Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 150  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

 
Profiel   

Apart. Er was een koppel met 2 honden. Eentje leek sprekend op ZhuZhu en de andere was duidelijk een oudere hond dus ik dacht meteen "Miep" :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 15:47 



 
Profiel   

Onze dubbelgangers! :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 17:18 



 
Profiel   

Dit is mijn baby

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:49 



 
Profiel   

Ach, wat een prulleke <3 .

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 18:54 



 
Profiel   

Murph vind d'r ook wel schattig (en ligt hopeloos in de weg, in de hoop op meer ? aandacht)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 19:09 



 
Profiel   

Wat een schatje hierboven! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 11:24 



 
Profiel   

Wat een leukerd dromenlies !
Hier gaat de cursus komende woensdag starten. Ik ben benieuwd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 12:25 



 
Profiel   

Ooeeh leuk!! Wij moeten nog even geduld hebben. Hoe was het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 14:02 



 
Profiel   

Hoi,

ik laat ook weer eens wat van me horen. Ik lees braaf mee hoor, maar ik kom er maar niet aan toe om te reageren.

Meru doet het eigenlijk wel heel goed. De trainingen pakt hij bijzonder snel op. Onze trainer denkt alleen dat hij een of ander moordwapen is. Hij doet zo dominant en streng tegen hem. We trainen momenteel een half jaar individueel, doordat de trainer bang was dat hij allerlei gedragsproblemen had. Inderdaad is hij de eerste twee maanden uitgevallen naar een aantal mensen en kinderen, maar dat heeft hij nu al lange tijd niet gedaan. Hij merkt het wel heel snel als iemand onzeker is, dan laat hij weten dat hij wel de baas is in huis. Dus daar zitten nog wel een aantal werkpuntjes. De trainer zelf heeft ook een herder (een mechelse), maar die is volledig ontspoord. Hij loopt met een muilkorf en valt andere honden aan, waardoor hij ook denk dat Meru vals is. Dat is erg jammer, want hij is ontzettend negatief over Meru, terwijl het gewoon een topper is. Ik heb nu wel dat ik mijzelf en Meru juist wil bewijzen, door ervoor te zorgen dat de trainingen perfect gaan!

Een aantal weken geleden hadden we een wandeling met zo'n 40 honden van de stichting. Wat was dat ontzettend gaaf! Heel leuk om te zien hoe al die honden de echte hondentaal kennen. In de wijk springt Meru altijd op iedere hond en is hij ontzettend ruig, maar hij werd door de Spaanse honden even flink op zijn plek gezet! Heel bijzonder om te zien dat het gewoon goed ging tussen al die honden!


[ img ]


[ img ]



Katten en andere dieren blijven nog wel een ding. -O- Ik had gehoopt dat hij onze kat ondertussen al geaccepteerd zou hebben, maar helaas is hij nog steeds erg gefixeerd op haar.
Als hij buiten los loopt, luistert hij bijna altijd wel, tenzij er een beest is of er ergens eten ligt(kattenpoep is ook erg lekker). Dan is hij weg. Ik kan roepen wat ik wil, maar dan besta ik even niet. Ook als hij alleen maar kat ruikt, gaat hij als een debiel rondjes rennen door iedereens tuin. Ik mot hem ook eigenlijk niet loslaten in de wijk, maat ik gun hem de vrijheid zo. Maar ik heb er ook elke keer weer spijt van |o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 06:14 



 
Profiel   

Kun je niet naar een andere trainer?

En inderdaad pas loslaten als hij goed luistert. Dan geef je hem toch een 10 m lijn? Bind je aan jezelf vast. Kun je hem corrigeren als hij weer iets in zijn hoofd haalt. Nu krijgt hij de kans om slecht gedrag aan te leren en er mee weg te komen. Is niet makkelijk om dat weer recht te breien.

Wel leuk om Meru weer te zien. Ik heb hem lang in de gaten gehouden op MP.

Hier van de week ZhuZhu voor de 2de x mee 10 km los aan het paard. Gaat hartstikke goed!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 06:25 



 
Profiel   

Wat vervelend Marinke. Kan je idd niet naar een andere trainer ?
Wat een topper die zhuzhu! :D

Hier gisteren eerste cursus gehad. Het ging beter dan ik verwachtte. :D
Ik had gehad dat een uur non stop zou blaffen. :')
Maar hij deed het prima. :) deze week goed trainen met de oefeningen en volgende week les 2. :D
Ik vind wel sinds we Balou hebben andere honden zo mini. :') was nog een rottweiler en husky van een mand of 6, en normaal vond ik dat wel een grote maat hond. Nu had ik echt zoiets van dit zijn mini's. :')
Ook de acd van schoonouders lijken zo mini nu. Terwijl het een gewone middelmaat is. Zo stom. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 12:22 



 
Profiel   

Ik zou inderdaad op zoek gaan naar een andere trainer. Klinkt niet alsof jullie hier plezier in hebben. Ik zou sowieso persoonlijk al niet gaan trainen bij iemand die zijn eigen hond niet onder controle heeft :o Buiten het feit om dat ik train volgens beloning en positiviteit en niet zo geloof in rangorde en dominant gedrag vanuit de baas van de hond, als iemand dominant doet tegen Igor of schreeuwt dan heeft diegene ook gelijk het gat van de deur wel weer gevonden. Zou hem ook voorlopig even niet los doen, vind de oplossing van Fabster (met een sleeplijn) goed gevonden.

Heerlijk Fabster!

Fijn dat de training goed ging Sannert!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 12:53 



 
Profiel   

Hier wordt ook getraind met positiviteit. :j (als hij kijkt snoepje in de hond :') )
Waar trainen jullie mee ? Ik had gisteren van die kleine snoepjes, maar die ruiken niet sterk genoeg. Ik heb nu een worst gekocht daar ga ik het eens mee proberen. Maar waren ook veel indrukken natuurlijk gisteren. Hij was echt kapot. Niks meer waard gisteren haha. Normaal als ik ga douchen komt hij bij me liggen. Minimaal 1 keer even buurten. Nu heeft hij liggen slapen in de woonkamer haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:07 



 
Profiel   

Sannert, geef je hem eten voor de les? Bij ons waren een paar honden die niet zo op voer waren en daarvoor werd geadviseerd om geen eten te geven.

Wij trainden met worst of gekookte kip, maar die van ons is zo op eten gefixeerd en vindt het leuk om te doen zodat we die ook kunnen trainen met droge brokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:20 



 
Profiel   

Ik heb nu brok van Darf gevonden. Is 65% vlees. Ik had iets nodig wat ik bij mijn vers kon geven. Want 500 gram vlees voor 2 honden en 2 katten was voor ZhuZhu net even te weinig. Dus ik gebruik ze als beloningssnoepjes en na een lange wandeling krijgt ze dan nog een klein handje.

Maar ik begon inderdaad met worst. Ruikt goed. En ik werk met de clicker. Ook met de paarden trouwens. Dus ook postieve training. Alhoewel ze ook wel eens op haar lazer krijgt als ze stout is. Maar meestal hoef ik dat voor iets maar 1 x te doen. Dan heeft ze dat wel in haar oren geknoopt. Want ik maak geen grapjes als ik iets zeg. Ik ga dingen geen 4 x vragen. 1 x vind ik mooi zat eigenlijk. :o

ZhuZhu inderdaad superknap. Nooit meer een pup voor mij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:36 



 
Profiel   

gr_roos schreef
Sannert, geef je hem eten voor de les? Bij ons waren een paar honden die niet zo op voer waren en daarvoor werd geadviseerd om geen eten te geven.

Wij trainden met worst of gekookte kip, maar die van ons is zo op eten gefixeerd en vindt het leuk om te doen zodat we die ook kunnen trainen met droge brokken.

Stond bij ons in de brief ook inderdaad. :j maar hij is heel gefocust op eten. Ik had hem om 5 uur zijn brokken gegeven en om 7 uur hadden we cursus. Maar ik had gewoon de foute snoepjes. Volgende week neem ik ook worst mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 14:40 



 
Profiel   

Oh ja Igor krijgt ook wel op zijn lazer hoor als hij stout is, maar ik bedoel meer die hele benadering van "de baas moet ten alle tijden dominant zijn want anders eet de hond je op als je slaapt" :+

Wij trainden eerst inderdaad met worst en dat afgebouwd naar stem en af en toe een Frolic die in vieren is gebroken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 15:57 



 
Profiel   

Jorinda schreef
Oh ja Igor krijgt ook wel op zijn lazer hoor als hij stout is, maar ik bedoel meer die hele benadering van "de baas moet ten alle tijden dominant zijn want anders eet de hond je op als je slaapt" :+


Haha, ja! Daar heb je nog steeds types van...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 18:21 



 
Profiel   

Jorinda schreef
Oh ja Igor krijgt ook wel op zijn lazer hoor als hij stout is, maar ik bedoel meer die hele benadering van "de baas moet ten alle tijden dominant zijn want anders eet de hond je op als je slaapt" :+

Wij trainden eerst inderdaad met worst en dat afgebouwd naar stem en af en toe een Frolic die in vieren is gebroken. :)



Oh, chips.. ik moet dus 's nachts echt wel gaan uitkijken volgens sommigen.. of als ik op de bank zit... want dan eet mijn hond me misschien wel op!!!

Hier is trainen vorm van voeren, aangezien dat haar motivatie is voor iets doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 18:31 



 
Profiel   

We hebben Igor trouwens leren zwaaien haha! :') Zit nog wel wat finetuning in maar ik vind het zo leuk!
https://instagram.com/p/BZYKgfJlRog/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:07 



 
Profiel   

Ik heb meestal kleine beloningkluifjes. Op de club gaf iemand frikadel in stukjes vonden ze ook erg lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:14 



 
Profiel   

Haha! Ja, hebben we Miep ook ooit geleerd. Die kan echt veel trucs. ZhuZhu heeft geen interesse meer als het niet meteen goed gaat... :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:15 



 
Profiel   

Maandag vertrekt 1 pup en de 14e komt een nieuwe pleegpup ( zijn broertje)
Spannend

Net in het bos kwam ik een andere hond los tegen. Kan joy soms wat lelijk doen tegen grotere honden en vooral andere honden eigenaren schrikken van zijn gesnauwd. Hij bijt niet door maar gromt ff en hapt richting de honden dus pakte ik hem vast (liep ook los). Laat maar los riep de eigenaar, die regelen t zelf wel. Vond ik spannend maar ook prettig aangezien de hond goed reageerde op joy en niet bang was of terug ging grommen waardoor joy ontspande en ging spelen. Weet positieve ervaring voor hem. Hij is zo onzeker en daardoor oogt hij heel dominant

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:20 



 
Profiel   

Mooi hoofd heeft de zwaaiende hond. Leuk trucje

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:20 



 
Profiel   

En blij kijken als je zwaait!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 19:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 150  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen