[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 21:40

Zoe_97 schreef:
De meeste kleine hondjes worden zo slecht opgevoed dat het mini terrormachines zijn...
_/-\o_

Menzo's fokker woont 20min rijden, maar eigenlijk ook geen nestbroertjes of zusjes in de buurt en van Cita al helemaal niet, die zijn allemaal in Duitsland gebleven :D

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 22:41

Hier woont de Fokker ook zo'n 20min verder....

3 pups zijn verder weg gegaan (Beuningen, Zwolle en Friesland), 1 woont er vlakbij dat ik weet (Eindhoven) en van de rest weet ik t niet.

Wij zijn afgelopen zaterdag even met onze Muffin terug naar dr fokker en dus haar mama gegaan en wat was dat n mooi gezicht!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was onze "kleine" dame doodop en hebben we er de rest van de dag geen hond meer aan gehad :)

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 07:57

Kooikers worden niet echt afgeraden als kinderhonden maar ook niet aangeraden. Begin ook alsjeblieft niet aan een Puggle. Dat ze zo'n kruising ooit hebben kunnen verzinnen.

Wij willen misschien ook shows gaan lopen maar ik heb geen flauw idee hoe het werkt.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 08:34

Dierenfan slim om een helm op te doenmet door het bos racen.
Ik vind dat je erg hard gaat.

Onze Engelse Cocker Spaniel wordt ook niet zo groot.
Erg lief, zeer grappig, mooie lange neus. Wel een geval van tegelmatig naar de trimsalon.

Gisteren liep hij met bloed in zijn mond door de woonkamer.
Bij inspectie bleek er een kies aan een draadje te bungelen. Die heb ik eruit gehaald.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:00

Vrienden van ons hebben een hele leuke puggle overigens. Meer Beagle dan pug maar echt een hondje met karakter.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 11:11

Puggle is een kruising tussen een Beagle en een Pug (Mopshond?) :o?

Weer wat geleerd :')

Enzo was vanochtend flink aan de dunne (lees: spuitpoep) Tijdens een rondje van amper een half uurtje is meneer wel 4x gaan zitten om te poepen waarbij bij de laatste 2x alleen nog maar wat druppels vocht uit kwam....Hij had zijn bench vannacht wel schoon weten te houden maar wilde direct buiten de bench al gaan zitten. Als uitzondering even in de tuin laten 'poepen'. Heeft uit frustratie wel weer een enorm gat in zijn vetbed die in de bench lag gekauwd. Arme pupsel :(:)
Hopelijk weet hij het vol te houden vandaag. Zowel vriend en ik zijn vandaag aan het werk.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:31

Wat leuk een pup forum! Hier 2 ukken. Kensi is van 8 maart
Afbeelding
En Shiva van 30 april
Afbeelding

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:34

Evel naar als ze zo ziek zijn. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en knapt je hondje voorspoedig op.

Ik heb vanaf pagina 211 wat zitten meelezen.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 15:06

Hier een jachthond inderdaad. Jaagt buiten graag op vogels, konijnen en blaadjes. 8-) Daar moet je wel van houden, hahaha.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:40

idefix4 schreef:
Evel naar als ze zo ziek zijn. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en knapt je hondje voorspoedig op.

Ik heb vanaf pagina 211 wat zitten meelezen.


Bedankt! Het lijkt er op dat hij wel weer redelijk hersteld is. In ieder geval geen poep in huis aangetroffen en net tijdens het uitlaten was het volgens mijn vriend al geen enorme dunne drap meer. Normaal is anders maar dat komt dan wel weer lijkt mij :)

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:05

Hier ook een jachthond, doen er zelfs jachttraining mee wat ze erg leuk doet, maar ze heeft zo'n will to please dat ze ook erg goed luistert en niet zomaar elk dier achterna gaat. Ik zou ook voor een soort retriever/ spaniel oid gaan als je echt een hond wil die goed met kinderen kan.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 19:21

Ah naar is dat als ze niet lekker zijn.. Eve krijgt ook evt niks anders dan haar voer en af en toe een pensstaafje, anders is het geheid poeperij daarna.

dierenfan
Berichten: 9617
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:02

Ii ben slecht baasje hier gaat van alles naar binnen met mate ;) maar friet frikandellen, diverse soorten fruit, karnemelk, stukken koek of taart, softijsjes, chips, kroepoek noem maar op alles schuift ook richting de honden en hun bek in haha
Zelden aan de dunne hier

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 20:37

Hier letten we op zich wel op, zeker nu ze gesteriliseerd is. Merk dat ze toch wat aangekomen is. Twee keer 175 g brokken. Maar met een dochter van 2 valt er zeer regelmatig wat op de grond en dan is zo'n hond best wel handig als stofzuiger. Ze mag ook altijd de bakjes van de toetjes schoonlikken. En ze krijgt ook wel beloningskoekjes.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:19

Hoe zijn jullie honden qua zindelijkheid?
Ik word af en toe horeldol van Eve wat dat betreft..
Poepen heeft ze vanaf dag 2 bij ons al niet meer binnen gedaan maar dat plassen.. want A ze gaat elk half uur zo ongeveer en B de ene dag gaat het super en op de andere pist ze 4 keer in huis.
De afgelopen nachten had ze ook steeds de bench nat. Eigenlijk vindt ze haar bench helemaal niet zo fijn om in te slapen maar ze moet er gewoon in omdat anders ons laminaat naar de gallemiezen gaat :=

Vanmiddag was ik 3,5 uur van huis en dan ligt er weer niks.. ik kan er gewoon geen peil op trekken. Maar als ik thuis ben en ze is wakker dan moet ze zeker ieder half uur, anders plast ze gewoon in de kamer.

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:21

Hier gaat er bij onze oudste ook alles in (die eet ook gewoon echt alles, tot tomaten aan toe), de middelste krijgt niet alles want is heel gevoelig en meteen ziek/aan de dunne.... en onze pup krijgt stilletjes aan steeds iets anders, vd week stukjes frikandel gekregen.

Vandaag was het weer tijd voor haar wormenkuur en nu hebben we n pup met spuitpoep dus ik gok dat ik maar weer eens n nachtje op de bank slaap. Vind t zielig als ze vanacht dr kooi onder poept terwijl dat niet nodig is.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 22:38

Cita ging uit zichzelf altijd buiten als dit mogelijk was. Maar bij mij op het verdiep was "uit de zetel" ook voldoende. Wakker worden, uit de zetel springen en plassen, ook al was ze een half uur eerder nog buiten geweest en kon ze perfect een hele nacht doorslapen. Zij is ermee gestopt toen ik haar tijdens het plassen opgepakt heb (hand op staart en onder borst en ze op de rug houden, zodat ze stopt met plassen) en naar buiten gegaan ben. Sindsdien geen accidentjes meer gehad.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:05

dierenfan schreef:
Ii ben slecht baasje hier gaat van alles naar binnen met mate ;) maar friet frikandellen, diverse soorten fruit, karnemelk, stukken koek of taart, softijsjes, chips, kroepoek noem maar op alles schuift ook richting de honden en hun bek in haha
Zelden aan de dunne hier


Ik heb twee honden gehad die heel oud geworden zijn met hetzelfde beleid. Ik heb er nu een die bij alles van slag raakt en aan de dunne gaat. Of zich helemaal suf krabt.

Bo_Y

Berichten: 4560
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 08:14

Beterschap voor alle zieke pupies.

Saar eet nooit iets anders dan hondeneten, soms een hapje appel.

Saar is ook zielig vandaag, die wordt zo gesteriliseerd met een kijkoperatie.

En bijna geen pup meer, over 8 dagen wordt ze een jaar.

djinnie

Berichten: 2794
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:17

Wiebe krijgt wel groente en fruit. Zo vindt hij appel, framboos, braam, aardbei en banaan helemaal lekker. Tomaat, bloemkool, broccoli gaat er ook goed in. Hij kreeg 3 keer 140-150 gram vlees (mag volgens de richtlijn 16x40gram=640 gram per dag, maar was wat stevig). Nu mooi afgeslankt, dus nu mag het iets omhoog naar 160-170 gram per keer. En dan verder nog de trainingsbrokjes en vaak wel wat te knagen.

Bakjes uitlikken en dergelijke mag hij niet.

Aaaah, sterkte voor Saar.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:26

Kiko krijgt alleen dingen voor honden. Hoewel ze op ons laatste vakantie adres worst heeft gekregen van de pension houders. De koelkast en het snij apparaat wist ze goed te vinden. :))
Kiko is weer blij, we zijn thuis. Nu kan ze weer vrijer rennen door de tuin. En gisteren toen we een uur thuis waren kwam de schoonzoon en dochter van de buren langs met hun hond en heeft ze dik een uur gespeeld. Had ze nodig want ze had bijna 12 uur in de camper gezeten gisteren.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:49

Sterkte voor de zieke pupjes:(

Pip krijgt meestal alleen hondeneten, maar met name bij mijn ouders heeft ze geluk :+

Zaterdag wordt ze een jaar dus ze is bijna geen puppy meer *\o/*

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:57

Hier zouden de groten alles eten, maar dat mogen ze niet. Dit is deels uit principe en deels omdat er eentje redelijk wat allergieën heeft. Alleen de jack bekijkt je alsof je haar gaat vergiftigen als je iets anders dan "vlees" of kaas geeft.
De enige uitzondering zijn frieten en zoute chips (anders zit je weer met toevoegingen), is ook het enige waarbij het concert is als we aan tafel gaan :+

Kiko heeft geluk gehad zo te horen. Fijn dat ze haar eigen tuin zo weet te apreciëren.

Spoedig herstel voor Saar!

Tja shows lopen, het is wel zo handig en fijn als je iemand hebt om mee te gaan die het al kent. Ik voel me na 4j nog steeds een groentje als ik zonder mijn vriendin moet gaan...

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:28

Sterkte met de zieke en geopereerde honden.
Vertroetel ze maar flink.

Appa krijgt eigenlijk alleen hondeneten.
Al is een broodje knakworst pikken ook wel lekker.
Banaan lust hij ook.

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:22

Pip wordt zaterdag 1 en daarvoor had ik een kei cool ding gehaald, namelijk een ballenroller. Hond gooit bal er bovenin in, bal rolt eruit samen met een snoepie.

Maar ze snapt er geen zak van :')

Iemand ideeën hoe ik haar het aan kan leren? We hebben het al tig keer laten zien en ik ben nu bezig met een soort touch oefening waarbij ze de bal op moet halen en op mijn platte hand neer moet leggen, en dat snapt ze!. Maar zodra mijn hand boven het apparaatje gaat doet ze dat ineens niet meer :')

Ze wordt er moedeloos van haha

Afbeelding