Molossers

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:38

Jaaaa gefeliciteerd!! Heerlijke foto's!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 14:13

Mijn schoonvader heeft wel ballen zeg :wow:

Hij zou vandaag de hondjes uitlaten
Heeft ze mee genomen naar het bos.. was alleen de riemen vergeten :n

Ach dacht ie.... er is verder niemand hier dus ze kunnen ook wel los
Jaaa met buffel kon dat altijd wel maar durfde het zelf nog niet aan met Nyati

Hij wel
Dus kreeg net een filmpje waar ik stiekem toch wel heel blij van word. 2 hele blije honden die perfect luisteren! *\%/*

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:22

Sow! Die durft idd! :oo :')

Ik had mijn schoonpa onder zn bips getrapt als ie dat zou doen :') Maargoed, Zenna is dan ook wel agressief op andere honden.

al wil schoonpa dat ook niet altijd begrijpen. Die zegt: Ach, dat heb ik haar zo afgeleerd.....
Tja, gelukkig snapt vriendlief dat dat gelukkig niet zo werkt haha en spreekt hem dan ook altijd netjes tegen :D

Gelukkig is alles goed gegaan en heb je een leuk filmpje gekregen!! Vaak als je 1 hond er bij hebt die wél goed luistert, dat scheelt al zo enorm veel.

lor1_1984

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 15:48

Ik heb momenteel een mix van oa Mastiff te logeren en degene die vanmiddag mee ging met uitlaten snapte niet dat ik de lijn niet aan diegene gaf.
Na mijn uitleg dat het een zgn HR-hond is, niet mijn hond is maar momenteel wel mijn verantwoordelijkheid en dat ik diegene niet goed genoeg ken om zomaar een hond van dit kaliber aan te geven kwam er wel begrip.

Ik zou overigens ook niet blij zijn met zo'n actie als die van Donna's schoonvader, ongeacht of de hond in kwestie agressief is naar soortgenoten of niet en ongeacht welk ras/type hond het is.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:14

Dat heb ik zelfs als mijn vriend Zenna mee neemt :oo Laat haar ongeacht wat, NIET los. Hou de omgeving in de gaten, let op de prikkels, maak haar niet té moe enz enz enz :') Terwijl hij exact hetzelfde met haar omgaat als ik.

Maar dat blijft toch eng. Buiten Jack om krijgt niemand haar mee trouwens.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:25

Mijn schoonvader heeft zelf 3 honden waar onder 1 met dezelfde eigenschappen als nyati. Die van hem grijpt echter uit angst. Hij weet wel wat hij doet en heeft ook niet zomaar een plek uitgekozen. Deze plek komt nooit iemand met honden. Of nouja. Hij is ze nog nooit tegen gekomen daar. En het is goed overzichtelijk.

Plus idd dat buffel wel echt luisterd, beter nog naar mijn schoonvader dan naar mijn man. Die man heeft iets denk ik. Alle honden zijn gek op hem en luisteren perfect.

Betekend nog niet idd dat het risico niet vrij groot is en ik liever heb dat ie het niet doet . Zeker nu nog niet zonder muilkorf (moet ze nog aan wennen dus kon hij ook niet om doen)

Moet wel zeggen dat het steeds beter word op straat aangelijnd. Ze heeft gewoon echt geen opvoeding gehad. Er is haar dus ook nooit een alternatief geboden voor dit achterlijke gedrag. Maar ze lijkt er wel voor open te staan.
Ben benieuwd, denk dat we met een jaar een hele andere hond hebben

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:41

Dat denk ik ook Donna! Volgens mij is Nyati idd een heel fijn hondje dalijk!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 16:46

Afbeelding
Moppie <3

Hier een foto in het bos dus vandaag
Afbeelding

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 17:32

Wauw! Mooie foto's!! <3

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:53

Helemaal vergeten jarige honden te feliciteren! Congrats!

En 2 knappe zwarte monsters in het bos, moet toch goed voelen dat het zo goed ging.

Hier druuuk! Maandag trouwen, ondertussen flink last van m'n zwangerschap. Milo komt wat minder in het bos dus. Hij.doet het verder super, de nieuwe honden school is heel fijn. Lekker doortastend.
Nu wel ff stress. Hij heeft vanmiddag een gaar kippenbotje gejat en opgegeten. Hij wist dat hij fout zat dus toen ik hem zag ging met haast deel 2 naar binnen. Arg! Hij zou morgen naar de fokker om te logeren tot ma de bruiloft, maar het is daar atm nogal druk dus hem echt scherp in de gaten houden wordt lastig. Dus dan nog maar dagje thuis en om heen werken met de voorbereidingen.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 21:46

Wat een leuke dingen in het vooruitzicht, trouwen, een baby, superleuk :D laat je wel foto's van je jurk zien? Ik ben een sucker voor trouwjurken, ben zelf vorige maand getrouwd en het was echt perfect <3

Eve is nog steeds snel aan het hijgen, weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het is niet zo dat ze de tong op de knieën heeft hangen maar gewoon iets hijgend ademhalen doet ze eigenlijk vrijwel de hele dag. Als ze druk gespeeld heeft wordt het natuurlijk wel meer maar als ze dan rust gaat het wel beter.
Ze doet dit eigenlijk al sinds ze bij ons is en bij de fokker niet. Ik heb het internet al door gespit maar bij alle ziektes horen ook andere symptomen. En dat is het dus, verder heeft ze geen symptomen. Ze is super speels en niet moe te krijgen met apporteren, eet de bodem zowat uit haar bak als ze eten krijgt, heeft goede ontlasting en drinkt en plast ook goed.

Nu zat ik te denken, kan het komen door een ijzer tekort oid wat ze toch door haar voeding heeft opgebouwd? Ze krijgt kvv vlees, wel een complete versie.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 10:27

:wave:

Nyati word in september pas gesterriliseerd. we wilde het risico niet nemen dat er wat mis gaat en we dan niet op vakantie kunnen. DA ook niet overigens

Hebben we mooi de tijd om haar weer een beetje bij te voeren
Hoe dik ze bij ons kwam, ze word nu haast schraal... Vraag me echt af hoe ze haar dan zo dik hebben gekregen.

Ze krijgen nu in ieder geval om de dag iets extra's
Vis of een karkas of wat ik nog meer allemaal in huis heb
Die schapen kop die in de vriezer ligt durf ik alleen nog niet aan... Hoe weet ik of ze daar klaar voor zijn?

Aranel om nog even op je vraag terug te komen
Je zou voor de zekerheid eens bloed kunnen prikken natuurlijk
Hoe is ze op gewicht?
Ik merk dat Buffel ook meer last heeft van de warmte en ook meer hijgt en binnen gaat liggen terwijl Nyati gerust de hele dag in de volle zon ligt te bakken en eigenlijk amper hijgt

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:16

Pffff ik heb helemaal niet meer gereageerd zag ik! Ik kon zweren van wel :')

Airborn & Aranal beiden nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hopelijk hebben jullie een mooie dag gehad!

Aranel: Krijgt ze bij jullie ander voer dan destijds bij de fokker? Dan zou ik daar beginnen met zoeken namelijk!

Airborn: Stoute Milo! Goed afgelopen? Ik ben met kippenbotjes ook altijd bang dat ze deze pakken idd brrr!! Kan lelijk aflopen!

Hier eigenlijk alles rustig met de hondjes!

Ooh Zenna ligt ook altijd vol op in de zon!
Nelson echt niet!

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 07:37

Bedankt voor de felicitaties! Een preview foto
Afbeelding

Het kippenbotje is goed gekomen, is gewoon verteerd. Ondertussen zit milo nog bij z'n logeer adres, de fokker. Ik zou hem gisteren ophalen maar bij apk keuring bleken m'n remmen volledig op te zijn. Dus krijg de auto morgeb pas terug en dus ook dan pas hond ophalen. Stiekem vind ik hey wel prima. Ben nog aan het bijkomen van maandag, was geweldige dag maar heel vermoeiend. En met al het jurk tillen had ik m'n schouder overbelast |o

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:20

Na ruim een jaar lang kwakkelen hebben we gisteren echo's laten maken van Boris zijn longen en hart. Boris heeft DCM in een gevorderd stadium.
We gaan de komende weken nog erg van elkaar genieten en aankijken wat wel en niet gaat....

Afbeelding

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:39

Oh jeej, heel veel sterkte. Geniet nog van de tijd samen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:45

(Sorry, wat is dat? )
Geniet nog even van elkaar!

Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:32

Sterkte hts

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:25

Zijn hart is vergroot en kan het bloed niet goed meer rond pompen.

Het gaat vandaag niet zo goed met hem. Zit te wachten tot ze bellen dat ik de medicijnen op kan halen.

Levensverwachting op dit moment is enkele weken. Met een beetje geluk maanden :(

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 13:41

Aah dat is echt poedersuiker nieuws HTS.. -O-
Geniet van de tijd die je nog met hem hebt!

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:50

oliebol HTS!!! Hopelijk mogen jullie nog even van jullie lieve Boris genieten! Klote nieuws!!

Mooie foto Airborn!! :)

Nelson vindt vreemde mensen niet zo leuk in huis....

Tijd terug al met de man van de water maatschappij. Ik vroeg of ie bang was voor honden? Nee dat was ie niet. Ik zeg nou, tis wel een grote hond! Nee was allemaal prima.

Ik doe de deur open en meneer zeg wooow en doet een stap achteruit (Grote brede kale man). Nelson helemaal achterdochtig en begon te grommen. (Ik was alleen thuis trouwens.)


Nu komt gisteren een vriendin van mij binnen, (Die de prachtige shoots van onze hondjes altijd maakt!) En hij laat van schrik zijn anaalklieren klappen (Kan dat überhaupt?)
Heb aangegeven Nelson gewoon te negeren enzovoorts, maar uiteindelijk zat ie op zijn plaats en begon lichtjes te grommen. Aangegeven dat ie zijn 'muil' moest houden en moest gaan liggen en toen was het klaar. Dit was telkens zodra ik de keuken in liep. Daarna zelfs een kleine blaf en als ie bij haar stond te snuffelen gingen zijn haren omhoog.

Dit doet ie nooit als Jack thuis is. Beast kon dit ook doen, alleen wist ik bij Beast ooh dat duurt 10 minuten, negeer hem en daarna wordt ie vriendjes...

Nelson kennen wij natuurlijk pas vanaf zijn 11 maanden, dus dat vind ik toch tricky. Gaat ie er voor, dan ben ik de sjaak natuurlijk. Geloof het niet hoor maar vind het wel lastig!

Krijg gelukkig niet gauw bezoek maar toch!

Misschien met lekkers aan de gang gaan? Dat bezoek hem wat lekkers geeft?

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:27

Ik zou hem met binnenkomst eerst rustig laten worden en dan inderdaad bijvoorbeeld de visite hem iets lekkers geven.
Anders krijg je straks weer dat hij totaal hyper wordt als de deurbel gaat.

Met Boris gaat het vandaag iets beter. Gisteren was hij er echt slecht aan toe. Gisteravond begonnen met de medicatie en vandaag is hij al flink opgeknapt.
Hij is wel aan de diarree van de medicijnen. Dat moeten we even goed in de gaten houden.

Vanmorgen kwispelde hij weer en de sprankeling is terug in zijn ogen <3

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 15:38

Fijn dat ze medicatie aanslaat!

Hier milo na een week weer thuis. Hij was onwijs blij ons te zien. Helaas lijken we qua verdedigen van mij weer opnieuw te moeten beginnen. Dat is wel wat frustrerend.

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 16:01

HorseTopShop schreef:
Ik zou hem met binnenkomst eerst rustig laten worden en dan inderdaad bijvoorbeeld de visite hem iets lekkers geven.
Anders krijg je straks weer dat hij totaal hyper wordt als de deurbel gaat.

Met Boris gaat het vandaag iets beter. Gisteren was hij er echt slecht aan toe. Gisteravond begonnen met de medicatie en vandaag is hij al flink opgeknapt.
Hij is wel aan de diarree van de medicijnen. Dat moeten we even goed in de gaten houden.

Vanmorgen kwispelde hij weer en de sprankeling is terug in zijn ogen <3


Dikke knuffel voor Boris!

Wat Nellie betreft, we hebben geen deurbel. Dus ik doe open zodra ik weet dat diegene er is. En hij begroet mensen áltijd met zijn bot of flos in zijn bek.

Ik laat de mensen hem negeren. Uiteindelijk gaat hij snuffelen, maar van de week gromde hij dus lichtjes. Vandaar dat ik dacht hmmm, als hij lekkers krijgt bij binnenkomst (áls ie dat aanneemt, want dat weet ik ook niet :D ) Dan is de ergste spanning er misschien al af en is het leuk omdat ie wat lekkers krijgt. Snap je wat ik bedoel? :D


Of eerst bezoek rustig laten zitten en dan daarna iets lekkers geven? Voor iets lekkers is ie bij ons altijd wel te paaien. Wellicht bij mensen die hij spannend vindt ook.

Lastig hoor omdat ik gewoon niet weet wat hij gaat doen.


Fijn dat Milo weer thuis is AB, balen dat je weer opnieuw moet beginnen.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:31

Wanneer gromde hij loez? Toen het bezoek al binnen was of terwijl ze nog buiten stonden?

Onze terror puppy groeit nog steeds zo hard, het echte puppy achtige is er alweer af :oo Ze is nu zo'n 11 kilo met haar bijna 15 weken dus dat is nog best bescheiden, ondanks dat mevrouw zo'n 750 gram kvv op een dag wegkauwt :+
Merk de laatste dagen wel dat ze wat meer bezig is met haar plekje in de rangorde bepalen, dwz niet luisteren, op de bank springen terwijl dat niet mag, grommen als we haar optillen uit de tuin (want dan was ze nog niet uitgespeeld), de katten steeds omver tackelen en dan bovenop ze gaan staan enz.
Gelukkig blijven mijn man en in beide consequent in de regels die voor haar gelden dus hopelijk is dit van korte duur, want soms ben ik blij dat ze slaapt :')
Tegen mens en dier is ze nog steeds ontzettend lief en onbevangen gelukkig :)


Afbeelding