Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 23:41

Wat een gaaf trucje dat zwaaien! Wil ik Tara ook nog leren.
Hier ook wat luister problemen met Tara, vooral als we andere honden og katten of andere dieren tegen komen onderweg. Ik krijg haar aandacht dan niet meer terug, ook niet met koekjes :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:03

Fajah is soms ook Oost-Indisch doof. Ik ben nu ook iets strenger en daar reageert ze goed op.
(Niet dat ik haar sla hoor! Maar nee is nee en ik wil het geen 5 keer hoeven vragen).

Op cursus trainen we met koude (ongefrituurde) frikandel. Dat werd ons door de cursusleidster aangeraden.
Er zijn ook mensen met knakworst.

Wat is het bos momenteel prachtig <3
Afbeelding

Afbeelding

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 07:53

Ik heb hier een tube leverpate voor honden en dat werkt wel. Heb wel een trainingsfoutje gemaakt door te weinig te oefenen met riem vast klikken dus nu wil ie niet meer dat ik hem pak en de riem vast maak. Dat wordt even goed oefenen de komende tijd want hij kan eigenlijk heel goed loslopen en dan lekker met andere hondjes spelen, heel hard rondrennen of pogingen doen om een kraai te vangen.

Inmiddels wordt het ook steeds meer een normale hond die begint te spelen en te kluiven, gelukkig maar!

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 08:43

Igor kijkt bijna altijd vrolijk haha!

Kent ze de high five al Classic? Wij hebben het bij Igor vanuit de high five uitgebreid (steeds verder weg om de high five vragen en uiteindelijk "wave" eraan gekoppeld). :D

Igor luisterde eerder ook alsof hij bananen in zijn oren had, maar de laatste tijd (even afkloppen) gaat het echt heel goed. Misschien omdat de puberteit een beetje begint weg te ebben? Geen idee, maar ik ben er wel blij mee dat het zo goed gaat haha.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:51

Wassen jullie de hond ook weleens?
Ondanks dat ze wit is, is Fajah eigenlijk altijd vrij schoon. Ze had nu alleen een rode huid tussen de tepels, dus van de dierenarts een shampoo gehad om haar mee te wassen.
Ze vind wassen dus echt heerlijk en wilde niet meer de badkuip uitkomen :')

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:55

Nee alleen als hij echt in iets smerigs heeft gerold of zoiets. Igor vind het echt verschrikkelijk :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:59

Fajah is echt gigantisch in de rui, dus ik gok dat ze het daarom ook wel lekker vond.
We hebben trouwens een furminator aangeschaft! Ik lees hier en daar wel dat het juist slecht voor de vacht zou zijn? Toch vind ik het wel fijn nu ze aan het verharen is.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:12

Ik meld me hier ook even. Wij hebben sinds 4 jaar een hond uit Portugal, Julia. Heel lief en rustig, je merkt alleen wel aan haar dat ze een zwaar leven gehad heeft. Ze hebben in Portugal een voorpoot moeten amputeren omdat ze daar een gruwelijke verwonding aan had waar ze al een tijd mee rond gezworven had.
Geen idee hoe oud ze is maar we hebben het gevoel dat ze al aardig op leeftijd is. We hebben trouwens allemaal 'dumphonden' maar de rest komt uit Nederland.
Afbeelding

Afbeelding

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:16

Wat een leuke ! Wat jammer van zn voorpoot, maar ze lijkt er geen last van te hebben toch ?
Leuke groep honden heb je !

Ik heb balou nog nooit gewassen. Hij heeft van de zomer wel gespeeld in het badje van de kinderen. :')
Als hij in iets goors zou rollen dan zou ik hem idd ook wassen. Maar heeft hij nog niet gedaan.
Met verharen. Wij hadden een bridge back. Mijn vader deed altijd met een rubberen handschoen aaien. Dan kwamen ook alle losse haren mee. Hond vond het heerlijk. Maar dat was een kort haar natuurlijk. Met lange haren lijkt me dat niet zo prettig.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:27

Wat een leukert, die Julia! Inderdaad zonde van haar poot, maar als ze zo ook happy is...ach...

Ik was mijn honden nooit. Heb ooit 1 x Miep gewassen toen ze in een rotte vis had kiggen rollen. Maar dat is al zeker 12 jaar terug. Hou haar nu echt strak in de gaten. Had wel
Shampoo gekocht toen we ZhuZhu van Schiphol gingen halen. Ik zag haar al inder de poep uit het vliegtuig komen, maar dat viel gelukkig mee.

Furminators heb ik ook. Gebruikmze bij de paarden en ook bij Miep. ZhuZhu heeft lang haar, dus dat werkt niet. Voor haar heb ik een herderharkje. Voor mijn Belgisch Trekpaard heb ik een uitdunningskam voor zijn staart. Die gebruik ik ook op de broek van ZhuZhu. Die heeft zo belachelijk dik haar op haar achterhand, dat ik daar wel iets aan wou doen. Dat gaat allemaal klitten enzo en met zo n herderharkje kom je daar niet normaal doorheen.

ZhuZhu heeft trouwens ook roze vacht onder haar buik. Voornamelijk in oksel en liezen. Dat kwam daar nadat ze in het begin zo aan het likken was op die plekken. Die huid is mooi hersteld, maar die vacht is nooit meer mooi wit geworden. Maar aangezien ze niet gek is van water, ga ik haar (nog) maar niet wassen.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:34

Jorinda: high five kent ze wel. Maar als ze je hand niet aan kan raken (high five op afstand) dan begint ze maar wat te slaan met haar poot :')

Het luisteren hier ging ook een tijdje heel goed en nu weer heel slecht. Geen idee hoe ik dat op ga lossen. Ze trekt enorm aan de lijn, blaft naar alle honden die we tegen komen (omdat ze wil spelen, niet agressief) en valt uit naar katten :(

Tara wordt wel eens in de zoveel tijd gewassen, die springt in elke sloot en modder plas die ze tegenkomt. En het liefst dan in de stukken waar de meeste eendenkroos ligt of waar bagger ligt. Ook graven in modderplasssn vindt ze geweldig.
En dan heeft ze de gekke gewoonte om liggend te gaan plassen af en toe. Of gaan lopen als ze nog plast. Dus na een tijdje ruikt ze heel erg naar plas..

Als ze gewoon wat vies is van modder doen we haar niet in bad, dat wordt vanzelf wel weer schoon of we drogen het af met een handdoek. Maar als ze echt heel erg stinkt dan gaat ze wel in bad.
Ze heeft ook echt een hekel aan douchen..

Edit: wat een prachtige hond is Julia en een leuke roedel heb je!
Wel sneu van haar pootje, maar ze lijkt er zelf niet zo veel om te geven

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:43

ik was mijn honden bijna nooit. Op de de cocker spaniël na. Die gaat altijd met m'n dochter mee naar stal en dan ziet hij er soms zo uit.... Iets met voorliefde voor prut sloten :D Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:33

Welkom Chapeau! Julia is leuk! Je andere hondjes ook trouwens! Ik vind de rechterhond ook erg mooi!
Zijn de andere 2 ook al wat ouder?

Fabster: fijn om te lezen dat Fajah niet de enige is met een geirriteerde huid. Bij haar is het ook echt donkerroze. Ik vermoed dat het nog komt uit de tijd dat ze pupjes heeft gehad. Zou dat kunnen? Ze likt er nu eigenlijk bijna nooit meer aan, maar ik krijg het ook niet meer wit. Op cursus kregen we er commentaar op dat het heel geirriteerd leek, dus vandaar dat we het hebben laten nakijken en een verzachtende shampoo hebben gekregen van de dierenarts. We zouden haar er iedere week mee moeten wassen, maar dat lijkt me echt wat overdreven (en een pokkewerk :o := ).

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:55

Dat ga ik echt niet doen, elke week wassen! Maak ik ook geen vrienden mee met ZhuZhu, denk ik. Je kan toch zien of de huid nog geirriteerd is? Anders knip je daar een stuk haar weg, tot op de huid (niet scheren, anders irriteer je het straks opnieuw). Dan kun je zien of de huid rustig is. Dat het haar dan minder mooi is... ach... dat heb je nou eenmaal met witte honden. Een zwarte hond kan dat ook hebben, maar daar zie je niks van. Lekker zo laten en de anderen maar met hun eigen hond bezig laten zijn :+

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:15

Wat een lekker stel!! Jammer van haar voorpootje.

Wassen, nee, behalve als.. nou ja, dat hoef ik niet uit te leggen, ze in de viezesmerigestinkende...

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:59

Cayenne schreef:
Welkom Chapeau! Julia is leuk! Je andere hondjes ook trouwens! Ik vind de rechterhond ook erg mooi!
Zijn de andere 2 ook al wat ouder? .

Die rechter hond is Tommy, een nerveus vuilnisbakkie van bijna 3.
Dan hebben we nog Youp, een gedumpt Jack russeltje van 5 jaar en Boni, een spaniël die weg moest omdat hij te druk was bij de vorige eigenaars.
Julia is waarschijnlijk nu een jaar of 8/9.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:38

Ik meld me ook. Ik heb 2 Spaanse honden gehad. Helaas nu geen hond meer en voorlopig ook niet de mogelijkheid om weer een hond te hebben. Maar ik mis het wel. En ik vind het leuk om hier mee te lezen.
We hebben wel een kat uit Griekenland.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:44

Welkom TinkerTreas. Waar zijn de spaanse honden gebleven?

Vanavond wou ZhuZhu bij me op de bank komen, maar ik had geen zin om op te wchuiven. Dus ik zei voor de grap dat ze maar op schoot moest komen:

Afbeelding
Doet ze het ook nog! _O- Lag niet echt lekker, denk ik, want ze was zo weer weg.. :=

Ik denk e sterk over om haar Dobby te noemen (the free elf, uit Harry Potter). Die oren van haar lijken echt op die van Dobby! _O-

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:49

De laatste is 3 jaar geleden overleden. Toen had ik een baby van 2 maanden en dat vond ik geen ideale tijd om aan een nieuwe hond te beginnen.
Als de kinderen wat groter zijn, hoop ik weer een hond te kunnen nemen. Al weet ik nog niet of dat een buitenlander wordt.
Want we hebben toch wel het nodige meegemaakt met onze buitenlanders.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:01

Vertel vooral je verhalen van je buitenlandertjes!

Ik heb hier alleen maar 'hoera en hoezee' verhalen. Elke hond gaat tegenvallen na mijn rus, denk ik. Nog nooit zo n makkelijke hond gehad.

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:47

Fabster schreef:
Vertel vooral je verhalen van je buitenlandertjes!

Ik heb hier alleen maar 'hoera en hoezee' verhalen. Elke hond gaat tegenvallen na mijn rus, denk ik. Nog nooit zo n makkelijke hond gehad.


Haha, eerste buitenlander was Lety. Voor bekenden een schat van een hond, maar helaas is ze altijd erg angstig gebleven voor vreemde mensen. Ze kon ook best wel extreem blaffen als iemand naar haar keek of tegen haar praatte. Maar voor mij was ze super, ze luisterde perfect, kon prima los. Ik kreeg haar met elf maanden.

Nieve was onze 2e Spanjaard. Echt het tegenovergestelde van Lety. Een drukke blije lang leve de lol hond. Nieve liep heel raar toen ik haar kreeg, en ze viel steeds.
Bij onderzoek bleek dat ze een beschadiging aan haar ruggenwervels had. En ze had totaal geen bespiering.
Na langzaam opbouwen kreeg ze steeds meer spieren en ze ging steeds beter lopen.
De eerste keer dat ik met haar in duin ging wandelen, nam ze gillend de benen omdat een man met een werpstok een bal gooide.
Maar Nieve was heel nuchter en reageerde er al snel niet meer op.
Ze was een hond met humor en een brokkenpiloot. Ik kon haar eigenlijk niet los laten in de buurt van water, want dan lag ze erin en dikke kans dat ze er zelf niet meer uit kwam. Ik heb haar verschillende keren uit het water moeten halen.
Verder jatte ze alles wat los en vast zat. Ze was echt geobsedeerd door eten. Ik heb haar een keer uit de vuilnisbak moeten halen. Ze was in de tuin, waarschijnlijk via een krukje die naast de vuilnisbak stond omhoog geklommen. Met haar neus de deksel omhoog en erin gesprongen of gevallen. Tja, toen kon ze er niet meer uit.
Het was echt een geweldige hond, maar we hebben onze handen vol gehad aan haar. Helaas hebben we maar 3 jaar van haar mogen genieten, toen raakte ze verlamt door de beschadiging in haar rug. Ze was pas 4 jaar.

En Lety hebben we 2 maanden later moeten laten gaan ivm kanker.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:06

_O- dat vuilnisbakverhaal! Mijn vorige hond (wel een Rus, geen buitenlander) had ook een eetobsessie. Voor haar hebben we de vuilnisbak in de schuur gezet. En dan nog lag hij iedere dag om :roll: . Maar ze kon er niet in vallen. Daar was ze veel te groot voor. Die vrat echt alles. Daar leer je wel van opruimen :j

Maar mijn russische buitenlander heeft echt een keurige opvoeding genoten. Is ook geobsedeerd door eten, maar pakt niks zelf. Dat is echt wel fijn. We hebben haar nu 3 maanden en gaat al los mee aan het paard. Loopt niet meer het erf af (en dat kan makkelijk, want we hebben alleen stroomlint als omheining). Zo veel makkelijker dan de pups die ik heb gehad!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:10

Welkom iedereen!
Dat vuilnisbakverhaal is geniaal :') Ik heb nog nooit een hond gehad met (vr)eetobsessie, maar dat lijkt me heel lastig! Ik probeer Fajah nu al 24 om haar eigen brokken te laten eten, maar ze weigert het. (Ze lust ze prima, maar wacht gewoon tot ze wat anders krijgt >;) Verwend nest).

Gisteren hebben we een lange wandeling gemaakt en helaas is het weer mis gegaan. Ze moet nu voorlopig tijdens wandelen een snuitje om uit voorzorg. Ik baal er zo van, ook omdat je het gewoon echt niet aan ziet komen. Ik kan 100 mensen passeren en het gaat goed, maar als iemand een (in haar ogen) verkeerde beweging maakt, dan valt ze opeens uit. En ze loopt altijd aan de lijn, maar het komt zo onverwacht en razendsnel dat het heel moeilijk is om haar dan nog voor te zijn.
Voorlopig dus even een snuitje om en we gaan proberen met een gedragsdeskundige uit te vissen wat haar nu precies zo triggert, want ik ben ontzettend bang dat het de volgende keer een kind is. En dan is het voor mij wel echt klaar. Zover mag het gewoon nooit komen.
En het lastige is nog wel dat ze gewoon verder ontzettend lief is. Het is puur haar verleden dat haar nu zo in de weg zit.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 08:59

Dat klinkt inderdaad beroerd, Cayenne. Kom je heel veel mensen tegen? Als dat niet het geval is, zou je kunnen overwegen om haar te laten zitten, als er mensen aan komen. Maar als je constant mensen tegen komt, is dat natuurlijk ook geen doen. Wat het extra lastig maskt, is dat ze geen interesse in eten heeft. Anders heb je nog omkoopmiddelen.

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:00

Wat een ellende Cayenne. Het is soms inderdaad heel moeilijk te achterhalen waardoor zo'n hond precies getriggerd wordt
Hopelijk komt de gedrags therapeut er wel achter. :(:)

Het gefocust zijn op voer herken ik helemaal bij Julia.
Vooral buiten moet je haar in de gaten houden. Geen fietstas of boodschappentas is veilig := . Als ze de kans krijgt gaat die kop er razendsnel in.
Alle zakjes, blikjes enz die ze buiten vindt worden uitgelikt en het liefst mee genomen.