Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 15 [ 370 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Labrador eigenaren!

 
Profiel   

Goed dat hij op dieet is Amyd! Bij ons in de buurt zijn ze vaak veel en veel te dik. Zo'n zonde.
Onze reu weegt ongeveer 33 kg, maar is dan wel echt zwaar gebouwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:41 



 
Profiel   

Hij kreeg o.a. Vis met slagroom, hij is nu zo zwaar dat hij constant gaat liggen, echt spelen doet hij nu ook niet.
Hij wil wel maar kan het niet.. Echt heel zielig eigenlijk.

Mijn teefje weegt maar 25 kg, maar das ook het werktype.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:26 



 
Profiel   

Wauw goed dat hij op dieet gaat!

Onze teef is ook rond de 25 maar ook te zwaar omdat ze te klein is voor labrador ras, slechte start na de geboorte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:41 



 
Profiel   

Eigenlijk gewoon zielig voor het dier... het zal een hele tijd duren en zeker niet makkelijk maar het is het straks dubbel en dwars waard! Er zijn idd zoveel honden te dik :(

Mijn teef weegt 28 kg en komt ook uit werklijnen en is 1 bonk spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:42 



 
Profiel   

PeerAppel schreef
Goed dat hij op dieet is Amyd! Bij ons in de buurt zijn ze vaak veel en veel te dik. Zo'n zonde.
Onze reu weegt ongeveer 33 kg, maar is dan wel echt zwaar gebouwd.


Hier hetzelfde inderdaad. mijn 7 jarige reu weegt 35 maar die is ook zwaar gebouwd. gelukkig weer aangekomen, want nadat hij zo ziek was geweest was hij zo'n 28 kilo...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:53 



 
Profiel   

Mijn jonkie zal nu zo'n 15 kilo wegen en is 4 maanden oud.

Mijn oudje was 40 kilo. Was een intacte reu. Was wel erg groot voor een lab.

Ik hou niet van te dikke labradors maar ik vind dat er tegenwoordig ook wel veel mensen al gauw roepen dat ze te dik zijn en zo'n model van een ierse setter of zo willen voor een lab.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 18:24 



 
Profiel   

Het is inderdaad niet de bouw van een Labrador om zo smal te zijn als een Ierse Setter.

Die van ons is 8 en ook intact. Gok tussen de 50-60 cm. Zoals je ziet dus wel een flink ding.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:16 



 
Profiel   

Mooie hond. *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:24 



 
Profiel   

Onze man tijdens zijn laatste winter. <3


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:31 



 
Profiel   

Wat een mooie honden komen er voorbij!
Jester is nu 12 week en 9,6 kilo :)
[ img ] op deze foto 8,5 week

Succes met het dieet! Wat zwaar zeg. En wat zal het zwaar worden. Maar een heerlijk vooruitzicht en straks weer lekker kunnen spelen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 20:01 



 
Profiel   

1e x naar het strand vorig weekend.


[ img ]


Met de kong


[ img ]


Met onze jongste


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 20:15 



 
Profiel   

Och wat een dotjes die pups!!!

Omdat ik lees dat er hier een paar mensen zitten die labrador pups fokken, plaats ik hier even een berichtje.
Ik heb via de rasvereniging al gezocht, maar kon helaas niets vinden. Wij zouden erg graag een labrador pup (teefje, liefst zwart of blond) willen dus we zijn op zoek naar iemand die of net pasgeboren pups heeft of de komende weken pups verwacht.
We willen wel graag een pup met een stamboom, waarvan dus beide ouders getest zijn. Ook moet de pup opgroeien in huis.
Is er hier toevallig iemand die pups heeft/verwacht of kennen jullie misschien een goede fokker die pups heeft/verwacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 01:36 



 
Profiel   

@Delphi: wij hebben op deze pagina gezocht: http://labrador-fokkers.startpagina.nl/
eigenlijk alle fokkers die daar stonden waren aangesloten bij de rasvereniging, maar wij hebben dat van elke fokker nog even gecontroleerd. Ik weet niet hoe oud die website is namelijk.

Wij hadden erg veel geluk, wij hebben zo'n 15-20 fokkers gebeld, of als dat niet kon gemaild, en geen enkele fokker verwachtte binnen 2 maanden een nestje dat nog niet gereserveerd was. Mijn ervaring was dat velen voor het dekken of direct na het dekken al mensen gaan bellen van de wachtlijst, die eigenlijk elke fokker heeft... Wij kregen uiteindelijk een tip van een van de fokkers, dat een vriendin van haar zonder website oid een nestje verwachtte over een maand. Ons zwarte teefje was ook nog het enige zwarte teefje in het nest, dus we hebben ook nog eens veel geluk gehad dat zij erbij zat.

Geduld is een schone zaak :D Bel 20 fokkers op, vraag of ze dit jaar een nestje gaan fokken en kies daarna 3 fokkers uit bij wie je het beste gevoel hebt (en zover de ouder combinatie al bekend is, je een goed gevoel hebt bij het uiterlijk en de lijnen van de ouders). 3 is het handigste omdat dan bij een van de nestjes vast een pup zit die aan jouw eisen voldoet. Fokkers hebben vaak ook 10-15 mensen op de wachtlijst, meer dan er pups komen, omdat ze de kleuren en geslachten natuurlijk niet kan bestellen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 08:34 



 
Profiel   

Hoi ik kom me ook aanmelden met Dex.
Dex is inmiddels alweer een 7jatige reu en in de bloei van z'n leven.
Wij doen fanatiek mee met flyball 2x in de week trainen en wedstrijden lopen en volg nu een cursus GG recreanten ( niet echt ons ding‍♀️)
Oh en hij weegt keurig 32 kilo en is niet bij het water weg te houden
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 09:39 



 
Profiel   

Wow dat is een mooie lab die Dex!

Floriske schreef
@Delphi: wij hebben op deze pagina gezocht: http://labrador-fokkers.startpagina.nl/
eigenlijk alle fokkers die daar stonden waren aangesloten bij de rasvereniging, maar wij hebben dat van elke fokker nog even gecontroleerd. Ik weet niet hoe oud die website is namelijk.

Wij hadden erg veel geluk, wij hebben zo'n 15-20 fokkers gebeld, of als dat niet kon gemaild, en geen enkele fokker verwachtte binnen 2 maanden een nestje dat nog niet gereserveerd was. Mijn ervaring was dat velen voor het dekken of direct na het dekken al mensen gaan bellen van de wachtlijst, die eigenlijk elke fokker heeft... Wij kregen uiteindelijk een tip van een van de fokkers, dat een vriendin van haar zonder website oid een nestje verwachtte over een maand. Ons zwarte teefje was ook nog het enige zwarte teefje in het nest, dus we hebben ook nog eens veel geluk gehad dat zij erbij zat.

Geduld is een schone zaak :D Bel 20 fokkers op, vraag of ze dit jaar een nestje gaan fokken en kies daarna 3 fokkers uit bij wie je het beste gevoel hebt (en zover de ouder combinatie al bekend is, je een goed gevoel hebt bij het uiterlijk en de lijnen van de ouders). 3 is het handigste omdat dan bij een van de nestjes vast een pup zit die aan jouw eisen voldoet. Fokkers hebben vaak ook 10-15 mensen op de wachtlijst, meer dan er pups komen, omdat ze de kleuren en geslachten natuurlijk niet kan bestellen :D


Hmmm precies waar ik gisteren op uit kwam inderdaad :') Veel websites die het of niet meer doen of voor het laatst in 2014 zijn bijgewerkt.
Maar weinig die een nestje verwachten en degene die wel een nestje verwachten, die geven aan dat het nestje eigenlijk al zo goed als besproken is i.v.m. een lange wachtlijst.
Ik denk inderdaad dat ik ook maar een hele lange lijst ga maken met fokkers die me aanspreken en stuk voor stuk afbellen. En dan inderdaad maar bij 3 op een wachtlijst laten zetten.
Wij willen namelijk een teefje en het liefst een zwarte. En we zouden het ook nog eens fijn vinden om met de fokker samen te kijken welke het beste bij ons past.
Bedankt voor je antwoord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 10:45 



 
Profiel   

Ja dat is idd het beste wat je kunt doen... Wij hielden ze in een word document bij :')

Over dat laatste verschilt de mening per fokker ook heel erg heb ik gemerkt. Een aantal zeggen dan ze willen kijken of de pup bij de toekomstige eigenaar past, een deel zegt dat ze dat eventueel wel willen, maar dat als er maar 1 zwart teefje is dat die gewoon naar de eerste op de wachtlijst gaat die het zwarte teefje wilde. Dan valt er ook niet te wisselen met een andere eigenaar. En je hebt nog fokkers die dat allemaal onzin vinden, die zeggen dat je je wel goed moet inlezen of je voor een werklijn of showlijn gaat, maar dat zij het onzin vinden dat ze binnen 4 weken kunnen zien hoe het karakter van de pup is en of dat bij de toekomstige baasjes past (want die baasjes kent de fokker dan ook niet echt) en na 4-5 weken willen ze eigenlijk wel bepalen welke pup naar wie gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 11:12 



 
Profiel   

Delphi schreef
Och wat een dotjes die pups!!!

Omdat ik lees dat er hier een paar mensen zitten die labrador pups fokken, plaats ik hier even een berichtje.
Ik heb via de rasvereniging al gezocht, maar kon helaas niets vinden. Wij zouden erg graag een labrador pup (teefje, liefst zwart of blond) willen dus we zijn op zoek naar iemand die of net pasgeboren pups heeft of de komende weken pups verwacht.
We willen wel graag een pup met een stamboom, waarvan dus beide ouders getest zijn. Ook moet de pup opgroeien in huis.
Is er hier toevallig iemand die pups heeft/verwacht of kennen jullie misschien een goede fokker die pups heeft/verwacht?


Ik ken alleen pups uit werklijnen, ik weet niet of je dat wilt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 11:39 



 
Profiel   

MoniekV schreef
Delphi schreef
Och wat een dotjes die pups!!!

Omdat ik lees dat er hier een paar mensen zitten die labrador pups fokken, plaats ik hier even een berichtje.
Ik heb via de rasvereniging al gezocht, maar kon helaas niets vinden. Wij zouden erg graag een labrador pup (teefje, liefst zwart of blond) willen dus we zijn op zoek naar iemand die of net pasgeboren pups heeft of de komende weken pups verwacht.
We willen wel graag een pup met een stamboom, waarvan dus beide ouders getest zijn. Ook moet de pup opgroeien in huis.
Is er hier toevallig iemand die pups heeft/verwacht of kennen jullie misschien een goede fokker die pups heeft/verwacht?


Ik ken alleen pups uit werklijnen, ik weet niet of je dat wilt?


Een echte field trial?
Die zoeken we helaas niet. Ondanks dat we er alle tijd voor hebben en er veel mee willen gaan wandelen, denk ik niet dat een echte field trial iets is voor ons gezin met 2 kinderen van 7 en 10 jaar. Maar heel erg bedankt voor het meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 11:55 



 
Profiel   

Floriske schreef
Ja dat is idd het beste wat je kunt doen... Wij hielden ze in een word document bij :')

Over dat laatste verschilt de mening per fokker ook heel erg heb ik gemerkt. Een aantal zeggen dan ze willen kijken of de pup bij de toekomstige eigenaar past, een deel zegt dat ze dat eventueel wel willen, maar dat als er maar 1 zwart teefje is dat die gewoon naar de eerste op de wachtlijst gaat die het zwarte teefje wilde. Dan valt er ook niet te wisselen met een andere eigenaar. En je hebt nog fokkers die dat allemaal onzin vinden, die zeggen dat je je wel goed moet inlezen of je voor een werklijn of showlijn gaat, maar dat zij het onzin vinden dat ze binnen 4 weken kunnen zien hoe het karakter van de pup is en of dat bij de toekomstige baasjes past (want die baasjes kent de fokker dan ook niet echt) en na 4-5 weken willen ze eigenlijk wel bepalen welke pup naar wie gaat.


Aan de ene kant kiezen we het liefste zelf. Maar ik heb er geen moeite mee als de fokker mee beslist. Al lijkt het me niet zo leuk als de fokker de hondjes toewijst en je geen enkele inspraak daarin hebt. Ik vraag me ook erg af of je op dat moment echt al iets kunt zeggen over het karakter. Ik denk dat de omgeving waarin de pup opgroeit ook veel doet. Ik denk dat het inderdaad erg belangrijk is om je in te lezen over het karakter in het algemeen. Onze eerste lab luisterde best goed. Ik heb er diverse cursussen mee doorlopen. Maar als ze eten rook of een sloot zag kon ze zich soms toch niet inhouden :')

We zijn er al over uit dat we gaan voor een showlijn en geen field trial.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 12:01 



 
Profiel   

@Delphi: over het algemeen werden er meer werk dan show lijnen gefokt, iig bij de fokkers op die website omgeving noord-brabant, zeeland, limburg en gelderland.
Het lastige is natuurlijk dat bij het zelf uitkiezen het ook weer op 'wie het eerst komt die het eerst maalt' aankomt. De koper die als eerste komt kijken heeft alle keus (er vanuit gaande dat je niet maar een nest met 1 zwarte teef hebt zoals wij :Y) ) en de laatste heeft er nog maar 1. Wij hebben ook niet echt op 'karakter' gekozen ofzo, dat is ook vrij lastig als ze de eerste keren dat je komt kijken alleen nog maar voorzichtig over de tafel kan kruipen en je haar een beetje tegen je aan kan houden <3

Wij hebben wel voor een werklijn gekozen. Niet omdat wij er nu wedstrijden mee willen gaan doen, maar de bedoeling is wel dat mevrouw (als ze oud genoeg is) mee gaat de bossen in met de paarden, stukken mee kan aan de fiets/step/skeelers en ik ben nu begonnen met praktijkspeuren (al is dat niet perse een fysiek dingetje, ook honden met een mindere fysieke conditie kunnen dat). Maar wij hebben echt geen hyper door het huis rennen hoor. Ze wordt nu (bijna 7 maand) echt heel lief en aanhankelijk en ligt uren naast me op de bank zonder een kick te geven. Ze wil overal bij je zijn, als jij naar een andere kamer gaat komt ze bij je op de vloer liggen <3 Ze wordt pas druk als we haar druk maken, of als het in huis gewoon erg druk is (jonge broertjes met vrienden die meekomen oid) maar dat is niet meer dan logisch want ze is nog zo jong.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 12:21 



 
Profiel   

Natuurlijk zit er veel verschil tussen een werk en showhond maar mijn werkhonden zijn ook heel relaxt in huis, het ligt er ook grotendeels aan uit welke lijnen ze komen en hoe je ze opvoedt. En daarnaast vind ik gezondheid, karakter en uiterlijk ook belangrijk. Je kunt ook voor een dual purpose gaan, daar komen soms ook leuke hondjes uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 15:33 



 
Profiel   

Oké ik las namelijk dat een field trial echt totaal anders was dan een showlijn. Maar in de praktijk lijkt dat dus mee te vallen.
Ik heb inmiddels contact gehad met een hele fijne fokker. Eerst via de email en daarna een fijn telefoongesprek gehad. Van beide kanten een fijn gevoel erbij. Nu dus 3 weken afwachten tot de pupjes geboren worden. Er waren al gegadigden voor blonde teefjes. Wij staan dus op de lijst voor een zwart teefje. Maar het blijft natuurlijk afwachten of die ertussen zit(ten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 16:46 



 
Profiel   

Delphi schreef
Oké ik las namelijk dat een field trial echt totaal anders was dan een showlijn. Maar in de praktijk lijkt dat dus mee te vallen.
Ik heb inmiddels contact gehad met een hele fijne fokker. Eerst via de email en daarna een fijn telefoongesprek gehad. Van beide kanten een fijn gevoel erbij. Nu dus 3 weken afwachten tot de pupjes geboren worden. Er waren al gegadigden voor blonde teefjes. Wij staan dus op de lijst voor een zwart teefje. Maar het blijft natuurlijk afwachten of die ertussen zit(ten).


Natuurlijk zit er wel verschil in, de echte showers worden namelijk helemaal niet meer gefokt waar de labrador voor bedoeld is dus dan krijg je vanzelfsprekend een 'ander soort' labrador. Uit welke lijnen komt de pup?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 20:59 



 
Profiel   

Ik heb 2 fokkers bekeken maar vond de field trail totaal andere honden.

Ben dus echt verder gaan kijken naar ander type hond.

Maar ik was ook echt op zoek naar een bepaald type. Ik heb bij diverse fokkers echt ouderdieren bekeken en zo bekeken wat ik mooi vond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 21:42 



 
Profiel   

MoniekV schreef
Delphi schreef
Oké ik las namelijk dat een field trial echt totaal anders was dan een showlijn. Maar in de praktijk lijkt dat dus mee te vallen.
Ik heb inmiddels contact gehad met een hele fijne fokker. Eerst via de email en daarna een fijn telefoongesprek gehad. Van beide kanten een fijn gevoel erbij. Nu dus 3 weken afwachten tot de pupjes geboren worden. Er waren al gegadigden voor blonde teefjes. Wij staan dus op de lijst voor een zwart teefje. Maar het blijft natuurlijk afwachten of die ertussen zit(ten).


Natuurlijk zit er wel verschil in, de echte showers worden namelijk helemaal niet meer gefokt waar de labrador voor bedoeld is dus dan krijg je vanzelfsprekend een 'ander soort' labrador. Uit welke lijnen komt de pup?


Ik zal het je even PBen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 00:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 15 [ 370 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen