Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 150  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

 
Profiel   

Zo n knallen CD werkt ook niet? Miep vindt t ook vreselijk. Ze is ooit verpest door mijn ouders met oud en nieuw. Je praat haar nu eenmaal snel een trauma aan. Dus dat ze schrok van het onweer, gingen ze haar troosten (ik was er niet bij. Vriendin trouwde met oud en nieuw). Nooit meer goed gekomen. Ennu, zeker met haar demente kop, is het van kwaad tot erger geworden. Via vuurwerk, naar onweer, naar bubbeltjes plastic, naar dozen die je open maakt (want kan bubbeltjesastic in zitten... :roll: ). Met oud en nieuw zitten we in een hotel. Vraag een kamer aan de achterkant. Daar heeft ze er bijna geen last van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 20:58 



 
Profiel   

Sjolvir, zou een thundershirt misschien wat zijn? Ik heb er verder geen ervaring mee, maar hoor en lees er goede verhalen over. Zo'n knallen CD schijnt ook wel te werken. Ik wil met Fajah ook laten wennen aan onweer, want bij knallen duikt ze in elkaar en staat te trillen op haar pootjes. Op onweer reageert ze trouwens dan weer niet.

Hier staat een mooie uitleg over BAT. Ik vind het heel interessant klinken en denk dat het wel aansluit bij haar.
http://www.moniquebladder.nl/wat-is-bat-voor-je-hond/
De echtgenoot van de mevrouw die Fajah heeft gesnapt was erg boos en ging flink tekeer dat we haar moeten laten afmaken etc. Daar was ik ook nogal van overstuur door. Ik snap dat hij boos is, maar ik probeerde uit te leggen dat ze een verleden heeft en dat we hard met haar aan het werk zijn en dit echt een ongeluk was. Het was duidelijk sowieso geen hondenliefhebber. Ik zou het jammer vinden als ze nu een stempeltje krijgt terwijl het haar schuld niet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 21:07 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met zhuzhu fabster ! En wat een tophond !
Balen cayenne. Dan schrik je je kapot. He bah. Helemaal naar als je zo'n reactie krijgt. Beetje begrip mag toch wel. Vooral als er niet eens doorgebeten is geworden. Jammer.

Balou zit toch weer in de bench. Meneer had zich bedacht dat slopen toch wel erg leuk is. :')
Maar volgens mij begint hij goed te puberen dus dat zal het zijn.
Maar. Hij doet geen vlieg kwaad. Letterlijk.. :')

[ img ]
Meneer had een stare down. Hij won trouwens. De vlieg vloog weg. _O-
En hij ging er weer vrolijk achteraan. Gisteren zat er een op de grond. Hij is helemaal geobsedeerd door die kleine vliegende bolletjes. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 21:12 



 
Profiel   

Jammer dat hij gesloopt heeft Sannert! Was de schade erg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 21:43 



 
Profiel   

Niet fijn dat ze snappen.
Hier is het helaas ook al gebeurd. Ik was bij mijn ouders en de honden zaten in de tuin. Komt er een kind de tuin in gelopen(wel met toestemming) recht op Zino af. Tja, dat ging ff verkeerd helaas. Zino is niet zo zeker bij nieuwe mensen. En hij schrikt ook snel van drukte/is hier heel gevoelig voor. Als ik gestresst door het huis loop, loopt hij ook weg van mij.
Kind loopt dus recht naar Zino en Zino snauwt. Kind wou niet meer in de buurt komen van Zino. Heb hem maar aangeriemd en hem erbij gehaald. Na een tijdje kon hij Zino zonder problemen aaien. Nadien ook nog apporteren, maar dat ging niet goed. Kinderen liepen achter Zino aan. Ben maar erbij gaan zitten zodat Zino het speeltje naar mij bracht en zij mochten het weggooien.
Ben nu wel extra voorzichtig met kinderen. Maar soms moeten de kinderen ook eens opgevoed worden. 2 weken geleden op een marktje, iets aan het proeven. Voel Zino aan de leiband heen en weer springen, kijk naar beneden, staat er een kind die wil aaien zonder iets te vragen. Geen ouders te zien |o
Volgend kindje kwam het wel netjes vragen. Gestart met Galia te aaien en op het einde ook Zino. Probeer hem op deze manier wel positieve ervaringen te laten meemaken. Maar drukte of plotse bewegingen is hij heel gevoelig voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-17 22:10 



 
Profiel   

Cayenne, dat is inderdaad wel een heftige reactie van zo n man. Zou mij ook niet lekker zitten. Maar wat ik al zei: dit gebeurt je echt geen 2de x.

Ah, Balou de vliegenhypnotiseur := . Dat slopen hoort wel bij de leeftijd, ja. Ook een voordeel van een volwassen hond. Alhoewel ik toch stiekem ook de puppytijd een beetje mis. Dichter vroeg zich laast af hoe ZhuZhu eruit zou hebben gezien als pup. Een harig bolletje waarschijnlijk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 06:00 



 
Profiel   

Stiekem toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een hond die zo kan reageren! We gaan met het gedrag aan de slag en beter opletten dat ze niet zomaar los op de straat kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 06:03 



 
Profiel   

Komt echt wel goed. Alhoewel ik er tot het einde van haar leven erop heb moeten letten. En zij had geen verleden. Gewoon een zeer onzekere pup. Na jaren (en toen was ze wel al 6-7 jaar oud) werd ze wat minder 'alert' in dat soort dingen. Was ik wel blij om. Zeker toen een kennis haar jongste dochter mee had op een bbq en lekker bij Jens ging liggen om te knuffelen. Had ik even niet opgelet. Een vriendin van mij gelukkig wel. Maar Jens keek naar mij: 'mag dit?' 'Ja Jens, dat is niet zo erg'. Ben er bij komen zitten en hond uitgebreid beloond. Kon de laatste jaren met haar ook gewoon over een drukke braderie. Thuis doenje dat niet, maar op vakantie wel. Dus was heel trots op haar.

Goed oefenen, goed in de gaten houden, komt vanzelf goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 06:49 



 
Profiel   

Je doet je best cayenne ! Is weer een leermoment, en gelukkig is iedereen er goed vanaf gekomen.
Geen grote dingen gesloopt gelukkig. Wat kleine dingen. Ik dacht alles goed opgeruimd te hebben, Maar helaas haha. Maar afgelopen vrijdag ging ik dochter even naar school brengen en in dat half uur had hij puzzels te pakken gekregen en versnipperd.dus echt bewust op zoek gegaan naar iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 08:00 



 
Profiel   

Cayenne, is wel echt balen, maar dat zijn van die #$#$ momenten.

Stare down, hi hi, die van mijn vangt ook brommers (the flying kind) en laatst in de tuin hing er kruisspin aan draadje voor ik het doorhad, was ie weg, ehhhhh... Murph!!!! gekkerd....
Murph vangt ze gaat er dan voorzichtig mee spelen, maar tja, ook daar kunnen ze uiteindelijk niet tegen.

Sannert, wel balen van het slopen, die van mij sloopt niets meer, maar had gisteren wel de krant op de deurmat geschred.

Knallen etc. op TV doen Murph niets (ik ben nogal van de actie films) het is echte knallen en echt omweer, dat is dus best lastig om eruit te trainen dan. Thundershirt verschillende mensen over gesproken hele verschillende ervaringen. Meesten werkt hij niet echt die ik sprak.

Vandaag happy dog.. geen vuurwerk, geen omweer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:32 



 
Profiel   

Vliegen pakt ie niet. Wel padden en kikkers. Laatste rondje in de tuin plassen doe ik nu dus maar even met een riem om. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:35 



 
Profiel   

Sannert schreef
Vliegen pakt ie niet. Wel padden en kikkers. Laatste rondje in de tuin plassen doe ik nu dus maar even met een riem om. :=


whaaah, grapjas die hond van jou!!! (die van mij denk ik ook als ze langs zouden hoppen)

En keer stuk muis uit haar bakkus gevist, denk dat kat die had gevangen ik had het eerst niet door dus had klef dingetje uit haar bek gehaald, keek later eens goed, was het muizenvelletje met nog wat muis restanten eraan. BAH!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:40 



 
Profiel   

Hallo allemaal
Ik kwam dit topic tegen en dacht oh wat leuk een topic over hondjes uit het buitenland. Ikzelf heb sinds bijna 3 jaar een hondje uit Bulgarije. Ik ga even het topic doorlezen en zal daarna wat meer over mij en over Shani (hondje uit Bulgarije) vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:46 



 
Profiel   

Aah gatver sjolvir !
Welkom duutelepluut !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 12:54 



 
Profiel   

Wat balen zeg Cayenne! Maar zulke dingen kunnen gebeuren hoor. Is even heel poedersuiker voor beide partijen, maar als ik dat zo hoor komt die vrouw er wel weer bovenop (en de meneer vast ook wel, maar misschien dat ze in het vervolg een andere route nemen :P ).

Super fijn dat Zhuzhu het zo goed doet zeg! Zou ook niet goed weten hoe je de stress van het meenemen op de kar kan wegnemen. Igor heeft het met de auto en die went er nu geleidelijk aan omdat we het gewoon doen. Geen poespas, niet zeuren, het valt best mee. :+ Eerder werd hij ook echt wagenziek, nu is het goed zodra hij in de auto zit. Alleen het in de auto gaan vindt hij nog spannend. Dus ik hoop dat het voor jullie ook een kwestie is van wennen.

Vliegen zijn hier ook favoriet om naar te staren en achteraan te rennen. Hij heeft er weleens eentje gevangen, maar die liet hij ook snel weer los haha :P En vuurwerk doet Igor gelukkig echt heel weinig. Afgelopen oud en nieuw heeft hij zelfs voor het raam staan kijken.

Welkom Duutelepluut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:21 



 
Profiel   

fly hunt..... by Murphey...
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 741773915/

De volgende avond had ze hem..Was dit keer wel een snelle actie, hij was zo dood, meestal sleept ze er eerst uur mee rond, wordt ie voorzichtig opgepakt en overall neergelegd en soms rolt ze er over heen, dan zijn ze ook stuk :Y)
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 895073333/

En humor.. nieuwe poef voor de hond (nou ja, niet nieuw had hem nog van vorige hond) kreeg niet kans hem op zijn plek te leggen, er zat al een hond op.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 858317370/

Blijft maf dier....
Op d'r nieuwe poef..
[ img ]

[ img ]

Samen leven als kat en hond...
[ img ]

Ik zie de kat... ik kijk naar de kat....
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 13:37 



 
Profiel   

Die laatste foto ! Hahahaha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:39 



 
Profiel   

Die van jou heeft ook wel wat van ZhuZhu weg, Sjolvir. Zo kan ZhuZhu ook kijken _O- .

Welkom Duutelepluut.

Net weer wezen rijden met honden mee aan t paard. Nieuwe route voor de honden. Miep en ZhuZhu werden daar zo blij van, dat zeceondjes gingen rennen. ZhuZhu dacht; even wat drinken en kukelt zo voorover de sloot in _O- . Ze wist niet hoe snel ze eruit moest komen. Meteen energie voor 10. Hele 7 km voorop gelopen := .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 14:44 



 
Profiel   

Gekke hondebeesten! Nou ja, ook gezwommen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:12 



 
Profiel   

Ik dacht goede waakhond te hebben, valt allicht toch tegen.
Vanochtend vermoedelijk nadat ik al op mijn werk was halve boom van achterburen in mijn tuin en op schuur gecrasht die heeft achterbuurman met hulp daar ook weer weg gezaagd en hond hebben ze niet gehoord..

(nou is het ook een bange poeperd voor hard geluid, dus allicht dat ze met de klap al ondergedoken was en de buurman vind ze super cool!! Die heeft ook leuke hond waar ze gek op is en de buurvrouw die er rond liep heeft ook hondje vind ze ook leuk, dus tja... die kunnen blijkbaar inbreken bij mij.. Als vreemde zou ik het niet doen, maar zij zouden het dus kunnen denk ik..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:48 



 
Profiel   

Otis uit Roemeniƫ dacht een goed thuis gevonden te hebben maar viel ten prooi aan de huiskat.

[ img ]


Otis neemt zijn taak als waakhond juist iets te serieus. Slaat al aan op een vallend blaadje op straat. :') Slaapt daarom aan de stillere achterzijde van het huis in de woonkamer. Dat gaat gelukkig goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 08:44 



 
Profiel   

_O- Je kat bewaakt de hond ook goed. Houdt de kat niet van geblaf, dat ze als geluidsisolatie werkt? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:19 



 
Profiel   

Hier gisteren ook weer een dingetje met Kya meegemaakt. Tante was hier en ik heb blijkbaar een vliegenplaag in huis. Waar die rotbeesten vandaan komen??? ik weet het niet. Dus begint ze met een handdoek enkele van die vliegen dood te meppen. Kya schiet van schrik naar boven en no way dat ze nog naar beneden kwam zolang die handdoek in huis was. Echt raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:24 



 
Profiel   

Haha, dat heb ik hier ook als de vliegenmepper tevoorschijn komt. Mijn oudje houdt daar al helemaal niet van, maar ZhuZhu dus ook niet. Sws niet als mensen met iets gaan meppen. Ze denkt altijd dat zij gemept wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 09:27 



 
Profiel   

Ik vind het niet zo gek hoor Sjintoo, ergens mee slaan kan eng zijn voor een dier.
In de eerste week dat Otis er was pakte ik een stokbrood van het aanrecht, Otis dook in elkaar. :(:) Of hij had gewoon nog nooit zoiets gezien of hij dacht dat het een stok was..wat hij allemaal heeft meegemaakt weet ik niet maar het is echt een goedzak, daar heb ik hem ook op uitgekozen.

[ img ]


Fabster schreef
_O- Je kat bewaakt de hond ook goed. Houdt de kat niet van geblaf, dat ze als geluidsisolatie werkt? _O-


:D Ze is het wel gewend.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 150 [ 3750 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 150  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen