Labrador eigenaren!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bcd94
Berichten: 701
Geregistreerd: 09-03-17

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:47

Wat een leuke honden komen hier voorbij!
Wij hebben een labrador kruising vermoedelijk met een Friese stabij maar dit is niet zeker, hij komt uit het asiel. We hebben hem nu ongeveer een jaar en hij is al veel kilo's kwijtgeraakt. Hij moet nu nog zo n 7 kg afvallen maar die laatste kilo's willen niet zo erg. (Hij is al ruim 17 kg afgevallen!) Hij krijgt weinig eten en veel beweging maar ik wil nu meer met hem gaan fietsen wat hopelijk gaat helpen voor die laatste 7 kilo, we fietsen nu om de dag zo n 3 km en bouwen dit uit naar langere afstanden. Zou het teveel worden als ik elke dag ga fietsen? Hij krijgt trouwens kvv als voer en ik heb zo n droogapparaatje waarmee kan zelf snackjes voor hem mee maak, deze maak ik meestal van iets van kipfilet ofzo en dan echt ini mini stukjes ongeveer formaatje kattenbrokje hier doen we hersenwerk mee en trainen we dingen. Ook krijgt hij soms wat groente (vooral boontjes voor de vulling maar ook wel is iets anders van wat we zelf over hebben) als iemand nog goede afvaltips heeft zijn ze hier welkom! Hij weegt nu trouwens 37 kg.

Dems75 ik zou niet weten waarom een labrador niet samen zou gaan met kleinere hondjes. Mits de hondjes de je nu hebt met andere honden kunnen dan natuurlijk

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:50

Wij hebben naast de labradors nog een Jack Russel en een Duitse herder. Onze zoon heeft ook een Jack Russel die zeer regelmatig hier is en het gaat allemaal heel goed.
Nu wonen wij royaal met veel ruimte, maar de verstandhouding is ook binnen prima.

Onze labradors zijn niet te dik, wij voeren op het oog en ze lopen veel. Nu geven wij nooit iets tussendoor alleen tijdens de training brokjes voer, maar dan echt ieniemie.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 09:05

Vorig jaar hebben wij onze lab laten in slapen op 30 juli. Een zwarte die 11 jaar is geworden.
Gister hebben we bij een nest gekeken en over 3,5 week komt er hier een bruine pup in huis! Zijn druk namen aan het verzinnen :)

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 10:21

Chanou, tof! Want die van ons is zo papierloos als wat. :') Terwijl ik hem wel heel mooi vind en jouw "echten" dus ook. Ben echt gek op dat groffe. Vind van die spitse, smalle Labradors die je soms ziet echt helemaal niks.

Dems75, die van ons is enorm gefocust op eten en ook erg goed in bedelen. Denk dat ze dat allemaal wel zijn. Dan is het natuurlijk een kunst om er niet teveel in te stoppen en het te balanceren met beweging. Labradors zijn natuurlijk huis/gezinshonden en wonen dus vaak in woonwijken. Als je dan 3x per dag een klein rondje daar doorheen doet, dan is dat natuurlijk niet erg veel beweging. Combineer dat met veel eten en de soberheid van het ras en je hebt een dikke hond.

Bantu, wat sneu! Spannend dat je weer een pup krijgt. Heb je al een foto van je nieuwe pup?

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:55

Doet iemand hier ook jachttraining met zijn/haar labrador?

chinou

Berichten: 791
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 10:59

PeerAppel schreef:
Chanou, tof! Want die van ons is zo papierloos als wat. :') Terwijl ik hem wel heel mooi vind en jouw "echten" dus ook. Ben echt gek op dat groffe.


Ik vind de gezondheid heel belangrijk dus dat is de reden dat ik alle gezondheidsonderzoeken doe en volgens de rasverenigingen fok.

Natuurlijk kan je echt mazzel hebben met een Labrador zonder papieren, maar er is voor dit populaire ras ook erg veel broodfok en dan vaak onder het mom van 'een eenmalige gelegenheidsnestje' en dat dan elk half jaar...

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:33

chinou schreef:
Doet iemand hier ook jachttraining met zijn/haar labrador?


Ja, ik loop er ook wedstrijden mee.

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:38

Afbeelding onze Bantu die vorig jaar overleden is.

Afbeelding en ons nieuwe bruine beertje

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:52

Mijn pup is nu 4 maanden oud <3
Afbeelding
Afbeelding

En mn andere topper <3
Afbeelding

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 12:19

chinou schreef:
PeerAppel schreef:
Chanou, tof! Want die van ons is zo papierloos als wat. :') Terwijl ik hem wel heel mooi vind en jouw "echten" dus ook. Ben echt gek op dat groffe.


Ik vind de gezondheid heel belangrijk dus dat is de reden dat ik alle gezondheidsonderzoeken doe en volgens de rasverenigingen fok.

Natuurlijk kan je echt mazzel hebben met een Labrador zonder papieren, maar er is voor dit populaire ras ook erg veel broodfok en dan vaak onder het mom van 'een eenmalige gelegenheidsnestje' en dat dan elk half jaar...


Snap ik hoor! Vind ik ook heel belangrijk. Wij hebben hem 2 jaar geleden als 6-jarige herplaatser opgehaald, dus niet als pup. Als ik ooit een eigen neem, dan wil ik inderdaad een waarvan de ouders gecheckt etc zijn. :j

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 16:40

Wij hebben ook een labrador :D Ze is nu 4,5 maand en echt een schatje :D Ze heeft een stamboom en ouderdieren zijn dus compleet gecheckt. Ook al geeft het geen 100% zekerheid, in ieder geval wel een beetje + we steunen de broodfok niet. Hiervoor hebben we een labrador gehad (of naja, mijn ouders, ze is overleden toen ik 12 was, zij was 13) maar volgens ons zat daar wss iets doorheen. Misschien een kruising labrador retriever - golden retriever, ze had te lange haren om 100% labrador te zijn, maar ook niet zo lang dat ze naar de trimsalon moest :+ Zij kwam dus wel (achteraf gezien) van de broodfok, gelukkig geen echt nare, ouderdieren zagen er goed uit en die waren er toen bij, volgens mijn ouders. Zij hebben weer getwijfeld omdat rashonden toch wel 3-4 keer zoveel kosten, maar mijn argumenten hebben ze toch overtuigd :Y)

Dit is de meest recente foto van onze Flos (betekend 'bloem')
Afbeelding

Ze is echt een schatje :D Opvoeden is soms lastig, om met 5 verschillende mensen toch op 1 lijn te zitten, maar over het algemeen luistert ze al prima. We hebben een kleine 'achterstand' opgelopen met netjes meelopen naast ons i.p.v. voor/achter ons, doordat ze nu al de 2de blaasontsteking in 1 maand heeft, arm meisje %) We maken maandag een afspraak om een echo te maken van haar blaas, op aanraden van de dierenarts.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:03

Bentley is lekker veel gegroeid!

Januari:
Afbeelding


Nu:
Afbeelding

Zijn favoriete plek om te liggen:
Afbeelding
Hij gaat dan helemaal tegen je hoofd aan liggen en slapen. <3

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:50

Flos is echt prachtig <3

Mooie kleur, MoniekV!

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 11:53

Afbeelding
Emma (15), Britta (6) en Donna (9); mijn driegeslacht! <3

Melissaaxo
Berichten: 325
Geregistreerd: 24-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:08

Na een tijdje mee gelezen te hebben zal ik onze labrador ook eens voorstellen. We hebben een bruin teefje van 12 jaar oud die zich nog een stuk jonger voelt haha :+ ondanks haar artrose geniet ze dankzij d'r medicijnen nog steeds van een wandeling en vooral van het water haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 23:48

Kelly, 15 jaar al!!! Hoop dat mijn knappert zo oud mag worden...

Over knap gesproken, even geleden zijn er super leuke foto's van mijn Lab gemaakt!Afbeelding
Afbeelding


Hij is gister alleen gevallen/gestruikeld en nu is hij kreupel, zit in zijn schouder. Helaas heeft hij snel kreupelklachten wat wel binnen een paar dagen over is maar toch. Altijd opletten bij hem.

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:48

Wat een leuk topic. Mijn 1e labje is in mei helaas ingeslapen.

We hebben nu een nieuwe pup bij van het oosterhuis labradors vandaan.

Hij is bijna 14 weken nu.
Afbeelding



Afbeelding

justdjen

Berichten: 322
Geregistreerd: 10-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 16:53

Hier ook een zwarte labrador; Raya! Even geen foto bij de hand helaas

Schatje van 12 jaar die echt álles goedvind :j
We hebben haar al bijna 11 jaar.. Ondanks al haar lichamelijk probleempjes nog altijd blij en gezond

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:02

simongek schreef:
Wat een leuk topic. Mijn 1e labje is in mei helaas ingeslapen.

We hebben nu een nieuwe pup bij van het oosterhuis labradors vandaan.

Hij is bijna 14 weken nu.
[ [url=m/oZ9fla.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/r8pepp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Ook een hond van Ria

Mijn zwarte is er ook van: Jackpot van het Oosterhuis

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:10

PanamaD schreef:
simongek schreef:
Wat een leuk topic. Mijn 1e labje is in mei helaas ingeslapen.

We hebben nu een nieuwe pup bij van het oosterhuis labradors vandaan.

Hij is bijna 14 weken nu.
[ [url=m/oZ9fla.jpg]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/r8pepp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Ook een hond van Ria

Mijn zwarte is er ook van: Jackpot van het Oosterhuis


Erg aardige vrouw inderdaad. :j
Veel info gehad etc

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-17 10:32

Wat een schatje Simongek! <3

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:23

Afbeelding
MoniekV schreef:
Mijn pup is nu 4 maanden oud <3
[ [url=m/ZEfnht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tEPfH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mn andere topper <3
[ [url=m/J05R4E.jpg]Afbeelding[/url] ]





Wat lijkt jou blonde op de onze. Slim is nu bijna 1,5 jaar. Zelfs de tekeningen. ook witte teentjes.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:28

truus1970 schreef:
[ [url=m/iPoXzN.jpg]Afbeelding[/url] ]
MoniekV schreef:
Mijn pup is nu 4 maanden oud <3
[ [url=m/ZEfnht.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/tEPfH5.jpg]Afbeelding[/url] ]

En mn andere topper <3
[ [url=m/J05R4E.jpg]Afbeelding[/url] ]





Wat lijkt jou blonde op de onze. Slim is nu bijna 1,5 jaar. Zelfs de tekeningen. ook witte teentjes.


Haha, grappig! Uit welke lijnen komt Slim?

truus1970

Berichten: 1260
Geregistreerd: 07-05-08

Re: Labrador eigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 10:52

Slim is een kruising van 80% lab en 20% dalmatiër. Dus geheel papierloos. Wel heel lief

loesjeislief
Berichten: 294
Geregistreerd: 21-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:14

Wat kost een labrador bij een fokker? Ben mij ook aan het oriënteren.