Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 13:36

Dat is (waarschijnlijk) geen dominantie, maar eerder onzekerheid. Met de insteek: de eerste klap is een daalder waard. Een echt dominante hond hoeft namelijk niet zo n voorstelling te geven om te laten zien dat hij stoer is. Dat zien ze van een afstand wel. Maar onzekere honden willen wel een grote waffel opzetten om te laten zien dat ze ook best stoer zijn. Maar dat stelt natuurlijk geen moer voor. Mijn overleden hond had dat ook. Mijn oplossing was: gewoonniet op andere honden af laten gaan. Aan de lijn liet ik haar zitten tot de andere hond gepasseerd was en los riep ik haar terug en moest ze naast me zitten. Of lijnde ik haar aan. Ik vermeed dus wel drukke uitlaatplekken, want dan was wandelen niet leuk. Soms, als ik met iemand mee liep, vroeg ik of ze dan wel los mocht. Ik zei dan wel, dat die ban mij eerst met veel bombarie op die van hen zou duiken, maar dat er verder nooit schade was. Meestal vonden mensen het dan wel goed. Deed dat natuurlijk niet met kleine hondjes en al helemaal niet met pups. Soms heb je mazzel en gaan ze tzt wel begrijpen dat ze zich ook normaal kunnen gedragen. Soms (zoals die van mij) heb ik haar hele leven in de gaten moeten houden.

De grap is natuurlijk wel, dat ze altijd de honden uitzoeken die nog onzekerder zijn dan zijzelf. Als ze er van overtuigd was dat ze ze kon hebben, dan had ze een grote waffel. Maar bijvoorbeeld mijn buren van iets verderop hebben een echt dominante hond. Daar haalt ze het echt niet in haar hoofd om zich zo te gedragen. Dat zien ze echt al van grote afstand. Sterker nog; dan verschool ze zich achter mijn benen. Zie je het voor je; een kolos van 72 cm en 45 kilo, die zich achter mij wil verstoppen _O-

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 15:27

Dit is echt het gedrag dat ik ook bij Kya herken. Maar sommige honden is ze precies op slag verliefd op. Zo kwamen we onlangs voorbij een heg met daarachter een kruising labrador x new foundlander. Kya sprong meteen de heg in om met die hond te gaan knuffelen. Gelukkig zat er nog een draadje tussen :p

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 16:59

Fabster schreef:
Dat is (waarschijnlijk) geen dominantie, maar eerder onzekerheid. Met de insteek: de eerste klap is een daalder waard. Een echt dominante hond hoeft namelijk niet zo n voorstelling te geven om te laten zien dat hij stoer is. Dat zien ze van een afstand wel. Maar onzekere honden willen wel een grote waffel opzetten om te laten zien dat ze ook best stoer zijn. Maar dat stelt natuurlijk geen moer voor. Mijn overleden hond had dat ook. Mijn oplossing was: gewoonniet op andere honden af laten gaan. Aan de lijn liet ik haar zitten tot de andere hond gepasseerd was en los riep ik haar terug en moest ze naast me zitten. Of lijnde ik haar aan. Ik vermeed dus wel drukke uitlaatplekken, want dan was wandelen niet leuk. Soms, als ik met iemand mee liep, vroeg ik of ze dan wel los mocht. Ik zei dan wel, dat die ban mij eerst met veel bombarie op die van hen zou duiken, maar dat er verder nooit schade was. Meestal vonden mensen het dan wel goed. Deed dat natuurlijk niet met kleine hondjes en al helemaal niet met pups. Soms heb je mazzel en gaan ze tzt wel begrijpen dat ze zich ook normaal kunnen gedragen. Soms (zoals die van mij) heb ik haar hele leven in de gaten moeten houden.

De grap is natuurlijk wel, dat ze altijd de honden uitzoeken die nog onzekerder zijn dan zijzelf. Als ze er van overtuigd was dat ze ze kon hebben, dan had ze een grote waffel. Maar bijvoorbeeld mijn buren van iets verderop hebben een echt dominante hond. Daar haalt ze het echt niet in haar hoofd om zich zo te gedragen. Dat zien ze echt al van grote afstand. Sterker nog; dan verschool ze zich achter mijn benen. Zie je het voor je; een kolos van 72 cm en 45 kilo, die zich achter mij wil verstoppen _O-


Hier nog zo een... en als ze samen met d'r vriendinnejte is dan zijn ze dapper (stel scheiterts beetje nog bangere honden pesten).

Klikkeren hier ook gewoon met tong, heb ik tenminste mijn handen vrij.
Vandaag niet te doen met murph,die wou zou graag worst dat zonder commando's ik complete assortiment langs zag komen. Zcuht.

Modder, hmm en witte hond, nou ja, vieze hond is gelukkige hond??

Zhu is wel slim, die dacht is toch voor Zhu pak het vast en is echt leuk dier.

Zag trouwens van de week fantastisch leuk hondje op internet voorbij komen.. zucht... Tibor, maar ja, als ik er hond bijneem heb ik geen oppas meer :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:19

Ik zie ook steeds leuke hondjes. Maar 2 is hier de max en Miep staat nog fier rechtop. Dus ik laat het ook aan me voorbij gaan.

Afbeelding

Net weer leuk aan het spelen samen. Vakantie is goed geweest voor hun onderlinge band. Allebei op vreemd terrein en steeds samen achter in de auto.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:47

Bedankt voor jullie tips!
Het valt me op dat Fajah tegen reuen vaak beter reageert als tegen teven. Zou het dan toch dominantie kunnen zijn?
Ze is inderdaad ook wel heel onzeker van karakter, dus dat zal ook meespelen.

Laatst kwamen we een teckelpupje tegen. Piepklein, maar die vond ze weer het einde :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:28

Dominant en onzeker gaan niet samen. Het is het 1 of t ander.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:51

Tara is ook best wel onzeker, maar die heeft ook totaal geen idee van de sociale regels en grenzen van andere honden.
Die denkt dat elke hond ruig wil spelen en begint te blaffen als ze haar zin niet krijgt.

Laten zitten doe ik ook, dit lukt ook totdat de andere hond er dichtbij komt. Dan is het weer springen en blaffen.
Andere honden vermijden probeer ik ook, ik ga ook bijna nooit meer hier in de wijk wandelen. Helaas is mijm auto nu stuk, dus moeten we wel hier wandelen :(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:03

Ik kon het ook niet altijd uit de weg gaan. Was ik op een populaire uitlaatplaats, dan was t echt niet relaxt lopen. Dat is wel weer makelijk met deze honden. Maar als er nog een waker bij moet konen, is dat altijd afwachten. Die zijn daar toch minder makkelijk in.

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:06

Het vervelenste vind ik dat ze enorm op katten reageert, dan krijg haar aandacht ook gewoon niet meer op gericht en moet ik haar gewoon de straat over trekken om verder te gaan..

Maar ik zit er aan te denken om na de vakantie toch nog een cursus met haar te gaan doen, wie weet helpt het.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:17

Ik ga, denk ik, ook maar met haar op cursus. Gewoon om even samen tijd door te brengen. Even checken na de vakantie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:06

Fabster, net tijdens het laatste rondje van vandaag kwamen we een (voor ons onbekende) 10 jaar oude labrador teef tegen en nu was Fajah opeens super respectvol := Kwam heel rustig aanlopen, snuffelde voorzichtig en dat was het. Ik stond echt perplex! :=

Classic, achter katten aan gaan is ook heel rot! Fajah doet dat niet, maar hier in de buurt lopen een aantal katten die voor de duvel niet bang zijn. Vorige week werden we achtervolgd door een kat die een dikke staart en hoge rug had. Was duidelijk not amused, maar zou Fajah weleens laten zien wie hier de schrik van de buurt is :')

Wij gaan ook op cursus! Nog even wachten tot we zijn verhuisd, maar we hebben al een club uitgezocht.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:08

Je hebt ook héle stoere katten! _O- . Vrieger had een vriendin van mij een kat die alle honden de tuin uit joeg. Was ik daar met Miep op bezoek en Miep kroop helemaal in elkaar om maar niet gezien te worden door de kat _O-

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:41

Hier ook een onzekere blaffende hond.
En het normale leven is weer begonnen. Vriend is werken en ik moet zo ook. Gelukkig kan Balou even alleen zijn. Helaas wel de bench in, want ik vertrouw hem nog niet 100% alleen.
Maar van het weekend waren we even een paar uurtjes weg. Kwamen we thuis ik doe de deur open staat Balou voor mijn neus. :')
Ik had de bench niet goed dicht gedaan. Maar op een plankje wat hij van het aanrecht had afgetrokken na had hij niks gesloopt oid. Dus ik wil een camera gaan halen zodat ik hem in de gaten kan houden en dan opbouwen om alleen los te zijn.
En ik heb me ingeschreven voor een cursus. Begint eind september. Ben benieuwd hoe hij het doet.
En gisteren paniek. Ik had tomaten in de tuin staan. En Balou vond die ronde balletjes leuk om mee te spelen. Na wat googlen blijkt dat de plant en groene tomaten giftig zijn. Dus meteen alles eruit getrokken. Nu alleen nog aardbeitjes. Ik was toch al niet zo'n goede tuinierder. :+

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:16

cursus, ik neem aan dat dat hondenschool is in Nederland? Ben een paar keer met Kya hondenschool gaan volgen, maar dat was geen succes. Ze is dan zo overweldigd door alle indrukken dat ze volledig in haar schulp kruipt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:12

Fabster: Haha, arme Miep! :')

Sanne: Ben je bang dat hij sloopt? We hebben Fajah afgelopen week voor het eerst langer dan een uurtje alleen gelaten (gewoon los in huis). Toen we thuis kwamen had ik een ravage verwacht, maar ik wilde haar eerst een kans geven.
Stap ik de huiskamer binnen, ligt mevrouw heerlijk uitgestrekt in haar bench te maffen. Ze keek me aan, kwam even gedag zeggen en ging weer verder slapen :')

Ze was gisteren aan het spelen met een sjaal. Helemaal hyper _O-
Fajah gaat door het leven als Fatimah := :')
Afbeelding

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:18

Hier ook wel stoere katten, alleen gaat het bij Tara iets verder dan alleen wegjagen.. Dus ook bij stoere katten probeert ze die nog steeds te pakken. :(

Fabster: ach die miep :')

Sanne: Daarom heeft Tara hier alleen de bijkeuken waar ze niks kan slopen. Laatst wel eventjes alleen in de kamer geweest en meteen spulletjes gesloopt. Brieven enzo :\

Sjinto: ik bedoel de honderschool inderdaad, gehoorzaamheid cursus. Ik heb ook geen idee of het wat is vooe Tara hoor, ik denk dat die zeer druk en gefocust op alles en iedereen behalve mij is.

Cayenne wat een geweldige foto hahaha _O-

Balte

Berichten: 3557
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:48

Spijtig dat je niet in mijn buurt woont Sjintoo, waar ik geweest ben met Fenna werken ze met groepjes niet groter dan tien. Wij waren maar met 7 en er wordt ook heel veel rust ingebouwd. Fenna was de eerste keer onzeker en bang, daarna vond ze het super leuk.

Vanmorgen hebben we ze weggebracht voor de operatie, om 2 uur mag ik bellen hoe het verlopen is.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:07

Ik duim voor Fenna

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110751
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:11

Spannend!!

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:06

Spannend!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:48

Spannend Balte !
Ja ik ben bang dat ie sloopt. :+
Hij pakt zo eigenlijk alleen knuffels van de kinderen. Dus dat valt in principe mee. Kwestie van opruimen. (En de onderbroeken van de kinderen als die de deur van de badkamer weer eens hebben open gelaten :') )
Dus opzich valt het zo wel mee. Maar wat ie doet als wij er niet zijn geen idee. Het liefste laat ik hem los. Maar ik durf het nog niet. Dus maar eens camera kopen en dan uitproberen.
Wat jammer sjinto.
Mijn moeder ging 12 jaar geleden of zo met onze ridge back naar de cursus. Wat een ramp. Vertikte het te luisteren. :') zij heeft toen geregeld op zaterdag een prive les gehad. (Achteraf bleek dat ridge backs niet van nat gras houden. :') en niet houden van was bij die van ons nog zacht uitgedrukt. :') )
Ik ga nu naar de dezelfde hondenschool.
Die foto van fajah hahahaahha !

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:56

Net ging hier trouwens een halve tosti eraan. :x
Zoon moest naar de wc. En ik was even vergeten om niks te laten liggen. 10 tellen op de gang en weg tosti. :')
Dat zou ik hem toch wel graag willen afleren. Iemand enig idee hoe ?
Ook het aanrecht is niet veilig. Laatst stond ie zelfs met 4 poten bovenop het aanrecht. :=
Vriend grapte al als hij op de afzuigkap springt dan gaat ie eruit. :')
(Restjes en fruit enz zetten we nu op de afzuigkap ipv op het aanrecht.)

Sjolvir

Berichten: 25285
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:35

Sannert schreef:
Net ging hier trouwens een halve tosti eraan. :x
Zoon moest naar de wc. En ik was even vergeten om niks te laten liggen. 10 tellen op de gang en weg tosti. :')
Dat zou ik hem toch wel graag willen afleren. Iemand enig idee hoe ?
Ook het aanrecht is niet veilig. Laatst stond ie zelfs met 4 poten bovenop het aanrecht. :=
Vriend grapte al als hij op de afzuigkap springt dan gaat ie eruit. :')
(Restjes en fruit enz zetten we nu op de afzuigkap ipv op het aanrecht.)


Je zoontje heeft nu het laten liggen al afgeleerd denk ik :+ .

Ooit ook alles rovende hond gehad, die trok kasten open, prullebakken leeg etc. Nooit af kunnen leren, wel leren opruimen.

Bench staat hier ook nog want hond ligt er graag in, zeker als er vuurwerk |( of zo is. Haar veilige plekje, ook op gegeven moment maar los in huis gelaten met boodschappen doen etc. ging goed. Toen nog keer slipper gelsoopt en later nog keer potloden, maar ja, had ik die maar moeten opruimen.

Kat.. hmmm dat is hier apart apparaat.. als ik thuis kom heeft die altijd iets uit de wasmand gejat.. nu lag er weer BH midden in de gang.. meestal sokken of onderbroeken. Blij dat de hond het dan niet verder afmaakt en ze niet schredt. :+ Moet wasmand met deksel aanschaffen :D


Balte weet je al wat?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:46

Haha! Hier ook de overleden hond goed in inbreken. Als er eten was, kon zij er bij. Vuilnisbak stond dus in de schuur en op de deur een knop ipv een deurklink. Nu heeft e kat het eten jatten overgenomen. Is ook een rus, dus mss is dat t :+ . Alhoewel, ZhuZhu is ook een rus en zij jat niks. Alleen een kluifje uit de tas gepakt. Gezegd dat dat niet mocht en niet meer gedaan. Terwijl de tas nog steeds op de grond staat met eten erin (nog niet helemaal opgeruimd na de vakantie... :o)

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:20

eten blijven ze hier goed af. Kan gerust bijv. een bord spaghetti laten staan terwijl ik vlug ff naar het toilet ga zonder dat ze er aan komen. Tito is wel heel beschermend naar zijn eten toe tegenover Kya en de katten. Die moeten nog maar kijken naar zijn of mijn eten en hij is al aan't grommen.