Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:02

Wat fijn balte !

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:04

Super goed nieuws balte, wat fijn! Veel succes bij het revalideren van Fenna, maar het klinkt allemaal heel positief :)

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 22:51

Wat een supernieuws ivm Fenna. Hopelijk alleen nog maar de positieve weg op nu :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:03

Dat is inderdaad goed nieuws!

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 23:41

Fijn dat ze terug thuis is Balte! Zo'n operatie is altijd spannend, maar fijn dat je ze vooruit ziet gaan.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:52

Vandaag had ik les met t paard en reed dus met auto en trailer het erf af. Mijn man hield t hek even open en ZhuZhu wou al snel in de auto springen, maar zij kon niet mee. Zei mijn man later, dat hij steeds de hond kwijt was. Lag ze voor, waar ik ook was vertrokken. Te wachten tot ik weer terug kwam. Dat is toch écht te schattig voor woorden! <3

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:19

Wat een goed nieuws Balte! :D

Haha, dat is wel heel schattig Fabster <3

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:45

Aahhh dat is schattig! Moet zeggen monstertje hier wil ook gewoon alrijd mee, is dan ook de reden dat ik haar overal mee nasr toe sleep

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:13

Ze is thuis, nu volop verder revalideren. Blijkbaar was ze dinsdag volledig verlamd :\

Wat leuk van Zhuzhu :D

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 16:23

Oh jee, heel eng lijkt me dat. Gelukkig is dat niet zo gebleven!

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:32

Dat lijkt me ook eng :(

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:49

Dat lijkt mij ook heel eng inderdaad, gelukkig was het niet blijvend!

Hier vandaag naar Bakkeveen geweest met Tara, mijn ouders en mijn zusje. Tara heeft genoten en was bek af na de tijd.
Na 2 meter in de auto lag ze al te slapen :')
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:30

Haha, die Tara!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:21

@Classic, dat noemen ze nou een hondeleven..

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 21:41

Zo zoet :)

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 12:50

Tara helemaal gesloopt. :D

Balou is toch echt een houdini.
Ik was even werken. Kom thuis. Zoon zegt: Balou in het hok ? Ik zeg ja Balou zit in de bench.
Ik draai me om, kijk door het raam ons huis binnen en wie zit me daar aan te kijken ? :')
Maar niks gesloopt ! Alleen een knuffel had hij te pakken gekregen. En verder helemaal niks.
Ik had vanmorgen wel al bedacht ik doe de deur van de badkamer dicht, voor het geval dat. Alsof ik het zag aankomen. :')
Dus nu maar alles goed opruimen en de bench gewoon open laten. Nog wat geven waar hij lang op kan knagen en er maar op vertrouwen dat het goed blijft gaan.

En gisteren was ik de wc aan het poetsen. Deur van de gang open. Wc klaar, woonkamer weer in. Deur dicht. Kinderen waren buiten aan het spelen. Tipitent had ik op het terras gezet. Ik zeg zal ik even een deken halen voor in de tipi ?
Dus ik loop naar boven, loopt Balou op de gang boven rond. :')
Stiekem langs me door geslopen naar boven. En je hoort hem bijna niet lopen, want hij heeft korte nagels.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:08

Haha, die Balou!

Vandaag voor het eerst met ZhuZhu aan het paard gaan lopen. Dat ging nog best goed! Maar bij nieuwe honden merk je meteen waar de oefenpuntjes nog zitten. Bij zowel hond, paard als bij mezelf. De andere honden waten allemaal helemaal ingewerkt, dus dan merk je de 'mankementjes' niet meer zo. Maar nu werden ze dus goed duidelijk.

Waar ik bang voor was, gebeurde niet; ik dacht dat ze mss zou gaan heelen, maar dat dus niet. Ze springt ook mooi tegen het paard aan, zodat ik haar (tzt!) kan aanlijnen. Want daar zit nog wel wat te oefenen. Ik werd daar wat overmoedig. Het ging zo goed, dat ik dacht; we kunnen meteen wel even aanlijnen. Maar we waren op de weg terug en paard heeft dan niet meer zo n geduld om stil te staan. Was bij de andere honden niet zo erg, want die wisten wat er moest gebeuren, dus zo aangelijnd. Maar dit duurde even. Had ik ZhuZhu net zo ver en wil ik aanlijnen, gaat het paard lopen. ZhuZhu schrikt, ik geef een brul tegen het paard, ZhuZhu schrikt nog meer en komt niet meer in de buurt.... :') Goed voorbeeld van mijn eigen stommiteit...

Dus daar hebben we nog wat te oefenen. En het commando 'aan de kant' wwrk ook niet vanaf het paard. En 'zit' was ineens ook lastig. En dat terwijl ze het toch al een tijdje ook op afstand doet. Maar vanaf een paard is het blijkbaar toch anders... :')

Afbeelding


Afbeelding


Wordt de komende tijd veel kms in stap maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:29

Wat fijn dat het zo goed gaat met Fenna, Balte! Wat een opluchting!

Aaaah Fabster, Fajah is ook zo! Die gaat onderaan de trap liggen wanneer ik op de bovenverdieping bezig ben <3 Om te smelten!

Balou de Houdini! :D

Hier gaat het met Fajah ook goed! Ze vertikt het alleen om haar eigen brokken te eten. Vlees is veel lekkerder!
Ik ging me al helemaal zorgen maken, maar verder eet ze super! Ze is gewoon te verwend :=
Ze mag vanmiddag weer naar de DA voor de herhalingsenting en even wegen. Ik denk dat ze nu wel is afgevallen. Ik voel heel licht haar ruggegraat.

En nog een klein cadeautje van Fajah :+ Ze liep aangelijnd toen er vanuit een onoverzichtelijke bocht opeens een loslopende labrador op haar kwam afstuiven. Ze schrok en wilde het hazenpad nemen, maar mijn vingers waren het er niet mee eens en bogen de andere kant op :+ Gelukkig is het maar een klein breukje. Ze kon er ook echt niets aan doen! Uiteraard is het mijn linkerhand en ben ik ook nog eens links :')

Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:31

Auw Cayenne!

Even eenvraag voor de (kruising) mastin eigenaren: waken ze allemaal goed?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:34

ZhuZhu wel gevloerd na haar paardenavontuur.




Miep was niet mee en blijft me aanstaren of we nog eens iets gaan doen:

Afbeelding
Afbeelding

Edit: op een 1 of andere manier wil de foto van ZhuZhu niet naar boven verhuizen.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:40

Auq cayenne ! :=
Hier volgt Balou mij ook overal. Als ik ga douchen ligt ie in de keuken tot ik klaar ben. (Keuken grenst aan badkamer.)
En smorgens krijgt vriend hem niet mee naar buiten voor te plassen. :=

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:02

Net met Miep gaan zwemmen en dan kan ik mooi met ZhuZhu even oefenen op 'aan de kant' . Dat ging dus echt prima. Ook op afstand. Dus an het paard was het te verwarrend. Dus dat ook maar los gaan oefenen.

ZhuZhu heeft wel een verkeerd voorbeeld genomen aan Miep. Miep speelt wel eens met eikeltjes. Ze bijt ze dan doormidden en spuugt ze weer uit. Maar ZhuZhu denkt nu dat je ze kan eten. Las net dat ze aardig giftig zijn. Dus heb r maar snel aangelijnd en gezegd dat dat niet mag.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:52

Krijgen zo te horen lekker veel bezigheid jullie honden :D .

Autch Cayenne, mooi spalkje wel hihi.

Fenna waakt goed maar is sneller stil dan de rest van de bende (keffers) :D. Vandaag al drie keer in de tuin gaan stappen en als ze stilstaat kan ik het tuig lossen (houdt mijn hand er nog wel aan uiteraard) en staat ze alleen. Als ze rustig stapt, kan ik het tuig ook geregeld helemaal lossen wat betekent dat ze dan alles zelf doet :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 16:08

Ik versta onder waken ook niet eindelios blaffen. Ik hou helamaal niet van blaffers. Maar ik wel graag wat horen als er iemand aan het hek staat. ZhuZhu waakt alleen als het donker wordt. Ook handig, maar overdag niet handig als ik buiten beig ben er de postbode of iets dergelijks staat aan het hek.

Bedoel je dat ze dan zelf kan lopen? Lukt dat nog niet altijd? Wel een heftige toestand!

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 17:23

Ze mag nog niet alleen lopen want ze mag niet door haar voorpoten vallen of op haar snoet vallen. Maar, ze gaat met sprongen vooruit, komt nu alleen recht in haar box (1.33m op 1.95m, de grootte van het tapijt waar ze op zit want ze mag niet uitglijden op de vloer) en wandelt daarin rond :D