Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:34

Zijn oren zijn wel echt heel tof leoenpat :P

Lieve foto hierboven!

TinkerTreas

Berichten: 3719
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 21:55

Wij hebben 2 honden uit spanje gehad. De oudste was voor ons een wereld hond, maar ze is helaas altijd wat angstig gebleven. De jongste was knettergek, blij ei en ontzettend ondeugend. Maar zo ontzettend lief.

We hebben nu sinds 2 jaar geen hond meer helaas. Het kriebeld wel weer om weer een hond in huis te nemen. Maar het wordt geen buitenlander. We gaan in de toekomst voor een pup omdat we jonge kinderen hebben. Misschien nemen we als de kinderen groot zijn weer een buitenlander.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 07:52

Ja Jorinda denk dat als er een wedstrijd is in voor de hond met de langste oren van Nederland dan ie heel hoog zou scoren hahah Ik vind die hongaarse brak zo mooi ook, de Viszla, die zou ik er wel bij willen hebben maar ja met mijn 3 kleine keffertjes zit ik helaas nu aan mijn tax.
Ben wel heel benieuwd hoe sterk zijn jachtinstinct ontwikkeld is. Liefst loop ik met een hond lekker los in het bos of op strand maar dat is nu even afwachten en uittesten. In de omschrijving stond dat hij los meeloopt dat zou ik wel veel fijner vinden dan altijd aangelijnd. We zullen zien

@TinkerTreas Kan me voorstellen dat het kriebelt als je altijd honden hebt gehad. Kan me ook geen leven zonder voorstellen!

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:20

Anders zou je nog ergens een hele lange lijn vandaan kunnen halen; dan loopt hij toch "los", maar kan niet weglopen. Ik gebruik daarvoor nu een longeerlijn, maar die is even wat te zwaar. Dus ga nog op zoek naar een wat dunnere/lichtere lange lijn voor plekken waar hij niet los kan/mag.

Silver_Bolly
Berichten: 958
Geregistreerd: 14-03-08

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:51

Wij hebben voor onze wegloper een flexriem van 10 meter, in het begin voelt hij wat zwaar maar als je er aan gewend bent issie ideaal!

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 12:02

[quote="Silver_Bolly"]Wij hebben voor onze wegloper een flexriem van 10 meter, in het begin voelt hij wat zwaar maar als je er aan gewend bent issie ideaal![/quote

Ja dat is wel een goeie een Flexriem, daar ga ik eens op googlen!! 10 meter is wel heel lang misschien?
Maar dan hebben ze wel de ruimte natuurlijk

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:19

Wij hebben een hond die van Malta komt.
Ze is vijf jaar en we hebben haar vanaf tien weekjes.
Liefste hond ooit, wel wat onzeker en bang soms.
Afbeelding

Afbeelding

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:54

Hier 2 SHIN hondjes.
Nina (zwart-wit) 4 jaar, in het begin wat angstig, vooral naar mannen toe.
Thor, nu 6 maanden.

Afbeelding

Afbeelding

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:04

Silver_Bolly schreef:
Wij hebben voor onze wegloper een flexriem van 10 meter, in het begin voelt hij wat zwaar maar als je er aan gewend bent issie ideaal!

Ik bedoelde meer te zwaar voor Igor haha :) Hij trekt het tuig scheef. Ik ga ook op zoek naar zo'n lange flexriem inderdaad.

ringelberg

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:18

Oh wat een leuke honden allemaal.

Ik heb een teefje uit Turkije van nu 11 jaar alweer.

Ik heb haar vanaf dat ze 3 mnd was. Ondanks dat ze al vroeg hier was merk je het soms nog steeds.

Ze kan soms in paniek raken en dan keert ze totaal in zichzelf. Achter haar langs lopen tijdens t eten doet haar ineen krimpen en mannen vind ze ook niet tof. Ze drukt ook uit angst haar anaal klieren leeg. Ze word nu een beetje dement :o maar ach, ze is ruim elf. Verder is ze een hele lieve hond. Wel bv bang voor onweer en vuurwerk maar ze slaapt dan bij ons, ze voelt zich duidelijk veilig bij ons.

Gewoon een lieve hond met een gebruiksaanwijzing.

Het enig waar je je bewust van moet zijn is het vluchtgedrag. Dus ik raad je aan voorlopig niet los te laten, zo zijn al een hoop mensen hun hond kwijt geraakt.

Maar ik zou het zo weer doen.

Ik wens je heel veel plezier met deze kanjer meis.

Dit is mijn Sanne <3


Afbeelding

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 14:32

In 2009 hebben wij Calvin geadopteerd via stichting Mirbessa.
Calvin is een kruising Portugese Podengo, een geweldig, lief , schattig beestje.
Hij kwam bij ons als pup van 3 maanden en is inmiddels ruim 7 jaar.
Een lot uit de loterij <3

Calvin nog in Portugal
Afbeelding

Calvin nu
Afbeelding

Afbeelding

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 14:36

@Def Die foto met de bloemen zo mooi die hangt vast in een lijstje aan je muur. Byzonder fraai Sowieso heeft ie erg mooie kleuren die bruine wangen..echt heel mooie contrasterende kleuren
@Gerban Nina en Thor zijn ook schatjes, dikke vriendjes zo te zien. En niet te herleiden naar een bepaald ras volgens mij. Zit denk ik van alles wat in. Leuk koppeltje!! Zo lief zo samen in de tuinstoel.. <3
@eingelberg, dit moet wel een Labrador zijn wat een goeige uitstraling heeft ze!! Was ze lang in de opvang en is ze echt van straat geplukt ? Dan lopen ze vaak wat meer traumas op . En door de manier waarop mensen met ze zijn om gegaan Dat vergeten ze niet. Hoop dat je toch ondanks de dementie toch nog lang plezier van haar hebt.
Lijkt wel een citroen tussen haar poten ? haha Zal wel een bal zijn denk ik.
Bedankt dat gaat wel lukken denk ik! Ga zeker updates plaatsen als ie er is!
@ Meys Die stichting ken ik niet , wat een boefje om te zien polletje piek hahha grappig hondje lijkt wel of ie een baard en een snorretje heeft , Leukerdje <3 <3

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:04

Ah zo leuk om alle verhalen te lezen.

Ik zit elk weekend bij mijn zus in huis en die heeft ook twee buitenlanders.
Nummer 1 is een reutje van nu eh bijna 4 jaar oud geloof ik. Die hebben ze al bijna twee jaar.
Een heel vreemd verhaal want niemand weet waar hij precies vandaan komt en wat er mee is gebeurd. Het enige wat we weten is dat hij een bosnisch paspoort heeft.
Verder is het echt een super lieve hond. Zeker wel problemen mee gehad in het begin en het blijft een apart geval, maar zit geen kwaad in.
Hij valt voornamelijk nogal heftig uit naar voorbijgangers tijdens het wandelen en verder was hij in het begin erg op zichzelf en een beetje teruggetrokken. Inmiddels ligt hij het liefst tegen je aangekropen op de bank (waar hij niet op mag :'))

Nummer 2 is een teefje uit roemenie die er na een jaar of iets bij gekomen is. Dat is echt een geval apart.
Essie heeft een hoop ellende meegemaakt. Zat vastgevroren aan haar kennel toen ze dr vonden en die hebben ze dus met een hoop pijn en schade los moeten scheuren. Hele flank lag open.
Gelukkig is ze nu helemaal genezen maar je merkt dat zij wel echt een knauw heeft gehad. Ze vertrouwt compleet opzichzelf en heeft echt geleerd om in de verdediging te schieten indien nodig.
Van zichzelf is ze gelukkig echt een dropje met een enorm gewillig karakter en gewoon een super blij ei, dat scheelt enorm, maar het is wel echt oppassen af en toe dat je haar niet te veel in het nauw drijft want dat krijgt ze niet verwerkt.

Al met al is het een hele ervaring. Beide honden hebben echt een hoop ontwikkeling door moeten maken maar het is enorm leuk vind ik en het geeft zulke lieve dankbare honden.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:27

[quote="leoenpat"]@Def Die foto met de bloemen zo mooi die hangt vast in een lijstje aan je muur. Byzonder fraai Sowieso heeft ie erg mooie kleuren die bruine wangen..echt heel mooie contrasterende kleuren.

Die foto wordt zelfs gebruikt door een dierenwinkel voor de homepage van hun webshop!

Wat een leuke en lieve honden allemaal!!

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:34

Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn :D

Wat een grappig mooie hond is Calvin!

En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 18:37

Balte schreef:
Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn :D

Wat een grappig mooie hond is Calvin!

En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.


Oh Echt??? Dan ga ik toch het hek hoger maken is afgezet nu met gaas maar voor mijn chitjes. En dan denk ik vooral aan het konijn van mijn buren als zijn jachthonden instinct een beetje werkt zal hij een poging wagen om de lieveling van mijn buren te vangen pff :D

Dat is wel een goeie van dat weglopen dat zal best wel eens voorkomen!

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 18:42

Dat in de tuin aangelijnd houden heb ik maar enkele dagen volgehouden tot ik merkte dat hij enorm mensgericht was en niet bang.
Bij het gewone wandelen de eerste twee weken, een tuigje plus een halsband en aan beiden een leiband vast. Nu gewoon met tuigje, niet omwille van het ontsnappen want hij kan heel goed loslopen maar omdat hij nogal durft te trekken ;)

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:07

Zou inderdaad het hek hufter-proof maken voor de zekerheid :P

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:13

Balte schreef:
Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn :D

Wat een grappig mooie hond is Calvin!

En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.


Nog eens gaan kijken! dat zou best kunnen.
Weet jij nog wat er bij de beschrijving stond?

Puppetje
Berichten: 1019
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:38

Ik heb een hele tijd geleden ook een Spaanse hond geadopteerd. Een kruising Galgo.
Hij was al 9 toen hij bij ons kwam en is uiteindelijk 17 jaar geworden. Ik heb nog nooit zo'n lieve zachtaardige hond gehad. 2 jaar geleden is hij overleden en ik mis hem nog.

Afbeelding

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:58

Balte schreef:
Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn :D

Wat een grappig mooie hond is Calvin!

En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.

En een zusje van mijn Rody. Ook 4 jaar en via Ace gekomen. Via Fb ben ik benaderd door zijn Spaanse pleegmoeder. Ik weet dat hij uit een nest van ongeveer 8 pups komt.

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:12

@estja, ik herinner mij bij de beschrijving van Nina nog (fiche vergeten kopiëren) dat ze de pups in het water hadden gegooid, zegt jou dat iets?
Het zou wel leuk zijn om via dit topic broertjes/zusjes van haar terug te vinden ;)

maartje_h

Berichten: 8071
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:21

Hier ook een Spanjaard..
Woezel.. volgende maand wordt hij 2 en is nu zo'n dikke anderhalf jaar bij ons...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ook een tijdje opvang gezin geweest voor nog een hondje uit Spanje. Deze heeft na enkele weken bij ons te hebben gewoond, een nieuw huisje gevonden bij kennissen hier in het dorp.

Afbeelding



Onlangs ook nog een huisbezoek gedaan voor een hondje uit spanje. Super om te doen en zo leuk om de berichtjes te lezen als het hondje er dan eenmaal is...

ilse46

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:25

Lisa

LIsa is een adoptie hondje van de stichting honden zonder toekomst
ze is nu 6 jaar en inmiddels 1 jaar bij ons ...ze is bang voor knallen en vuurwerk.
verder een erg vrolijk meisje
Afbeelding
hondje op de achtergrond is onze smous tygo

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:32

Hier ook een Spanjaard. Hij zat wel al in Nederland in de opvang, wij waren niet persé op zoek naar een buitenlander, maar we vonden hem gewoon leuk! Hij is nu bijna 1 jaar. Op de foto's nog maar net een paar weken bij ons. Hij is bij ons sinds half juni.

Dit is Timmie
Afbeelding
Afbeelding