Vogels in de tuin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:19

Bruine lijster.

Zoiets is al eens eerder gebeurd met een hond die een soort zeekoet gepakt heeft :P
Tja, hoort er bij...

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:29

is helemaal niet zeker, mevrouw heeft het niet gezien maar 'denkt' dat de kat het heeft gedaan. Ik vond die vogel er nogal heel uitzien, onbeschadigd. Voor hetzelfde is hij tegen het raam gevlogen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:00

*\o/* Vanmiddag toen ik thuiskwam, 1 koolmeesje aan de slinger !
Onder het motto, als er 1 schaapje over de dam is.... Me happy ! :D

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:31

Pandora2 schreef:
*\o/* Vanmiddag toen ik thuiskwam, 1 koolmeesje aan de slinger !
Onder het motto, als er 1 schaapje over de dam is.... Me happy ! :D


Vast Pandora, morgen hangen er weer heel veel vogeltjes aan je slinger.

Vandaag zo geschrokken, maar het was ook mooi. Vlak voor mijn auto vlak bij mij thuis vloog een buizerd en ving een muis. Zij schrok van mij en wilde weg vliegen en ik moest vol op de rem, zodat ze niet tegen mijn voorruit aan knalde. Ik kon mevrouw dus letterlijk in de ogen kijken met haar muis in de klauwen. Gelukkig had de bestuurder achter me voldoende afstand en reed ik niet al te hard. Eind goed al goed. Het was een prachtig gezicht <3
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-11-16 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:34

Arme muis -O- :D
Gelukkig niet op je auto geland, Pien. Als die buizerds in duikvlucht naar beneden komen... #)

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:31

Het schijnt dat er door het warme september weer nog zat te eten was voor de vogeltjes de laatste tijd.
Nu het echter een paar dagen wat kouder is geweest zouden ze richting onze voedertafeltjes kunnen komen.
Ik heb een weekendje bij mijn ouders gebivakkeerd en daar was het echt al lekker druk bij de pinda's en vetbolletjes. Ze komen eraan! *\o/*

Bij mij thuis kijk ik uit op iets Hulst-erigs (deze bioloog is geen plantenkenner :') ) en die zat helemaal vol met koperwieken vanmorgen. Ik ben aan het proberen ze op de foto te krijgen maar dat is helaas nog niet gelukt.

Anoniem

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 10:30

Oh eindelijk :P

Afbeelding

Hier was vanochtend een mereltje, stak mooi af tegen de blauwe bak :P

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:29

Hier ook al terug een paar merels gezien :j
En de musjes zijn ook alweer komen opdagen...ik blij ! *\o/*

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:15

Hoe gaat het bij jullie allemaal in de tuin?

Hier ben ik blij en tevreden, ik heb een vast koppel pimpelmezen en een vast koppel koolmezen die ik zaadjes zie bunkeren :')
Daarnaast de afgelopen dagen een roodborstje gezien, en gisteren een vink (hopelijk Meneer Vink die hier afgelopen winter ook rondscharrelde) op het voerplankje. Stelt me ook weer gerust, de vinken komen dus wel omhoog als ze graag willen mee eten.
En zojuist een nieuwe bezoeker gespot, er zat een glanskop op de voerplank! Zou leuk zijn als die ook blijft :)

Tigress

Berichten: 8945
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:51

Hier meneer en mevrouw merel regelmatig op bezoek :))
Verder hebben we een groep mussen die we meerdere keren op een dag zien (of meer groepen? Ik weet het niet _O-), pimpelmezen en koolmezen. Het roodborstje hebben we dit jaar nog maar 1x even gespot :c Toen ik met mijn camera achter het raam ging zitten kreeg ik enkel deze monstertjes die zich lieten zien :))
Afbeelding
Afbeelding

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 14:56

Gezellig al die vogeltjes, hier regelmatig koolmezen die bij de papegaai in de voliere wat zaadjes komen pikken :D

Hadden 2 weken terug ook ineens een fazant te logeren voor een paar dagen. Die zat telkens bij de kippen (vliegt gewoon over het gaas heen) en deed gezellig mee met de kippen.

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:20

Wat gaaf P.boy die fazant. Zou hij geschoten zijn dat hij niet meer komt, denk ik dan?
Hier vliegt de groene specht nog al eens op als ik naar buiten ga en uiteraard ook veel koolmeesjes bij de voerbak en roodborstjes.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78529
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:15

Tot nu toe is het hier nog tamelijk rustig. Wat meesjes, musjes, merels, en het roodborstje wat in de haag woont. Boomklever nog maar 1 keer gespot.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 19:29

Hier ook rustig, veel merels en wat roodborstjes maar veel minder meesjes dan afgelopen jaren helaas!

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:22

Volgende winter heb ik een tuin! Dan kan ik los op voedertafels, pindaslingers en vogels spotten! ^^

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 21:48

Hier ook rustig. Gek genoeg komen er op dit moment geen vogels in de tuin eten (pinda's etc). Andere jaren wel. Mogelijk hebben ze ergens anders een gedekte tafel gevonden.

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 23:13

Dit jaar hebben we hier ook minder vogels dan anders, is tenminste mijn indruk. Maar geen echte leegte, hoor: de vaste bende mussen komt regelmatig langs, verder veel kool- en pimpelmeesjes, af en toe laat de merel zich eens zien en uiteraard ons vaste winter-roodborstje. <3

En als de vijver niet tot ijs gevroren is, zien we nog steeds met regelmaat de ijsvogel een duik nemen en een paar visjes stelen. *\o/*

Bovendien horen we hier regelmatig een uil. Geen idee wat voor soort, maar het is een geweldig geluid: hoe-hoe! _/-\o_

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:22

Leuk, een uil in de buurt!
Je kunt vogelgeluiden opzoeken met een beetje Google-hulp, er zijn niet zo veel Nederlandse uilen dus dan is het best te doen alle te beluisteren en zo een match te vinden als je graag wilt weten welke uil het is.

Hem tegenkomen is dan nog punt 2, het zijn meesterverstoppers dus dan moet je echt geluk hebben :D

Ik heb 's morgens altijd een voorbijtrekkende groep vinken in de tuin, hartstikke gezellig.
En een paar goudhaantjes, ik heb geprobeerd ze op de foto te zetten maar daar zijn ze echt te snel voor :+

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:27

Sinds een weekje zijn onze merels weer opgedaagd! *\o/*
Het voerhuisje is uiteraard al een paar maanden gevuld en meerdere vogels kwamen, maar de merels lieten zich niet zien. Jammer, want ik vind dat heel sympathieke beestjes. Maar sinds een week is het hier wit; alles bedekt met een laagje sneeuw. En nu zijn ze er weer, met velen tegelijk. Pikken bij de buren aan de overgebleven appels aan de boom, eten zaadjes uit het voerhuisje en zitten ineengedoken in onze bomen. Blij dat ze er weer zijn!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:48

Hier is het ook even rustig geweest met de vogels.
Pindakaaspotje was niet in trek, de pinda's en het graan ook niet.
De houtduiven pikken hun graantje mee met de kippen, dat gaat makkelijker dan uit het vogelvoerhuisje :o
De mussen zijn er weer, de mezen hangen wat rond bij het nestkastje :wow: , het roodborstje laat zich zo nu en dan zien en ook de merels zitten er weer meer.
Vinken zie ik niet meer en de bonte specht is ook maar 1x geweest

pien_2010

Berichten: 43467
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:49

Hier eten ze er graag van: ze zijn de pimpelmeesjes, de koolmeesjes, de boomkruiper, het roodborstje, de mussen. Het winterkoninkje scharrelt af en toe in de buurt op de grond rond en ook mijnheer de vink komt af en toe langs. Dus geen bijzondere vogeltjes maar wel een gezellige af en gaan. Wel zagen we vandaag uit het raam dichtbij een groep spreeuwen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:35

O ik heb al eventjes meegelezen maar wat leuk zoveel vogels in jullie tuin :D

Helaas door de vorst is onze tuin nog niet af en kwam er dus geen vogel op het voer af.
Hopen dat ze volgend jaar wel komen ik ga juist mijn tuin helemaal inrichten op vogels :D

Anoniem

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 23:39

Hier is de gemeente druk bezig al het groen om te hakken en zagen , in de tuin zit momenteel duifjes en merels en soms een roodborstje . Gelukkig kunnen de gemeente pipo's niks doen aan de achtertuinen :)

soesita

Berichten: 5174
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:56

Rebecca: ja, hier ook. Op drie bomen na hebben ze op één namiddag alle bomen en struiken van het speelpleintje op de hoek gesloopt. Adieu, avontuurlijke speelplekken. Adieu, klimbomen. Adieu, vogelnestjes. -O-

Ik ga toch eens kijken of ik in mijn kleine tuintje niet nog een extra boom geplant krijg. ~~}>

Femke_Tweety

Berichten: 12004
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vogels in de tuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:03

Hebben jullie nog meegedaan aan de nationale tuinvogeltelling afgelopen weekend?