vissoorten kunnen heel wat hebben (Ik heb wel eens op het dak moeten klimmen om corydoras en guppen er af te halen die ik blijkbaar gemist had XP Ze zwommen vrolijk weer verder toen ik ze terug gooide en zijn in goede gezondheid oud geworden) en krijgen niets van een ritje door een buis. :P

En wat hebben die slakken een prachtige bakgenoot gekregen Dimphyl! Prachtig dier!


Nu heb ik ze al een paar dagen niet gezien. :( Ik denk dat ik voor de zekerheid maar een vergiet in de emmer ga doen ja, bedankt voor je tips, hoop dat ik ze nog tegen kom.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:47

Afbeelding

Huidige bewoners;
1x betta man
5x neon tetra
4x (2vd6 overleden) zwarte kegelvlek
5x corydoras panda
5x appelslak
10x vuurgarnaal

Het blijft nu waarschijnlijk zo, misschien dat er over een tijdje nog wat garnalen bijkomen en we de scholenvisjes wat aanvullen.

Verder komen er volgende week nog 2 stenen/mos ornamenten, waar het bruissteentje in verstopt gaat worden.

Water is nog iets groenig door anti- schimmel spul (fungicell), de betta had door stress van nieuwe bakgenootjes Jammergenoeg schimmel opgelopen, maar gaat nu weer super.

Wat trouwens wel een gaaf gezicht gaf haha:
Afbeelding

Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:56

Ziet er goed uit zeg! Leuk bestandje ook ^^

Hier laatst een mega shock gehad..
Ben ivm stage door de weeks bij mn moeder en int weekend bij mn vader. Nu staan mn visjes dus bij mn vader.. maandag weg en vrijdag weer bij mn pa/visjes..

Afbeelding
Voor
Afbeelding
Na
Zoek de verschillen..
En ja het is echt dezelfde vis.

Maar goed. Ben nogsteeds erg blij met ze ondanks dat 1 nogal veranderd is xD
Zo te zien groeien ze ook erg goed!