Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 12:24

Die lijkt ook al zo op mijn ZhuZhu. Alleen heeft ZhuZhu veel meer wit. Ooit laten testen op DNA voor de rassenmix toevallig?

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:12

Nee heb ik niet gedaan. Jij wel?

Als ik kijk naar de karakterbeschrijving van de Karpatische (Roemeense) herder klopt deze 100% met Otis, ook qua bouw wel.
https://www.startpunthonden.nl/img/rass ... rpatin.jpg
Afbeelding
Hij is wel gek op kinderen maar vreemden is hij verder wantrouwig (vriendelijk maar zal beschermen) naar. Hij te klein met 20 kilo maar het zou er in kunnen zitten. Of Collie, qua uiterlijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 13:55

Collie dacht ik ook ja, of roemeense herder. Ik wil zo n test wel eens laten doen, ja. Net mijn pony ook, trouwens. Moet ff geld hebben weer. Heb ziek paard. Kost klauwen met geld. ;(

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:21

Otis met zijn oorwarmer, geweldig!!!!

Hier ook bange poeperd hoor als je per ongeluk op stukje hond trapt of met iets wappert.. oei oee oei.

Ik bedenk gewoon alle rassen die ik leuk vind in mijn hond <3 Vind het zonde van het geld, vind haar leuk zoals ze is.
En aangezien er gisteren boom in mijn tuin is geland en verzekerd of niet je dan altijd weer Eigen risico hebt, kan ik het geld beter gebruiken (moet ook nog andere auto).
En hond ja, was thuis ten tijde van de vallende boom... (misschien ik ook geen idee. Onbekend wanneer hij om is gegaan om 9 uur 's morgens lag ie) wel zat de hond boven, want mensen met kettingzagen in de tuin is toch wel gek denk ik dan. (buren hadden boom al aan stukjes gezaagd. )

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 14:57

Even bijgelezen weer. Zo tijdens de verbouwing loop ik af en toe achter :P

Vliegen vangen doet Fajah ook! Dan is het opeens *hap* en weg vlieg :P
Gisteren zat er een gigantische wolfsspin naast haar mand en stak ze helaas geen poot uit :') Toen mocht baasje er alsnog met de krant achteraan haha.

Sjolvir, wat een mooi dier zeg! Ik zou bijna denken dat er iets van Tervuerense in zit :P In ieder geval herder.
Die laatste foto is briljant _O-
En wat een verhaal over de vallende boom zeg! Ik zou me ook kapot schrikken :oo

Fabster :') Zwemmende ZhuZhu dus. Kwam ze wel weer makkelijk op de kant? Gelukkig is het nog niet zo koud :D Geen prutsloot? Anders stinken ze ook zo fijn een uur in de wind.

Otis en de kat <3 En is die kat nou zo gigantisch? :=
Ook in Otis zie je idd duidelijk herder terug! <3
Fajah is ook bang voor alles wat op een stok lijkt. Paraplus, krukken, knuppels etc.

Wat een weer zeg! Net ondanks de regen toch anderhalf uur gelopen. In plaats van een witte herder heb ik nu een verzopen zwarte herder :')
Ik ben ook nog even bij de mensen langs waar Fajah vorige week naar gesnapt had. Ze waren nu een stuk milder en hadden ook wel begrip voor de situatie. Gelukkig gaat het goed met mevrouw en is ze ook niet bang voor honden geworden. Ik ben toch wel opgelucht dat ik langs geweest ben! Volgens hen hadden ze naar eigen zeggen 'geen angst, maar wel een mooie bos bloemen aan het voorval overgehouden' :')
Ik heb Fajah trouwens maar thuis gelaten :P

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:08

Denk ook niet dat ik het laat doen, leuk om te weten maar je hebt er verder toch niks aan.

Beterschap met je paardje Fabster Y;(

Wat een storm inderdaad, balen van die boom en die kosten die er bij komen kijken Sjolvir

Jaaa jut en jul samen hoor, Liepen toen net mensen voorbij waar ze naar keken. :') Ze is best groot en nog maar 10 maanden. Laatste foto was ze denk ik een maand of 6.

Valt me op dat je, met wat uitzonderingen, vrij gemakkelijk Roemeense en Spaanse honden uit elkaar kunt houden.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:13

Ik vind t gewoon leuk om te testen. Bij mijn pony denk ik al 2 jaar: als ik geld over heb..... Is inderdaad meer luxe dan noodzaak.

Jis_

Berichten: 11580
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 15:23

Is ook leuk. :j

Cayenne schreef:
Sjolvir, zou een thundershirt misschien wat zijn? Ik heb er verder geen ervaring mee, maar hoor en lees er goede verhalen over. Zo'n knallen CD schijnt ook wel te werken. Ik wil met Fajah ook laten wennen aan onweer, want bij knallen duikt ze in elkaar en staat te trillen op haar pootjes. Op onweer reageert ze trouwens dan weer niet.

Hier staat een mooie uitleg over BAT. Ik vind het heel interessant klinken en denk dat het wel aansluit bij haar.
http://www.moniquebladder.nl/wat-is-bat-voor-je-hond/
De echtgenoot van de mevrouw die Fajah heeft gesnapt was erg boos en ging flink tekeer dat we haar moeten laten afmaken etc. Daar was ik ook nogal van overstuur door. Ik snap dat hij boos is, maar ik probeerde uit te leggen dat ze een verleden heeft en dat we hard met haar aan het werk zijn en dit echt een ongeluk was. Het was duidelijk sowieso geen hondenliefhebber. Ik zou het jammer vinden als ze nu een stempeltje krijgt terwijl het haar schuld niet is.


Wat vervelend, jammer dat je dan net iemand treft die er geen begrip voor heeft. Snap de schrik zeker en ook weer een leermoment voor jou.

Wat lief dat je een bos bloemen bent gaan brengen.

Ik had een Boxer herplaatser die nogal beschermend was en iemand gaf mij een keer waar zij bij stond wat aan bij de voordeur en toen sprong ze omhoog. Had haar snel bij haar halsband gepakt. Schat van een hond voor ons en toch ook voor vreemden maar als ze dacht dat er dreiging was ging ze aan het werk. Even flink getraind om te zorgen dat ze niet zelf bepaalde wanneer er wat gedaan moest worden. Maar goed dat was geen angst.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:26

Aah Otis en de kat <3 Dat is echt wel heel zoet.

Wat fijn dat je nog even bij de mensen langs bent geweest Cayenne! En al helemaal fijn dat ze het uiteindelijk nog goed op hebben gevat, de hele situatie. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110665
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:46

Bedankt voor de lieve reacties allemaal! <3

Mijn witje vandaag <3 (voor we een hoosbui op ons dak kregen en ik een zwartwitje had :')
Afbeelding

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 11:20

Ik heb twee Spaanse hondjes. Echt te lieve beestjes :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Volgens mij had hij bij die laatste foto iets stouts gedaan.......

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:48

Oh, die zijn ook schattig!!
Ben gek op slapende honden, zien er altijd zo snoezig uit dan.

Afbeelding
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Moeiiiiilijk wakker blijven... oeehhhh.
Afbeelding

In de mijne zit ongetwijfeld herder, welke soort?? Geen idee, maar herder ja, de rest??
Afbeelding

Little Miss Murphey is vorige week 2 jaar oud geworden en grappige is dat ze nog steeds wel veranderd van karakter en in haar doen en laten, niet in alles natuurlijk, maar ze gaat beter luisteren. (in mijn ogen nog steeds niet goed genoeg, maar ja).
En ze is weer gezelliger geworden.

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:58

Hier kunnen ze soms ook moeilijk wakker blijven :Z

Afbeelding


Afbeelding

En gisteren nog even in de studio op foto gezet om de flitsers te testen

Afbeelding

Van Galia krijg ik helaas niet zo'n foto's gemaakt. Als ze nog maar denkt dat ik een foto maak is ze weg.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:00

Ah, zie je wel slapende honden zijn zoet!!
Zo te zien doen je filtsers het prima, mooie foto.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 13:27

Net even klein stukje wezen wandelen. Of eigenlijk; even zwemmen met mijn oudje, dat ZhuZhu straks aan het paard mee kan. Want die is wel toe aan wat meer kms. Kom ik onderweg een mevrouw tegen met een foxachtig ding. Die mevrouw vraagt of haar hond los kan blijven (had die van mij ook los). Van mij wel. Ze doen niks. Nou, ok, dus die fox komt als een kamikaze op die van mij afgerend. Echt alsof hij wil spelen. Op het laatste moment bedenkt hij zich, rent ineens jankend met een boog om die van mij heen, alles in een rotvaart. Tja, dat vindt ZhuZhu een leuk spelletje, dus die erachter aan. Die hond gillen alsof hij werd opgevreten :wow: . Maar hij was niet snel genoeg, dus ZhuZhu haalde hem in. Hij stopte en dan is de jacht ook afgelopen. ZhuZhu en Miep snuffelen eens aan die fox, maar ook dat vond hij doodeng. Die vrouw jammeren van ach en wee en ik was zo verbaasd over het geheel, dat ik alleen kon zeggen: 'zo, dat is geen slimme hond' _O-

Dus mijn honden terug geroepen en ik was nog steeds verbouwereerd. Nou is dat pad langs de beek, dus ik ga dan heen en terug. Ik hoopte eigenlijk die mevrouw nog tegen te komen, want deze hond vraagt er echt om om een jeer gepakt te worden met zijn idiote gedrag. Dat beest is natuurlijk heel onzeker (dus eerst een grote waffel), en vervolgens doodsbang (en krijsend op de vlucht). Nou heb ik aardige honden (alhoewel ik dat jagen ook niet ok vind, maar dit had ik echt niet aan zien komen. Anders had ik dat echt anders aangepakt). Maar het lijkt me, dat je als eigenaar daar wel even rekening mee moet houden. Straks wordt ie gebeten.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:24

Afbeelding
Rijkdom

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 19:01

Ik kan me hier ook melden... sinds vorige week donderdag een pup uit Italie in huis. Het is mijn eerste hondje ever, nu 4,5 maand. Het is een kruising tussen een yorkshire terrier en een pekinees. We zijn nu druk bezig met zindelijk maken.

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:34

Wat leuk! Heb je een foto? :D

Vervelende mevrouw Fabster..

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:47

Jorinda schreef:
Wat leuk! Heb je een foto? :D

Vervelende mevrouw Fabster..


Waarom ben ik een vervelende mevrouw? :oo

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:49

Fabster schreef:
Jorinda schreef:
Wat leuk! Heb je een foto? :D

Vervelende mevrouw Fabster..


Waarom ben ik een vervelende mevrouw? :oo


Misschien: vervelend mevrouw, fabster? ;)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:09

O, haha! Ik dacht al; watheb ik gedaan? Maar op zich geen vervelende mevrouw. Alleen ook niet gestoord door ook maar enige kennis over honden _O-

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:39

Nee die mevrouw met de hond die zo raar deed. Niet jij :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:19

Dat snap ik. Maar dat probeer ik te zeggen; die mevrouw deed niet raar, maar het hondje deed raar. Maar die mevrouw had blijkbaar echt geen idee wat hondengedrag inhoudt.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:43

Fabster, ik meende toch zomaar vandaag ZhuZhu te herkennen op straat. Was jij vanmorgen rond 10 uur in een bakkerij en stond je man buiten met de honden te wachten?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 16:18

Nee, dat was ik niet _O- . Mijn man zit op zijn werk (althans, dat maakt hij mij wijs :+ ) en ikwas toen nig aan het mesten.

Vanmirgen met de honden, en vriendin met hond, naar t bos geweest en u net terug van rondje te paard met ZhuZhu mee. Ze doet t echt goed!

Alhoewel ze nu wel begint uit te proberen hoe aerieus die commando's zijn.... >;)