[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:33

xMaxxiee schreef:
Pip wordt zaterdag 1 en daarvoor had ik een kei cool ding gehaald, namelijk een ballenroller. Hond gooit bal er bovenin in, bal rolt eruit samen met een snoepie.

Maar ze snapt er geen zak van :')

Iemand ideeën hoe ik haar het aan kan leren? We hebben het al tig keer laten zien en ik ben nu bezig met een soort touch oefening waarbij ze de bal op moet halen en op mijn platte hand neer moet leggen, en dat snapt ze!. Maar zodra mijn hand boven het apparaatje gaat doet ze dat ineens niet meer :')

Ze wordt er moedeloos van haha

[ [url=m/k6nLpT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Op facebook is een groep 'hersenwerk voor honden', wellicht kun je je vraag daar stellen. Daar zitten een paar mensen die zulke dingen heel fijn en duidelijk stap voor stap uit kunnen leggen. Ik dacht met het eea aan hersenwerk Mika zo ook wel ff aan de gang te zetten maar dat viel vies tegen. :')
1 jaar alweer, wat gaat de tijd dan toch snel he!

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:57

Ja gaat super snel!
Met andere hersenwerkjes is Pip altijd heel snel, heb hier verschillende spellen staan van verschillende niveaus die ze binnen een halfuur door had. Maar dit is toch een stapje verder denk ik haha, wel heel leuk want ik merk aan haar dat ze het heel interessant vindt.

Bedankt voor de tip, zal daar eens kijken!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 14:48

petitparis schreef:
Tja shows lopen, het is wel zo handig en fijn als je iemand hebt om mee te gaan die het al kent. Ik voel me na 4j nog steeds een groentje als ik zonder mijn vriendin moet gaan...


Helaas ken ik verder niet zoveel mensen die shows lopen dus dat wordt zelf uitzoeken ben ik bang.

Hoe is het met alle zoeke hondjes?

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 15:49

Hiephiep hoera! Pip 1 jaar *\o/*
Afbeelding

En ze is heel erg verwend, van ons had ze dan de ballenroller, van mijn ouders een standaard met daaraan flesjes waar ze de speeltjes uit moet rollen, een nieuwe wubba en een nieuwe kong. En nu likt ze lekker de vulling uit een mergpijpje :D

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:26

Hoera voor pip!

In welke regio zit je en waar zou je willen gaan showen (B of NL). Indien België kan ik je wel in contact brengen met beagle fokkers duz nagenoeg op elke show aanwezig zijn...

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:49

Bentley is bijna 10 maanden, ik moet zeggen dat ondanks dat hij nu wat meer alleen thuis is hij het huis helemaal heel laat wat we niet verwacht hadden.

Volgensmij hebben we nu echt een tussenweg gevonden samen, hij is op sommige momenten op de dag nog wel echt druk voornamelijk als ik terug kom van school wat natuurlijk begrijpelijk is. Dat is ook snel weer over en dan komt hij heerlijk bij je liggen slapen.

Gister al wat cadeautjes gekregen voor mijn verjaardag en hij heeft geholpen met uitpakken, hij was heel voorzichtig maar hij vond het zo leuk. <3

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 07:38

petitparis schreef:
Hoera voor pip!

In welke regio zit je en waar zou je willen gaan showen (B of NL). Indien België kan ik je wel in contact brengen met beagle fokkers duz nagenoeg op elke show aanwezig zijn...


Wij wonen in Limburg NL. Mag je dan ook in Belgie showen?

Gefeliciteerd Pip!!

Leuk Melissa, alvast gefeliciteerd!

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 07:47

Ik woon in Belgisch Limburg. Volgend weekend is het show in Maastricht. Ik ga ook. Misschien kan je daar eens een kijkje gaan nemen en met mensen praten :)


Ik heb in een gekke bui Daeva ingeschreven voor een show. Ze heeft geen stamboom, maar als een stamboomloze hond 2 keer VG haalt op show krijgen ze in België een stamboom. Deze is in de gehoorzaamheid nodig moest ik op hoger niveau wedstrijden willen spelen. Eens kijken wat ze van haar vinden en als ze het goed doet mag ze mee tot ze 2 keer VG heeft :)

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 09:20

Show lopen gaan wij in de toekomst misschien doen met onze whippet, maar voor nu mag hij eerst kind zijn en lekker ravotten, we 'oefenen' wel eens, maar daar heeft hij nog zo weinig concentratie voor..

Ik moest vanmorgen mijn puppekind achterlaten ivm zelf weg te zijn voor 6 wkn.. oohhh wat is dat toch verdrietig! ;( :(:)

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 10:20

Mijn pup is nu 6 maanden en ze begint stiekem best groot te worden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:15

@amanda: waarom zou het niet mogen? Wij gaan soms ook naar NL. Alleen niet systematisch omdat als je echt titels wil behalen het een dure grap wordt in meerdere landen showen...

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:09

@lonniejj: ik moet er niet aan denken om 6 weken zonder mijn puppenkind te moeten zijn :oo heeeeeel veel succes :(:)

Enzo is inmiddels weer helemaal beter en heeft gisteren met ome Aaf (hond van een vriendin van mij) de Loonse en Drunense duinen onveilig gemaakt }> . Wat ben ik ook trots op hem! Heerlijk rondgerend. Is niet opdringerig naar andere honden toe, loopt lekker door als wij ook doorlopen. En keert om op een stuiver als je hem roept <3 heerlijk om er dan zo op uit te zijn met z'n allen. En! En! En! Meneer heeft gisteren voor het eerst zijn pootje opgetild bij het plassen -:) wordt nu een echte knappe volwassen kerel :D

Afbeelding

Afbeelding


Donderdag was ik ook met Enzo en een vriendin met haar hond bij de vennen. Twee puberpups met gierende hormonen door het lijf. Heerlijke combinatie dus. Kwamen we uiteindelijk een klein teefje tegen. Dat vonden de heren toch wel erg interessant. Allebei bij het teefje, ruiken, kennismaken en terwijl de ene puberman het teefje bezig hield snaaide Enzo het balletje van het teefje weg _/-\o_ :') lekkere vent. Ging meerdere keren zo. Teefje was ook zeker wel interessant! Alleen deed deze op een gegeven moment lelijk. (En terecht, zou ik ook doen met twee van die geile pubers). Dus toen besloot Enzo blijkbaar dat de bal van het teefje dan veel leuker was :')

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 08:31

petitparis schreef:
@amanda: waarom zou het niet mogen? Wij gaan soms ook naar NL. Alleen niet systematisch omdat als je echt titels wil behalen het een dure grap wordt in meerdere landen showen...


Geen idee, ik heb er geen verstand van. Ik dacht dat je alleen mocht showen in eigen land maar dat hoeft dus niet. Wel handig want er zijn een aantal shows lekker dichtbij in België. Ik wil namelijk eerst een paar hier in de buurt doen, kijken hoe het gaat. Mocht ze het zelf niet leuk vinden of geen noemenswaardige resultaten behalen kunnen we lekker stoppen. Mocht alles goed gaan kunnen we altijd nog verder weg kan.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:21

@MoniekV wat een knapperd! <3
@Evil_knievel wat een super leuke hond! erg komisch verhaal met de pubers en het teefje :') zie het al helemaal voor me!

Vorige week vroeg ik jullie om suggesties voor een leuk klein hondenras. Ik was zelf al uitgekomen op een markiesje (via wat puppy tests enzo) maar ik knapte af op de lange wachtlijsten bij de rasvereniging.. Op de site staat vermeld dat uitsluitend zij puppy's "verdelen" over mensen op de wachtlijst.

Veel andere rasjes opgezocht en over gelezen maar het markiesje bleef in mn hoofd zitten. Uiteindelijk voor de gekkigheid is op facebook gezocht. En warempel daar was een fb-groep voor markiesjes en look-a-like's. Daar heb ik een bericht gepost of er mensen zijn die een nestje verwachten. Inmiddels sta ik op voor een nestje die in februari weg mogen en kreeg ik gister een aanbod voor pupjes die eind oktober/ begin november geboren gaan worden en dus rond nieuwjaar weg mogen :). Ik moet even kijken of dit mogelijk is voor mij (i.v.m. opnemen vakantie voor de pup). Maar er is dus een grote kans dat ik toch een Markiesje (of eventueel kruising) kan krijgen!

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:31

Leuk Jessica! Ik neem aan dat dat een nest is wat buiten de rasvereniging gefokt wordt?

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 11:38

@amandavd, Het aanbod dat ik gister kreeg is een stamboek teefje, gedekt door een stamboek reutje. Alles via de officiële regels gedaan, DNA onderzoek, bloed afname enz. Het enige verschil is dat de beste man de keuze heeft gemaakt om niet mee te doen aan de wachtlijsten maar zelf een goed huisje voor de pups te zoeken. Dat mag van de vereniging ook. Ze hebben het alleen liever niet geloof ik. Ze willen alles t liefst in eigen hand houden..

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:35

Wat leuk! Spannend voor jou ook.

Ik vind dat maar niets. Rasverenigingen die je een hond toewijzen. Ja doei.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:03

Had er persoonlijk tot voor kort ook nog nooit van gehoord dat je op een wachtlijst bij de rasvereniging moest gaan om in aanmerking te komen voor een pup. Ik weet dat onze rasvereniging controles doet en bemiddeld wanneer een fokker zelf niet aan voldoende pupkopers zou geraken. Maar dat is bij ons ras echt niet het probleem. De fokkers die ik iken hebben voor elke pup die geboren wordt 2 tot 3 kopers en jammer genoeg (gelukkig voor de teven) is er maar elke +/- 15-18 maanden een nest en 3x max/teef...

Leuk Jessica dat je toch nog een fokker gevonden hebt en relatief snel in aanmerking zou komen voor een pup.

@Amanda: moest je interesse hebben om in België te showen (ik veronder stel dat je Genk voor ogen hebt), dan laat je maar iets weten. Dan vraag ik of 1 vd 3 beagle fokkers of zij ook gaan en het zien zitten je wat wegwijs te maken.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:36

petitparis schreef:
Had er persoonlijk tot voor kort ook nog nooit van gehoord dat je op een wachtlijst bij de rasvereniging moest gaan om in aanmerking te komen voor een pup. Ik weet dat onze rasvereniging controles doet en bemiddeld wanneer een fokker zelf niet aan voldoende pupkopers zou geraken. Maar dat is bij ons ras echt niet het probleem. De fokkers die ik iken hebben voor elke pup die geboren wordt 2 tot 3 kopers en jammer genoeg (gelukkig voor de teven) is er maar elke +/- 15-18 maanden een nest en 3x max/teef...

Leuk Jessica dat je toch nog een fokker gevonden hebt en relatief snel in aanmerking zou komen voor een pup.

@Amanda: moest je interesse hebben om in België te showen (ik veronder stel dat je Genk voor ogen hebt), dan laat je maar iets weten. Dan vraag ik of 1 vd 3 beagle fokkers of zij ook gaan en het zien zitten je wat wegwijs te maken.



Zo gaat het bij de Berner Sennen vereniging en de Beagle club ook. Ik kwam vanmorgen iemand tegen met een BernerDoodle....

Super tof dankjewel! In België heb ik inderdaad Genk op het oog, dat is net 50 minuten rijden.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 13:30

Bernerdoodle?!? :n

Bij de Belgische Beagle en Hound club toch niet...
Maar goed, herinner me er tegen dan veiligheidshalve nog eens aan :o (iets met gatenkaas oid :+ )

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:20

Even inhakend op die kruisingen: waarom zou dat per definitie slecht zijn of slechter dan een rashond? De Berner Sennen is nu niet bepaald een gezond ras te noemen en als je er een poedel doorheen kruist omzeil je misschien wel de vererving van rasgebonden afwijkingen. Mooiste zou natuurlijk wel zijn als beide ouder dieren getest worden en dat gebeurt natuurlijk vaak niet. Maar dan zou ik liever voor zo'n kruising kiezen dan voor een 'rashond' maar zonder stamboom oftewel niet geteste ouders.

Wij zouden voordat we Eve kochten ook gaan kijken bij een kruising Boerboel Bordeauxdog nestje, die mensen waren echt bewust deze kruising aan het fokken en hadden de ouders dus ook getest op HD en nog andere afwijkingen. Uiteindelijk hebben we hier niet voor gekozen omdat we de Boerboel geen hond voor in een woonwijk vonden maar ik vind met de kruising an sich niets mis.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 19:23

Een doordachte kruising niet nee maar de Bernerdoodle is een modeverschijnsel en die twee rassen voegen niks aan elkaar toe, net als de puggle.

Dat de Berner niet gezond is hoef je mij niet te vertellen. Ik loop al jaren rond in de Berner wereld en ik weet ook hoe hard ze daar werken aan de verbetering van de gezondheid. :)

Tigress

Berichten: 8942
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:27

Het een naam geven maakt het al gauw een mode dingetje. Het is geen Bernerdoodle...het is gewoon een kruising berner met poedel. Net zoals een cockapoo, maltipoo, chiweeni, pomchi, boxador etc. Het worden op deze manier ''designer breeds'' waarbij puur wordt gekeken naar uiterlijk, niet naar wat het echt met het ras doet.

Behalve dat het elkaar kan verbeteren, kan het elkaar ook verslechten. Vaak worden bij kruisingen de ouderdieren niet uitgebreid getest (althans, ik ben ze nagenoeg nog niet tegen gekomen). Hierdoor weet je niet of er misschien dingen zijn die de ouderdieren (dus ook negatieve dingen) bij elkaar versterken.
Gelukkig bestaan er ook uitzonderingen! Maar helaas is dit voor het gros niet het geval.

Doordachte kruising en alles compleet getest; helemaal prima :j
Kruising omdat beide ouderdieren zo lief zijn, ze graag eens een nestje willen meemaken en niks testen; nee dankje :n

Maargoed, dat is mijn persoonlijke kijk er op :)

-
Hier inmiddels weer terug van vakantie. Het was genieten! Jarvis kon wel wennen aan de luxe :))

Afbeelding

Afbeelding

Verder heeft meneer ook lekker om het zwembad gerend als ik aan het zwemmen was, en mocht hij even mee dobberen :D

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Hij wist eerst niet helemaal zeker of het luchtbed wel zo'n succes was :')

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78510
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 22:59

Geweldig, die zwemfoto's en luierfoto's van Jarvis!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 23:05

knappe Jarv alweer :)

Idd met een goed doordachte kruising heb ik ook geen problemen. Maar dat het al een naam heeft doet mij ook eerder vermoeden dat het om een modeverschijnsel gaat en vooral geld moet opbrengen: designer-rassen. En daar heb ik wel problemen mee, want daar wordt eigenlijk alleen gekeken naar wat er "leuk" uit ziet en niet of het effectief gezonde honden worden.