Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:39

En er blijven maar postings komen van geadopteerde honden wat ontzettend leuk !!!!
@Maartje_h Het lijkt wel een Corgi een beetje .Wat een vrolijk ventje
@Symbeami Wat is ie apart!! Denk ook wel Podenco of Greyhound achtig?Mooi is ie!!
@ id_keers Lisa lijkt me een lekker eigenwijsje wat een leukerd ook!!
Ik mis nu nog wat postings ff terug lezen. Wat super leuk al die verhalen en fotos

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-16 21:44

xAlice schreef:
Ah zo leuk om alle verhalen te lezen.

Ik zit elk weekend bij mijn zus in huis en die heeft ook twee buitenlanders.
Nummer 1 is een reutje van nu eh bijna 4 jaar oud geloof ik. Die hebben ze al bijna twee jaar.
Een heel vreemd verhaal want niemand weet waar hij precies vandaan komt en wat er mee is gebeurd. Het enige wat we weten is dat hij een bosnisch paspoort heeft.
Verder is het echt een super lieve hond. Zeker wel problemen mee gehad in het begin en het blijft een apart geval, maar zit geen kwaad in.
Hij valt voornamelijk nogal heftig uit naar voorbijgangers tijdens het wandelen en verder was hij in het begin erg op zichzelf en een beetje teruggetrokken. Inmiddels ligt hij het liefst tegen je aangekropen op de bank (waar hij niet op mag :'))

Nummer 2 is een teefje uit roemenie die er na een jaar of iets bij gekomen is. Dat is echt een geval apart.
Essie heeft een hoop ellende meegemaakt. Zat vastgevroren aan haar kennel toen ze dr vonden en die hebben ze dus met een hoop pijn en schade los moeten scheuren. Hele flank lag open.
Gelukkig is ze nu helemaal genezen maar je merkt dat zij wel echt een knauw heeft gehad. Ze vertrouwt compleet opzichzelf en heeft echt geleerd om in de verdediging te schieten indien nodig.
Van zichzelf is ze gelukkig echt een dropje met een enorm gewillig karakter en gewoon een super blij ei, dat scheelt enorm, maar het is wel echt oppassen af en toe dat je haar niet te veel in het nauw drijft want dat krijgt ze niet verwerkt.

Al met al is het een hele ervaring. Beide honden hebben echt een hoop ontwikkeling door moeten maken maar het is enorm leuk vind ik en het geeft zulke lieve dankbare honden.



Wat heftig vastgevroren aan haar kennel , dan heeft Essie wel een bak ellende meegemaakt dus Wat ontzettend sneu en dat ze dan toch zo is opgeknapt! Dat die honden vaak heel dankbaar zijn hoor ik heel vaak terug. Ondanks de soms problemen die ze kunnen geven vaak veroorzaakt door de dingen die ze hebben meegemaakt .Lastig van de andere hond is zijn onvoorspelbaarheid naar voorbijgangers, Dan zul je hem daar zo min mogelijk aan blootstellen denk ik? Want stel hij grijpt echt iemand. Gelukkig is hij bij zijn eigen gezinnetje super braaf

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:51

Timmie is een galgo, is verwant aan de greyhound. En ja, wij vinden hem ook heel mooi, maar bovenal is hij ontzettend lief.
Maar niet altijd even makkelijk, hij was 9 maanden toen wij hem adopteerden. Heeft alleen maar in de opvang gewoond, eerst in Spanje waar hij als pupje gevonden is met broertje en zusjes. En vanaf februari in Nederland. Hij kende dus ook niks van in een huis wonen en het zindelijk maken is wel een dingetje. Overdag gaat het nu goed, maar 's nachts vaker niet dan wel.
Eerste maand heeft hij ook aardig gesloopt, maar dat is er nu toch wel behoorlijk uit. We gaan met hem naar cursus, soms doet hij het heel goed en soms heeft hij een eigenwijze bui. Dat eigenwijze hoort ook een beetje bij de galgo, of bij windhonden in het algemeen.
Maar ik vergeef hem heel snel, want hij is ontzettend grappig. :D

Puppetje
Berichten: 1019
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:10

Timmie Ik ben echt gek op Galgo's. Ik vind ze zo grappig en lief.
Onze Vito was buiten echt een clown en binnen wilde hij alleen maar lekker op de bank liggen.
Wij hebben Vito via Shin/Ace geadopteerd.

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:22

Wat een knappe hondjes allemaal :D. Mijn andere honden zijn ook erg lief maar inderdaad zo lief en zachtaardig als Tauro heb ik nog niet meegemaakt.

Zijn verhaal is dat hij als eerder jonge hond over de poort gegooid is. Als geboortedatum staat er 1 januari 2012 en ik denk dat hij dan in oktober 2012 in het asiel beland is en dan in augustus 2015 hier geraakt is.
Qua beschrijving stond er gewoon "cross" :-)
Zijn lichaam is wel helemaal wit, op een zwarte "cirkel" na.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:30

gerban schreef:
@estja, ik herinner mij bij de beschrijving van Nina nog (fiche vergeten kopiëren) dat ze de pups in het water hadden gegooid, zegt jou dat iets?
Het zou wel leuk zijn om via dit topic broertjes/zusjes van haar terug te vinden ;)

Ja, hier hetzelfde verhaal. Een mandje in het riet meen ik. Ze hebben ook niet in het asiel van Ace zelf in Mijas gezeten maar het asiel van Algeciras bij Paky. Rody heette eigenlijk Kratos. Hij zou rond juni jarig zijn.

Oh dat is wel heel leuk als ze echt familie zijn *\o/*
Ik weet niet hoe een foto te plaatsen maar dit is de advertentie van onze hond: http://ace-charity.org/zoek_detail.php? ... 012&taal=1

xAlice

Berichten: 2821
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:44

leoenpat schreef:
xAlice schreef:
Ah zo leuk om alle verhalen te lezen.

Ik zit elk weekend bij mijn zus in huis en die heeft ook twee buitenlanders.
Nummer 1 is een reutje van nu eh bijna 4 jaar oud geloof ik. Die hebben ze al bijna twee jaar.
Een heel vreemd verhaal want niemand weet waar hij precies vandaan komt en wat er mee is gebeurd. Het enige wat we weten is dat hij een bosnisch paspoort heeft.
Verder is het echt een super lieve hond. Zeker wel problemen mee gehad in het begin en het blijft een apart geval, maar zit geen kwaad in.
Hij valt voornamelijk nogal heftig uit naar voorbijgangers tijdens het wandelen en verder was hij in het begin erg op zichzelf en een beetje teruggetrokken. Inmiddels ligt hij het liefst tegen je aangekropen op de bank (waar hij niet op mag :'))

Nummer 2 is een teefje uit roemenie die er na een jaar of iets bij gekomen is. Dat is echt een geval apart.
Essie heeft een hoop ellende meegemaakt. Zat vastgevroren aan haar kennel toen ze dr vonden en die hebben ze dus met een hoop pijn en schade los moeten scheuren. Hele flank lag open.
Gelukkig is ze nu helemaal genezen maar je merkt dat zij wel echt een knauw heeft gehad. Ze vertrouwt compleet opzichzelf en heeft echt geleerd om in de verdediging te schieten indien nodig.
Van zichzelf is ze gelukkig echt een dropje met een enorm gewillig karakter en gewoon een super blij ei, dat scheelt enorm, maar het is wel echt oppassen af en toe dat je haar niet te veel in het nauw drijft want dat krijgt ze niet verwerkt.

Al met al is het een hele ervaring. Beide honden hebben echt een hoop ontwikkeling door moeten maken maar het is enorm leuk vind ik en het geeft zulke lieve dankbare honden.



Wat heftig vastgevroren aan haar kennel , dan heeft Essie wel een bak ellende meegemaakt dus Wat ontzettend sneu en dat ze dan toch zo is opgeknapt! Dat die honden vaak heel dankbaar zijn hoor ik heel vaak terug. Ondanks de soms problemen die ze kunnen geven vaak veroorzaakt door de dingen die ze hebben meegemaakt .Lastig van de andere hond is zijn onvoorspelbaarheid naar voorbijgangers, Dan zul je hem daar zo min mogelijk aan blootstellen denk ik? Want stel hij grijpt echt iemand. Gelukkig is hij bij zijn eigen gezinnetje super braaf


Oh nee dat valt wel mee hoor. Het is meer dat hij flink te keer gaat, blaffen en zo. Hij doet geen vlieg kwaad alleen het is nogal angstaanjagend voor het doelwit haha.
We proberen er vooral veel mee te oefenen juist en zo gaat het steeds een stukje beter. :)

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 03:51

estja schreef:
gerban schreef:
@estja, ik herinner mij bij de beschrijving van Nina nog (fiche vergeten kopiëren) dat ze de pups in het water hadden gegooid, zegt jou dat iets?
Het zou wel leuk zijn om via dit topic broertjes/zusjes van haar terug te vinden ;)

Ja, hier hetzelfde verhaal. Een mandje in het riet meen ik. Ze hebben ook niet in het asiel van Ace zelf in Mijas gezeten maar het asiel van Algeciras bij Paky. Rody heette eigenlijk Kratos. Hij zou rond juni jarig zijn.

Oh dat is wel heel leuk als ze echt familie zijn *\o/*
Ik weet niet hoe een foto te plaatsen maar dit is de advertentie van onze hond: http://ace-charity.org/zoek_detail.php? ... 012&taal=1


Dat is het, "een mandje in het riet", "verzwakt" en "bij Packy gezeten", dat zijn zeker broer en zus! Hoe leuk!
Op de filmpjes die ik kan terugvinden noemt ze Angel, op haar paspoort Angelina.
Wij hebben haar geadopteerd op 8 maanden en toen zat ze volgens mij al in een tijdje als enge overblijvende pup in het asiel.
Afbeelding
Nina is zeker een kruising met galgo, diepe borst en enorm gespierde billen en racen dat ze kan! Kan je dat bij jouw hond ook herkennen?

Sorry TS voor het bevuilen van jouw topic maar het is ontzettend leuk om hier familie van Nina tegen te komen!

leoenpat

Berichten: 831
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 08:10


gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:22

oh jee.... daar mag ik echt niet naar kijken!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 08:30

Balte schreef:
Nina zou een zusje van mijn Tauro kunnen zijn :D

Wat een grappig mooie hond is Calvin!

En ja, vluchtgedrag...ik heb mijn hond in het begin zelfs aangelijnd in de tuin genomen omdat ik op de SHIN pagina geregeld berichten zag van honden die enkele dagen na aankomst zich uit hun riem wisten te wurmen en gingen lopen.


Dank je hij is ook heel erg grappig, echt een clowntje.
Calvin is samen met zijn moeder en broertjes en 1 zusje over het hek van het asiel gezet.
Denk niet dat hij echt wat heeft meegemaakt al heeft ie wel iets tegen bepaalde mannen.
Vlucht gedrag heeft hij ook heel erg gehad, de kids lieten wel eens per ongeluk de deur open staan en weg was hij. Hij kwam alleen terug als je met een hele hoge stem hem riep, dus dat deed ik dan maar :+
Nadat hij gecastreerd is (dit stond in het contract wat we getekend hebben, mocht niet met hem gefokt worden en dat wilden wij ook niet) is dit erg veranderd, hij wijkt geen moment van mijn zijde.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 09:09

Meys schreef:
Dank je hij is ook heel erg grappig, echt een clowntje.
Calvin is samen met zijn moeder en broertjes en 1 zusje over het hek van het asiel gezet.
Denk niet dat hij echt wat heeft meegemaakt al heeft ie wel iets tegen bepaalde mannen.
Vlucht gedrag heeft hij ook heel erg gehad, de kids lieten wel eens per ongeluk de deur open staan en weg was hij. Hij kwam alleen terug als je met een hele hoge stem hem riep, dus dat deed ik dan maar :+
Nadat hij gecastreerd is (dit stond in het contract wat we getekend hebben, mocht niet met hem gefokt worden en dat wilden wij ook niet) is dit erg veranderd, hij wijkt geen moment van mijn zijde.


Wat een ontzettende leukerd is Calvin zeg! En die kleur, wow! <3

Als ze als jong hondje komen, zal het trauma misschien meevallen. Toby (zie paar pagina's eerder) heb ik vanaf 7 maanden, is nu 9 maanden en vanaf dat hij 6 maanden was, is hij in NL. Lijkt volledig trauma-vrij, maar moet wel nog een beetje 'aarden'. Hij is enorm gericht op mij als 'baas', natuurlijk wel een vreselijke puber. Loslopen durf ik niet aan alleen, hij heeft zo'n enorme prooidrift dat ondanks dat hij heel graag bij me is, de kans dat hij dan onder een auto loopt nog voor hij terug kan komen me wat te groot is... In huis/ bij mijn ouders/ op stal is hij wel echt een 'plakkerd' en blijft hij het liefst bij me, ook gecastreerd, maar al toen ik hem ophaalde, dus of hij daarvoor anders was, weet ik niet. Hij heeft mij wel duidelijk uitgezocht - zat in opvang in NL en uit 20 hondjes in zijn maat, was hij degene die kwam, bleef en niet meer van mijn zijde week...

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:15

Wat een leuke hondjes komen er voorbij <3

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:52

Jis_ schreef:
Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.

Die oren leoenpat. <3

Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar. :') Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.

Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag. :o Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.

En dit had hij vlak na aankomt gedaan, := https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F

Jut en Jul op hun poef voor het raam.
[ Afbeelding ]


Gelukkig de goede kant van de schaar :oo
Zo heeft de mijne een tik met blikjes (liefst die van de leverpastie of het kattenvoer), doodeng eigenlijk....

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:00

Wat een leukerd weer! <3

Symbeami en Meys wat een geweldige look hebben die van jullie. :D <3

Bmamavan2
Berichten: 728
Geregistreerd: 20-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:00

Je zal het vast wel weten maar dubbel aanlijnen is in het begin geen overbodige luxe!
Ik doe ze altijd een tuig om en een halsband, en geloof me soms was dat echt een geluk!
Vaak zijn de buitendlandse honden ook echte houdini's dus let of deuren die open kunnen (ook als de postbode bijvoorbeeld komt), tuinhekjes/schuttingen waar ze overheen kunnen (ik had er 1 die op de container sprong en dan over de schutting :D ) en ik heb zelfs deurklinken ondersteboven moetzen zetten.
Wij hebben een open trap die we middels een hekje kunnen afsluiten, helaas op een gegevn moment een slimme hond die dan wel via de achterkant door de openingen van de tredes naar boven klom (waar mijn panische kat zat).
Ook al zijn ze wat ouder, ga er eigenlijk vanuit dat je een pup in huis krijgt, die nog niks kent en weet.
Ik heb er 1 gehad die totaal uit haar plaat ging als ze iemand met een oranje hesje zag (plantsoenendienst ofzo), waarschijnlijk een link met vroeger.

Jis_

Berichten: 11664
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:02

Bmamavan2 schreef:
Jis_ schreef:
Wat een leukerd Irmaroosien! Fijn dat het goed gaat.

Die oren leoenpat. <3

Dat eten als een malle is ook heel herkenbaar. :') Gaat gelukkig wel steeds wat rustiger.

Brillenkoker nr 2 van manlief is nu ook stuk...als kauw ding gebruikt vandaag. :o Genoeg ander kauwspul maar Otis heeft wat met brillenkokers.

En dit had hij vlak na aankomt gedaan, := https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5839227F

Jut en Jul op hun poef voor het raam.
[ Afbeelding ]


Gelukkig de goede kant van de schaar :oo
Zo heeft de mijne een tik met blikjes (liefst die van de leverpastie of het kattenvoer), doodeng eigenlijk....


Had er helemaal niet over moeten beginnen, gister had hij weer een schaar te pakken. :roll: Dat metaal kauwt niet lekker het plastiek wel.....Ohh ja blikranden zijn scherp.

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:19

@gerban, echt heel leuk dat onze hondjes familie zijn. :)
Rody kan inderdaad ook heel hard rennen en heeft gespierde billetjes. Van wat ik op de filmpjes zag was hij de kleinste van het nest. Toen hij aankwam op het vliegveld en het tasje open ging zei de begeleider dat er een flinke scheut Podenco in zat. Voor galgo lijkt hij wat klein, maar hij is dus ook een nakomertje.

Rody is met 5 maanden bij ons gekomen en heeft in een pleeggezin gezeten. Zijn pleegmoeder heeft me opgezocht via Fb. Hij heeft het duidelijk goed gehad bij haar.

Sjolvir

Berichten: 25292
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:35

Puppetje, wat een leeftijd! 17.

Maartje hij heeft echt leuk lachebekje.

Wat betreft vluchten met angst doen er inderdaad veel, gewoon letterlijk blinde paniek en dusdanig dat je daar echt niet doorheen komt.
Die van mij kan ook wel panieken, maar is al stuk verbeterd en ze doet het niet extreem, mijn vorige NL hond gilde net zo hard en rende zo mogelijk nog harder weg toen hij keer tegen stroomdraad aan kwam en deze had in begin wel wat met sommige krakende fietsen waarbij ze echt wou vluchten, maar dat is wel over.

Mevr. is vandaag jarig. (nou ja haar geschatte geboortedatum, heb haar sinds 14 februari)
Afbeelding

Met ballonnen omdat ze jarig is. :D :D
Afbeelding

Deze is van gisteren toen was ze spelen bij een honden vriendinnetje.
Afbeelding

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:41

Bmamavan2 schreef:
Je zal het vast wel weten maar dubbel aanlijnen is in het begin geen overbodige luxe!
Ik doe ze altijd een tuig om en een halsband, en geloof me soms was dat echt een geluk!
Vaak zijn de buitendlandse honden ook echte houdini's dus let of deuren die open kunnen (ook als de postbode bijvoorbeeld komt), tuinhekjes/schuttingen waar ze overheen kunnen (ik had er 1 die op de container sprong en dan over de schutting :D ) en ik heb zelfs deurklinken ondersteboven moetzen zetten.
Wij hebben een open trap die we middels een hekje kunnen afsluiten, helaas op een gegevn moment een slimme hond die dan wel via de achterkant door de openingen van de tredes naar boven klom (waar mijn panische kat zat).
Ook al zijn ze wat ouder, ga er eigenlijk vanuit dat je een pup in huis krijgt, die nog niks kent en weet.
Ik heb er 1 gehad die totaal uit haar plaat ging als ze iemand met een oranje hesje zag (plantsoenendienst ofzo), waarschijnlijk een link met vroeger.



Nou, een Houdini, inderdaad!
Onze hond houdt er blijkbaar niet van om opgesloten te worden, we hebben het geprobeerd in de bench. Hij gaat prima in de bench hoor, als je het deurtje maar open laat. Doe je het deurtje dicht dan weet hij wel hoe hij hem open moet krijgen.
Toen hebben we het geprobeerd in de paardenstal, we dachten dat hij er niet uit kon, maar hij liep los op het erf toen we thuis kwamen. Hoe dan? Over de tussenwand van 1.80m gesprongen? Volgende keer andere boxdeur ook dicht gedaan.... en nog liep hij vrolijk over het erf te stappen. Nu vermoeden we dat hij door het voergat gekomen is, met zijn superslanke lenige lijf kan hij dat waarschijnlijk. Buitendeur heeft hij ook open weten te maken. Nu hebben we het maar opgegeven en blijft hij gewoon los in de kamer. We probeerden hem op te sluiten omdat hij aan de kozijnen had zitten knagen. Wij hebben een nieuw huis, dus afgekloven kozijnen vonden we nou niet zo heel grappig. Maar dat is nu over en nu heb ik zo'n kunststof bot waar je iets in kunt stoppen. Dus dat vul ik dan met wat leverworst, leg dat in de bench en dan is hij daar wel zoet mee. Dat gaat goed.
Het alleen thuis laten in het begin is ook niet zo makkelijk, maar het moet af en toe toch. Bij Timmie is daar nu wel al een enorme verbetering in, hij trok de binnenpotten van de planten er uit en ging op dat plastic knagen :n. Gelukkig kunnen de planten inmiddels weer veilig in de kamer staan.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:44

Geweldig Sjolvir, ballonnen en dat zwembadje!!

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:52

Afbeelding
Pixie links, Kai rechts.


Afbeelding
Samen met Bonnie <3

Ook hier een buitenlands hondje.
Kai komt uit Roemenie.

Ik was helemaal niet opzoek naar een hondje erbij, Bonnie was 16, en ze vond andere honden helemaal niks, dus dat leek me geen goed plan.
Tot ik met een kennis haar opvang hondje op ging halen en ze zei: "Ik heb iets gedeeld op je Facebook, heb je dat gezien, die kleine zwartjes? Erg he?"
Ik had nog niks gezien, maar meteen even op mijn telefoon gekeken. De eerste ogenblikken zag je weinig op het filmpje, je hoorde alleen een hondje hysterisch krijsen. Het was alsof ik een klap in mn gezicht kreeg.. " Die hoort bij mij." schoot door mijn hoofd.
Toen ik zag wat voor hondje bij het gekrijs hoorde veranderde dat eigenlijk niks aan mijn eerste reactie. ( Al was het het meest afzichtelijke hondje geweest, ook niet. )

Thuis alles even laten bezinken, en na een tijdje contact op genomen. Het hondje zou, als mijn oude hondje hem niet accepteerde of het niet fijn vond, tijdelijk bij mijn moeder blijven. Mits het een teefje was.
Met knikkende knieën contact opgenomen met de stichting, met klamme handjes wachten tot er een berichtje terug kwam.. Het bleek een reu te zijn. :'(
Maar, ze waren met 5en gedumpt, en er was nog een teefje. Ik ben de beroerdste niet, en dat teefje was ook heel lief.. een nachtje over geslapen, en een huisbezoek werd ingepland. Lang gesprek gehad, deze hondjes waren erg angstig, met name het reutje, maar ook Pixie was moeilijk benaderbaar.
Een paar dagen later het verlossende woord, kleine Pixie zou deze kant op komen! *\o/*
Toch bleef de kleine krijsewezel door m'n hoofd spoken.
Woensdags, ik weet het nog precies, een week later, kwam mam op bezoek, en ze vroeg of het reutje al een baasje had. Als dat niet het geval zou zijn, zou zij Pixie in huis nemen, en zou het reutje bij mij komen wonen, ( eventueel tijdelijk bij haar zoals afgesproken. )
Meteen heb ik de stichting een berichtje gestuurd, met het hart in mn keel gewacht op antwoord.. Binnen een kwartier kreeg ik een berichtje terug: " Ga maar vast een naam verzinnen." *\o/* *\o/* *\o/* Dikke tranen. Dat gevoel was niet te omschrijven. Kleine Kai kwam naar huis!
Veel contact gehad met zijn "opvangmama" :') in Roemenie waar ze uiteindelijk thuis zaten tot ze naar NL mochten komen ivm de entingen.
Pixie had zich inmiddels ontwikkeld tot een (angstig, dat wel ) knuffelmeisje, maar Kai bleef een verhaal apart. Bijten, vluchten, paniek, krijsen. Of ik het nog zeker wist.
Nou.. ja? Natuurlijk!

Het moment van aankomst vergeet ik nooit meer.
Hij werd in de bus uit de bench gehaald en in onze eigen bench gezet, ik hoorde hem krijsen. Hij kwam uit de bus.. keek me recht aan en was stil. Muisstil.
Vanaf dat moment is het goed. Kai hoort bij mij en blijft bij mij. Waar ik ben is Kai. Hij heeft zijn angsten, zijn moeilijke momenten, maar samen kunnen we daar heel goed mee overweg.
Bonnie accepteerde Kai meteen vanaf het eerste moment. 's Avonds lagen ze met z'n tweetjes in de mand. Tranen met tuiten heb ik gehuild. Wat een rijkdom.
Nu is Bonnie er inmiddels niet meer, maar elke dag ben ik weer zo gelukkig met mijn kleine krijswezel uit Roemenie! :I:

Kleine Pixie doet het ook super, ze is een poppetje, een meisjemeisje.

Sjolvir

Berichten: 25292
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 12:55

He dubbelgangers!! nou ja bijna dan... de een meer wit dan de ander!

Dubbel aangelijnd check hier ook in het begin, tuigje en halsband en die van mij vrat lijnen, tuigen etc. dwars door met 1 of 2 happen als ze weg wou (paniek), denk dat ze zelfs poot had doorgebeten als ze echt niet los was gekomen of zo. Dat doet ze nu niet meer, hoewel, ik haar NIET vast ga leggen zonder toezicht, want dan vreet ze echt haar lijn wel door.

gerban
Berichten: 650
Geregistreerd: 28-07-11

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:36

@estja, héél leuk!
Nina was juist één dag in België toen wij de beslissing namen om haar te adopteren.
Ik zal eens proberen een duidelijke foto te zoeken van opzij, diepe borstkas en van haar race-billetjes (anders maak ik er wel eentje 1 van de dagen), dat is toch iets wat ik bij een Podenco niet kan terugvinden.
Ik stuur de foto's wel in PB, we moeten met die broer en zus-relatie TS niet lastigvallen.

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:55

Wat een mooi verhaal Rianne! fijn dat ie het zo goed doet en zijn zusje ook!

Hier de kleine in opvang gaat ook steeds beter! Mocht iemand nog een leuk huisje weten voor deze kleine pup ;)
ik houd me aanbevolen.
Afbeelding
Afbeelding